Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

18-vuotias kahden lapsen isä vastailee kysymyksiinne!

Vierailija
31.10.2014 |

Olen 18-vuotias kahden lapsen isä. Haluatteko kysyä jotain?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 22:06"]Ensimmäinen lapsi oli niin sanottu pillerivauva. E-pillerit pettivät puolisoni antibioottikuurin aikana. Miksi olisi pitänyt miettiä, että he olisivat minusta vastuussa? Itse aion elättää ja elätänkin omat lapseni, vanhempani eivät liity siihen millään tavalla. Kuopuksemme oli suunniteltu. Olen tehnyt töitä opiskelujeni ohella.
[/quote]

Miksi tyttösi ei käyttänyt lisäehkäisyä antibioottien ajan? Minkä ikäinen hän on? Onko ehtinyt käymään kouluja, töissä, vai millä rahoilla elelee?
[/quote]

Niin. Antibiootit määrännyt lääkäri on nähnyt koneeltaan e-pillerit ja on aivan varmasti kehoittanut käyttämään lisäehkäisyä. Antibioottien vaikutus e-pillereihin on ihan selvä juttu. Lääkäri ei ole voinut jättää tuota huomiotta. Joten kumpi on narrannut; lääkäri unohtaessaan muka kertoa lisäehkäisyn tarpeesta vai tyttösi joka tuli "vahinko"raskaaksi? ;) Nämä on näitä...
[/quote]

Söin pillereitä viisi vuotta aikanaan ja muutamankin antibioottikuurin. Koskaan ei kehoitettu lisäehkäisyyn enkä tiennyt tehon heikkenevän. Onneksi en tullut raskaaksi.

Vierailija
42/59 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 22:32"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 22:27"]

Tuntuuko hassulta kun muut samassa tilanteessa olelvat isät ovat keskimäärin yli 30 v? Onko sulla isäkavereita?

[/quote]

Ei tunnu hassulta. Hassulta tuntuisi, jos itse olisin yli 30-vuotias, ja minulla olisi näin pieniä lapsia. Minulla on yks isäkaveri, joka on minua pari vuotta vanhempi. Hänellä on myös kaksi lasta.

[/quote]

Miksi se tuntuisi hassulta, oletko ikärasisti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 22:36"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 22:32"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 22:27"]

Tuntuuko hassulta kun muut samassa tilanteessa olelvat isät ovat keskimäärin yli 30 v? Onko sulla isäkavereita?

[/quote]

Ei tunnu hassulta. Hassulta tuntuisi, jos itse olisin yli 30-vuotias, ja minulla olisi näin pieniä lapsia. Minulla on yks isäkaveri, joka on minua pari vuotta vanhempi. Hänellä on myös kaksi lasta.

[/quote]

Miksi se tuntuisi hassulta, oletko ikärasisti?

[/quote]

Olen tottunut ajatukseen, että lapset ovat teini-ikäisiä, kun olen yli kolmekymppinen. Siksi tuntuisi hassulta. En ole ikärasisti :D Mutta tuntuu, että vanhemmat ovat enemmän "ikärasistisia" meitä nuoria kohtaan.

Vierailija
44/59 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis on pakko tulla ohiksena sanomaan että näin 26vuotiaana ja muutamat antibiootit syöneenä,

ei ole yksikään _lääkäri_ sanonut niiden vaikuttavan ehkäisyyn.

muutaman kerran on apteekissa asia kerrottu, mutta on myös jäänyt kertomatta.

joten miksei voisi olla tottakin tuo ettei ollut asiasta tiennyt.

Vierailija
45/59 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 22:16"][quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 22:13"][quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 22:11"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 22:06"]Ensimmäinen lapsi oli niin sanottu pillerivauva. E-pillerit pettivät puolisoni antibioottikuurin aikana. Miksi olisi pitänyt miettiä, että he olisivat minusta vastuussa? Itse aion elättää ja elätänkin omat lapseni, vanhempani eivät liity siihen millään tavalla. Kuopuksemme oli suunniteltu. Olen tehnyt töitä opiskelujeni ohella. [/quote] Miksi tyttösi ei käyttänyt lisäehkäisyä antibioottien ajan? Minkä ikäinen hän on? Onko ehtinyt käymään kouluja, töissä, vai millä rahoilla elelee?

[/quote]

Emme osanneet varautua siihen, että e-pillerit pettäisivät antibioottikuurin takia. Hän on kohta 21-vuotias. Tällä hetkellä on kotihoidontuella, itse käyn töissä aina kun töihin kutsutaan. Ennen ensimmäistä raskautumista oli päiväkodilla töissä.
[/quote]

Tyttösi valehtelee! :D Kuulepas kun niin kauan kuin on ollut antibiootteja ja e-pillereitä, niin antibioottien on tiedetty huonontavan pillereiden tehon jopa kokonaan. Lääkäri on tuosta tasan tarkkaan tytöllesi huomauttanut.
[/quote]
?? En ole koskaan saanut antibiootteja määränneeltä lääkäriltä mitään kehotusta lisäehkäisyyn. Näkeekö lääkäri todella pillerien olemassaolon? En kyllä ole raskaaksikaan tullut kuurien aikana (muuten kyllä suunnitellusti pillerit tauolla), kipeänä ei ole tullut harrastettua seksiä. Kertokaahan muut ovatko lääkärit varoitelleet?

Vierailija
46/59 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 22:15"]

Olitko siis kasiluokkalainen kun vaimosi tuli raskaaksi?

[/quote]

Kuka vaan voi laskea, että olen ollut 15-vuotiaana toisen asteen koulussa. Olen loppuvuodesta syntynyt.
[/quote]

Tyttärenä täytti vasta 15, on kasilla. Ensi vuonna täyttää 16, kun on ysillä. Toisen asteen opinnot aloittaa 16-vuotiaana. Minkä luokan hyppäsit yli?

Vierailija
47/59 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 22:55"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 22:15"] Olitko siis kasiluokkalainen kun vaimosi tuli raskaaksi? [/quote]   Kuka vaan voi laskea, että olen ollut 15-vuotiaana toisen asteen koulussa. Olen loppuvuodesta syntynyt. [/quote] Tyttärenä täytti vasta 15, on kasilla. Ensi vuonna täyttää 16, kun on ysillä. Toisen asteen opinnot aloittaa 16-vuotiaana. Minkä luokan hyppäsit yli?

[/quote]

Edelleen, olen syntynyt loppuvuodesta, tarkentaakseni joulukuussa. Aloitin siis toisen asteen opinnot 15-vuotiaana.

Vierailija
48/59 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äääh, en ole ikinä kuullut, että antibiootit heikentää pillerien tehoa.
T. Ohis

Vierailija
49/59 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen, tyttärenikin on syntynyt loppuvuodesta, lokakuussa, ja ehtii 16,5-vuotiaaksi peruskoulun loppuessa. Hän on käynyt koulun normaaliin tapaan.

Vierailija
50/59 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 23:03"]

Edelleen, tyttärenikin on syntynyt loppuvuodesta, lokakuussa, ja ehtii 16,5-vuotiaaksi peruskoulun loppuessa. Hän on käynyt koulun normaaliin tapaan.

[/quote]

Olin 16,5-vuotias, kun ammattikoulun ensimmäinen vuosi loppui, ja esikoisemme syntyi. Minä olen myös käynyt koulun normaaliin tapaan.

Vierailija
51/59 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 23:03"]

[/quote]

Kyllä suurin osa nuorista täyttää 16 sinä vuonna kun siirtyvät peruskoulusta (=ysiltä) lukioon tai amikseen, näin ollen loppuvuodesta syntyneet on vielä toisen asteen koulutuksen alkaessa 15-vuotiaita.

Vierailija
52/59 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei saatara, minun tytär on jo ysillä!

Vierailija
53/59 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 22:14"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 22:06"]Ensimmäinen lapsi oli niin sanottu pillerivauva. E-pillerit pettivät puolisoni antibioottikuurin aikana. Miksi olisi pitänyt miettiä, että he olisivat minusta vastuussa? Itse aion elättää ja elätänkin omat lapseni, vanhempani eivät liity siihen millään tavalla. Kuopuksemme oli suunniteltu. Olen tehnyt töitä opiskelujeni ohella. [/quote] Miksi tyttösi ei käyttänyt lisäehkäisyä antibioottien ajan? Minkä ikäinen hän on? Onko ehtinyt käymään kouluja, töissä, vai millä rahoilla elelee? [/quote] Niin. Antibiootit määrännyt lääkäri on nähnyt koneeltaan e-pillerit ja on aivan varmasti kehoittanut käyttämään lisäehkäisyä. Antibioottien vaikutus e-pillereihin on ihan selvä juttu. Lääkäri ei ole voinut jättää tuota huomiotta. Joten kumpi on narrannut; lääkäri unohtaessaan muka kertoa lisäehkäisyn tarpeesta vai tyttösi joka tuli "vahinko"raskaaksi? ;) Nämä on näitä...

[/quote]

Jaa, eipä mulle ole yksikään lääkäri ikinä tästä kertonut. Kuten ei myöslkään siitä että löysä vatsa voi estää pillerin imeytymisen. Nykyään toki tästä välillä paljonkin puhutaan mediassa, mutta olin pillereillä ollut useamman vuoden ennenkuin tietoon törmäsin. Onneksi ei käynyt vahinkoa.

Vierailija
54/59 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
55/59 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö... miksi 18vuotias mies ei osaisi kirjoittaa kirjakieltä? "Pitäiskö kirjottaa sillasel teinityylil virallist tekstii jos on 18v?"

Vierailija
56/59 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut antibiootit voivat heikentää pillereiden tehoa (eivät täysin lopettaa sitä) mutta kai te urpot luette aina antibioottikuurin saatuanne sen käyttöohjeet,yms mitkä tulee paketin mukana?! Siellä lukee 100% varmuudella esimerkiksi yhteisvaikutukset muiden lääkkeiden kanssa jos niitä on. Olette kuitenkin aina viimekädessä vastuussa siitä mitä te sinne suuhunne tungette, ette voi olettaa että "ota yksi tabletti aamuin illoin" on riittävä ohjeistus, jopa lääkäritkin tekee virheitä.

Vierailija
57/59 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu on kyl urpoi ihmisii jos niiku 18 vuotiaan on jo isä :DD miss vaihees koet sen nuoruuden seikkailut. Sit vanhan aattelet olipas taas vitu jees elämä meni lastenhoidos koko paska :DDD

Vierailija
58/59 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 03:48"]Vittu on kyl urpoi ihmisii jos niiku 18 vuotiaan on jo isä :DD miss vaihees koet sen nuoruuden seikkailut. Sit vanhan aattelet olipas taas vitu jees elämä meni lastenhoidos koko paska :DDD
[/quote]

Tässä näette esimerkin kuinka juuri 18-vuotta täyttänyt, aivosolujaan juomalla tuhonnut ihminen kirjoittaa.

Ps. Ap oli saanut lapsen jo 16-vuotiaana ;)

Vierailija
59/59 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 22:01"]

Miksi teit lapsia ollessasi lapsi itsekin? Eikö käynyt mielessä, että vanhempasi ovat vastuussa sinusta 18v saakka?  Olivatko lapset suunniteltuja? Jos ei niin, miksi ihmeessä?? Jos olivat, niin miksi helvetissä?? Mikset voinut hankkia ensin kunnon työpaikkaa, kasvaa rauhassa aikuiseksi jne?

[/quote] Tässä malliesimerkki siitä, miten paljon fiksummin voi 18-vuotias kahden lapsen isä kommunikoida, kuin moukkamainen "Muka-aikuisempi".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme