Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Lentohäpeä rajoittaa yhä useamman suomalaisenkin lomamatkailua - ilmiö tunnetaan jo Ruotsissa”

Vierailija
18.09.2021 |

Ja se on ihan oikein, ilmastonmuutos vaatii tekoja, ei vain sanoja!

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tuntea häpeää.Kiinalaisista ja intialaisista vain 3% omistaa passin,odottakaa vaan kun sieltä

lähtee massat matkustamaa,lentäminen kasvaa tulevaisuudessa lähes rajattomasti.

Vierailija
62/102 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtainen näkemykseni ekologisesti ajattelevana ihmisenä on se että ei se lentäminen kovin ekologista ole, en lennä. Tyydyn matkailuun ekologisemmilla vaihtoehdoilla, mutta en ymmärrä yhtään joidenkin syyttämistä jos he matkustelevat paljon koneilla. Jokainen tekee omat päätöksensä ja antaa ihmisten elää niin kuin elävät. Teen itse omat valintani elämässä ja ne eivät muille kuulu, eikä muiden valinnat minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata tuntea häpeää.Kiinalaisista ja intialaisista vain 3% omistaa passin,odottakaa vaan kun sieltä

lähtee massat matkustamaa,lentäminen kasvaa tulevaisuudessa lähes rajattomasti.

Eikös kiinalaiset jo lennä melkoisesti kotimaanlentoja kun pitää päästä uudeksivuodeksi kotiin. 

Mutta miten voit ajatella, että lentäminen kasvaisi lähes rajattomasti? Siis hetken aikaa ehkä kyllä, mutta miten sinun pääsi selittää pois asian, että resurssit vain eivät riitä tuohon kaikkeen? Koska sehän meitä nyt jo kurjistaa täällä, että resursseille on enemmän ottajia. Minulla ei ole juurikaan varaa ostaa kaupasta kirjolohta, koska sen syö kiinalainen. 

Vierailija
64/102 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtainen näkemykseni ekologisesti ajattelevana ihmisenä on se että ei se lentäminen kovin ekologista ole, en lennä. Tyydyn matkailuun ekologisemmilla vaihtoehdoilla, mutta en ymmärrä yhtään joidenkin syyttämistä jos he matkustelevat paljon koneilla. Jokainen tekee omat päätöksensä ja antaa ihmisten elää niin kuin elävät. Teen itse omat valintani elämässä ja ne eivät muille kuulu, eikä muiden valinnat minulle.

Tuo uskosi menee viemäriin liberalismin myötä muutaman vuoden sisään. Etkö näe sitä? Mitä ajattelet tulevan sen jälkeen? Voisitko miettiä jotain vähiten karmeaa skenaariota tulevaisuudelle sen sijaan että saarnaat auringonlaskun oppia?

Tuo vapaus toisten mielipiteistä on hetken luksusta, jonka on mahdollistanut syntyminen siihen kohtaan populaation kasvukäyrää, jossa on kiivetty komeasti ylämäkeen eikä huippua vielä ole hahmotettu. Se vapaus menetetään kokonaan, jos siihen ei tehdä mitään tarkistuksia. 

Enkä nyt edes mene siihen, että liberalisminkaan mukaan paksunnettu kohta pitää paikkansa vain, jos siinä ei tehdä vahinkoa muille. Nyt tehdään. Olet siis ripustautunut erittäin ylimieliseen oppiin, jolla oikeasti ei ole mitään muita perusteita kuin hedonismin diktatuuri.

Vierailija
65/102 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hohhoijaa, yritetäänkö tästäkin tehdä nyt joku juttu, jolla voi kiillottaa omaa sädekehäänsä. Menkää te ilmastovouhottajat vaikka kumiveneellä, itse lennän jatkossakin ihan samalla tavalla kuin ennenkin. 

Vierailija
66/102 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hohhoijaa, yritetäänkö tästäkin tehdä nyt joku juttu, jolla voi kiillottaa omaa sädekehäänsä. Menkää te ilmastovouhottajat vaikka kumiveneellä, itse lennän jatkossakin ihan samalla tavalla kuin ennenkin. 

Sinun ongelmasi on se, ettei älysi riitä miettimään suurempaa kokonaisuutta kuin kaikki ne asiat, joita sinä haluat. Pieni pakkohan sinun on  sen vuoksi päätellä, että muut ovat samanlaisia, joten suurten kysymysten miettiminen ei voi olla mitään muuta kuin teeskentelyä.  Vietettyäni nuoruuteni kumivenehommissa en enää pidä sitä tehokkaana ja järkevänä toimintana vaan neuroottisena puhtaushaihatteluna, enkä arvosta sitä myöskään sellaiselta, joka määkii ettei tee yhtään mitään ennenkuin löytyy aito kristus seurattavaksi.

Tässä ei ole kristuksia vaan hätääntynyt lauma lampaita, joista osa julistaa olevansa vuohia ja ylpeitä siitä. Ei muuta kokonaisuutta, lampaiden ja vuohien nyt vain täytyy luopua vanhoista jankutuksista ja alkaa katsoa pelottavaa tulevaisuutta silmästä silmään. Ja toimia sen muuttamiseksi. 

Vierailija
67/102 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne minkäänlaista häpeää! Ens viikolla seuraavan kerran taas lennolle. Koska mä voin.

Vierailija
68/102 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia yrityksiäkin on olemassa jotka myyvät hiilijalanjäljenhyvityksiä, esim mannertenvälisen saa muutamalla kympillä. Itseä vähän tietysti mietityttää tämmönen kauppa, miten luotettavaa toiminta tosiaan on, seuraako joku taho toteutuksen toimeenpanoa tai laatua, vai otetaanko vaan huono-omatuntoisilta vain helpot rahat pois kuleksimasta? Joku tutkiva journalisti voisi ottaa kopin ja selvittää miten tämä oikeasti menee🤔 Palvelulle kuitenkin on varmasti kysyntää, ei se muutama kymppi ”puhtaasta” omastatunnosta paljon ole jos saa pitää elämäntyylinsä ennallaan.

Miten ihmeessä se, että maksat jonkun tilille rahaa, vähentää sinun päästöjäsi?

Täyttä huijausta nuo ovat.

Logikka on sama kuin se, että maksat bensasta järkyttäviä hintoja jotenkin auttaisi ilmastoa 😁 no ei auta kun sinne työpaikalle ei pääse julkisilla + yhteiskunta, kärsii kun ei muuhun jää rahaa.

Vierailija
69/102 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun ongelmasi on se, ettei älysi riitä miettimään suurempaa kokonaisuutta kuin kaikki ne asiat, joita sinä haluat. Pieni pakkohan sinun on  sen vuoksi päätellä, että muut ovat samanlaisia, joten suurten kysymysten miettiminen ei voi olla mitään muuta kuin teeskentelyä.  Vietettyäni nuoruuteni kumivenehommissa en enää pidä sitä tehokkaana ja järkevänä toimintana vaan neuroottisena puhtaushaihatteluna, enkä arvosta sitä myöskään sellaiselta, joka määkii ettei tee yhtään mitään ennenkuin löytyy aito kristus seurattavaksi.

Tässä ei ole kristuksia vaan hätääntynyt lauma lampaita, joista osa julistaa olevansa vuohia ja ylpeitä siitä. Ei muuta kokonaisuutta, lampaiden ja vuohien nyt vain täytyy luopua vanhoista jankutuksista ja alkaa katsoa pelottavaa tulevaisuutta silmästä silmään. Ja toimia sen muuttamiseksi. 

Menepäs silakka muualle lässyttämään. Äiti keittää illalla vellipuurot.

Vierailija
70/102 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän häpeävät. Mua ei hävetä yhtään. Kunpa pian pääsis matkalle <3

Vierailija
71/102 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa soijasta menee tuotantoeläinten rehuun. Hävettäisi syödä lihaa tai lentää.

Onko sinulla edes varaa kumpaankaan?

Ei oo, paitsi jos varastan lapsiltani ja heidän lapsiltaan jne. Hehän tän lystin joutuu kustantamaan.

Vierailija
72/102 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentomatkailu nyt vaan moninkertaisesti pahempi kuin autoilu. Matkailu pitäisi tehdä junalla ja lähellä.

Vierailija
73/102 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öyh öyh antakaa pihviä

Vierailija
74/102 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta mitään lentohäpeöitä on turha viljellä, mutta en voi käsittää miksi ja miten lentämistä voidaan kirittää ”koronaa edeltävälle tasolle” isojen päättäjien puolelta? Siis miten se voi tänä aikana olla edes laillista? Ja sitten täällä pohjosessa pitäisi autoista luopua?

Minusta on niin sairasta ettei lentämistä ole säännöstelty jo aika päivää sitten, ja siis globaalisti. En käsitä eikö tällaisista asioista edes puhuta missään G8-kokouksissa?

Koska matkustaminen tapahtuu vain passien kanssa olisi säännöstelyn järjestelmä vieläpä helppo luoda ja matematiikka sen taakse helppo laskea.

Vierailija
75/102 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ilmastomölinä on ihan sairasta fantasiapumpulia. Maailma muuttuu jatkuvasti koska niin todellisuus toimii ihan hiukkastasolla. Kaikki on jatkuvassa liikkeessa ja muutoksessa. Ihmisen toiminta ei merkitse yhtään mitään.

76/102 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan tunne minkäänlaista "häpeää" matkustelustani. En toisaalta myöskään päivitä mitään kuvia mihinkään sosiaaliseen mediaan. Elän vain omaa elämääni lupaa kysymättä; en tunne tarvetta mainostaa kulloisiakin tekemisiäni kenellekään. Elokuun puolivälissä palasin kuukauden reissulta ja lokakuun puolivälissä lähden seuraavalle.

Vierailija
77/102 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ilmastomölinä on ihan sairasta fantasiapumpulia. Maailma muuttuu jatkuvasti koska niin todellisuus toimii ihan hiukkastasolla. Kaikki on jatkuvassa liikkeessa ja muutoksessa. Ihmisen toiminta ei merkitse yhtään mitään.

Tämä on täysin vastuuta pakeneva vale mitä mikään tiede ei tue. (Ja ei, ne tuben ”oikean median” videot eivät ole tutkittua tietoa)

Vierailija
78/102 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä35958 kirjoitti:

Minä en ainakaan tunne minkäänlaista "häpeää" matkustelustani. En toisaalta myöskään päivitä mitään kuvia mihinkään sosiaaliseen mediaan. Elän vain omaa elämääni lupaa kysymättä; en tunne tarvetta mainostaa kulloisiakin tekemisiäni kenellekään. Elokuun puolivälissä palasin kuukauden reissulta ja lokakuun puolivälissä lähden seuraavalle.

"Minä".. nää ihmiset on sukua neandertaaleille.

79/102 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutulla on kakkoskoti Espanjassa ja ei ole häpeä näköjään estänyt siellä käymästä. 

Mulla on kelomökki 1000 kilometrin päässä Lapissa ja kakkosasunto Kreikassa. Eipä hävetä viettää aikaa niissäkään.

Vierailija
80/102 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaaälyiset, jotka eivät kykene muuhun kuin tyydyttämään ja ymmärtämään omia tarpeitaan, ovat ihmiskunnan alinta, aivottominta saastaa.

He ovat niitä, joita myös tulevaisuudessa halveksutaan idioottimaisen ja tuhoavan elämäntapansa takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä