Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko jo huomanneet, että FB on muuttanut parisuhdestatuksen julkiseksi?

Vierailija
01.11.2014 |

Ja mistään ei saa sitä piilotettua? Eli voit tarkistaa oman tilanteesi tarkastelemalla jotain tekemääsi poustausta uutissyötteessä. Vie kursori nimesi kohdalle ja se näyttää "julkisen tiedon", eli sen mitä kuka tahansa näkee sinusta. Siinä lukee nykyään parisuhdetiedot, vaikka aikaisemmin olisi laittanut sen salaiseksi/vain kavereille. 

Harhaanjohtavasti, vaikka menee omassa profiilissa tarkastelemaan tietoja "ulkopuolisena", eli "Näytä henkilönä", niin tiedoissa ei näy salaiseksi laitettua parisuhdetietoa. 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä?

Vierailija
2/9 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka oikeasti laittaa jotain parisuhdetietoja faceen?

Teineiltä tuon ymmärrän, silloin on tärkeää julistaa, kenen kanssa seurustelee milläkin hetkellä, mutta ei kai kukaan aikuinen laita faceen "sen ja sen vaimo" tms.? Ne kentät kun voi sieltä jättää tyhjäksikin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole. Se kursorin vienti ei näytä pelkästään julkisia tietoja. Voit tarkistaa miltä profiilisi näyttää julkisesti menemällä seinällesi ja klikkaamalla kansikuvan ...-merkkiä ja valitsemalla view as.

Vierailija
4/9 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa hirveätä. Lukee että ollaan naimisissa, sitäpä ei tiedäkään kuin jo valmiiksi kaikki muutenkin.

Vierailija
5/9 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 14:11"]Ja mistään ei saa sitä piilotettua? Eli voit tarkistaa oman tilanteesi tarkastelemalla jotain tekemääsi poustausta uutissyötteessä. Vie kursori nimesi kohdalle ja se näyttää "julkisen tiedon", eli sen mitä kuka tahansa näkee sinusta. Siinä lukee nykyään parisuhdetiedot, vaikka aikaisemmin olisi laittanut sen salaiseksi/vain kavereille. 

Harhaanjohtavasti, vaikka menee omassa profiilissa tarkastelemaan tietoja "ulkopuolisena", eli "Näytä henkilönä", niin tiedoissa ei näy salaiseksi laitettua parisuhdetietoa. 
[/quote]

Eipä mulla ainakaa näy kenellekään mun pariauhdetiedot. Kyllä ne siel on, mut näkyy vain mulle.

Vierailija
6/9 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös se juuri ole aika hämärää jos jonkun täytyy parisuhdestatuksensa piilottaa muilta ihmisiltä? Silloinhan ei liene sormustakaan käytellä ja piilotellaan kumppania?

Vierailija
7/9 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 14:39"]No eikös se juuri ole aika hämärää jos jonkun täytyy parisuhdestatuksensa piilottaa muilta ihmisiltä? Silloinhan ei liene sormustakaan käytellä ja piilotellaan kumppania?
[/quote]

No ei ole. Mun tiedot ei kuulu jokaiselle facen käyttäjälle. Kaverit toki näkee mm parisuhdetilanteeni tosin tietävät kyllä muutenkin että olen ollut naimisissa viimeiset 15 vuotta....

Vierailija
8/9 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 14:39"]

No eikös se juuri ole aika hämärää jos jonkun täytyy parisuhdestatuksensa piilottaa muilta ihmisiltä? Silloinhan ei liene sormustakaan käytellä ja piilotellaan kumppania?

[/quote]

en piilota, hätän vain tyhjäksi. En muutenkaan jaa itsestäni liikaa tietoa somessa, miksi ihmeessä pitäisi?

Aika hassu ajatus, että jos ei somessa jaa kaikkea tietoa, niin ei tee sitä oikeassa elämässäkään - mistä näin vääristynyt näkemys tulee?

Vierailija
9/9 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä poistin julkisista tiedoista työpaikkani ja utelias suku luuli, että olen työtön. Jos nyt poistan naimisissa merkinnän niin kohta soitetaan ja kysytään, miksi tuli ero :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän