Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lomakohde vinkkejä "Äiti-tytär-lomalle"! (4-5 vrk)

Vierailija
01.11.2014 |

Tytär on tsempannut koulun kanssa oikein huolella, eilen luokanvalvojan kanssa pidettiin välipalaveri ja nyt tähän mennessä tulleilla numeroilla (ja tuntiaktiivisuudella) tytön keskiarvo on nousemassa numerolla! Toki syksyn viimeiset rutistukset ovat vasta edessä... Joululahjaksi ajattelin kuitenkin vähän matkaa luvata (ehkä asettaa muutaman vaihtoehdon, joista tytär saa itse valita) kun kouluhommat ovat sujuneet nyt näin hyvin. :)

Eli ysiluokkalainen tyttö (15v) ja äiti, 4-5 yötä jossain päin Eurooppaa. Ajankohta Helmi-Maaliskuulle tai Huhti-Toukokuulle. Lontoossa ollaan käyty useamman kerran, joten se voidaan jättää laskuista pois. Tytär tykkää jalkapallosta, teatterista ja shoppailusta. Minne kannattaisi mennä?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 11:42"]pakko kysyä että kuinka huono keskiarvo on ollut jos jouluun mennessä pystyy nostamaan numerolla? :D
[/quote]

Mulla keskiarvo nous 9.luokalla joulukuu-kesäkuu 8.4->9.6

Tietty saatto olla että opet nosti jos oli "kiikunkaakun" lukion takia

Vierailija
2/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

budapest. Hyvät shoppailumahdollisuudet ja halpaa on. Paljon kylpylöitä ym ja kauneushoidot ym hieronnat halpoja. Ja nähtävää riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kiva olis istanbul. Teatterihan on vähän haastava muualla kuin brittein saarilla kielen takia.

Vierailija
4/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gambia

Vierailija
5/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliini, Budapest (ihania kylpylöitä), Barcelona, Praha jne.

Vierailija
6/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Budapest huhti-toukokuussa! Kevät on jo silloin pitkällä, upeita maisemia ja rakennuksia, erittäin hyvät shoppailumahdollisuudet ja hintataso suunnilleen suomea tai vähän halvempaa. Suosittelen erittäin lämpimästi!!

Vierailija
7/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy tytöltä ;-) Mites Rooma tai Barcelona?

Budapestin kylpylät saattaa olla enemmän äidin mieleen. 

Vierailija
8/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot ihana äiti! Tytär todellakin ansainnut matkansa!

Helmi-maaliskuu: Madrid, Barcelona, Rooma

Huhti-Toukokuu: Pariisi, Kööpenhamina

Vierailija
9/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juuri mietin, että olisi kiva lähteä keväällä tyttären (silloin 15 v.) kanssa Pariisiin! :D

Kaupunki on meille molemmille tuttu ja rakas, mutta ei olla oltu siellä kahdestaan. Amsterdam ja Barcelona myös hienoja paikkoja, samoin Firenze. 

Praha?

Vierailija
10/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliini! Teatteria, musikaaleja ja taidetta.

Vierailija
11/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko olla Euroopassa?
Kävimme 9-vuotiaan tytön kanssa kahdestaan New Yorkissa, ja oli aivan ihana reissu. Broadwayn musikaalit, pyöräretki Central Parkissa, Times Square, Moma, Empire State Building, Ground Zero, Vapaudenpatsas ja vaikka mitä. Vähän kuin Lontoo, mutta silti ihan eri ;-) . 

Aikaerokaan ei ole paha, vaikka voikin aluksi mietityttää. Siellä vain herää joka aamu ajoissa.

Vierailija
12/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Budapestiin. Kivoja kauppoja ja kahviloita. Edullista.

Vierailija
13/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätavallisempi kohde voisi olla Portugalissa Porto. Siellä ei ole mitään turistirysiä, mutta paljon katsottavaa ja koettavaa alkaen vanhasta kaupungista päätyen jokiristeilyyn tai konserttiin musiikkitalossa.

Vierailija
14/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähdössä joulukuussa saksaan tytön kanssa :)

Vierailija
15/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 11:39"]Tytär on tsempannut koulun kanssa oikein huolella, eilen luokanvalvojan kanssa pidettiin välipalaveri ja nyt tähän mennessä tulleilla numeroilla (ja tuntiaktiivisuudella) tytön keskiarvo on nousemassa numerolla! Toki syksyn viimeiset rutistukset ovat vasta edessä... Joululahjaksi ajattelin kuitenkin vähän matkaa luvata (ehkä asettaa muutaman vaihtoehdon, joista tytär saa itse valita) kun kouluhommat ovat sujuneet nyt näin hyvin. :)

Eli ysiluokkalainen tyttö (15v) ja äiti, 4-5 yötä jossain päin Eurooppaa. Ajankohta Helmi-Maaliskuulle tai Huhti-Toukokuulle. Lontoossa ollaan käyty useamman kerran, joten se voidaan jättää laskuista pois. Tytär tykkää jalkapallosta, teatterista ja shoppailusta. Minne kannattaisi mennä?
[/quote]
Minä kävin poikani kanssa Damissa, Pariisissa ja Kölnissä. Köln on hyvin hanskattava - Euroopan suurin pisin tms ostoskatu ja futista Lewerkusenissa.

Vierailija
16/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 12:37"]Itse lähdössä joulukuussa saksaan tytön kanssa :)
[/quote]

mihin päin menet? Mulla on siitä erikoinen 14v ettei halua millään olla pois koulusta. Juuri ehdotin parin päivän Budapestin matkaa :)

Vierailija
17/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 12:03"]Kysy tytöltä ;-) Mites Rooma tai Barcelona?

[/quote]
En ehkä lähtisi Barcaan tai Roomaan tytön kanssa kaksin. Duprovnikissa olen ollut kanssa poikani kanssa. Suosittelen hanskattavaa kaupunkia kuten Köln. Tosin Duprossa ei ole muuten shopattavaa.

Vierailija
18/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliiniin pääsee edullisesti & hyvin monipuolinen kaupunki!

Vierailija
19/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kysymään vinkkejä Mungelssonilta, joka on reissannut paljon. Eiku hetkinen, hänhän ei olekaan mikään google.

Vierailija
20/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 12:03"]Kysy tytöltä ;-) Mites Rooma tai Barcelona?

[/quote]
En ehkä lähtisi Barcaan tai Roomaan tytön kanssa kaksin. Duprovnikissa olen ollut kanssa poikani kanssa. Suosittelen hanskattavaa kaupunkia kuten Köln. Tosin Duprossa ei ole muuten shopattavaa.
[/quote]olin Barcelonassa 4 pv 7 v tyttöni kans kadestaan. Nähtiin paljon ja oli tosi kivaa esim akvaariossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi