Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyttejä, jotka tiedät epätosiksi koska ammattisi vuoksi tiedät enemmän:

Vierailija
31.10.2014 |

Olipa harvinaisen vaikeaa otsikoida tuo asia ymmärrettävästi enkä tiedä onnistuinko siltikään. Ehkä esimerkki auttaa:

Tuli tuosta hunajamarinoitu fileesuikale -ketjusta mieleen tehdä tällainen aloitus. Eli minä olen työskennellyt elintarvikealalla ja välillä on vähän huvittavaa kuulla, miten "kriittiset ja tiedostavat" ihmiset vauhkoavat muka kauhean tietävinä esimerkiksi, että "mää en marinoituja lihoja syö, marinoidut lihat on oikeesti pilaantuneita ja marinadilla vaan peitetään se pilaantuneisuus, miten joku voi olla niin tietämätön että menee ostamaan sellaista paskaa!". Toki en tiedä jokaisen elintarvikevalmistajan toimintatapoja, mutta ainakin siinä firmassa jossa itse työskentelin ei todellakaan mitään pilaantuneita lihoja käytetty ja laadunvalvonta oli tosi tarkkaa muutenkin. Kuulostaa jotenkin huvittavalta mesoamiselta tuollainen yllä kuvattu "tietäminen" tästä näkökulmasta, kun on oikeasti itse ollut sitä työtä tekemässä ja tietää tasan tarkkaan miten se homma oikeasti menee.

Eli ketjun ajatus oli, että oletteko muut törmänneet tällaisiin huvittaviin myytteihin ja "tietoihin", joita ihmiset levittävät uskoen kaiketi itsekin niiden olevan totta, mutta joista kuitenkin itse työnne/harrastuksenne/muun asian kautta tiedätte enemmän.

Kommentit (563)

Vierailija
321/563 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa on tutkittu että kylmä esim kylmällä kivellä istuminen ja kylmässä vedessä uiminen oikeasti altistavat pissatulehduksille. Toistuvia tulehduksia sairastavat ovat tämän itsekin havainneet. Juttelepa asiasta virtsatietulehduksia hoitavien kokeneiden lääkäreiden kanssa jotta saat kumottua oman virheellisen tietosi

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 07:33"]

Jos istuu kylmässä saa pissatulehduksen. -sh

[/quote]

Vierailija
322/563 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 18:20"][quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 17:48"]

Endometriosia sairastaville suositellaan raskautta.

[/quote]

Onko tämäkin sinusta myytti? Vai kommentti tuohon aikaisempaan. Minua oikeasti kiinostaisi tietää tästä enemmän. Minulla on ollut se kuva, että jos raskaus vain onnistuu, sitä suositellaan endopotilaille (minulle aiankin kyllä suositeltiin), ja että se joskus parantaa taudin kokonaan ja usein ainakin lieventää. Onko tämä myytti, siis esim.gynegologina toimivan mukaan?
[/quote]

Raskauden aikana endometrioosipesäkkeet kuivuvat, koska kuukautisia ei ole. Raskaus voi siis parantaa taudin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/563 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 08:27"]Itse asiassa on tutkittu että kylmä esim kylmällä kivellä istuminen ja kylmässä vedessä uiminen oikeasti altistavat pissatulehduksille. Toistuvia tulehduksia sairastavat ovat tämän itsekin havainneet. Juttelepa asiasta virtsatietulehduksia hoitavien kokeneiden lääkäreiden kanssa jotta saat kumottua oman virheellisen tietosi

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 07:33"]

Jos istuu kylmässä saa pissatulehduksen. -sh

[/quote]
[/quote]

Sh taitaa tarkoittaa, että se kylmä ei itsessään aiheuta tulehdusta, kuten luullaan. Toki kylmä kuitenkin altistaa.

Vierailija
324/563 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 15:21"]

Säteilyltä välttyy elämässä kunhan ei suostu lääkärin määräämiin röntgentutkimuksiin. Noup.

[/quote]

Toivottavasti kukaan ei edes luule että säteilyltä voi välttyä elämän aikana. Hankalaahan se olisi kun ihmiskehokin on radioaktiivinen kalium-40:n takia

Vierailija
325/563 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myytti: Mikään hankittu ominaisuus ei periydy.

Väärin. Ominaisuuksien periytyminen voi tapahtua suoraan DNA:n geenien välityksellä tai geenien aktivoimisen/passivoimisen kautta. Esimerkiksi nälkiintyminen voi muuttaa sitä, mitkä geenit ovat aktivoituneena ja tämä voi myös periytyä. DNA:n geenisekvenssi pysyy tällöin samana harvoja mutaatioita lukuunottamatta, mutta geenien säätelyn muuttuminen voi vaikuttaa merkittävästi jälkeläisen ilmiasuun. Kyseessä on epigeneettinen periytyminen ja se vaikuttaa mm. sairauksien riskiin. Ei ole siis yhdentekevää, miten elämänsä elää, jos haluaa terveitä lapsia.

Vierailija
326/563 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossut saa lisäliksaa jokaisesta huostaanotosta ja kunnille tulee halvemmaksi sijoitus kuin avohuolto

Vierailija
327/563 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postimiehillä on lyhyt työpäivä.

Vierailija
328/563 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että koolla ei ole merkitystä.Olen seksuaaliterapeutti ja tiedän että kyllä sillä on.

Vierailija
329/563 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki katkon työntekijät olisi absolutisteja... eipä oo.
sijaisvanhempi saa n.1500kk joka verotettavaa tuloa, ja n.350kk kulukorvausta tämä ENSIMMÄISENÄ VUONNA JOS JÄÄ POIS PALKKATYÖSTÄ. tämä siis kun lapsi alle kouluikäinen. ekan vuoden jälkeen hoitopalkkio laskee n.650e/kk -verot. että ei siinä kaiheesti rikastumaan pääse. tämä oli siis faktaa.

Vierailija
330/563 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 18:47"]"Punainen viiva joka lähtee haavasta eteenpäin on verenmyrkytys, joka tappaa kun ehtii sydämeen asti." No ei ole, vaan imusuonen tulehdus, ei vakava juttu lainkaan. "Mulle ei nouse kuume, mulle tulee aina alilämpöä, se on taudin merkki". No ei v***u ole, älilämpö kertoo siitä että elimistöstä on päässyt haihtumaan lämpöä liikaa ympäristöön, hoituu lämpimillä vaatteilla. "Mulla alko flunssa tänään ja heti se meni poskionteloihin, tarviin heti antibiootin. Ja jos en saa, haen yksityiseltä, missä on paremmat lääkärit muutenkin". Huoh. Ei se poskiontelotulehdus päivässä tuu, vaatii lonkalta heitettynä minimissään viikon räkäisen bakteeritaudin kehittyäkseen. Mutta suurin osa lievistä virusflunssista ja nuhista toki tekee turvottelua limakalvoille, mutta ei siihen antibioottia tarvita. Ja se yksityislääkäri joka liukuhihnalta kirjoittelee antibiootteja virustauteihin on gonahtanut puoskari! Näitä olis paljon lisäänkin, mutta ehkä tässä mehukkaimmat. Alapeukkuarmeijaa odotellessa.
[/quote]

Tämä yleistys ei päde kaikkiin!
Mulla alko flunssan oireet sunnuntaina ja maanantaina oli jo poskiontelontulehdus ku lekurissa kävin

Vierailija
331/563 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

että omega-3 kapselit yms. parantaa terveyttä. joo, jos oot nälkämaan lapsi niin sitten koska suurinosa " tutkimuksista" on tehty kehitysmaissa. terve normi ihminen ei tarvitse lisäravinteita jos syö monipuolisesti.

että tablettikalkki vahvistaa luustoa. turhaa. vain marginaali ryhmä esim. reumaatikot hyötyvät tbl kalkista. imeytyy elimistöön huonosti, kertyy suurimmaksi osaksi verisuonten seinämiin ja kalkkeuttaa ne. lisäten sepelvaltimo taudin riskiä. ravinnosta saatava kalkki imeytyy paremmin.

Vierailija
332/563 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parturi-kampaajana olen oppinut että kaikenlaiset eri hoidot hiuksii ja iholle on suurimmaks osaks humpuukia, paitsi tietenkin niillä saa sen tuntumaan esim sileemmältä

Vierailija
333/563 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parturi-kampaajana olen oppinut että kaikenlaiset eri hoidot hiuksii ja iholle on suurimmaks osaks humpuukia, paitsi tietenkin niillä saa sen tuntumaan esim sileemmältä

Vierailija
334/563 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, näitä on kiva lukea

Vierailija
335/563 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mt-ongelmat ei välttämättä näy päälle. Sun naapuri tai setä voi hyvin olla sairas. Osa käy töissä, harrastaa ja opiskelee, seurustelee. Elää siis normaalia elämää.

Vierailija
336/563 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että Suomessa olisi valtiokirkko. Huvittaa ja ärsyttää aina, kun joku meuhkaa, että valtiokirkko-systeemi pitäisi purkaa. Meuhkaa nimittäin 150 vuotta myöhässä: se purettiin jo 1850-luvulla!! Meillä on kansankirkko, ei valtiokirkko.

Samoin aiheuttaa huokauksia kasteilmoitukset "Sai kasteessa nimen..." Ei saanut. Kasteessa ei saa nimeä. Kasteessa lapsi otetaan seurakunnan jäseneksi ja kristillisen uskon mukaan Jumalan lapseksi. Sillä ei ole mitään tekemistä nimen antamisen kanssa. Lapsella on nimi sillä hetkellä, kun vanhemmat ovat sen päättäneet. Meillä on vain kumma tapa pantata nimeä ristiäisiin asti. Toki sillä nimellä lapsi rekisteröidään kirkon kirjoihin, mutta kaste ei ole nimenanto-juhla.

Vierailija
337/563 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:28"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 10:31"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 08:39"] [quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 08:58"]että diabeetikko saa syödä sokeria [/quote] Kaikkien PITÄÄ syödä sokeria. Myös diabetikkojen. Tutki, elä hutki. [/quote] Tutkipa itse, äläkä hutki. [/quote] Miten diabetikon aivot (esim) toimisivat ilman sokeria? Kun ei-diabetikonkaan aivot toimisi.. Yksikään ihminen ei voi elää TÄYSIN ilman sokeria. Ja perustele,miten muuten nostat diabetikon matalaa verensokeria jos et sokerilla?

[/quote]

Sitä aivojen tarvitsemaa glukoosia osaa keho valmistaa myös rasvoista. Ei ole kenenkään pakko syödä sokeria. Erityisesti diabeetikon kannattaisi jättää se sokeri syömättä ettei hetken päästä verensokeri romahda ja tulee tarve korjailla matalaa verensokeria. Ei ole pakko uskoa, kokeile itse. Hommaa lainaksi verensokerimittari ja testaa millaisen käyrän saat aikaiseksi syömällä sokeria tai syömällä rasvaa.

Vierailija
338/563 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjät ovat kaupassa siksi että he siivoavat asiakkaiden sotkut. > Ei muuten ole, ei se kauppa ole yhtään sen soveliaampi paikka sotkea kuin mikään muukaan paikka. Enkä tarkoita mitään paskasilla kengillä tuulikaapin mattoon astelua tai vahingossa rikottuja pilttipurkkeja. Näkisittepä vaan mihin meistä ihmisistä välillä on....

Vierailija
339/563 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi auto tulee halvemmaksi korjauskulujen ja huoltojen takia.

Oikeesti tollaseen uskovia idiootteja on todella todella paljon. Ja lisäksi, niitä, jotka eivät itsekään usko moiseen, mutta selittelevät sillä auton ostoaan tyhmemmille.

Vierailija
340/563 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 16:20"]

Että raskaus parantaa endometrioosin.

[/quote]

Mielenkiinnosta kyselisin, että miksi väität toista? Minulle on lääkäri nimenomaan suositellut raskautta. Mikä on sinun ammattisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän