Mitä asioita pidät suorana merkkinä ihmisen tyhmyydestä?
Se, ettei lue(1) kirjoja(2). Huomaa kaksi ehtoa! Mitään äänikirjojen kuuntelemista ei lasketa, koska siinä ei täyty kumpikaan ehto. Kuunteleminen =/= lukemista ja äänikirja =/= kirja. Samoin mitään sarjakuvia ym. ei lasketa.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Rasistinen, ahdasmielinen, toisten päälle puhuva, kapeakatseinen ihminen on tyhmä. Ei katso televisiota, ei lue lehtiä/kirjoja, ei seuraa mitä maailmassa tapahtuu. On ns. työläinen ja kaikki yrittäjät ovat "riistäjiä", jotka vaan makaa rahojensa päällä. Eritoten tämä viimeinen hitsaa minulla kiinni, kun tiedän miten lähipiirissäni olevat yrittäjät ovat ottaneet taloudellisia riskejä ja painaneet enemmän duunia kuin tämä vinkuja koskaan itse on tehnyt.
Ettei nyt vaan kermaperze itse ole avautumisen perusteella pikkuisen ahdasmielinen ja rasisti...
Kovaa työtähän se on orjia ruoskia..
Vierailija kirjoitti:
Se ettei ota rokotuksia.
Se että ei käytä ylipäätään maalaisjärkeään eli aivojaan vaan uskoo ihan kaiken pelottelun esim. että koronarokotteessa on jotain joka aiheuttaa kuolemia vielä vuosien päästäkin.
Sinä olet tyyppiesimerkki tyhmästä. Tyhmä ei kysy, se ei kyseenalaista. Se vain tekee mitä käsketään. Sinun kaltaisten ihmisten avulla toteutetaan kaikki ihmisoikeusrikokset ja julmuudet. Kun et itse ajattele yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Puhuu ihmisistä, ei asioista tai ideoista.
Periaatteessa olen samaa mieltä mutta painottaisin tuota idea-kohtaa sillä asioista puhuminen on harmillisen helposti tulkittavissa tyyliin: olis muuten maito ja kananfile tarjouksessa ja tarttis kohta talvirenkaat vaihtaa. Mikä ei kyllä ole kovin älylliseksi tulkittavissa.
Laumasielut, oma ajattelu, selkäranka puuttuu.
Akateemisuuteen vetoaminen.
Ei voi poiketa mistään totutusta, olipa kyse aamupalasta tai lomanvietosta. Rajoittuneisuus kaikessa.
Hyödyttääkö tämä?-ajattelu kaikessa. Jos evääni räväytän - mitä saan? Varsinaisia takapenkin matkustajia joka asiassa. Muut hoitaa, tekee, he seuraavat sivusta.
Vierailija kirjoitti:
Se ettei ota rokotuksia.
Se että ei käytä ylipäätään maalaisjärkeään eli aivojaan vaan uskoo ihan kaiken pelottelun esim. että koronarokotteessa on jotain joka aiheuttaa kuolemia vielä vuosien päästäkin.
Mielestäni havainnollistat juuri ketjussa mainittua mustavalkoista ajattelua. Ymmärtääkseni suurin osa rokotevastaisista ei ole sitä mieltä, että rokotteessa on varmasti jotain, mikä aiheuttaa kuolemia tai vakavia sairastapauksia vuosien päästä. Kyse on riskianalyysistä, jossa punnitaan rokotteen hyödyt vs. rokotteen mahdolliset haitat. Eli se, ettei ota rokotetta, ei todellakaan tarkoita, että kyseinen henkilö on täysin varma, että rokotteesta tulee jotain vakavia vaikutuksia joskus tulevaisuudessa. Ko. henkilö vain ajattelee, että sairaus on pienempi riski kuin itse rokote.
Nykyisen tiedon ja tilastojen valossa rokotteen riskit ovat toki pienemmät kuin sen haitat mutta se ei kuulu tähän keskusteluun. Tarkoitus oli vain alleviivata kommentoijan hieman yksipuolista näkemystä.
Käyttäjä42257 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ettei ota rokotuksia.
Mielestäni havainnollistat juuri ketjussa mainittua mustavalkoista ajattelua. Ymmärtääkseni suurin osa rokotevastaisista ei ole sitä mieltä, että rokotteessa on varmasti jotain, mikä aiheuttaa kuolemia tai vakavia sairastapauksia vuosien päästä. Kyse on riskianalyysistä, jossa punnitaan rokotteen hyödyt vs. rokotteen mahdolliset haitat. Eli se, ettei ota rokotetta, ei todellakaan tarkoita, että kyseinen henkilö on täysin varma, että rokotteesta tulee jotain vakavia vaikutuksia joskus tulevaisuudessa. Ko. henkilö vain ajattelee, että sairaus on pienempi riski kuin itse rokote.
Nykyisen tiedon ja tilastojen valossa rokotteen riskit ovat toki pienemmät kuin sen haitat mutta se ei kuulu tähän keskusteluun. Tarkoitus oli vain alleviivata kommentoijan hieman yksipuolista näkemystä.
***rokotteen hyödyt ovat suuremmat kuin sen haitat
puutteellinen tai hidas havainnointikyky.
Kyvyttömyys (tai merkittävä hitaus) tehdä havainnoistaan johdonmukaisia päätelmiä.
Vesa ei vaan tajuu. :-D
Putkiaivoisuus. Esim. Että automaattisesti pidetään tyhmänä niitä jotka eivät lue kirjoja. Tämä on just tätä lammasmaisuutta.
Se että epäillään kaikkea mitän poikkeaa omasta elämästä.
Ei ymmärrä normaalin elämän asioita. Ei yritä selvittää edes. Riitelevää ja toisia päin naamaa haukkuvaa ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihreiden tai muiden punavasemmistopuolueiden äänestäminen.
Se, että kuvittelee Vihreiden olevan vasemmistolainen puolue.
Kerro toki mitä ne sitten ovat 😂
Ei ymmärrä, koska on viisainta luottaa jonkun toisen asiantuntemukseen, koska ei. Valitsee väärin, koska uskoa omia havaintojaan ja päättelyjään ja koska luottaa asiantuntijaan - ja ketä kannattaa pitää asiantuntijana.
Vierailija kirjoitti:
Velaksi eläminen. Velka on nykyajan palkkaorjan kahleet.
Olen ollut velkaa koko aikuisikäni. Nyt velka viimein loppuu ja nettotulot pomppaavat ylöspäin.
Voihan tuota orjuuteenkin verrata, mutta omaa peltoaan on tämä orja kuokkinut.
Ei ymmärrä, koska on viisainta luottaa jonkun toisen asiantuntemukseen, koska ei. Valitsee väärin, koska uskoa omia havaintojaan ja päättelyjään ja koska luottaa asiantuntijaan - ja ketä kannattaa pitää asiantuntijana.
Vierailija kirjoitti:
Rasistinen, ahdasmielinen, toisten päälle puhuva, kapeakatseinen ihminen on tyhmä. Ei katso televisiota, ei lue lehtiä/kirjoja, ei seuraa mitä maailmassa tapahtuu. On ns. työläinen ja kaikki yrittäjät ovat "riistäjiä", jotka vaan makaa rahojensa päällä. Eritoten tämä viimeinen hitsaa minulla kiinni, kun tiedän miten lähipiirissäni olevat yrittäjät ovat ottaneet taloudellisia riskejä ja painaneet enemmän duunia kuin tämä vinkuja koskaan itse on tehnyt.
Samaan nippuun voisi änkeä sen "virkaloisista" vinkumisen. Kyllä joidenkin yksilöiden täytyy olla julkisellakin töissä. Valtaosa virkamiehistä tekee ihan tärkeää työtä pitkillä päivillä ja kehnolla palkalla. Se että arvostetaan niitä jotka hoitaa maan ja kansalaisten asioita ei toki poista sitä, että joukossa on ylipalkattuja suojatyöpaikkalaisia. Mutta ei virkamiehiä voi niputtaa yhteen massaan.
Että uskoo kaiken mitä näkee somessa, tämä etenkin vanhemmilla ihmisillä ja teineillä.
Että pidetään maskeja, jotka eivät suojaa koronalta, eikä P3 tason maskeja, jotka suojaavat koronalta.
Sairaalamaailmassa, kun on vertailtu henkilökunnan sairastuvuutta koronaan, on P2 maskin kanssa koronapotilaita hoitavalla osastolla vielä 47 kertaa enemmän sairastumisia verrattuna normaaliin osastaan, mutta P3 maskin kanssa sairastuvuus on sama.
Jos meillä olisi ollut alusta asti P3 maskipakko, olisi vältetty koko pandemia ilma(aerosoli)tartuntojen osalta.
Tatuoinnit.
Se, että antaa ihonsa jonkun sutattavaksi ja vielä maksaa siitä, on tyhmyyttä. Ei ne ole koskaan kauniita.