Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mua pelottaa tuo ebola ihan oikeasti

Vierailija
30.10.2014 |

Itkettää ja ahdistaa ja pelottaa. Olenko oikeasti ainoa?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä itke, mutta ahdistaa kyllä :(

Vierailija
2/65 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon itkeny ihan paniikissa täällä. En haluu että mun lapsi kuolee tuohon!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen puolesta muakin ihan hirveästi ahdistaa, vaikka ymmärränkin, kuinka epätodennäköistä on, että mun lapsi siihen sairastuis. Se mielikuva vaan on ihan kamala.

Vierailija
4/65 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkekää, ahdistukaa ja pelätkää! Vapiskaa! Loppu on täällä! Ihmiskunta kokee palkkansa!

Vierailija
5/65 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää itkekö tai ahdistuko. Ebola leviää ruumiinnesteittrn kautta eikä ilmassa. Epidemiasta puhutaan siksi, koska jos se leviää kehitysmaassa niin kuolema on edessä monella koska ei ole mahdollisuutta eristää tai yleensä hoitaa. Suomen Ebolahoitajakin sanoi ettei epidemiaa tarvitse pelätä Suomessa. Täällä ei ole tuhansittain kodittomia kaduilla ja eristämiseen ollaan varauduttu.

Vierailija
6/65 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin pelottaa,mutta jo vähemmän mitä puoli vuotta tai 2 kk tai kuukausi sitten. Pelko on reilusti vähentynyt. Ja hyvä niin koska minulla pelko aiheutti kovastikin ahdistuneisuutta :( Suhtaudun nyt järkevämmin koko Ebola-asiaan. Vakava ja yleensä tappava tauti,mutta hyvin pieni todennäköisyys se saada ja ilmeisesti kehitteillä oleva hoitokin /lääke tehonnut suht hyvin.

Vierailija
7/65 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota lainkaan, hysteerisyys on pahempi juttu.

Vierailija
8/65 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa joditabletteja! ja syökää d-vitamiinia!

Vierailija
9/65 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lisääntyy, niin on altis kaikelle tapahtuvalle pahalle lapsiensa suhteen. Itsellänikin on lapsi ja tiedostan, että kaikki paha on mahdollista. Itkut ei auta, jos jotain sattuu.

Kova pitää olla aina, eikä itkeä toisten avun perään.

Vierailija
10/65 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa nyt hyvät ihmiset järki käteen- ei todellakaan ole syytä paniikkiin.

Vierailija
11/65 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis... Ootteko ihan tosissanne?

Vierailija
12/65 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä paniikkia,mutta minulla onkin järki hallitseva piirre, ei tunne.

Vierailija
13/65 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko palstalla noin monta hysteerikkoa, nynnyt.

Vierailija
14/65 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetyperoksidia naamaan joka päivä, mikäli ette halua tartuntaa. Tai antibiootteja, tai molempia.

Vierailija
15/65 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 22:43"]

Mä oon itkeny ihan paniikissa täällä. En haluu että mun lapsi kuolee tuohon!!

[/quote]

Sun lastasi ahdistaa se että äiti itkee. Kasva jo aikuiseksi.

Vierailija
16/65 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa myös mutta enemmänkin kiukuttaa siis vituttaa ihan sutena. Miksi se hemmetin ebola päästetään leviämään ympäri maailmaa?? Jos se on epidemia jo yhdessä maassa, niin miksi se ei voisi muuttua epidemiaksi muuallakin? Mun mielestä ne rajat olisi pitäny laittaa kiinni heti kun leviämistä alkoi tapahtua. 

Teini-ikäinen tyttäreni on peloissaan. Käy käsipesulla jatkuvasti vaikka ei olisi välillä poistunut kotoaan. Kyselee ja komentelee vanhempia pesulle. Lukee kaiken mahdollisen kyseisestä taudista ja selaa netissä kaikki mahdolliset uutiset sitä koskien. Olen yrittänyt rauhoitella, mutta kun itseäkin se pelottaa.

Vierailija
17/65 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivää, olen Ebola.

Vierailija
18/65 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-vitamiini ei taida ihan ebolaan auttaa, mutta käsihygienia auttaa välttämään tartuntaa, joten siitä kannattaa pitää huolta jos huolestuttaa että ebola on jo levinnyt Suomessakin. Ja käsidesikin tehoaa ebolan kohdalla. Ja sitten kun vielä välttelet pärskiviä ihmisiä, niin etköhän voi olla aika huoleti ainakin toistaiseksi. Itse aion ottaa käsidesin julkisilla paikoilla käyttöön pitkästä aikaa, ei siitä haittaakaan ole ja ebolan kohdalla ei voi koskaan olla turhan varovainen.

Vierailija
19/65 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 22:53"]

Ahdistaa myös mutta enemmänkin kiukuttaa siis vituttaa ihan sutena. Miksi se hemmetin ebola päästetään leviämään ympäri maailmaa?? Jos se on epidemia jo yhdessä maassa, niin miksi se ei voisi muuttua epidemiaksi muuallakin? Mun mielestä ne rajat olisi pitäny laittaa kiinni heti kun leviämistä alkoi tapahtua. 

Teini-ikäinen tyttäreni on peloissaan. Käy käsipesulla jatkuvasti vaikka ei olisi välillä poistunut kotoaan. Kyselee ja komentelee vanhempia pesulle. Lukee kaiken mahdollisen kyseisestä taudista ja selaa netissä kaikki mahdolliset uutiset sitä koskien. Olen yrittänyt rauhoitella, mutta kun itseäkin se pelottaa.

[/quote]

Miten sä laitat rajat kiinni? Usko nyt vaan siihen, että kymmenet tuhannet sua fiksummat ihmiset on näistä asioista olleet päättämässä. Joku rajojen kiinnilaittamattomuuskaan ei ole yhden ihmisen päätöksen takana. Otat nyt itseäsi niskasta kiinni ja lopetatte iltapäivälehtien lukemisen ja käsket niitä lapsiasi lopettamaan sen neuroottisen käsienpesun. Jatkatte elämäänne just niinkuin se olikin.

Sulla on velvollisuus pitää järki päässä, koska sulla on lapsia huollettavanasi.

Vierailija
20/65 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kk sitten itsekin pelkäsin ihan hysteerisesti lapseni puolesta. Siis pyörin yöllä unettomana sängyssä, kun olin niin peloissani ebolan vuoksi. Nyt mieli on paljon tyynempi. Vaikka Suomeen tulisi rajusti etenevä ebolaepidemia (mitä epäilen), minä olen vauvani kanssa turvassa kotona, mieheni voi tehdä töitä kotitoimistolta ja ruoat voidaan tilata netistä (ja jättää ne vaikka kylmään tuulikaappiin pariksi tunniksi ennen käyttöönottoa, ei se virus kauaa ruoissa säily, vaikka niihin jotenkin pääsisikin). Myös kotivara on kunnossa; selviäisimme hengissä ainakin pari kuukautta, vaikka emme saisi mitään ruokaa mistään. Perheeni on siis todella onnekkaassa asemassa. Tietysti muiden sukulaisten ja tuttavien puolesta aina kannan vähän huolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi