Sukupuolipettymys, järkyttävää kun ihmiset on pettyneitä lapsen sukupuoleen.
Onko suomalaisilla äideillä päässä vikaa isosti? Kirjoitetaan blogeja aiheena sukupuolipettymys, ja tilitetään somessa, miten ollaan pettyneitä kun lapsi oli/ jo on poika 🙄😱😳🤯
Mitä tämmöinen pettymys poikia kohtaan kumpuaa? Mun mielestä todella noloa kirjoittaa tai julkaista tämmöistä lasta loukkaavaa sontaa. Oikeampi paikka olisi psykologin vastaanotto käsitellä omaa pettymystä, ja sitä onko ylipäätään valmis vanhemmaksi, kun ongelmat on tällä tasolla.
Ja älkää sanoko, että tunteille ei voi mitään! Käytökselle voi, varmaan lapsesta tuntuu kivalta kun äiti on netissä tilittänyt miten oli niin kovasti pettynyt lapseensa jo ennen kuin syntyi. Noloa, ja surullinen lapsen psta.
Kommentteja
Kommentit (109)
Joo tälläisessä kannattaisi kaksi tai kolme kertaa miettiä ennen julkaisua😳
”Suomalaisilla äideillä”? Kuinka moni tällaista siis kirjoittelee?
Ja kyllä sanon silti, että tunteille ei voi mitään. Mutta käytökselle totta kai voi, niin kuin sinäkin sanoit.
Lapsi voi identifioida itsensä mihin sukupuoleen haluaa. Sukupuolia on tuhansia erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
”Suomalaisilla äideillä”? Kuinka moni tällaista siis kirjoittelee?
Ja kyllä sanon silti, että tunteille ei voi mitään. Mutta käytökselle totta kai voi, niin kuin sinäkin sanoit.
Odottajien palstoilla hyvinkin moni tilittää pettymystään nimenomaan poikaan🥺
Vierailija kirjoitti:
Lapsi voi identifioida itsensä mihin sukupuoleen haluaa. Sukupuolia on tuhansia erilaisia.
No eihän ole😂
Vierailija kirjoitti:
Eipä tähänkään päivän yksisarviseen kauaa menny.
Meille odotettiin ja toivottiin vuosia vauvauutista. Olen peittelemättömän onnellinen omasta pojastani, mulle oli aivan sama kumpi tulee, kunhan tulee. Tää on tätä nykyaikaa kun kaikki saadaan niin helpolla.
Kuulostaa uskomattomalta.
mies53v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän ole😂
Transhenkilöitä ja muunsukupuolisia on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Meille odotettiin ja toivottiin vuosia vauvauutista. Olen peittelemättömän onnellinen omasta pojastani, mulle oli aivan sama kumpi tulee, kunhan tulee. Tää on tätä nykyaikaa kun kaikki saadaan niin helpolla.
Samoin!
Ap
Meitä on monenlaisia ja itse nimenomaan toivon pelkkiä poikia! Mutta tyttökin käy, hänellä tulee vaan olemaan sukurasitteita terveysasioissa poikia enemmän... Ehkä kannattaa pohtia lasten hankintaa uudestaan, jos on vaarana joutua pettyneeksi sukupuoleen. Sitä lasta ei tehdä siksi, että sille voi ostaa kivoja vaatteita ja solmia rusetteja hiuksiin yms p a s k a a. Se on ihminen, ei mikään maskotti!
Itse haaveilin esikoiseksi poikaa, mutten kuuluttanut minnekään olevani pettynyt kun ultrassa nähtiinkin kaksi pyöreää... tytön munasarjaa. Muhittelin ajatusta esikoistytöstä ehkä kolme varttia kun se alkoikin tuntua jo maailman parhaalta yllätyksestä. En kai sitten niin pettynyt ollutkaan enkä ollut pätkääkään pettynyt kun lapsi syntyi. Jos sukupuoli olisi jötetty yllätykseksi loppuun asti olisi varmaankin jo visioinut hyviä puolia molemmista vaihtoehdoista. Itse toivoin toki molempia sukupuolia joka tapauksessa. Toisaalta kunnoli jo saanut yhden täydellisen ihanan lapsen ei sekään enää niin törkeää olisi ollut ja seuraavien lasten sukupuoli ei jännittänyt oikeastaan yhtään. Esikoista odottaessa oli enemmän tuollaisia ajatuksia, ei onneksi kovin syvällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin itsekin tehdä päivityksen, jos ylipäätään jakaisin elämääni somessa. En jaa.
Lapsettomushoidoissa käyn ja jos hoidoista poikalapsi tulossa, teen kaikkeni ennen sen syntymää, että menisi kesken. EN halua poikaa.
Sairas trolli. Kehtaatkin vitsailla lapsettomuushoidosta, häpeäisit.
Itseasiassa en vitsaile. Enenmpää en sitten tästä kerrokaan.
Vierailija kirjoitti:
Paha olo miesten ja poikien puolesta, ja pidän myös nolona. Ei valmis vanhemmaksi, tai lapsi saanut alkunsa kertalaakista🤬
Ei valmis vanhemmaksi, mutta mikään ei tue tuota kertalaakia, sillä loppujen lopuksi meistä jokainen on nimenomaisen kertalaakin tulosta. Ehkä päinvastoin. Olettaisin, että haave äitiydestä on ajanut lukuisiin somepäivytyksiin, kaikenmaailman hoitoihin ja yrityksiin, jotka joskus ovat jatkumoa sille, että on pyrkinyt hallitsemaan elämäänsä, säätämällä kaiken, mitä on halunnut ja suunitellut. Vähän samaa vivahdetta sen kanssa, että vuosia suunnitellaan häitä viimeistä piirtoa myöten - kun mä haluun- eikä anneta yhtään tilaa sille, että elämä on arvaamatonta. Sitten ollaan ihmeissään ja surkeana, kun sai jotain, mutta ei kuitenkaan ihan sitä mitä oli suureen ääneen toitottaen halunnut. Pettymys poikalapsesta on järkyttävää. Ei siinä lapsen rakastamisesta ole kyse millään muotoa. Melkein yhtä järkyttävää on se, jos noin ajatteleva olisi saanut sen tyttölapsensa. Lapsi on vain oman egon jatke, ei oma erillinen rakastettava yksilö, jonka maailmaan saapumisen välikappaleeksi on tullut valituksi.
Mistä kumpuaa ap:n oma vihamielisyys? Onko kenties jotain patoutuneita tunteita taustalla? Itsehän itkin rakenneultrassa, kun kuulin että saamme toisen pojan. Mies oli niin kovasti toivonut tyttöä. Mutta eipä tuota ”pettymystä” miettinyt kuin pari päivää. Elämä on hyvää kahden pojan kanssa. Myönnettävä kuitenkin on, että olisin ehkä halunnut vähemmän vauhtia ja ääntä perheeseen. Ei kai kukaan nyt omille sometileilleen mene tällaisista avautumaan vai mitähän ap oikein tarkoittaa.
Tutulla kolme poikaa, hän ei koskaan asiasta puhu mutta kyllä me muut huomaamme, että hän on häpeissään ettei ole onnistunut saamaan tyttöä.
Jopa oma mummonikin puhuu lapsistaan (tyttö ja poika) että tytöt helpompia ja kiltimpiä, olisipa molemmat olleet tyttöjä. Suvussamme naiset menestyy ja kouluttautuut, miehet ovat alistavia narsisteja koska eivät menesty ja kadehtivat naisia. Itse olen onneksi tämä menestyneempi ja onnekkaampi sukupuolen edustaja eli nainen.
Vierailija kirjoitti:
Esikoista odottaessa minulta kysyttiin, että kumpaa toivon. Vastasin kuuliaisesti "ei mitään väliä". Mielessäni kuitenkin toivoin tyttöä. Olin jo etukäteen sanonut miehelle, että mikäli tulee poika, niin enempää ei sitten tule, koska en voi ottaa riskiä, että tulee toinen poika.
Sikiö kuoli kohtuun pari päivää ennen laskettua aikaa. Olisi ollut poika.
Sain uuden mahdollisuuden. Nyt on kolme elävää tyttöä, jotka jo aikuisia.
Tämä! Olen samaa mieltä. Kun rakenneultrassa kuulin, että tyttö tulee, olin niin kiitollinen että elämäni ei ole pilalla enkä voisi ikinä toista yrittää. En missään nimessä jatka lapsentekoa jos poika tulee.
Meillä kaksi ihanaa tyttöä <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin itsekin tehdä päivityksen, jos ylipäätään jakaisin elämääni somessa. En jaa.
Lapsettomushoidoissa käyn ja jos hoidoista poikalapsi tulossa, teen kaikkeni ennen sen syntymää, että menisi kesken. EN halua poikaa.
Sairas trolli. Kehtaatkin vitsailla lapsettomuushoidosta, häpeäisit.
Itseasiassa en vitsaile. Enenmpää en sitten tästä kerrokaan.
Ei tarvi Porvoosta kertoakaan. Toivottavasti hoitosi eivät ikinä tuota tulosta.
Vierailija kirjoitti:
Esikoista odottaessa minulta kysyttiin, että kumpaa toivon. Vastasin kuuliaisesti "ei mitään väliä". Mielessäni kuitenkin toivoin tyttöä. Olin jo etukäteen sanonut miehelle, että mikäli tulee poika, niin enempää ei sitten tule, koska en voi ottaa riskiä, että tulee toinen poika.
Sikiö kuoli kohtuun pari päivää ennen laskettua aikaa. Olisi ollut poika.
Sain uuden mahdollisuuden. Nyt on kolme elävää tyttöä, jotka jo aikuisia.
Sairasta ja tuli paha mieli kun luki tämän.
Ei voi uskoa että tämän olisi postannut jo 60-70v mummeli😳
Oikeesti?