Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilillä 25€, palkkapäivä vasta 15.10

Köyhä
17.09.2021 |

Nelisen viikkoa pitäisi kärvistellä. Parhaat halpisruokavinkit jakoon! Onneksi kaapissa on ruokaa tällä hetkellä,mutta 2 teiniä ruokittavana niin ei ole kauaa.
Ja ei ole eka kerta, tili on aina tyhjä heti tilipäivänä jälkeen.
Yh

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunalättyjä

3 osaa vettä, kuumenna. Lisää 1, 5 osaa perunahiutalejauhetta. Jäähdytä. 2 kananmunaa, 2,5 dl maitoa, 3 rkl vehnäjauhoja, juustoraastetta. Olivat hyviä.

Jostain on löydyttävä rahaa tai ruoka-apua.

Vierailija
42/109 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vuokrasopimusta :) No se kertoo kaiken , eli maksat pimeenä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kö yhä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kö yhä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kö yhä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis toissapäivänä sait palkan ja nyt jo oot hassanut kaiken? mihin?

Kävin kaupassa ja maksoin laskut.

Kuinka pieni sun palkka on?

Käteen jää verojen jälkeen n 1500€.

Mitä ihmeen laskuja sulla on lähes 1400e edestä??

Asuminen, velkajärjestelymaksut, sähkö, liikenne, vesi, lääkkeet, vaatetus, hygieniatuotteet, koulukirjat, kirjoitusmaksut, sairaanhoitokulut, vakuutukset, netti, puhelinlaskut jne. Voit kokeilla kuinka pitkälle 1350€ riittää

Kerroit että lapset saavat 120 e kk/päänuppi opintotukea. Pakkokoko kirjat on ostaa uusina kaikki, käytettynä saa kympillä/kirja!!! Sulla nyt näyttää selityksiä piisaavan. Ai niin anna mä arvaan, matkoihinkin kuluu rahaa, joo.

Mitä selityksiä? En minä ole pyytänyt mitään tai väittänyt mitään. Ainoastaan vinkkejä kysyin. Älä sinä vaivaa päätäsi minun ahdingollani.

kylhän sä väitit, että 120 e opintotuki kuluu opiskeluun (niinkuin se kuuluukin mennä) sun yhtälöissäs ei nyt vaan oikeen mikään täsmää. trolli sä oot.

Vierailija
44/109 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kö yhä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just kokeilin asumistukilaskuria, ja tuossa teidän tapauksessa jos kuvitteellinen vuokra olisi vaikka 850€/kk ja siihen päälle vesi + sähkö, olisi asumistuen määrä rapeat 400€.

Ja tietysti isä maksaa elarit. Jos ei maksa, niin kela maksaa ja perii isältä.

Joko olet täysin ignorantti sen suhteen mitä tukia voi saada tai sitten tämä on provo.

En saa asumistukea sillä minulla ei ole vuokrasopimusta.

Miksei ole?

En olisi saanut vuokra-asuntoa kun on luottotiedot menneet niin sovin suullisesti maksusta, kuten vuokranantaja (sukulainen) halusi.

Vierailija
45/109 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kö yhä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kö yhä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kö yhä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis toissapäivänä sait palkan ja nyt jo oot hassanut kaiken? mihin?

Kävin kaupassa ja maksoin laskut.

Kuinka pieni sun palkka on?

Käteen jää verojen jälkeen n 1500€.

Mitä ihmeen laskuja sulla on lähes 1400e edestä??

Asuminen, velkajärjestelymaksut, sähkö, liikenne, vesi, lääkkeet, vaatetus, hygieniatuotteet, koulukirjat, kirjoitusmaksut, sairaanhoitokulut, vakuutukset, netti, puhelinlaskut jne. Voit kokeilla kuinka pitkälle 1350€ riittää

Kerroit että lapset saavat 120 e kk/päänuppi opintotukea. Pakkokoko kirjat on ostaa uusina kaikki, käytettynä saa kympillä/kirja!!! Sulla nyt näyttää selityksiä piisaavan. Ai niin anna mä arvaan, matkoihinkin kuluu rahaa, joo.

Mitä selityksiä? En minä ole pyytänyt mitään tai väittänyt mitään. Ainoastaan vinkkejä kysyin. Älä sinä vaivaa päätäsi minun ahdingollani.

kylhän sä väitit, että 120 e opintotuki kuluu opiskeluun (niinkuin se kuuluukin mennä) sun yhtälöissäs ei nyt vaan oikeen mikään täsmää. trolli sä oot.

Vai olenko?

Vierailija
46/109 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa lapsilla tai sinulla ei ole varaa olla nirso.

Kattilallinen hernekeittoa ja jos loppuu niin uusi kattilallinen hernekeittoa kunnes uusi liksa pv tulee.

Jos liksa menee taas laskuihin niin seuraava kuukausi sitten vaikka linssikeittoa koko kuukausi.

Muuhun ei näytä olevan teillä varaa. Ehkäpä ne lapset joskus puolenvuoden kuluttua hoksaavat hakea töitä ja tuoda vähän rahaa kotiinkin, ettei näin yksipuolisesti tarvitse jatkuvasti syödä. 

Se nyt kuitenkin on fakta, että 25€ ei kolmihenkistä perhettä muulla elätetä.

Vierailija
47/109 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kö yhä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kö yhä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just kokeilin asumistukilaskuria, ja tuossa teidän tapauksessa jos kuvitteellinen vuokra olisi vaikka 850€/kk ja siihen päälle vesi + sähkö, olisi asumistuen määrä rapeat 400€.

Joko olet täysin ignorantti sen suhteen mitä tukia voi saada tai sitten tämä on provo.

Miksei ole?

En olisi saanut vuokra-asuntoa kun on luottotiedot menneet niin sovin suullisesti maksusta, kuten vuokranantaja (sukulainen) halusi.

Veronkiertoa...?

Vierailija
48/109 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tuollaista ihmistä edes olla olemassa? Ei vuokrasopimusta?! Nyt kyllä todellakin tyhmyytesi näytit jos tuo paikkaansa pitää?! Eikä noin tyhmälle ihmiselle kuulu mitään vinkkejä antaa, mistään..

Vierailija
49/109 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutal! Myy kotoonta joku taulu, peili tai muu kestohyödyke jotta saat ruokaa. 25€/4 vko saa ainoastaan kaurapuuroa syödäkseen. Tälläisen hyödykkeen voit sitten myöhemmin takaisin kun rahaa on taas.

Vierailija
50/109 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kö yhä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kö yhä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei ole?

Veronkiertoa...?

Se oli asunnon ehtona. En kysellyt syitä, mutta näin olettaisin.

Vierailija
51/109 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko tuollaista ihmistä edes olla olemassa? Ei vuokrasopimusta?! Nyt kyllä todellakin tyhmyytesi näytit jos tuo paikkaansa pitää?! Eikä noin tyhmälle ihmiselle kuulu mitään vinkkejä antaa, mistään..

OK, olet oikeutettu mielipiteeseesi.

Vierailija
52/109 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kö yhä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kö yhä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei ole?

Ymmärrätkö että tuo on laitonta

Vierailija
53/109 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vuokra-asunto maksuhäiriömerkityllekin jostain löytyy. Teillä ei ole varaa asua nykyisessä asunnossa, jos siihen ei tukia saa. Sanot sukulaiselle kiitos ja näkemiin.

Vierailija
54/109 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on kieltämättä tosi hankala tilanne, kun asuminen on järjestetty noin. Suostuisikohan se sukulainen antamaan vuokrasta vähän alennusta edes tilapäisesti?

Ovatko lapset sen ikäisiä että voisivat asua omillaan?

Vierailija
55/109 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole vuokrasopimusta voi vuokran jättää maksamatta.

Vierailija
56/109 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako lyödä lyötyä? Mullakin menee sikana rahaa ihan peruslaskuihin kun asun yksin ok-taloa ja asunto- ja autolainaakin on vaikka auto ei hieno olekaan. Elämä on kallista.

Onneksi vähän paremmin tienaan kuin ap eikä ole teinejä eikä velkajärjestelyjä. Kuitenkin kun yksin kaikesta huolehtii ja pitää hyvät vakuutukset, valokuidut, lämmitykset, sähköt, vedet, jätehuollot sun muut autonhuollot ja renkaat hotelleineen hoitaa niin eipä tässä biletetä.

Ja ennen kuin marisette autosta, täältä ei kulje julkisia työaikoinani eli en pystyisi käymään töissä.

-50% ja -60% punalapputuotteet on tosi tuttuja, vihannekset ja juurekset pannulla minulle ihan jokapäiväistä ruokaa ja osan kasvatan niistäkin täällä tontilla itse. Lihaan tai kalaan mulla ei ole varaa joka päivä. Ja olen aina ollut absolutisti, savuton. Kirpparivaatteissa suurelta osin.

Toivon että selviät, ap. Mutta varmaan sulla on tiukkaa noilla spekseillä. Ihmettelen ettei edes Kela maksa isän osuutta lasten elatuksesta.

Peruna, porkkana, sipuli, kesäkurpitsa, punajuuri ja kaalet sekä marjat ovat mun ruokavalioni perusta taloudellisista syistä ja välillä sitten jauheliha tai uunikala.

Teinien kanssa vaikea syödä kevyemmin mutta jos edes itse pystyt näin säästämään osaltasi. Maitopuuroissa on proteiiniakin. Munat halpoja, niitä välillä syön.

Suomen verotus ja ostovoima on tätä. Tämä kituutus on kiitos akateemisesta 100% työajan työstä. Ahkeruudesta ja kunnon elämäntavoista.

Vierailija
57/109 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotiedottomana mutta lapsellisena varmaan olisit kaupungin asuntojonon kärjessä?

Vierailija
58/109 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela ei maksa isän osaa elareista koska tää on Provo porvoosta.

Vierailija
59/109 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kaurapuuroa ja mehukeittoa, päivällisellä hernekeittoa + näkkileipää ja iltapalaksi itsetehtyä leipää. Monet kuulema lahjoittaa nyt omenoita okt-alueilla, käy keräämässä. Sitten puolukkaa ja sieniä metsästä, niin on ravintoarvot kohdillaan. Ei shoppailua ja osamaksusopimukset pannaan siihen asti että rahaa löytyy omasta takaa ostaa se kerralla omaksi. Vähennä sähkön käyttöä (älä käytä nettiä tai katso telkkaria). Niin ja parempi palkkaista työtä etsimään.

Vierailija
60/109 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet ap pahassa tilanteessa tuon asumisen suhteen. Itse luotin nuorena tyttönä erääseen uskovaiseen ja maksoin tunnollisesti aina vuokran, mutta mulla ei ollut virallista vuokrasopimusta. Yhtäkkiä hän heittikin mut pihalle ja oli vaikea tilanne. On ap vaarallista asua noin, koska sukulaisesi voi heittää sinut vaikka huomenna pihalle. Itse sen jälkeen opin, että aina pitää olla vuokrasopimus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi