Lomakohde vinkkejä "Äiti-tytär-lomalle"! (4-5 vrk)
Tytär on tsempannut koulun kanssa oikein huolella, eilen luokanvalvojan kanssa pidettiin välipalaveri ja nyt tähän mennessä tulleilla numeroilla (ja tuntiaktiivisuudella) tytön keskiarvo on nousemassa numerolla! Toki syksyn viimeiset rutistukset ovat vasta edessä... Joululahjaksi ajattelin kuitenkin vähän matkaa luvata (ehkä asettaa muutaman vaihtoehdon, joista tytär saa itse valita) kun kouluhommat ovat sujuneet nyt näin hyvin. :)
Eli ysiluokkalainen tyttö (15v) ja äiti, 4-5 yötä jossain päin Eurooppaa. Ajankohta Helmi-Maaliskuulle tai Huhti-Toukokuulle. Lontoossa ollaan käyty useamman kerran, joten se voidaan jättää laskuista pois. Tytär tykkää jalkapallosta, teatterista ja shoppailusta. Minne kannattaisi mennä?
Kommentit (35)
Mun yläaste-ikäinen poikani sanoi, että kaikki luokan tytöt haluaisivat Pariisiin!
Parisi, Barcelona, Berliini, Amsterdam. Ja tosiaan , jos oikein haluat ilahduttaa ja raha ei ole este, niin New York!
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 12:37"]Itse lähdössä joulukuussa saksaan tytön kanssa :)
[/quote]
mihin päin menet? Mulla on siitä erikoinen 14v ettei halua millään olla pois koulusta. Juuri ehdotin parin päivän Budapestin matkaa :)
[/quote]
Mennään Berliiniin ja ollaan siellä 19.-22.12 :)
Siellä on kivat joulumarkkinat ja joulufiilis muutenkin. Hyvät shoppailu mahdollisuudet myös!
Ihana äiti oot!! <3 Barcelona vois olla kiva. Tai sit huhtikuussa Amsterdam.
Rooma tai Pariisi. Rooma on minun mielestäni oikein mukava matkakohde ja nähtävää riittää. :)
Me oltiin tytön (silloin 13v) kanssa Berliinissä. Tykättiin molemmat kovasti.
New York City on shoppailijan ja teatterista pitävän huippupaikka. Jalkapallo on pääsääntöisesti soikea, mutta tarjolla on lisäksi baseballia (vuodenajasta riippuen), koripalloa ja jääkiekkoa. Finnairin suorat lennot ovat aikataulullisesti mainioita, menomatkalla kun ottaa pienet tirsat koneessa ja venyttää saapumisillan, on seuraavana aamuna jo lähes paikallisajassa ja tulomatkalla kun nukkuu niin kohtuullisesti selviää jetlagistä toiseenkin suuntaan.
Seli seli. Menette sinne minne kaikki muutkin suomihorot eli panettamaan itseänne Turkkiin tai ihan minne vaan.
pakko kysyä että kuinka huono keskiarvo on ollut jos jouluun mennessä pystyy nostamaan numerolla? :D
Barcelona. Ihana kaupunki mistä löytyy kaikki. Oltiin maaliskuun lopussa siellä ja käytiin FCBn matsissakin koska tyttö 10v futisfani, oli mahtava kokemus. Pariisi Disneyworld oli kans huippupleissi ja lapset tykkäsivät - ikähaarukka 8-18v, me vanhemmatkin tykättiin.
Rooma. Helppo kulkea jalkaisinkn, kaunista, usein lämmintä, tuoloin ei hirveästi turisteja. Lontoo, Pariisi tietysti ihania myös.
helmi-maaliskuu: Rooma, Lissabon, Madrid
huhti-toukokuu: Dubrovnik, Kööpenhamina, Budapest, Pariisi
Berliini, Tukholma, Kööpenhamina. Britreinsaarilla jokin muu kaupunki kuin Lontoo, esim Edinborough, Dublin.
Muutoin ymmärrän hyvin äiti-tytär matkan, mutta matkan pituus mietityttää. Jos tämä on palkkio matka, niin miksi sitten heti perään otetaan ommoo lommoo, kun yläkoulussa mennään jo muutamassa päivässä tosi paljon eteenpäin. Tietty jos menette pääsiäisen aukaan, ei tätä ongelmaa ole. Silloin en suosittele Roomaa.
itsekin olen matkannut huvinkin paljon kaksin jonkun lapsen kanssa, vuorotellen. Kivaa on ollut ja monia paikkoja on tullut nähtyä. Myös monia, mitä tässä ei ollut ehdotettu.