Oletteko muut elämästä syrjäytyneet tällaisia?
Eli päivän kohokohta on ruoka. Kun taas facesta ja instasta seuraa fiksumpien,akateemisten elämää ,se on ihan erilaista. Viikonloput käyvät teattereissa,taidenäyttelyissä yms ja juovat lasin viiniä. Itse vaan saunon ja katselen telkkaa.
Kommentit (29)
Mikset tilaa Saksasta viiniä itsellesi? Tai hae Tallinnasta?
Vierailija kirjoitti:
Mikset tilaa Saksasta viiniä itsellesi? Tai hae Tallinnasta?
En ole älynnyt.
Kirjastossa on usein ilmaisia taidenäyttelyitä.
Ei. Kävin ainakin kerran toimeentulotuella oopperassa.
Vierailija kirjoitti:
Kirjastossa on usein ilmaisia taidenäyttelyitä.
Tiedän js on niitä muuallakin
Mua vaan ei kiinnosta.
Millä tavoin syrjäydytään elämästä? Vai kirjoitteletko jostain haudan takaa?
Vierailija kirjoitti:
Millä tavoin syrjäydytään elämästä? Vai kirjoitteletko jostain haudan takaa?
Se tarkoittaa yleensä sitä, että ei ole työtä, koulutusta, perhettä eikä kavereita. Eli on vaan ihan yksin elämässä työttömänä.
Mikä sun toive on ja miten ajattelet sen toteuttaa?
En ole instassa, enkä facessa. Päivän kohokohta voi olla mitä vain esim. kävelylenkki.
Masentuneena ja syrjäytyneenä päivän kohokohta oli myös mulle ruoka. Vaikka söin lähes joka päivä samoja juttuja. Toisaalta välillä olin useamman päivän täysin syömättä, koska pelkkä olemassaolo tuotti pahaa oloa.
Älä vertaile itseäsi muihin, jos niin teet. Se vie vaan syvempään kuiluun.
Mun päivän kohokohta on se kun pääsee nukkumaan.
Kasvata vaatekomerossa kantsua, rupea joogaamaan ja käymään meditaatioretriiteissä. Akateemiset kaverisi tulevat sen jälkeen luoksesi setelinippuineen.
Lopeta instassa ja facessa roikkuminen ja muitten elämän kyttäämimen, niin alkaa heti helpottamaan. Mulla ei ole kumpaakaan, eikä myöskään ahdista muitten tekemiset.
Kenen tekemisiä sä siellä facessa seuraat, jos sulla ei ole perhettä eikä kavereita? Ihan vaan joidenkin tuntemattomien tyyppien? Miksi?
Itse en koe olevani syrjäytynyt elämästä, mutta yhteiskunnasta jossain määrin kyllä. Olen kouluttamaton pitkäaikaistyötön (ja ihan yllätyin kun sain tietää, että pitkäaikaistyöttömyyden raja täyttyy "jo" vuoden työttömyyden jälkeen - itse olen ollut poissa töistä/koulusta/mistään jo 5+ vuotta) ja käyn kuntouttavassa "työ"toiminnassa kerran viikossa.
En kuitenkaan usko koskaan kuntoutuvani yhteiskuntakelpoiseksi, työssäkäyväksi veronmaksajaksi, kun minulla on vaikeuksia sitoutua käymään edes tuollaisilla työkkärin pilipalikursseilla sen kerran viikossa... Vaikka erilaiset kuntoutustoimet lienevätkin kohtaloni seuraavat 30+ vuotta - ellen sitten pääse työkyvyttömyyseläkkeelle.
Tästä kaikesta huolimatta kavereita minulta kyllä löytyy, sillä olen sitä ikäluokkaa, että sosialisointi pelaa vallan hyvin näin netinkin välityksellä. En ole tämän vuoden puolella nähnyt kirjaimellisesti *ketään* livenä, mutta juuri eilenkin vietin hauskan illan kavereiden kanssa pelaten, rupatellen ja sarjoja katsoen. En ole esim. koskaan kokenut itseäni yksinäiseksi, sillä tällainen elämäntapa sopii minulle - se on kaikki se kodin seinien ulkopuolella tapahtuva mikä tuottaa vaikeuksia.
Sain ilmaiset teatteriliput. En käy siellä kovinkaan usein. Käytiin sirkuksessa. Tiesin etukäteen ja säästin rahat. Olin töissä, vähän matkustettiin. Olin työttömänä, liikuin paljon ulkona ja harrastin ilmaisjuttuja. Jos jollakin on varaa käydä olla ja temmeltää. Sehän on mukava asia. Vertaat itseäsi syrjäytyneeseen. Oletko kotona varattomana vai varallisena. Vapaaehtoisesti tai vain siksi ettet jaksa mennä mihinkään.
Ei ole kaveria tai et saa tapahtumista mielestäsi nautintoa yksin.
Tän piti mennä viimeks stanuppia kattomaan. Ei vain vapaalla ollut sopivaa esiintyjää. Leffateatterissa ei kivoja leffoja. Lätkäjoukkue toisella puolella Suomea ja teatterissa ei iskevää näytöstä. Ei niis joka viikonloppu käy. Välillä ei yli vuoteen. Mut aina somessa, joku huomaa kun on käyty.
Onko ilmaislippu teatteriin ja yksi lasi viiniä sit akateemista, en duunarina tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Se on kaikki feikkiä mitä sä näät somessa. Lopeta vertaileminen ja tee asioita mistä ite tykkäät.
M.30
Tarkoitatko että he ovat lavastaneet kuvat missä käyvät teatterissa? Laitetaan hienommat vaatteet, käydään ottamassa selfie teatterin edessä ja palataan kotiin syömään pizzaa verkkarit päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kaikki feikkiä mitä sä näät somessa. Lopeta vertaileminen ja tee asioita mistä ite tykkäät.
M.30
Tarkoitatko että he ovat lavastaneet kuvat missä käyvät teatterissa? Laitetaan hienommat vaatteet, käydään ottamassa selfie teatterin edessä ja palataan kotiin syömään pizzaa verkkarit päällä.
Eri, mutta näitähän oikeasti on :D Ihan rikkaitakin.
Mutta varmaan tarkoitti, että otetaan vaan niistä hyvistä hetkistä kuvia ja kaikki muu paska rajataan pois.
M.30