Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lastenvaatekuvastoissa käytetään ulkomaalaisia malleja ?

Vierailija
31.10.2014 |

Mielestäni olisi loogisempaa käyttää suomalaiselle asiakaskunnalle suunnatuissa luetteloissa suomalaisen näköisiä malleja, ainakin minusta on helpompi mieltää miltä vaate näyttäisi oman lapsen ylle puettuna.
Tuskinpa afrikassakaan markkinoidaan lastenvaatteita suomalaisilla malleilla.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useammaan henkilön jonka toinen vanhempi on ulkomailta. Kuitenkaan he puhuvat vain suomea ja ovat eläneet koko elämänsä Suomessa. Vanhempansa kotimaassa ovat käyneet korkeintaan pari kertaa matkalla. Ihanko tosissaan väitätte etteivät he ole suomalaisia? Mitä he sitten ovat? Entä heidän lapset, eivätkö hekään ole suomalaisia? Aika yksinkertasia olette jos suomalainen voi teidän mielestä olla vaan vaaleaihoinen henkilö..

Vierailija
62/70 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 13:39"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 11:59"]

Ajatellaan että sellainen Benetton-maailmaa on jotenkin söpö ja trendikäs. Kyllä minuakin ihmetyttää jos malleista selvästi yli puolet on jotain muuta etnistä alkuperää jos suomalainen firma myy Suomen markkinoille.

[/quote]

En ikinä sanoisi tätä ääneen, mutta olen usein miettinyt ihan samaa! Kamala ihminen olen, tiedän, mutta minustakin se on outoa että malleina on latinoja ja mustia lapseja - suomalaisella vaatemerkillä kuten Reima. Hennes on kansainvälinen firma ja heidän mainoksensa ymmärrän, mutta suomalainen valmistaja. Mitä he yrittävät olla? 

[/quote]

Reima myy vaatteita muuallekin kuin Suomeen.

Ylipäätään ihmiset ovat nykyään kansainvälisempiä kuin pari vuosikymmentä sitten; matkustellaan, ollaan opiskelijavaihdossa tai opiskellaan koko tutkinto muualla kuin Suomessa, työskennelläänkin ehkä jokunen vuosi ulkomailla. Samoin ystäväpiiri on monella kansainvälinen.

Erilaisista etnisistä taustoista tulevat kaverit, tuttavat jne ovat monille suomalaistaustaiselle ihan normaali asia - tuntuisi oudolta jos kansainvälisillä markkinoille haluava ja siellä jo toimiva vaatefirma käyttäisi vain tavissuomalaisia malleja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 14:01"]

Koko ketju taitaa olla jonkun ylläpitäjän trolli, ei kestä erimieltä olevien kommentteja vaan heti bannit paukkuu. Tuossa aiemminhan yritettiin ihan väkisin trollata rasistista kommenttia kirjoitettavaksi.
No, eipä oo iso vaiva vaihtaa IP-osoitetta mut kiusa se on pienikin kiusa.

[/quote]

Totta kai ne ovat ylläpidon kirjoittamia viestejä. Mitenkäs muuten. Voi hohhoijaa!

Vierailija
64/70 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 13:18"]

Saatat olla oikeassa siinä ettei värikkäät retrot sovi vaaleille kalpeille lapsille. Tosin niitä nyt on enemmistö  jos kauppaa halutaan tehdä niin minusta kannattaisi kuvata niitä myös vaaleiden lasten päällä.  Eikö kuvastojen tarkoitus ole myydä tuotetta eikä yrittää  lisätä tasa-arvoa.  Sitten on olemassa  ihan eri foorumit.

[/quote]

Koska mainosten perimmäinen tarkoitus on lisätä myyntiä, mainoksissa kannattaa käyttää sellaisia malleja joiden päällä vaatteet näyttävät hyvältä. Harvaan mainoskuvastoon haetaan kadulta taviksia malleiksi.

[/quote]

No minä en ainakaan osta vaalealle lapselleni vaatteita jotka näyttävät hyviltä tummien päällä. Kannatta miettiä se kohderyhmä kenelle niitä vaatteita yritetään myydä. Ja ainakin Stokkalla se on vaaleat lapset.
En ole ikinä nähnyt siellä rastatukkaisia ostoksilla ja olen ollut kantis jo pitkään. Venäläisiä on paljon joten heidätkin tietysti kannattaa huomioida suomalaisten lisäksi.

se on vaaleat lapset. En ole ikinä siellä asioidessani nähnyt yhtään rastatukkaista.

Vierailija
65/70 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 14:23"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 13:18"]

Saatat olla oikeassa siinä ettei värikkäät retrot sovi vaaleille kalpeille lapsille. Tosin niitä nyt on enemmistö  jos kauppaa halutaan tehdä niin minusta kannattaisi kuvata niitä myös vaaleiden lasten päällä.  Eikö kuvastojen tarkoitus ole myydä tuotetta eikä yrittää  lisätä tasa-arvoa.  Sitten on olemassa  ihan eri foorumit.

[/quote]

Koska mainosten perimmäinen tarkoitus on lisätä myyntiä, mainoksissa kannattaa käyttää sellaisia malleja joiden päällä vaatteet näyttävät hyvältä. Harvaan mainoskuvastoon haetaan kadulta taviksia malleiksi.

[/quote]

No minä en ainakaan osta vaalealle lapselleni vaatteita jotka näyttävät hyviltä tummien päällä. Kannatta miettiä se kohderyhmä kenelle niitä vaatteita yritetään myydä. Ja ainakin Stokkalla se on vaaleat lapset.
En ole ikinä nähnyt siellä rastatukkaisia ostoksilla ja olen ollut kantis jo pitkään. Venäläisiä on paljon joten heidätkin tietysti kannattaa huomioida suomalaisten lisäksi.

se on vaaleat lapset. En ole ikinä siellä asioidessani nähnyt yhtään rastatukkaista.

[/quote]

Ai, kyllä mä vaan voin ostaa lapsilleni (ja itselleni) vaatteen joka näyttää hyvältä myös tumman ihmisen päällä. :) Ei kaupoissakaan ole ole erikseen mitään vaaleiden ja tummien ihmisten osastoa. Mallit esittelevät kuvastoissa vaatteita, eivät itseään!

Vierailija
66/70 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kuule ehkäpä iha vaan siksi että olis typerää katsella sitä sinisilmästä keltatukkasta kalmankalpeaa Matti-poikaa joka sivulla

Vierailija
67/70 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 14:37"]

no kuule ehkäpä iha vaan siksi että olis typerää katsella sitä sinisilmästä keltatukkasta kalmankalpeaa Matti-poikaa joka sivulla

ei niitä katalogeja katseltavaksi tehdä niiden on tarkoitus edistää myyntiä. joten juoskaa nyt sitten kipin kapin stokkalle ostoksille siellä on pula asiakkaista ovat jo joutuneet lomauttamaan henkilölkuntaa ja kohta ei ole mitään kuvastoja katseltavaksi jos ei kauppaa synny. minä menen rumien vaaleiden tavisteni kanssa muualle ostoksille.

Vierailija
68/70 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ihmettelen että miksi joku antaisi lapsensa toimia niissä mallina, kun niitä lasten kuvia niin pitää varjella laittamasta nettiin ja ties kuka voi ne käsiinsä fb:stäkin saada. Miten helvetissä niitä lapsia sitten käytetään mainoksissa, ja vielä jossain saunamainoksissa.

Vierailija
69/70 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 14:09"]

Koko ketju taitaa olla jonkun ylläpitäjän trolli, ei kestä erimieltä olevien kommentteja vaan heti bannit paukkuu. Tuossa aiemminhan yritettiin ihan väkisin trollata rasistista kommenttia kirjoitettavaksi.
No, eipä oo iso vaiva vaihtaa IP-osoitetta mut kiusa se on pienikin kiusa.

[/quote]

Totta kai ne ovat ylläpidon kirjoittamia viestejä. Mitenkäs muuten. Voi hohhoijaa!

[/quote]

Trollaaja älähti kun paljastui.

Vierailija
70/70 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin tummaihoinen, rastatukkainen, täysin suomalainen lapsi.

Ostattehan te itsellennekin kauniin ja hoikan mallin esittelemiä vaatteita, vaikka ylipainoa, naamanäppyjä ja kananpyllytukkaa itseltänne löytyisikin.

Mutta asioikaa (mielikuvituksettomat rasistit) ihan mieluusti muualla. Minä käyn kaiken väristen (sekä vaalea että tummaihoisten) lasteni kanssa mieluusti noissa "väärää väriä tunnustavien katalogien" kaupoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan