Hs. Mielipide. Suurin osa meistä kannabiksen käyttäjistä on ihan tavallisia ihmisiä.
Hyvä että hesarissa on erillaisia näkökantoja tähän selvästi vaikeaan asiaan.
Kommentit (3472)
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa nyt sitten te tavalliseksi itsenne kokevat kantaa tuohon kyselyyn: Onko lapsenne kannabiksen käyttö teille ok?
https://www.vauva.fi/keskustelu/4308365/kannabiksen-laillistamista-kann…
Minä olen kolmekymppinen nainen ja käytän silloin tällöin kannabista, en edes juo koska on vain huonoja kokemuksia alkoholista. Aloitin polttamaan 5 vuotta sitten ja käyn yhä edelleen töissä. Toimin lasten ja nuorten parissa liikunnan muodossa. Käyn lenkillä ja syön terveellisesti, perjantai iltaisin käytän vaporisaattoria. Käyttö ei ole aiheuttanut minulle ongelmia ja pystyn milloin vain olemaan ilmankin, aina ei löydy eikä päivä mene pilalle vaikka jäisinkin ilman. Pidän rentoutumisesta omassa kotisohvalla lemmikkien ja lempikirjojeni parissa. Surullista että minutkin tuomittaisiin narkomaaniksi vaikka olen ihan tavallinen nuori nainen. Tippaakaan en juo alkoholia edes sukujuhlissa.
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa nyt sitten te tavalliseksi itsenne kokevat kantaa tuohon kyselyyn: Onko lapsenne kannabiksen käyttö teille ok?
Ei sovi kehittyville aivoille, omille lapsilleni aion valistaa että jos haluaa kokeilla niin täytyy olla tarpeeksi vanha ennen kun lähtee maistiaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Kuka Suomessa tietää, mitä kannabiksen viikottainen käyttö 18-vuotiaasta lähtien aiheuttaa, kun henkilö on 80-vuotias?
Hymyn huulille.
Kannabiksen viihdekäyttö? Voivittumitäpaskaa. Huumeita käytetään viihteenä.
M kirjoitti:
Ei narkkarit ole tavallisia enkä halua olla missään tekemisissä sellaisten kanssa.
Mitä itse tiedän pössyttelijöitä n: omasta ikäluokasta, kaikki ovat ryypänneet myös paljon käytännössä kaikki viikonloput ja vapaat mitä töistä ollut ihan kouluajoista lähtien.
Yksi on joku rikoskonstaapelikin helsingissä.
Minun mielipide on että huumeista pitäisi saada kovemmat rangaistukset, samoin rattijuopumuksista ja muutenkin päihteiden käyttö pitäisi olla rangaistusta koventava peruste, ei lieventävä.
Pössyttely ja ryyppääminen ei onnistu.
Jos ensin pössy ja sitten alkoholia, niin toisen kaljan jälkeen ei enää maistu.
Jos ensin rutkasti alkoholia ja sitten pössy niin laatta lentää.
Vierailija kirjoitti:
Kuka Suomessa tietää, mitä kannabiksen viikottainen käyttö 18-vuotiaasta lähtien aiheuttaa, kun henkilö on 80-vuotias?
Eihän tätä kukaan todellisuudessa tiedä, koska asiaa ei ole tutkittu. Eihän säännöllisesti kannabista käyttävä edes elä 80-vuotiaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Haluatko aikuisen lapsesi ostavan kannabiksensa laillisilta vai laittomilta markkinoilta?
Vierailija kirjoitti:
Toiset vetää viinaa toiset kukkaa, mitä sitten? En ala tuomitsemaan kumpaakaan.
M kirjoitti:
Ei narkkarit ole tavallisia enkä halua olla missään tekemisissä sellaisten kanssa.
Mitä itse tiedän pössyttelijöitä n: omasta ikäluokasta, kaikki ovat ryypänneet myös paljon käytännössä kaikki viikonloput ja vapaat mitä töistä ollut ihan kouluajoista lähtien.
Minun mielipide on että huumeista pitäisi saada kovemmat rangaistukset, samoin rattijuopumuksista ja muutenkin päihteiden käyttö pitäisi olla rangaistusta koventava peruste, ei lieventävä.
Ensinnäkin, ethän sekoita narkkaria vain tavalliseen käyttäjään. Ihan samalla tavalla kuten alkoholia juova ei aina ole alkoholisti. Ymmärräthän?
Toisekseen, sinä voisit olla vaikka minun työkaverini. Hän on eläkeikää lähestyvä nainen, joka melkein joka päivä haukkuu narkkareita (narkkarit joutais kuolla, ei ansaitse sairaalahoitoa, sais ampua tosta kaupan kulmilta). Hänenkin mielestänsä varmaan jokainen joka sanoo säännöllisesti polttavansa pilveä on narkkari. Hän ei tiedä työskentelevänsä "narkkarin" työparina. Minun. Me istumme samassa kopissa tehden taloushallinnon töitä. Hän vanhempi nainen ja minä nuorempi nainen.
Näin ollen sinäkään et voi tietää oletko tekemisissä "narkkarin" kanssa :D Ja vielä kerran, narkkarilla ja minulla ei ole mitään yhteistä, minä en myy persettä katuojassa, minulla on asuntolaina (jota lyhennän), kiva uudehko auto, koira, jne :) SInä et tietäisi minusta mitenkään mitä teen iltaisin/viikonloppuisin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko aikuisen lapsesi ostavan kannabiksensa laillisilta vai laittomilta markkinoilta?
Voi miten naivi ja tekopyhä kommentti.
Vierailija kirjoitti:
M kirjoitti:
Minun mielipide on että huumeista pitäisi saada kovemmat rangaistukset, samoin rattijuopumuksista ja muutenkin päihteiden käyttö pitäisi olla rangaistusta koventava peruste, ei lieventävä.Pössyttely ja ryyppääminen ei onnistu.
Jos ensin pössy ja sitten alkoholia, niin toisen kaljan jälkeen ei enää maistu.
Jos ensin rutkasti alkoholia ja sitten pössy niin laatta lentää.
Tämä. Nähty monesti kaikkialla, kännissä sitä lähtee kokeilemaan mut nää aineet hylkii toisiaan. On myös omaa kokemusta taustalla, nyt jätän brenkut välistä niin ei tuu krapulaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko lapsenne alkoholin käyttö teille ok?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys on laillistamisesta ja inhimillisistä asioita ei tuomitsemisesta ja moraalista. Ei se viinan vetäminen viihdekäytössä ole yhtään sen fiksumpaa kuin huumeidenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mummoni polttaa, on jo 94 vuotias, sodankin nähnyt. Hän on ihanin ja kiltein ihminen kenet tiedän.
Munkin mummo polttaa ja on 194 vuotias. Ihanin ja kiltein ihminen ketä tiedän.
Onko suomalaiset näin munatonta ja selkärangatonta sakkia, että ne tarvitsee päihteitä pitääkseen hauskaa? Kuullostaa lähinnä selitykseltä omalle riippuvuudelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys on laillistamisesta ja inhimillisistä asioita ei tuomitsemisesta ja moraalista. Ei se viinan vetäminen viihdekäytössä ole yhtään sen fiksumpaa kuin huumeidenkaan.
Rikollisia ei pidä hyysätä. Kunnon rangaistukset vaan niille. Vaikka omaisuus valtiolle ensimmäiseksi. Saa valtio tuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta kommentoin, laillisilla markkinoilla voidaan takaa laatu jossa ei homeitiöitä ole tai muita myrkkyjä(synteettisena). Jos sun teinis kokeilis salaa kyllä te varmasti haluaisitte että tuote on tarkasti tutkittu eikä minkään somalibisneksen kasvattamia nuppuja. Annetaan mielummin valtion käsiin tämä tuote kun rikollisjengeille ympäri Suomea jookos?
Narkkaukseen käytetään kannabista kovempia aineita. Mutta joo aika monilla on näitä aivan ihmeellisiä väärinkäsityksiä. Paljon näkee sitä että kannabis on huumeet. Nämä tietäjät jaksaa päteä mutullaan. Siksi keskustelun taso on huonoa jopa ala-arvoista. Kuten tämäkin kannabiksen viihdekäyttäjä on muka narkki.