mua pelottaa tuo ebola ihan oikeasti
Itkettää ja ahdistaa ja pelottaa. Olenko oikeasti ainoa?
Kommentit (65)
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 23:24"]Kamala tapa kuolla. Kuumeisena ripuloida verta ja sisäelimet käytännössä mätänevät veriseksi mössöksi sisällä :(
[/quote]
Niinpä.Miettikää niitä afrikkalaisia.
Ei uskoisi, että noin hysteerisiä löytyy, menettäkää yöunet vaikka loppuiäksi, ei hetkauta.
Mitä te pelkäätte? Kaikkihan me kuollaan tavalla tai toisella ja jossain vaiheessa. Nautitaan elämästä vielä kun voidaan! Hyvää yötä!
Kannattaisiko hieman pysähtyä ajattelemaan. Palstalla häärii muutaman henkilön joukko, jotka ovat yruittäneet pitkään lietsoa paniikkia aina tilaisuuden tullen. Samat henkilöt olivat aikoinaan kirjoittamassa päivittäin kymmeniä SOTA TULEE OLETKO VALMIS - viestejä Ukrainan kriisin alkaessa. Hetkeä myöhemmin siirryttiin ebolaan ja silloin kirjoiteltiin EBOLA TULEE OLETKO VALMIS - peloitteluita. Kun seuraava uhka tulee niin sitten siirtyvät pelottelemaan sitä käyttäen.
Älkää antako pelkoprovoilijoille sitä iloa että purkaisitte ahdistustanne palstalla. Tällöinhän he saavat juuri mitä halusivatkin. Itse asiassa, jos minä olisin pelkoprovoilemassa niin tietenkin kirjoittaisin palstalle useita viestejä joissa kertoisin jo ahdistuneeni pelottelun aiheesta. Kun täällä ollaan anonyymejä niin yksi ihminen voi osallistua samasta aiheesta keskusteluun vaikka kuinka montaa henkilöä esittäen.
http://www.vauva.fi/keskustelu/4294608/ketju/maailmanlopun_kultit_av_palstalla/sivu/1
http://www.vauva.fi/keskustelu/4307899/ketju/meilahteen_ebola_potilas_juuri_nyt/sivu/13
On kuulkaas todennäköisempää kuolla liikenneonnettomuudessa kuin tähän epidemiaan. Ja sivuhuomiona, että heijastin nyt kaikille heilumaan niin näkyy tuolla pimeässä. T: muutaman kerran läheltä-piti törmäys pimeään jalankulkijaan.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 23:35"]
Kannattaisiko hieman pysähtyä ajattelemaan. Palstalla häärii muutaman henkilön joukko, jotka ovat yruittäneet pitkään lietsoa paniikkia aina tilaisuuden tullen. Samat henkilöt olivat aikoinaan kirjoittamassa päivittäin kymmeniä SOTA TULEE OLETKO VALMIS - viestejä Ukrainan kriisin alkaessa. Hetkeä myöhemmin siirryttiin ebolaan ja silloin kirjoiteltiin EBOLA TULEE OLETKO VALMIS - peloitteluita. Kun seuraava uhka tulee niin sitten siirtyvät pelottelemaan sitä käyttäen.
Älkää antako pelkoprovoilijoille sitä iloa että purkaisitte ahdistustanne palstalla. Tällöinhän he saavat juuri mitä halusivatkin. Itse asiassa, jos minä olisin pelkoprovoilemassa niin tietenkin kirjoittaisin palstalle useita viestejä joissa kertoisin jo ahdistuneeni pelottelun aiheesta. Kun täällä ollaan anonyymejä niin yksi ihminen voi osallistua samasta aiheesta keskusteluun vaikka kuinka montaa henkilöä esittäen.
http://www.vauva.fi/keskustelu/4294608/ketju/maailmanlopun_kultit_av_palstalla/sivu/1
http://www.vauva.fi/keskustelu/4307899/ketju/meilahteen_ebola_potilas_juuri_nyt/sivu/13
[/quote]
Provoilla on henkisesti köyhä elämä. Provoa ei saa ruokkia.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 22:38"]
Itkettää ja ahdistaa ja pelottaa. Olenko oikeasti ainoa?
[/quote]
Ryhdistäydy! Olet hysteerinen ja kuvittelet ebolan olevan suurempi uhka kuin se on. Ihmiset ovat niin uskomattoman epärationaalisia. Pelkäävät ilman syytä, ja vähättelevät vaaroja kun olisi syytä pelätä. Kuunnelkaa ammattilaisia. He kertovat korrektisti että ebola ei ole uhka koska se leviää niin heikosti.
Oon miettiny, jos se urbaanilegenda pitäis paikkaansa, että pakkanen tappaisi pöpöt ja virukset, niin hidastuisiko taudin kulku jos se suomessa talvi-aikaan leviäisi?
Taitaapi kyllä olla paaaljon isompi joukko, kuin muutaman henkilön joukko. Itsekin olen ebola-ketjuihin kirjoittanut, mutta muutamia viestejä vain. Sotaketjuihin taas en ole kommentoinut mitään enkä aloittanut sellaisia
Ei vielä tarvi huolestua. Ebola-virus on RNA-virus eli se vahvistuu ja muuttuu levitessä. Siitä voi kehittyä hyvin nopeasti ilmateitse leviävä tauti kuten influenssavirukset. Toinen mahdollisuus hurjaan leviämiseen on äärijärjestöt tai muuten vaan joku sekopää joka voi napata joltain tartunnan saaneelta verta ja levittää sitä muissa maissa (esim. Juoman seassa.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 22:53"]Ahdistaa myös mutta enemmänkin kiukuttaa siis vituttaa ihan sutena. Miksi se hemmetin ebola päästetään leviämään ympäri maailmaa?? Jos se on epidemia jo yhdessä maassa, niin miksi se ei voisi muuttua epidemiaksi muuallakin? Mun mielestä ne rajat olisi pitäny laittaa kiinni heti kun leviämistä alkoi tapahtua.
Teini-ikäinen tyttäreni on peloissaan. Käy käsipesulla jatkuvasti vaikka ei olisi välillä poistunut kotoaan. Kyselee ja komentelee vanhempia pesulle. Lukee kaiken mahdollisen kyseisestä taudista ja selaa netissä kaikki mahdolliset uutiset sitä koskien. Olen yrittänyt rauhoitella, mutta kun itseäkin se pelottaa.
[/quote]
Hei nyt ihan oikeesti järki käteen!!
1. Iltapäivälehdet on odottanu tätä päivää ku kuuta nousevaa, että Suomessa tulis ebolaepäilys, jotta saataisiin lisää lukijoita. Heidän pitää jollain elättää itsensä, ja saada lukijoita, joten juttuja liioitellaan ja niistä kirjoitetaan ylidramaattisesti.
2. Ebola ei tule ikinä leviämään Suomessa tai muussakaan länsivaltiossa samalla tavalla kuin Afrikassa, koska suomalaiset käsittävät, että kyse on vakavasta taudista, tiedetään miten se tarttuu, ja kaikki eristys -ja varotoimenpiteet ovat kunnossa sen suhteen että ebolatapaus tulisi. Et osaa suomalaisena ees käsittää miten huono terveydenhuoltotaso Afrikassa on ja miten vähän tietoisuutta ebolasta, kun asiat täällä ovat niin hyvin, vaikkei sitä aina tahdo uskoakaan.
3. Afrikkalaiset hautausmenot ovat iso syy ebolatartuntoihin. Ebola tarttuu ruumiinnesteiden ja ilmeisesti veren välityksellä, ja kyllä kenen tahansa länsimaalaisen järki sanoo että ebolaan kuollutta ruumista ei tule mennä lääppimään. Afrikkalaiset eivät tätä tajua, ja siksi ebola kehittyy epidemiaksi _Afrikassa_.
4. Ebolaan kehitetään kokoajan lääkettä ja viimeaikoina on jo saatu hyvää tulosta aikaseksi.
5. Suomessa ei ole vielä yhtään ebolatapausta, kuten sanottu, epäilys on _erittäin_epätodennäköisesti_ ebolaa.
Tässäpä minä, 20v nuori neiti koitan takoa aikuisille ihmisille järkeä päähän. Pidän itseäni vielä aika lapsena, mutta järkyttävää lukea, miten paniikissa aikuiset ihmiset ovat vaikka kaikki järki puhuu sen puolesta, että syytä huoleen ei ole. Ei ihme että lapsetkin pelkäävät, kun aikuiset vaan hysterisoi ja tartuttavat sen lapsiin. Teidän tehtävä on vakuuttaa, ettei hätää ole, ja voitte vieläpä hyvällä omatunnolla sen tehdä.
Kyllähän se ebolan löytänyt tutkijakin on kauhuissaan tästä tilanteesta. Kyllä se mulle riittää vähän hermostua.
Mua pelottaa paljon enemmän se, että miehen Paula-vanukkaat on lopussa. Se alko just raivoissaan heitellä kukkaruukkuja alas parvekkeelta.
Ebola on vähästä siihen verrattuna.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 00:01"]
Ei vielä tarvi huolestua. Ebola-virus on RNA-virus eli se vahvistuu ja muuttuu levitessä. Siitä voi kehittyä hyvin nopeasti ilmateitse leviävä tauti kuten influenssavirukset. Toinen mahdollisuus hurjaan leviämiseen on äärijärjestöt tai muuten vaan joku sekopää joka voi napata joltain tartunnan saaneelta verta ja levittää sitä muissa maissa (esim. Juoman seassa.
[/quote]
Älä viitsi yrittää. Tuo väite mutaatioista käsiteltiin täällä palstallakin moneen kertaan kun sitä viimeksi yritettiin tuputtaa. Ei ottanut tulta silloin eikä ota tulta nytkään.
Ebola elää verisuonissa, ei hengityselimissä. Ebola ei tartu pisaratartuntana yskösten välityksellä. Edes lintuinfluenssa ei ole onnistunut muuttumaan ihmisestä ihmiseen yskösten pisaratartuntana leviäväksi, vaikka se elääkin jo valmiiksi hengitysteissä. Ebolan pitäisi pystyä sekä siirtymään hengitysteihin että muuttumaan ysköksissä leviäväksi, jotta siitä olisi kuvatunlaista vaaraa.
Mitä terroristien harrastamaan levittämiseen tulee niin miksi tehdä se hankalasti käsiteltävällä ja huonosti tarttuvalla viruksella? Tehokkaammin tappavia tauteja kuten esimerkiksi vesikauhu on runsaasti tarjolla eikä tartuttamiseen tarvitse kuin tökätä neulalla tungoksessa.
Ebola on Jumalan rangaistus meille syntisille! Lopun ajat ovat lähellä ja Antikristus saapuu pian maan päälle!
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 00:01"]
[/quote]'
Onko tietoa, onko joku virus joskus muuntautunut noin radikaalisti? HIVinkin piti muuntua samanlaisesti, vaan eipä vielä oli vuosikymmenissä muuntunut niin. Mutta sitä odotellessa.
2.