Mikseivät jotkut ihmiset onnittele?
Sain ylennyksen (erään ison firman johtoon). Olen pohtinut, miksi jotkut ihmiset eivät sosiaalisessa mediassa onnittele…. Esim. eräs mies, josta olen kiinnostunut (ja joka itseasiassa kehoitti ja rohkaisi hakemaan paikkaa - olemme ns. työkaveriasteella, meillä eri alat mutta tapaamme työn merkeissä ja jotain flirttiä ollut ilmassa yms.) näki päivityksen, eikä ole onnitellut eikä painanut ”peukkua”.
Miten tällaiseen tulee suhtautua?
Miten tulee olla kun kohtaa tämän ihmisen… olla kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan vaikka toinen ignoorasi ”suuren hetken” elämässäsi?
Kommentit (41)
No se mies kannusti, koska ”tiesi” ettet kuitenkaan tulisi valituksi. Nyt on sitten kade.
Kyllä sitä tavattiin onnitella ylennyksistä jo ennen someaikaakin. Ei ollut netti eikä teksiviestejä käytössä.
Sehän on eteenpäin mena uralla. Kaverit, työtoverit ja läheiset onnitteli livenä.
Ja nuo ylennykset julkaistiin aina pikku uutisina sanomalehdissä. Julkaistaan muuten edelleen.
Voi olla että jotkut eivät tule ajateelleeksi että vois onnitella, useinmiten sellaiset jotka eivät ole tuollaisia asioita lähellä nähneet eivätkä kokeneet.
Hyvään käytökseen kuuluu kuitenkin onnitella.
Voihyvääpäivää.
Joku ei painanut peukkua sosiaalisessa mediassa??!
Ihan kamalaa.
Hanki elämä.
Tilannetajun puute, sosiaalinen kömpelyys. Monilla on ja eivät yhtään tajua mitä pitäisi tehdä miten toimia.
Vierailija kirjoitti:
Osa miehistä on tuollasia. Luulevat että sosiaalisessa mediassa kommentointi ja tykkääminen on vain naisten juttuja
Eikö sitten ole? Miehet ei moista lässyttelyä ja nuoleskelua harrasta.
Osa meistä käy somessa korkeintaan kerran kuukaudessa. Onko käynyt mielessä, että kaikki eivät roiku siellä jatkuvasti?
En ole koskaan kehdannut laittaa mitään ylennyksiä someen enkä kyllä muista kenenkään kaverinkaan laittaneen. Tuollaisesta varmaan moni onnittelee mieluummin henkilökohtaisesti.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kehdannut laittaa mitään ylennyksiä someen enkä kyllä muista kenenkään kaverinkaan laittaneen. Tuollaisesta varmaan moni onnittelee mieluummin henkilökohtaisesti.
Sinäkään et liene LinkedInissä.
T. Juristi, jolle tämä on arkipäivää
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään onnitella jotain kaveria ylennyksen johdosta, jos ei siitä olisi puhetta ihan livenä. En mä pidä mielessäni mitä kukakin tekee työkseen.
Somessa tykkään kyllä kaikkien kavereiden julkaisuista, vaikka en useimmiten edes kunnolla jaksa lukea mitä niissä sanotaan. Teen näin vain siksi, että minulla on muutama kaltaisesi kaveri, joka pahoittaa mielensä jos hänen julkaisuistaan ei muista tykätä.
En oikein ymmärrä tätä somereaktioiden korostamista, mulla on ihan tarpeeksi tekemistä oikeassa elämässä.
Et tosiaan ymmärrä. Kun sulla(kin) on muutakin tekemistä kuin ajatella kaverien tunteita.
Miten ihmeessä sometykkäyksellä voi jollekin olla niin suuri painoarvo?
Eli olit paikalla fyysisesti, kun mies luki päivityksesi eikä reagoinut? Kuulostaa siltä, ettet ole ihan perillä esim. ihmissuhteiden dynamiikasta tai omista motiiveistasi kyseisestä ihmisestä.
Ei ole varmaan nähnyt päivitystä. Täggää hänet siihen.
@nimi: Kiitos neuvoista, sain sen ylennyksen!
Tms.
Jos hän ei vieläkään reagoi mitenkään, anna olla.
Vierailija kirjoitti:
Ikää oli 43, joku sitä kysyi.
Nämä ”tykkäämättömät” on ikähaarukassa 40-65v.
Tämä mies on 50+.
Ei, en päässyt Heseen vaan erään suuren ja menestyneen yhtiön HR:n johtoon.Omaan toimintakulttuuriin on aina kuulunut toisten tukeminen ja onnittelu, ei mollaaminen ja vähättely.
Ap
Mistä ihmeestä sinä tiedät kuka seuraa päivityksiäsi? Minä olen piilottanut joitakin henkilöitä jos heidän tarjoamansa sisältö ärsyttää tai on jotenkin yksitoikkoista tai ei kiinnosta. En myöskään katso somekanavia edes päivittäin koska tykkään tehdä muutakin, joten helposti menee ohi ihmisten päivitykset.
Ne joiden kanssa olen oikeasti tekemisissä kertovat kyllä kasvotusten tai puhelimessa ja heitä tietenkin onnittelen. Monien etäisten ihmisten päivityksistä en ”tykkää” vaikka lapsia syntyisi tai ylennyksiä tulisi, koska en välttämättä ole missään muussa tekemisissä kyseisen ihmisen kanssa kuin somekaveruudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä mies on 50+.
Ei, en päässyt Heseen vaan erään suuren ja menestyneen yhtiön HR:n johtoon.Omaan toimintakulttuuriin on aina kuulunut toisten tukeminen ja onnittelu, ei mollaaminen ja vähättely.
Ap
Mistä ihmeestä sinä tiedät kuka seuraa päivityksiäsi? Minä olen piilottanut joitakin henkilöitä jos heidän tarjoamansa sisältö ärsyttää tai on jotenkin yksitoikkoista tai ei kiinnosta. En myöskään katso somekanavia edes päivittäin koska tykkään tehdä muutakin, joten helposti menee ohi ihmisten päivitykset.
Ne joiden kanssa olen oikeasti tekemisissä kertovat kyllä kasvotusten tai puhelimessa ja heitä tietenkin onnittelen. Monien etäisten ihmisten päivityksistä en ”tykkää” vaikka lapsia syntyisi tai ylennyksiä tulisi, koska en välttämättä ole missään muussa tekemisissä kyseisen ihmisen kanssa kuin somekaveruudessa.
LinkedInissä esim. näkee ammattinimikkeet ketkä käyneet katsomassa julkaisun. Ja jos kontakteissa on vaikkapa vain 1 sosiaalitoimenjohtaja, niin…! Bingo!
Onpas erikoisen negatiivisia kommentteja tämä avaus saanut.
Joskus, jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin voi vaan ohittaa jonkun viestin. Hämmentävä vaihtoehto, eikö totta?
(en ole ap)
Oikeestiko aikuiset ihmiset kyttää jotain peukkuja? Kuulostaa aika keskenkasvuselta…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä mies on 50+.
Ap
LinkedInissä esim. näkee ammattinimikkeet ketkä käyneet katsomassa julkaisun. Ja jos kontakteissa on vaikkapa vain 1 sosiaalitoimenjohtaja, niin…! Bingo!
Juuri näin, tästä tiesin.
Ap
Kuka normaali aikuinen ihminen jaksaa enää käyttää somea. Jokaista random Marjattaa pitäisi jatkuvasti huomiota ja onnitella milloin mistäkin. Suljin facen jo pari vuotta sitten, en vaan enää jaksanut.
Vierailija kirjoitti:
Tämä mies on 50+.
Ap
Eipä yllättänyt, että nainen on HR:ssä...aina pitää olla vapaamatkustajana tuloksen tekijöiden taustalla.
voisiko ap olla yhtään enemmän narsisti