Paras juoma sushin kanssa?
Kommentit (34)
Samppanja jos haluu panostaa, olut myös ok. Jos ei alkoholia, niin esim. kuplavesi sitruunaviipaleella.
https://www.alko.fi/tuotteet/504607/Moshi-Moshi-Organic-2020/
Holittomista kivennäisvesi, mieluiten sitruuna :)
Joku sitrusperäinen, vaikka 7up.
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Oma suosikki on inkivääriolut (vaikka Old Jamaica). Myös lager-olut toimii mainiosti ja sitä (tai vettä) nautitaan sushin kanssa myös Japanissa.
Vihreä tee tai vaalea lager. Sushin kanssa ei mitään viiniä juoda 😂 vai onko Japani kovinkin tunnettu viinimaa?
Älkää pitäkö minua hulluna. Arvoisat sushin ystävät kokeilkaapa edes yhden kerran viskiä(!) Varsinkin jos saatte käsiinne jostain Yamazaki Single Malt tai vastaavaa tavaraa. Japanilainan työaverini aikanaan tarjosi tätä kun olin keikalla Shinhidakassa. AIVAN MAHTAVAA!
Olut, vaalea lager (kuiva sellainen). Japanissa ei koskaan juoda sushin kanssa sakea.
Vihreä tee on oma valintani. Oluessa ja viineissä on liian erilainen maku, vaikkei minulla muuten mitään niitä vastaan ole.
Sakea kokeilin joskus mutta se maistuu oksennukselta.
Vierailija kirjoitti:
Olut, vaalea lager (kuiva sellainen). Japanissa ei koskaan juoda sushin kanssa sakea.
Tämä on totta, vaikka Japanin ulkopuolella näin usein monet tekevätkin.
Vierailija kirjoitti:
Vihreä tee tai vaalea lager. Sushin kanssa ei mitään viiniä juoda 😂 vai onko Japani kovinkin tunnettu viinimaa?
Saako pastan kanssa sitten juoda vaan punaviiniä - italia kun on punaviininaa?
Pullo sakea.