mua pelottaa tuo ebola ihan oikeasti
Itkettää ja ahdistaa ja pelottaa. Olenko oikeasti ainoa?
Kommentit (65)
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 22:53"]Ahdistaa myös mutta enemmänkin kiukuttaa siis vituttaa ihan sutena. Miksi se hemmetin ebola päästetään leviämään ympäri maailmaa?? Jos se on epidemia jo yhdessä maassa, niin miksi se ei voisi muuttua epidemiaksi muuallakin? Mun mielestä ne rajat olisi pitäny laittaa kiinni heti kun leviämistä alkoi tapahtua.
Teini-ikäinen tyttäreni on peloissaan. Käy käsipesulla jatkuvasti vaikka ei olisi välillä poistunut kotoaan. Kyselee ja komentelee vanhempia pesulle. Lukee kaiken mahdollisen kyseisestä taudista ja selaa netissä kaikki mahdolliset uutiset sitä koskien. Olen yrittänyt rauhoitella, mutta kun itseäkin se pelottaa.
[/quote]
Olen samaa mieltä tuosta rajojen sulkemisesta, mutta en tuosta epidemia-asiasta.Syy miksei Ebola voi länsimaissa epidemiaksi asti levitä on siinä, että täällä on ihan erilainen hygieniataso mitä Afrikassa, kuolleita käsitellään eri tavalla ja sairastuneen hoito on edistyksellisempää.
Mua jopa vähän huvittaa. Tämä on ebolaepäily ja jos se hyvin pienellä todennäköisyydellä sattuisi olemaan ebola, niin entä sitten?Espanjassa tauti levisi yhteen hoitajaan, joka parani. Yhdysvalloissa taas levisi kahteen hoitajaan, jotka molemmat paranivat. Eli jos et nyt satu olemaan töissä ebola-infektioklinikalla niin oikeasti, relax. Teidän lapset eivät tule kuolemaan Suomessa ebolaan, mutta sen sijaan kenties syöpään tai tapaturmaan.
Miettikää sitäkin, että jopa Nigeriassa tauti saatiin hallintaan samoin kuin Senegalissa. Hysterian sijaan tuntekaa myötätuntoa niitä ihmisiä kohtaan, jotka ovat kuolleet tähän tautiin vailla kunnon hoitoa Länsi-Afrikassa. Siinä on asia, jonka puolesta sopii olla hysteerinen.
Hysteerikoille. Odottakaa edes huomiseen. Veikkaanpa että ei ole ebola kyseessä.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 22:57"]Pari kk sitten itsekin pelkäsin ihan hysteerisesti lapseni puolesta. Siis pyörin yöllä unettomana sängyssä, kun olin niin peloissani ebolan vuoksi. Nyt mieli on paljon tyynempi. Vaikka Suomeen tulisi rajusti etenevä ebolaepidemia (mitä epäilen), minä olen vauvani kanssa turvassa kotona, mieheni voi tehdä töitä kotitoimistolta ja ruoat voidaan tilata netistä (ja jättää ne vaikka kylmään tuulikaappiin pariksi tunniksi ennen käyttöönottoa, ei se virus kauaa ruoissa säily, vaikka niihin jotenkin pääsisikin). Myös kotivara on kunnossa; selviäisimme hengissä ainakin pari kuukautta, vaikka emme saisi mitään ruokaa mistään. Perheeni on siis todella onnekkaassa asemassa. Tietysti muiden sukulaisten ja tuttavien puolesta aina kannan vähän huolta.
[/quote]
Voi Jeesus sentään, ei oo todellista. Olette todella onnekkaita....
Yleensä tieto lisää tuskaa, mutta tässä tieto helpottaa. Nyt etsitte jonkun hyvän informaatio lähteen (siis ei lehdet tms.) ja selvittätte faktat. Se helpottaa. Ainakin faktojen perusteella voi hyvin itse vaikuttaa omaan käyttäytymiseen niin, että minimoi tartunnan riskin. Panikoija vain panikoi kaikkea eikä osaa mitään tosi paikan tullessa. Ottakaa selvää faktoista se helpottaa. En väitä, että kukaan meistä joutuisi tosipaikan eteen. Aika moni panikoi sikainfluenssan tullessa. Jälkikäteen on hyvä nähdä omien toimintatapojensa virheet. Seuraavalla kerralla ne voi sitten välttää.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 22:57"]Pari kk sitten itsekin pelkäsin ihan hysteerisesti lapseni puolesta. Siis pyörin yöllä unettomana sängyssä, kun olin niin peloissani ebolan vuoksi. Nyt mieli on paljon tyynempi. Vaikka Suomeen tulisi rajusti etenevä ebolaepidemia (mitä epäilen), minä olen vauvani kanssa turvassa kotona, mieheni voi tehdä töitä kotitoimistolta ja ruoat voidaan tilata netistä (ja jättää ne vaikka kylmään tuulikaappiin pariksi tunniksi ennen käyttöönottoa, ei se virus kauaa ruoissa säily, vaikka niihin jotenkin pääsisikin). Myös kotivara on kunnossa; selviäisimme hengissä ainakin pari kuukautta, vaikka emme saisi mitään ruokaa mistään. Perheeni on siis todella onnekkaassa asemassa. Tietysti muiden sukulaisten ja tuttavien puolesta aina kannan vähän huolta.
[/quote]
Todella onnekkaita olette, käy ihan mateeksi.
Veli, älä itke vaikka tähän on tultu
itkut ei auta, tämä tuli ei taltu
sisko, älä huoli vaikka päättyskin polku
jokasessa lopussa on uuden alku
Tieto lisää tuskaa, mutta ehkäisee myös tartuntoja. Tämä ei ole mikään salaisuus ja piiloteltu asia mikä on kaikinpuolin hyvä juttu.
Eniten mua inhottaa ebolassa se kärsimys. Kuka nyt semmoista omalle lapselle haluaa!
Kuka on sanonut, että lapsesi sairastuu. Äly hoi, älä jätä.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 23:02"]Hysteerikoille. Odottakaa edes huomiseen. Veikkaanpa että ei ole ebola kyseessä.
[/quote]
No en varmaan oota. Johan tässä on ootettu ja tauti vaan leviää!
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 23:13"]Kuka on sanonut, että lapsesi sairastuu. Äly hoi, älä jätä.
[/quote]
No kuka on sanonut, ettei voisi sairastua! Perkele! Kyllähän siihen sairastuu kuka vaan, jos tarpeeksi paska mäihä käy!
Voi hyvät hyssykät. No, pelätkää sitä ebolaa sitten.
Kamala tapa kuolla. Kuumeisena ripuloida verta ja sisäelimet käytännössä mätänevät veriseksi mössöksi sisällä :(
Paras kun pelkäätte loppuikänne, voi mitä tietämättömyyttä.
Viime vuonnakin kuoli 258 ihmistä ja viime kuussa 20 ihmistä, tieliikenneonnettomuudessa meinaan. Kuinka uskallan liikkua lapseni kanssa missään, missä liikkuu ihmisiä kulkuneuvojen kanssa tai jos olemmekin itse kyydissä tai ajatelkaai, että juuri minun lapseni kuolee autossa, jota minä ajan.