Jos mies ehdottaa syömään menemistä, maksaako hän ruokani?
Mitä luulette? Kyseessä mies, jonka olen nähnyt jo aiemmin ja hän on jahdannut sen jälkeen mua
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on hassua vedota tuohon että "mies ehdottaa niin mies maksaa".
Mitäs luulette että miehen koko elämän aikana moniko nainen ehdottaa miehelle että mennään ravintolaan?
Luultavasti mies menisi hautaan asti ilman ravintolakutsuja ja sitä että nainen maksaisi.
Ei miehillä ole varaa olla passiivisia ja odotella ravintolakutsuja, mutta ei se silti tarkoita sitä että mies olisi maksuvelvollinen.
Selitä minulle: miksi se mies sitten ehdottaa syömään menemistä, maksullista tekemistä?
En onneksi ole tosielämässä koskaan kohdannut tällaisia asenteita. Aina, ihan aina on ollut itsestäänselvää, että jos mies pyytää ulos syömään, elokuviin, näyttelyyn, whatever, niin hän tarjoaa. Ja sen jälkeen minä tarjoan jotain muuta (ei, ei kannata veistellä viisitoistavuotiaan tasoisia seksivihjeitä vaan esimerkiksi drinkit baarissa tai sen elokuvan jälkeen kahvit ja leivokset tai autoretkellä pizzat tms).
Mikä tässä aiheessa viehättää niin suunnattoman paljon ja varsinkin ihmisiä, jotka eivät edes käy treffeillä? :-DDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olettaisin, että tarjoaa kun pyytää kanssaan syömään. En kuitenkaan tuudittautuisi siihen täysin, vaan varaisin mukaan rahaa jotta voisin maksaa omat syömiseni itsekin.
Jos huomaan että naisseura odottaa/olettaa että maksan heille yhtään mitään niin vaihdan naisseuraa.
Ei se mitään. Ihan vaan tiedoksesi, että niitä maksajia on jonoksi asti ihan ilman sinuakin. Ja ihan turha länkyttää mistään vastapalveluksista, niitä ei ole luvassa :)
Miksi miehen pitäisi olla maksajana naiselle? Toimiiko sama esim. työkavereiden kesken, jos menemme työpaikkalounaalle?
Jos annat hänen tarjota, se on hänelle väärä vihje. Jos menisin syömään miehen kanssa, josta olen kiinnostunut, maksaisin ensisijaisesti silloinkin itse, mutta jos mies tarjoutuisi maksamaan, en estäisi. Sen sijaan epäkiinnostavan miehen en antaisi tarjota.
Nykyään kyllä jokaisen on syytä varautua maksamaan omat ateriansa. Eivät työkaverit ja ystävätkään odota että yhdessä ravintolaan meno kustannetaan ehdottajan lompakosta.
Monessa muussa maassa se menee niin, että kutsuja aina maksaa. Sukupuolella ei ole väliä. Suomessa vain herrasmiehet maksavat.
Nyt on 2021, älä oleta mitään vaan varaa mukaan rahaa sen verran että saat maksettua kaiken itse myös sen illan päättävän taksimatkan omaan kotiisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olettaisin, että tarjoaa kun pyytää kanssaan syömään. En kuitenkaan tuudittautuisi siihen täysin, vaan varaisin mukaan rahaa jotta voisin maksaa omat syömiseni itsekin.
Jos huomaan että naisseura odottaa/olettaa että maksan heille yhtään mitään niin vaihdan naisseuraa.
Ei se mitään. Ihan vaan tiedoksesi, että niitä maksajia on jonoksi asti ihan ilman sinuakin. Ja ihan turha länkyttää mistään vastapalveluksista, niitä ei ole luvassa :)
Miksi miehen pitäisi olla maksajana naiselle? Toimiiko sama esim. työkavereiden kesken, jos menemme työpaikkalounaalle?
Ei tarvitse, mutta usein on. Enkä nyt vertaisi treffejä ja työpaikkalounasta keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Ei , paitsi jos haluat olla maksettu nainen. Ilmaisia lounaita ei ole.
Kuinka paljon sinä maksat ruuista, jos joku pyytää sinut kotiinsa syömään?
Olet voimaantunut nainen ja maksat tietenkin omat ruokasi, muista pyytää sentilleen erittely.
Älä myöskään anna miehen napsia mitään lautaseltasi.
Älä anna miehen avata ravintolan ovea sinulle.
Keskustelkaa vain sinulle mielenkiintoisista asioista.
Olen iloinen, että et aio harjoittaa seksiä hänen kanssaan; se olisi jo luonnotonta kanssakäymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs luulette että miehen koko elämän aikana moniko nainen ehdottaa miehelle että mennään ravintolaan?
Luultavasti mies menisi hautaan asti ilman ravintolakutsuja ja sitä että nainen maksaisi.
Ei miehillä ole varaa olla passiivisia ja odotella ravintolakutsuja, mutta ei se silti tarkoita sitä että mies olisi maksuvelvollinen.
Selitä minulle: miksi se mies sitten ehdottaa syömään menemistä, maksullista tekemistä?
En onneksi ole tosielämässä koskaan kohdannut tällaisia asenteita. Aina, ihan aina on ollut itsestäänselvää, että jos mies pyytää ulos syömään, elokuviin, näyttelyyn, whatever, niin hän tarjoaa. Ja sen jälkeen minä tarjoan jotain muuta (ei, ei kannata veistellä viisitoistavuotiaan tasoisia seksivihjeitä vaan esimerkiksi drinkit baarissa tai sen elokuvan jälkeen kahvit ja leivokset tai autoretkellä pizzat tms).
Mikä tässä aiheessa viehättää niin suunnattoman paljon ja varsinkin ihmisiä, jotka eivät edes käy treffeillä? :-DDD
Onhan tässä se ongelma, että jos miehen pitäisi aina tarjota ensimmäisillä treffeillä, tarkoittaisi se käytännössä sitä, että miehillä menisi paljon enemmän rahaa, koska he tarjoaisivat aina ensin niillekin, joiden kanssa ei tule toisia treffejä, joilla saisivat itse vastavuoroisesti ateriat tai drinksut.
Ja kysymykseen, miksi maksullista tekemistä - en oikein ymmärrä, mikä argumentti tämä on? Jokainen tietää, että ravintolaruoka maksaa, joten ei ravintolan ehdottaminen minusta mitään vielä velvoita. Voi ihan hyvin ehdottaa sellaista, ja toinen sitten päättää itse, onko halukas maksamaan ravintolaruuasta. Jos ei, voi kieltäytyä ehdotuksesta. Jos kuitenkin haluaisi tavata miehen, mutta ei maksaa ravintolaruuasta, voi itse ehdottaa korvaavaa tekemistä. Yleensä paikat, joissa aikuiset tapaavat toisiaan (julkisella paikalla), ovat tavalla tai toisella maksullista tekemistä, ellei sitten mennä jonnekin kävelemään. Mutta on sekin aika älytöntä, että pitäisi aina vaan tavata ulkona, jos ei ole itse halukas maksamaan molempien osuutta. Ja onhan tässä sekin puoli, ettei kaikilla välttämättä ole edes varaa maksaa kahta.
N43
Vierailija kirjoitti:
Ravintolaan ei ole mikään pakko mennä. Turhaa ininää tuo sinun kommenttisi.
Vierailija kirjoitti:
Varmimman vastauksen saat, kun kysyt mieheltä. Itse aina tarjoudun maksamaan omat ruokani (harvemmin tosiaan miehen osuutta, totta puhuakseni) eli sillä ainakin välttää kiusalliset tilanteet. Jos kumppani haluaa välttämättä maksaa, niin en ala kinastelemaan. Tarjoan sitten vaikka kahvit tai kaljat seuraavassa paikassa.
Näin toimii normaali kohtelias ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten jos toisille treffeille nainen kutsuu miehen luokseen syömään, niin maksaako mies silloin oman osuutensa ruuaata, vai tarjoaako nainen?
Ei vaan oikeasti naisten kannattaa maksaa itse omat ruokansa ja juomansa, ei jää sitten kiitollisuudenvelkaa, eikä edes tarvise esittää kohteiasta jos mies onkin törppö. Sitäpaitsi täällä meillä Suomessa osa miehistä olettaa, etyä j8s ne tarjoaa jotain, vaikka vain kahvin, niin heidän mielestään naisen pitää antaa pildee.
Kutsuja maksaa, oli mies tai nainen. Minulla ei ole varaa syödä ulkona ja mieluiten syön kotona jotain itse tehtyä, mutta jos joku kutsuu ja maksaa niin voin tulla mukaan.
Onko nää aloitukset jonkun 13v. vai onko tosiaan näin avuttomia naisia olemassa?
Ekoilla treffeillä ei kannata mennä syömään, jos ei kemiat pelaa, niin ikävä on istua kauan toisen kanssa. Menee kahville ja kumpikin maksaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Onko nää aloitukset jonkun 13v. vai onko tosiaan näin avuttomia naisia olemassa?
Luultavasti aloitus on saman palstamniehen, joka tykkää väitellä aiheesta toistuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tässä se ongelma, että jos miehen pitäisi aina tarjota ensimmäisillä treffeillä, tarkoittaisi se käytännössä sitä, että miehillä menisi paljon enemmän rahaa, koska he tarjoaisivat aina ensin niillekin, joiden kanssa ei tule toisia treffejä, joilla saisivat itse vastavuoroisesti ateriat tai drinksut.
Ja kysymykseen, miksi maksullista tekemistä - en oikein ymmärrä, mikä argumentti tämä on? Jokainen tietää, että ravintolaruoka maksaa, joten ei ravintolan ehdottaminen minusta mitään vielä velvoita. Voi ihan hyvin ehdottaa sellaista, ja toinen sitten päättää itse, onko halukas maksamaan ravintolaruuasta. Jos ei, voi kieltäytyä ehdotuksesta. Jos kuitenkin haluaisi tavata miehen, mutta ei maksaa ravintolaruuasta, voi itse ehdottaa korvaavaa tekemistä. Yleensä paikat, joissa aikuiset tapaavat toisiaan (julkisella paikalla), ovat tavalla tai toisella maksullista tekemistä, ellei sitten mennä jonnekin kävelemään. Mutta on sekin aika älytöntä, että pitäisi aina vaan tavata ulkona, jos ei ole itse halukas maksamaan molempien osuutta. Ja onhan tässä sekin puoli, ettei kaikilla välttämättä ole edes varaa maksaa kahta.
N43
Tai voihan aina tehdä niin, että treffaa vain henkilöitä, jotka tuntee jo ennestään. Ilmaisia treffipaikkoja on museot ja taidemuseot, niihin on yleensä tiettynä aikana ilmainen sisäänpääsy. Kesällä on kaiken maailman puisto- ja torikonsertteja lähes joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Monessa muussa maassa se menee niin, että kutsuja aina maksaa. Sukupuolella ei ole väliä. Suomessa vain herrasmiehet maksavat.
Aika usein ei ole varsinaista kutsujaa. Yhdessä keskustellaan nähdäänkö, koska nähdään ja mitä tehdään. Ei tämä ole mitään 50/60-luvun leffa-Amerikkaa, jossa mies hakee naisen treffeille naisen kotoa ja mies on suunnitellut koko illan kysymättä naisen mielipidettä.