Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keitä ovat alaikäisiä häiriköivät aikuiset miehet?

Vierailija
18.09.2021 |

Viime päivinä on julkaistu useampia artikkeleita 8.-9. -luokkalaisten ja toisen asteen opiskelijoiden kokemasta häirinnästä.

Mua kiinnostaisi tietää KEITÄ ovat nämä aikuiset miehet jotka lähestyvät vaikka 15-vuotiasta tyttöä, joko suoraan seksuaalissävytteisesti tai ylipäänsä ollenkaan. Mietin tuntemiani miehiä, ja kauhean vaikea kuvitella että kukaan heistä tekisi sellaista. Joten kysymys: Tietääkö kukaan että joku tuntemansa mies olisi niin tehnyt? Millainen mies, ja miksi ihmeessä? Miten hän selitti tekoaan, ja kokiko siinä mitään ongelmaa? Pakkohan näitä miehiä on olla aika paljon kun häirintä on niin yleistä, ja pakko jonkun on tällainen häirikkö tuntea, vai osaavatko muka kaikki niin tarkkaan peittää jälkensä?

Ja en nyt tarkoita tapauksia joissa vaikka 19-vuotias poika lähestyy 17-vuotiasta tyttöä ilman tungettelua ja pakit saatuaan perääntyy ilman mutinoita kuten normaalit ihmiset tekevät. Vaan niitä missä selvästi aikuinen mies lähestyy selvästi alaikäistä tyttöä selvästi kutsumatta.

Kommentit (546)

Vierailija
221/546 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä se on se naisten konkreettinen ratkaisu asialle? Se että jokainen vinkuu täällä ja keksii oman versionsa ahdistelusta?

Ratkaisu lähtee miehistä, koska nämä ahdistelevat miehet eivät kuuntele naisia. Miesten pitää tehdä selväksi toisilleen, että naiset ja tytöt ovat ihmisiä, eivät käyttöesineitä, ja että ahdistelu on väärin. Miesten pitää oppia empatiakykyisiksi.

Jaa... etkö näe, että naisilla itsellään olisi mitään tekemistä asian suhteen? Suomessa suomalaiset teinitytöt menivät suurella joukolla osoittamaan mieltään jonkun mustan amerikkalaisen rikollisen puolesta joka osoitti aseella raskaana olevan naisen vatsaan... ei voi kuin ymmärtää. Enpä ole nähnyt näistä ahdisteluista mitään tällaista mielenosoitusta. Eiköhän tämä kerro kaiken ja tuollaisten sairaiden rikollisten puolesta mielenosoittaminen ei kyllä motivoi miehiä tekemään tälle ahdistelulle yhtään mitään kun ei se näytä muutenkaan naisia kiinnostavan.

Hienosti osoitat yhdessä kommentissa sekä naisvihasi, rasismisi, että loogisen ajattelusi ongelmat 😆

Haha, sanos muuta! Tässä ketjussa on ollut poikkeuksellisen tyhmiä äijiä eivätkä he vaikuta edes tajuavan, miten typerän kuvan ovat antaneet itsestään.

Vierailija
222/546 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehiä pelottaa, koska ennen metoota ei ollut mitään keinoja puuttua ahdisteluun, koska sitä ei oikeastaan edes pidetty mitenkään pahana asiana. Miehet eivät pidä vieläkään, kuten tästäkin ketjusta huomaa. Kun minä kasvoin naiseksi, pidettiin ihan normaalina, että minkä ikäiset miehet tahansa vähän hiveli kassajonossa, kertoi rasvaisia juttuja lapsille ja yritti päästä pöksyihin keinolla millä hyvänsä. Jos ja kun nainen tai jopa lapsi ei osannut puolustautua ja hänelle tehtiin seksuaalista väkivaltaa, syy oli hänessä.

Joten onhan se niin, että miehet menettää tässä etuoikeuksiaan. Etuoikeuden kajota naisiin silloin kun heitä sattuu huvittamaan. Olen niin onnellinen metoosta että itkettää. Mun lapsuus oli ahdistelun takia aika hirveä. Ja nimenomaan siksi, että sitä tapahtui niin paljon ja siihen ei saanut reagoida. Jos sanoi ahdistelijamiehelle suorat sanat, niin aina oli joku häntä puolustamassa. Miehiä ei saanut nolata missään tilanteessa, se oli sääntö numero yksi ja sen sai tytöt oppia kantapään kautta. Vastaan sanominenkin oli nolaamista ja silloin alkoi huorittelu ja pilkkaaminen paitsi tämän miehen taholta monesti myös kaikkien  muiden läsnäolijoiden, koska ne kaikki halusivat suojella sen miehen haurasta egoa.

Muhun, ja oletettavasti muihinkin keski-ikäisiin ja vanhempiin naisiin, on kasautunut kaikkien näiden kokemusten takia aivan helvetillinen määrä purkautumatonta raivoa. Mikä onkin yksi syy, miksi miehet ei juuri ahdistele aikuisia naisia. Me tiedetään jo, missä raja menee. Luojan kiitos nykyään tytöilläkin on oikeus puolustautua ja aikuiset auttaa heitä näiden rajojen vetämisessä.

Tyttöjä täytyy kunnioittaa. Tyttöjen harrastukset, mielenkiinnonkohteet ja mielipiteet on täsmälleen yhtä arvokkaita kuin jonkun autoaan rassaavan Ranen.

Kiitos tästä erinomaisesta kommentista. Puki hyvin sanoiksi ajatukseni.

Huhhuh mitä paskaa. Itse tunnen paljon normaaleja naisia, joilla ei ole mitään tuollaisia traumoja tai kokemuksia. Kaikilla varmaan jotain kokemuksia hörhöistä ja pelottavista tyypeistä, mutta kuitenkin normaaleja avioliittoja, ystäviä, työkavereita ja omia lapsia. Jos joku kokee kaikki miehet uhkaaviksi, niin terapiaan ja nopeasti.

Ihan holtitonta on tämä traumanpurun varjolla tapahtuva miesten kategorinen leimaaminen.

Ei maailma mene eteenpäin että kostetaan veren maku suussa koetut nöyryytykset. Tästä asetelmasta on päästävä eteenpäin ja asiallisemmalle tasolle. Kyseessä on myös kasvavien ja nuorten miesten hyvinvointi ja itsearvostus, jota pitää tukea yhtä lailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/546 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehiä pelottaa, koska ennen metoota ei ollut mitään keinoja puuttua ahdisteluun, koska sitä ei oikeastaan edes pidetty mitenkään pahana asiana. Miehet eivät pidä vieläkään, kuten tästäkin ketjusta huomaa. Kun minä kasvoin naiseksi, pidettiin ihan normaalina, että minkä ikäiset miehet tahansa vähän hiveli kassajonossa, kertoi rasvaisia juttuja lapsille ja yritti päästä pöksyihin keinolla millä hyvänsä. Jos ja kun nainen tai jopa lapsi ei osannut puolustautua ja hänelle tehtiin seksuaalista väkivaltaa, syy oli hänessä.

Joten onhan se niin, että miehet menettää tässä etuoikeuksiaan. Etuoikeuden kajota naisiin silloin kun heitä sattuu huvittamaan. Olen niin onnellinen metoosta että itkettää. Mun lapsuus oli ahdistelun takia aika hirveä. Ja nimenomaan siksi, että sitä tapahtui niin paljon ja siihen ei saanut reagoida. Jos sanoi ahdistelijamiehelle suorat sanat, niin aina oli joku häntä puolustamassa. Miehiä ei saanut nolata missään tilanteessa, se oli sääntö numero yksi ja sen sai tytöt oppia kantapään kautta. Vastaan sanominenkin oli nolaamista ja silloin alkoi huorittelu ja pilkkaaminen paitsi tämän miehen taholta monesti myös kaikkien  muiden läsnäolijoiden, koska ne kaikki halusivat suojella sen miehen haurasta egoa.

Muhun, ja oletettavasti muihinkin keski-ikäisiin ja vanhempiin naisiin, on kasautunut kaikkien näiden kokemusten takia aivan helvetillinen määrä purkautumatonta raivoa. Mikä onkin yksi syy, miksi miehet ei juuri ahdistele aikuisia naisia. Me tiedetään jo, missä raja menee. Luojan kiitos nykyään tytöilläkin on oikeus puolustautua ja aikuiset auttaa heitä näiden rajojen vetämisessä.

Tyttöjä täytyy kunnioittaa. Tyttöjen harrastukset, mielenkiinnonkohteet ja mielipiteet on täsmälleen yhtä arvokkaita kuin jonkun autoaan rassaavan Ranen.

Kiitos tästä erinomaisesta kommentista. Puki hyvin sanoiksi ajatukseni.

Huhhuh mitä paskaa. Itse tunnen paljon normaaleja naisia, joilla ei ole mitään tuollaisia traumoja tai kokemuksia. Kaikilla varmaan jotain kokemuksia hörhöistä ja pelottavista tyypeistä, mutta kuitenkin normaaleja avioliittoja, ystäviä, työkavereita ja omia lapsia. Jos joku kokee kaikki miehet uhkaaviksi, niin terapiaan ja nopeasti.

Ihan holtitonta on tämä traumanpurun varjolla tapahtuva miesten kategorinen leimaaminen.

Ei maailma mene eteenpäin että kostetaan veren maku suussa koetut nöyryytykset. Tästä asetelmasta on päästävä eteenpäin ja asiallisemmalle tasolle. Kyseessä on myös kasvavien ja nuorten miesten hyvinvointi ja itsearvostus, jota pitää tukea yhtä lailla.

Tänne voit mennä puhumaan miesten ongelmista. https://www.vauva.fi/keskustelu/4310232/myos-poikia-ja-miehia-ahdistell…

Vierailija
224/546 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon lähentelijöiden etniseen alkuperään.

Olen 36, joten kun olin alaikäinen ja nuori, ei Suomessa ollut niin paljoa ulkomaalaisia. Eli suurin osa lähentelijöistä oli ihan suomalaisia. Fyysisesti käsiksi käyneet olivat kaikki suomalaisia. Karvakäsiltä tuli vain sanallista ahdistelua. Yksikään somali ei yrittänyt lähennellä.

En väitä etteikö ulkomaalaiset johtaisi tilastoja, mutta omalle kohdalle osunut enemmän suomalaisia. Ja nämähän ovat kaikki tilastojen ulkopuolella, ihan meidän omaan kulttuuriin kuului (kuuluu) että se on naisen oma vika. Mitäs on nainen!

Raiskauksistakin suurin osa jää ilmoittamatta, saati lähentelyt. Jos tekijä on tuntematon ja/ tai ulkomaalainen, on kynnys ilmoitukseen pienempi kuin jos tekijä on vaikka kaverin isä.

Tiedätkö kenellä kynnys on äärettömästi korkeampi kuin sinulla? Ulko maa  laisella naisella joka on tullut ulko maa  laisen miehensä raizkaamaksi. Aivan käsittämätöntä, että minä miehenä ymmärrän tämän paremmin kuin sinä nainen(oletettu).

Vierailija
225/546 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä mies voi tietää onko tyttö 15 vai 16 ennen puhumista?

Ei tarte tietääkään, myöskään 16 v ei ole aikuista miestä varten.

Aikuiset miehet pitäisi pääsääntöisesti kuohita, voisivat luovuttaa spermaa pakkaseen sitä ennen. Ei taideta muuten päästä noista hulluista kiimaelukoista.

Vierailija
226/546 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä se oli opettaja, yläasteella ja lukiossa.

Häiriköinti oli hyvin avointa tuijottelua ja erilaisissa lukiolaisten tapahtumissa tämä tyyppi oli ”valvojana” eli ryyppäsi nuorten kanssa ja lähenteli meitä tyttöjä. Sai sitten potkut kun joku kuvasi nämä tapahtumat digikameralla ja näytti rehtorille.

Tapahtui 2000 -luvun alussa.

Meilläkin oli mm. myös opettaja ahdistelijana. Hänellä oli sellainen maine, että puhui likaisia ja kouri tyttöjä intiimeistä paikoista. Tämä oli ysärillä ennen kännykkäkameroita tai edes lakeja, jotka kieltävät tuollaisen. Minua hän koitti käskeä kahdestaan kanssaan takahuoneeseen ”auttamaan” jossain jutussa, jonka sisältö jäi ikuisesti arvoitukseksi. Säästyin, kun pysähdyin ovelle kysymään ohjeita - niitä ei tullut, vain pitkä hiljaisuus. Nykyään puhuu edelleen levottomia ja huhut ovat muuttuneet entistä hurjemmiksi. Siellä se edelleen töissä ja kuolaa nyt sukulaistyttöäni. Ja joo, 100% kotimainen.

Vierailija
227/546 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä se on se naisten konkreettinen ratkaisu asialle? Se että jokainen vinkuu täällä ja keksii oman versionsa ahdistelusta?

Ratkaisu lähtee miehistä, koska nämä ahdistelevat miehet eivät kuuntele naisia. Miesten pitää tehdä selväksi toisilleen, että naiset ja tytöt ovat ihmisiä, eivät käyttöesineitä, ja että ahdistelu on väärin. Miesten pitää oppia empatiakykyisiksi.

Jaa... etkö näe, että naisilla itsellään olisi mitään tekemistä asian suhteen? Suomessa suomalaiset teinitytöt menivät suurella joukolla osoittamaan mieltään jonkun mustan amerikkalaisen rikollisen puolesta joka osoitti aseella raskaana olevan naisen vatsaan... ei voi kuin ymmärtää. Enpä ole nähnyt näistä ahdisteluista mitään tällaista mielenosoitusta. Eiköhän tämä kerro kaiken ja tuollaisten sairaiden rikollisten puolesta mielenosoittaminen ei kyllä motivoi miehiä tekemään tälle ahdistelulle yhtään mitään kun ei se näytä muutenkaan naisia kiinnostavan.

Hienosti osoitat yhdessä kommentissa sekä naisvihasi, rasismisi, että loogisen ajattelusi ongelmat 😆

Hienoa, että joudut turvautumaan klassisiin voimasanoihin. Noissa ei ole mitään voimaa minua vastaan, jotakin luuseria vastaan saattaa olla.

Kannattaa tosiaan laittaa naiset ne teidän omat rivinne kuntoon.

Vierailija
228/546 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä kommentistasi, joka oli silkkaa asiaa alusta loppuun! Olen se aiempi vm.-85, joka tuolla listasi joitakin ahdistelukokemuksiaan.

Paremmin ei voisi tästä asiasta sanoa.

Palstoilla mölyävät miehet ovat itse juuri näitä ahdistelijoita, kun ei millään perusteluilla mitenkään päin mene perille, mikä on ongelmana. En tajua, miksi he edes viettävät aikaansa esim. täällä Aihe vapaalla. Pelkästään trollailemassa ja oksentamassa n a i s v i h a a n s a?

Vierailija
229/546 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua keski-ikäiset äijät ahdistelivat niin kauan kuin liikuin ihmisten ilmoilla eli vielä yli kolmekymppisenä, sen jälkeen en enää liikkunut yksin jalkaisin juuri missään. Näytin nuorena aikuisena vähintään 10 vuotta todellista ikääni nuoremmalta, yli 20-vuotiaana max 15-vuotiaalta. Koin jatkuvaa sitkeää häirintää, myös paljon suomalaisten miesten taholta, 13-vuotiaanakin keski-ikäisten taholta esim. kauppakeskuksen kulmilla, yksikin suomalainen keski-ikäinen kyttäsi siellä tauotta. Minua luultiin alaikäiseksi kun en enää ollut sitä, kiinnostin kai näitä ahdistelijoita juuri siksi että näytin hyvin nuorelta. Useimmiten seuraani tuppauduttiin kadulla, en edes käynyt muualla kuin kaupassa, töissä ja opiskelupaikoissa. Myös korkeakoulujen henkilökunnan joukossa oli ahdistelijoita (onneksi vähemmistö).

Olen aina pukeutunut erittäin peittävästi koska palelen kaikkina vuodenaikoina. En ole koskaan käyttänyt kaduilla kulkiessani huulipunaa tai edes korkokenkiä. Olin pitkään lenkkareissa ja tuulipuvussa viihtyvä sporttinen erakko johon seudun idiootit tarrasivat.

Vierailija
230/546 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole ihan kovakoodattuna miehen sisimpään psyykeeseen, että tuollaiset 14 - 17 -vuotiaat tytöt saavat eloa viisariin. Luonnossahan nuo olisi niitä kaikista haluttuja kumppaneita. Nuoria, terveitä ja sukukypsiä.

Vaikka olisikin, niin ettekö te sitten ole kehittyneet mihinkään siitä kun ihminen laskeutui puusta? Miksi on vaikea ajatella jollain muulla kun m u n a l l a??

Vierailija
231/546 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun perusteella olen tullut siihen tulokseen, että tyttöjä ahdistelevat vähä-älyiset miehet.

Kyllä, meidän pikkukaupungissä 80-90 -luvuilla teininä hengailleena muistan, kuinka nämä simppelit autonrassaaja-jonnet ajoi Corollallaan ympyrää nakkikiskan ja kauppakeskuksen ympäri ja otti kyytiin jotakin yläasteikäisiä 13v. meikkipimuja. Kai se sitten joltakin kokemusta sai? Mutta yksinkertaisia olivat, yhtä kaikki.

Vierailija
232/546 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole ihan kovakoodattuna miehen sisimpään psyykeeseen, että tuollaiset 14 - 17 -vuotiaat tytöt saavat eloa viisariin. Luonnossahan nuo olisi niitä kaikista haluttuja kumppaneita. Nuoria, terveitä ja sukukypsiä.

Ei ole. T: 15 vuotta nuorten kanssa töitä tehnyt nelikymppinen mies.

Vierailija
233/546 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun olin 16-vuotias niin eräs mies joka oli voinut ikänsä puolesta olla isäni yritti houkutella minua kämpillensä... hihitti siinä kuin joku pikkupoika kaverinsa kanssa. Muistan kun minua ällötti se asia ja ällöttää edelleen.

Vierailija
234/546 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä se oli opettaja, yläasteella ja lukiossa.

Häiriköinti oli hyvin avointa tuijottelua ja erilaisissa lukiolaisten tapahtumissa tämä tyyppi oli ”valvojana” eli ryyppäsi nuorten kanssa ja lähenteli meitä tyttöjä. Sai sitten potkut kun joku kuvasi nämä tapahtumat digikameralla ja näytti rehtorille.

Tapahtui 2000 -luvun alussa.

Meillä kuoronjohtaja viljeli seksuaalissävytteisiä kommentteja meille 12-16 -vuotiaille. Olihan se kiusallista, koska mies oli aikuinen ja onnellisesti naimisissa puheittensa mukaan. Silti kuorotytöt kiinnosti, kuoromatkoilla varsinkin vihjaili yhteissaunoista yms.

Vierailija
235/546 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joidenkin aikuisten miesten on niin mahdottoman vaikeaa antaa kehorauhaa kasvaville nuorille?

Ei ne nuoret tytöt laittaudu teitä limaisia setiä varten vaan ikätovereitaan ja omanikäisiään poikia varten. Kuinka monta sivua tätä samaa asiaa pitää toistaa, että se menee munallaan ajattelevilla kalloon?

Ainoastaan laitoshoito voi tällaiset vähä-älyiset pedot parantaa jos sekään.

Vanhempien tehtävä on ehdottomasti evästää lapsiaan ja kertoa näistä pedoista ja ohjeistaa heitä pysymään mahdollisimman kaukana niistä.

Vierailija
236/546 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että joudut turvautumaan klassisiin voimasanoihin. Noissa ei ole mitään voimaa minua vastaan, jotakin luuseria vastaan saattaa olla.

Kannattaa tosiaan laittaa naiset ne teidän omat rivinne kuntoon.

Voi hyvänen aika, eihän tämä ole mikään naisten rivit vastaan miesten rivit -tilanne 😳

Enkä mä tietenkään tosissani usko että ylipäänsä missään sanoissa olisi voimaa sua vastaan, kunhan omia tunteitani vähän puran ääneen törmätessäni itselleni käsittämättömiin kommentteihin 😃

Vierailija
237/546 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Siinä suunnilleen 19 vuoden korvilla sukuelimet ovat kehittyneet valmiiksi ja mieli on tarpeeksi kypsä vanhemmuuteen. Kysy gyneltä. Mutta kiitos kuitenkin panoksestasi, kun tulit demonstroimaan, millaiset asenteet pitävät yllä keskenkasvuisten nuorten häirintää ja miten vajaalla pakalla varustettua ihan suomalaista porukkaa tuolla kaduilla viilettää.

Vierailija
238/546 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan provoketju ja suurin osa tarinoista täysin keksittyjä. Kuvastaa vauva.fi-tasoa hyvin.

Vierailija
239/546 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jodelin fantasiat-kanava on muuten täynnä näitä alle 20-vuotiaista haaveilevia setämiehiä. Käykääpä katsomassa jos Jodelia käytätte.

Muistakaa suojella tyttäriänne ja kertoa heille, miten maailma oikeasti makaa.

Vierailija
240/546 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä että suurin osa  näistä miehistä on pedofiilisesti suuntautuneita. Heitä vain kiehtoo nuoret tytöt, se ikä on se juttu, ei kiinnosta oman ikäiset. Se on sairaus joka on mielessä.