Pieniä hetkellisiä asioita, jotka ärsyttää? Aloitan; täyteen kahvikuppiin putoava leivänpäällinen (tomaatti tms)
Kommentit (1443)
Tämä ketju pelasti mun päivän! Nauran vedet silmissä!
Kun kasvoja pestessä vettä valuu kyynävartta pitkin, ja kastelee (kiverretytkin) hihat. Argh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkki bensa/dieseltankilta lähtöön, jos on syntynyt jonoa: Älä jää laittamaan kortteja ja kuitteja kukkaroon autossa tankkauksen jälkeen vaan aja hieman eteenpäin ja anna seuraavalle vuoro. Voit laittaa sitten ne rauhassa paikalleen ja lähteä. Näin toimin ainakin itse.
Pari vinkkiä kaupan kassalle:
1. tavarat voi latoa hihnalle muualtakin kuin siitä hihnan alkukohdasta.
2. kun tavarat on hihnalla niin ei tarvitse odottaa omaa vuoroa siinä hihnan alkukohdalla
3. ostokset maksetaan heti sen jälkeen kun kassa on ne kelannut lukulaitteen ohi, tämä vaan ihan tiedoksi niille jotka joka kerta on yhtä yllättyneitä tuossa kohtaa ja rupeaa vasta kassan kerrottua hinnan kaivelemaan käsilaukustaan ensin lompakkoa, sitten lompakosta kaupan jäsenkorttia, sitten maksukorttia, eiku sittenkin sitä toista vai olisko se toi kolmas....
4. maksamisen jälkeen kuitin tutkiskelu/ulkoaopettelu siinä kassan tukkeena ei ehkä ole paras mahdollinen paikka tai hetki tuollaiselle
5. jos tarvitset 3 kassia niin osta valmiiksi kolme kassia eikä 1 ja sitten lisää kun yllättäen täysi ostoskärryllinen ei mahtunutkaan yhteen muovikassiin. Tälläkään kertaa.
6. Jos pakkaat kamojasi siellä pakkausalueella niin et tarvitse ostoskärryä siihen viereesi blokkaamaan muiden mahdollisten asiakkaiden omaa ostostenpakkaamista
7. Älä jätä liioiteltua isoa turvaväliä kassajonossa, kun tuotteesi menevät jo hihnalla. Mene valmiiksi maksupäätten luokse rahat/kortit valmiina, jos edessäsi ei ole asiakasta! Näin perässä olevat voivat laittaa tuotteita valmiiksi hihnalle. Onko tuo ison välin jättäminen muuten vittuilua vaan tyhmyyttä?
8. Käytä itsepalvelukassaa, niin vältyt kaikilta yllämainituilta.
Ei voi jos bisseä ostaa.
Voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkki bensa/dieseltankilta lähtöön, jos on syntynyt jonoa: Älä jää laittamaan kortteja ja kuitteja kukkaroon autossa tankkauksen jälkeen vaan aja hieman eteenpäin ja anna seuraavalle vuoro. Voit laittaa sitten ne rauhassa paikalleen ja lähteä. Näin toimin ainakin itse.
Pari vinkkiä kaupan kassalle:
1. tavarat voi latoa hihnalle muualtakin kuin siitä hihnan alkukohdasta.
2. kun tavarat on hihnalla niin ei tarvitse odottaa omaa vuoroa siinä hihnan alkukohdalla
3. ostokset maksetaan heti sen jälkeen kun kassa on ne kelannut lukulaitteen ohi, tämä vaan ihan tiedoksi niille jotka joka kerta on yhtä yllättyneitä tuossa kohtaa ja rupeaa vasta kassan kerrottua hinnan kaivelemaan käsilaukustaan ensin lompakkoa, sitten lompakosta kaupan jäsenkorttia, sitten maksukorttia, eiku sittenkin sitä toista vai olisko se toi kolmas....
4. maksamisen jälkeen kuitin tutkiskelu/ulkoaopettelu siinä kassan tukkeena ei ehkä ole paras mahdollinen paikka tai hetki tuollaiselle
5. jos tarvitset 3 kassia niin osta valmiiksi kolme kassia eikä 1 ja sitten lisää kun yllättäen täysi ostoskärryllinen ei mahtunutkaan yhteen muovikassiin. Tälläkään kertaa.
6. Jos pakkaat kamojasi siellä pakkausalueella niin et tarvitse ostoskärryä siihen viereesi blokkaamaan muiden mahdollisten asiakkaiden omaa ostostenpakkaamista
7. Älä jätä liioiteltua isoa turvaväliä kassajonossa, kun tuotteesi menevät jo hihnalla. Mene valmiiksi maksupäätten luokse rahat/kortit valmiina, jos edessäsi ei ole asiakasta! Näin perässä olevat voivat laittaa tuotteita valmiiksi hihnalle. Onko tuo ison välin jättäminen muuten vittuilua vaan tyhmyyttä?
8. Käytä itsepalvelukassaa, niin vältyt kaikilta yllämainituilta.
Ei voi jos bisseä ostaa.
Voi.
Isoissa kaupoissa (Prismat, K-Citymarketit, S-Marketit) voi, pienissä kaupoissa ei, koska niiden itsepalvelukassoja normikassa valvoo muun kassatyönsä ohella.
se kun tönitään tungetaan ja ängetään väkisin ohitse sen sijaan että aukaistaan suu ja sanotaan vaikka että "pääsenkö ohitse". mikä siinä on niin vaikeaa?
Kiireettömät juoruilijat keskenään, jotka ostoskärryillään tukkii kauppojen käytävät. Ja eivät tosiaan väistä, tulee kiukkuisia katseita jos haluat päästä ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hammastahna-pesuvesi-litkua tippuu paidalle ja jättää jäljen.
Joka ikinen aamu.
Mulla oli ennen sama. Ratkaisin ongelman pesemällä hampaat nakuna. 😊👍
Siihen voi laittaa pienen puhtaan pyyhkeen paidan kaula-aukosta sisään suojaamaan vaatetta.
Kun haluaisit kuunnella radiota ja varsinkin jotain kepeää musiikkia, mutta valitsemasi kanavan studiossa istuu 2-3 toinen toistaan "hauskempaa" toimittajaa, jotka pälättävät (jopa toistensa puheen päälle) pitkiä tyhjänpäiväisiä rimpsuja omasta elämästään (tyyliin ai että kun nenä valui kun pimeässä poljin hurjaa vauhtia Pasilaan). Kun äänessä pitää saada olla ja se oma ääni on kaikista rakkain.
Sitten vielä puhuvat levyjen päälle, ikään kuin se olisi heidän tärkein elämäntehtävänsä. Plääh.
Vierailija kirjoitti:
Vähän nälkäisenä kurkun muovikuoren rullaaminen pois paikaltaan. Ottaa sitten muuten päähän, tiukempi kuin mikään kondomi edes! Osasta se lähtee vain jos leikkaa kurkun muoveineen päivineen keskeltä halki.
Tismalleen!
Mulla näkyy vieläkin 30+ vuoden jälkeen iso arpi vasemmassa peukalossa, kun hermostuin kurkkumuoviin. Lähin veitsi siihen puri, mutta liukastui myös peukalooni ja teki ison haavan. Meinasin pyörtyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kun lähden kauppaan tai kioskille ja kysyn kotona haluaako joku jotain sieltä niin vastataan ettei tarvi mitään. ja kun aukaset sen itsellesi ostaman limupullon tai suklaalevyn niin ollaan heti pummaamassa.
Tähän pätee myös hampurilaisravintolassa tapahtuva näytös.
"Mä meen nyt tilaamaan, otatteko te jotain?"
"Ei me tarvita kiitos, ei oo nälkä"
*Tilaan hampurilaisaterian"
"Hei mä maistan pari ranskista" *syö puolet ranskalaisista*
"Annatko haukun hampparista"
"Voinko kaataa mulle ihan tilkan limsaa" *kaataa puoli mukia*
AAAAAAAAAGH!!!
Eivät halua itse maksaa ruuasta ja juomasta vaan lokkeilevat mieluummin.
Pitäisköhän printata arkillinen lokin kuvia ja jos kaverit on tuommoisia, niin liimaa sitten joka kerta selkään yhden lokkietiketin.
Vierailija kirjoitti:
se kun tönitään tungetaan ja ängetään väkisin ohitse sen sijaan että aukaistaan suu ja sanotaan vaikka että "pääsenkö ohitse". mikä siinä on niin vaikeaa?
No kun suomen kielessä ei ole tuota "minä olen nyt tässä takanasi, varo" ilmaisua, englannin kielessä se on "excuse me".
Ehdottakaa jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun suomen kielessä ei ole tuota "minä olen nyt tässä takanasi, varo" ilmaisua, englannin kielessä se on "excuse me".
Ehdottakaa jotakin.
bussissa istutaan vieressä eikä osata sanoa että jään tässä pois vaan aletaan tunkemaan väkisin ohi. miksi?
se kun lääkärissä ajankulukseen kyselevät "syötkö leivän päällä tomaattia?" kirjoittavat oikein paperille..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottakaa jotakin.
Miten olisi ’anteeksi’?
Kun laukusta ei ikinä löydä sitä, mitä etsii. Jos tarvitset kamman, käteen osuu lompakko, kalenteri, avaimet, yleensäkin kaikki muu, paitsi se kampa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottakaa jotakin.
Miten olisi ’anteeksi’?
Mä sanon sori, ihan hyvin toimii.
Koko päivän töissä mietit jäikö kahvinkeitin päälle. Mielikuvissasi talo palaa parhaillaan poroksi.
Vierailija kirjoitti:
Koko päivän töissä mietit jäikö kahvinkeitin päälle. Mielikuvissasi talo palaa parhaillaan poroksi.
Minä sanon aina ääneen kotoa lähtiessä- töpseli on irti, jääkaapin ovi on kiinni jne
Jää paremmin muistiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottakaa jotakin.
bussissa istutaan vieressä eikä osata sanoa että jään tässä pois vaan aletaan tunkemaan väkisin ohi. miksi?
Koska lähtijä ei voi tietää vaivautuisitko nousemaan ylös käytävälle antaaksesi tilaa. Sellaista sääntöä ei edes ole että pitäisi nousta. Joku koulun ekaluokkalainen on joskus aika orvon näköinen tuossa tilanteessa.
Laitat muutaman johdon pieneksi hetkeksi siististi laukkuun, kassiin tms. ja ne ovat hetkessä menneet järjettömään solmujen sekamelskaan.