Ex-aviomiehellä todettu syöpä
Kuulin yhteisen tutun kautta, jota näin eilen uimahallin pukuhuoneessa. Tuli ihan kamala olo, vaikka erottiin riidoissa eikä olla oltu tekemisissä eron jälkeen (n. vuoteen). Sain sen käsityksen, että tilanne on vakava muttei tuttu osannut kertoa tarkemmin. Haluaisin kovasti ottaa yhteyttä, en halua myöhemmin vain kuulla että on menehtynyt.
Mitä itse tekisitte? Antaisitteko olla vai ottaisitteko yhteyttä?
Kommentit (80)
Olisiko kannattanut sittenkin jatkaa yhdessä. Kohta olisit ollut rikas leski.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kannattanut sittenkin jatkaa yhdessä. Kohta olisit ollut rikas leski.
Niin, olisi ollut yhteisomistuksessa kaikki. Olisit perinyt kaiken + miehen 100 000 euron henkivakuutus. Kannattiko lähteä ?
Vierailija kirjoitti:
Mies sanoi erotessa, että jos joskus vielä haluan olla tekemisissä niin hän odottaa yhteydenottoani.
-AP
Sillä on kuule jo uusi nainen. Et ole niin ihmeellinen että et olisi korvattavissa.
Kysyisin kuulumisia neutraalisti ilman viittausta syöpään ja odottaisin, mitä ex vastaa. Toimisin sen mukaan sitten.
Itsekin olen sairastanut syövän joka ei itse asiassa edes ollut kuolemaksi. Oli silti niin raskas juttu sekä fyysisesti että henkisesti että en todellakaan kaivannut vanhoja tuttuja sairaalaan. Itse asiassa yksi kävi kerran, mikä oli todella hämärä ja hämmentävä juttu. Tuntui ahdistavalta, vaikka tiesinkin, että jotain positiivista sillä oli mielessä kai kun kylään tuli. Laitoin perään kohteliaan tekstarin, että kiitos, älä tule enää.
Kun erot tulee ex kanssa ja ei enää yhteistä sävelmää,antaisit olla.Ei kuulu sinulle, ei udella hänen perään oli syöpä tai ei?Kaikki me voimme sairastua vakavasti,kuin myös kaikki me kuolemme: Myös exsät. Jos niitä on?Oma exsäni kuoli ,eli tyttäreni isä 67 vuotiaana.Kyllä se kolahti. lähetin suru adressin surutaloon. Mietein hyviä hetkiä lämöllä.Kun ihminen sairastuu vakavasti ja ei enää ole hänen kansaa ollut mikään kontakti, miksi silloin pitäisi hänen elämä ilmestyä ja udella hänestä,tai voivotella vakava sairaus? Tai alkaa kysellä hänen perään? Jos alkaa tonkia paskaa,se muuten kasvaa aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies sanoi erotessa, että jos joskus vielä haluan olla tekemisissä niin hän odottaa yhteydenottoani.
-AP
Sillä on kuule jo uusi nainen. Et ole niin ihmeellinen että et olisi korvattavissa.
En mä kyllä takaisin parisuhteeseen hänen kanssaan yritä päästä. Ihan ystävänä olen liikkeellä ja toki välitän hänestä tietyllä tasolla vieläkin, mutten romanttisesti.
Ottaisin ehdottomasti yhteyttä. Te olitte sentään aviopari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-AP
En mä kyllä takaisin parisuhteeseen hänen kanssaan yritä päästä. Ihan ystävänä olen liikkeellä ja toki välitän hänestä tietyllä tasolla vieläkin, mutten romanttisesti.
Sinä välität. Nyt ei kuitenkaan ole kyse sinusta. Tai jos on, älä mene.
Selvitä, mitä hän ajattelee, ja tee ratkaisusi sen mukaan. Usko minua, syövän lisäksi ihminen ei tarvitse yhtään ylimääräistä viereen pyörimään. Kaikki voimat menevät sairastamiseen, ja jos tilanteessa ei itse koe sataprosenttisesti että toisilta saa tukea, he muuttuvat tasan kivireeksi. Ota siis selvää kummin eksäsi kokee ja toimi oikeasti sen mukaan, älä tuppaudu.
Minkä ikäisiä olette? Mietin miehen mahdollisuuksia selvitä. Jos oikeasti hengenvaarallinen tilanne niin ehdottomasti yrittäisin ottaa yhteyttä.
Jos nyt sairastuisin, en haluaisi eksän ottavan yhteyttä, koska ei olla oltu tekemisissä ja näkeminen varmaan toisi vanhat negatiiviset tunteet pintaan.
Täällä kukaan ei voi tietää teidän väleistänne, historiastanne tai miehen ajatuksista yhtään mitään. Tee niinkuin hyvältä tuntuu. Itsekin voisin olla exäni tukena jos tietäisin hänen sairastuneen. Ja siis nimenomaan konkreettista tukea. Auttamista ruokien tai lääkkeiden kanssa, siivoamista tms hänen voinnistaan riippuen. Kaikki syöpäsairaat ei ole riutuneita petipotilaita vaan osa käy töissäkin hoitojen välissä. Ja osa haluaa muutakin ajateltavaa, että koko maailma ei pyörisi sairauden ympärillä. Ehkä hänestäkin tuntuisi hyvältä selvittää välit kunnolla.
Ja rikas leski ja leskeneläkejutut voisi jättää pois. Läheskään kaikki ei mitään leskeneläkkeitä saa eikä aloituksessa puhuttu rahasta mitään.
Minulla todettiin munasarjasyöpä yhdellä etäpesäkkeellä muutama viikko sitten ja haluaisin kovasti ottaa yhteyttä exmieheeni. En vain uskalla koska pelkään hänen vain säälivän minua. Joten ota todellakin yhteyttä häneen, jos tunnet niin.
Olë iloinën että tõdënnäköisëstí küõlëë
Ei tulisi mieleenikään ottaa entiseen yhteyttä mikäli tulisi samanlainen tilanne kohdalleni. Olimme avoliitossa 18 vuotta ja erosimme 7 vuotta sitten. Ero oli todella raskas ja vei useampia vuosia päästä siitä yli. En haluaisi olla missään tekemisissä exään mikäli hän sairastuisi vakavasti. Menneet on menneitä ja taakse en katsele. Aikansa kutakin. Veistä haavassa en käännä enkä toivo että ex ottaisi siinäkään tapauksessa yhteydessä mikäli sairastuisi vakavasti. Sama pätee minun kohdallani mikäli sairastuisin.