Porin Puuvilla, mitä piditte?
Oliko se nyt sitten kaiken odottamisen ja hehkuttamisen arvoinen?
Minusta se oli aika kiva ja avara käytäviltään, mutta kaupat olivat niin ahtaat, ettei lastenrattaiden kanssa meinannut mahtua kulkemaan. Tiilestä tehdyt portaat, joissa oli samassa luiska, olivat aika hienot, mutta toisaalta käytävillä se paljas betoni oli aika karu astella. Monissa muissa ostareissa on panostettu myös välitilojen viihtyisyyteen, esim. suihkulähteisiin, joita tuolla ei ollut. Taisi yläkerrassa olla yksi joku viherrönsy.
Todella paljon kaipasin penkkejä. En tajua, miksi ne ainoat penkit oli laitettu ulko-ovelle. Jos ihminen on lähdössä pois, ei hän jää sinne ovelle istuskelemaan. Jos hän on tulossa kauppakeskukseen, ei hän ala ensitöikseen istua penkillä. Penkkejä pitäisi olla siellä pitkin käytäviä, että saisi levähtää ostoskierroksen keskellä. Ei tarvitsisi rappusissa istua.
Uskon kyllä, että kauppakeskus menestyy ihan hyvin. Se tosin ajaa IsonKarhun ahtaalle.
Kommentit (116)
Niin kovat jonot oli Pancho Villaan ja Tamariniin ettei edes viitsinyt yrittää. Myöhemmin sitten testaamaan nekin paikat! Onko kukaan käynyt siinä Pannaritalossa? Onko ne hyviä/hintansa arvoisia?
t: porilaine
Jotenkin tyylitön ja sellainen yhtenäinen punainen lanka puuttui. Vähän sellainen kasarifiilis runsaista tiilialueista. Ravintolamaailma ylhäällä ankean näköinen. Kaupat samoja mitä muualla Suomessa. Urheilukauppoja kolme siitä plussaa.
Miksi jossain Porissa olisi sellaisia kauppoja mitä missään muyalla Suomessa ei? Ihan ok etyä sastiin niitä kerjuja jotka olleet pitkään jo muualla.
Minä kävin Puuvillassa tänään ja ihan viihtyisähän se oli. Avarat tilat ja tykkäsin siitä vanhasta tiiliseinästä. Uusia kauppoja Poriin joita on kyllä kaipailtukin! Itse tein ostokseni Citymarketissa, Bikbokissa oli tarjouksia ja sen lähettyviltä löysin pienen kosmetiikkakojun josta päädyin ostamaan muutamat kuorintavoiteet ja käsivoiteet. kiva löytää täältäkin jotain täysin uutta välillä! Olin tyytyväinen kauppakeskukseen, oikein viihtyisä!
Minä olen ollut tyytyväinen. Isokarhulle taas muutoksen paikka.
IsoKarhu on keskustan väelle. Puuvilla muille.
Mä olen menossa Puuvillaan vasta lauantaina. En yhtään tiedä mitä oikeastaan odotan, toivottavasti se on kuitenkin viihtyisä.
Missäs kyläpahasessa tällainen Puuvilla on?
T. Espoolainen
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 22:45"]
T. Espoolainen
[/quote]
Ai kappas. Olikin otsikossa,
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 22:46"]
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 22:45"]
T. Espoolainen
[/quote]
Ai kappas. Olikin otsikossa,
[/quote]
Joo, teillä on siellä suunnalla paljon niitä isoja kauppakeskuksia. Uutisissa sanottiin, että Porin Puuvilla on Suomen 11. suurin kauppakeskus ja tällä suunnalla kyllä poikkeuksellinen. Tätä on hehkutettu vuosikaudet.
Ihan jees paikka. Tuskin silti tulee usein käytyä koska menen keskustaan yleensä linkalla (Meri-Porissa kun asun) joten en viitsi enkä halua kävellä ostosten kanssa Puuvillaan asti. On helpompaa hoitaa ostoksen ihan siitä Isossakarhussa ja sitä liki olevissa kaupoissa.
Mäkin oon vasta lauantaina menossa katsomaan. Siis onhan se tosi kiva kun Poriin tulee tuollainen isompikin kauppakeskus ja muutamia uusia liikkeitä. Kuitenkin, mua ärsyttää se että nyt IsoKarhusta ja Iccosta lähtee liikkeet sinne ja ne näyttää autioilta. Miksei ne olemassa olevat liikkeet voineet pysyä nykyisissä paikoissaan ja Puuvillaan tullut vain uusia liikkeitä?
Oliko siellä tänään ryysis? Tuskin lauantaina löytää mitään ostettavaa kun kaikki esim. vaatteet on riepoteltu pitkin poikin ja kaikki koot menneet. Ainakin vähän arvelen niin.
Oli siellä aika ryysis jo aamupäivällä. Emme jaksaneet jäädä jonottamaan kahvi- ja ruokapaikkoihin vaan menimme suosiolla Amarilloon. Lumppukauppoja siellä näytti pääasiassa olevan, sellaista ns. nuorisomuotia. Ihan kiva silti, että Halonen tuli Poriin.
Meille tuli etukäteen se mainoslehti, josta katsoin, että haluan ostaa sellaiset naisten lämpimät talvinilkkurit (en muista merkkiä tai kauppaa) mutta edes koko 43 ei sopinut jalkaan.
Jotenkin tyhmää, että Sonera myy joka päivä 15 ensimmäiselle kännykän (vaiko tabletin?) eurolla. Arvaa vaan, että muiden kauppojen myyjäthän siellä on jonossa, kun ovet avataan.
Lelukauppa BR oli tosi pieni. Odotin, että se olisi oikea lasten unelmakauppa, mutta olikin ahdas kuilu, jossa oli lähinnä Legoja.
Hoplop tulee varmasti olemaan vetonaula tuolla. Ainakin täällä ideaparkissa käy paljon väkeä jo pelkästään funparkin/hoplopin takia, samalla sitten poiketaan vähän kiertelemässä kauppoja ja syömässä :)
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 23:41"]
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 00:15"]
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 23:52"][quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 22:10"] Mun mielestä oli hieno paikka ja parkkialueet sellaset tilavat toisin kuin isokarhun katto saati se v*tun bepopin labyrintti. ja erikoispisteet siitä, ettei avaijaisissa näkynyt olli lindholmia eikä neumannia. [/quote] Tilavat? Parkkihalliin on valokuvan perusteella korkeusrajoitus 2,3 m, ja eikös se piha ole aika ahdas? Ei taida olla mitään asiaa pakua isommalla autolla minnekään edes likelle? Tai onhan Pick'n'Payn piha aika lähellä. [/quote] Niin ja pick'n'payn asiakkaat ovatkin onnellisia, kun sinä ja kaltaisesi ihmiset valtaatte kaupan parkkipaikan vaan sen tähden ettette autoa osaa ajaa parkkihallissa tai puuvillan sisäpihalla.
[/quote]
kolme metriä korkea ajoneuvo mahtuu 2,3 metriä korkeaan halliin kun vain osaa ajaa?
[/quote]
Rekallako sä oot tulossa shoppailemaan?
Hauska ajatus, että nytkin tietämättään on Puuvillassa törmännyt muihin av-"mammoihin". En kyllä osaa yhtään mielessäni profiloida miltä nämä mystiset av-mammat näyttävät. Itse en ainakaan ole varmaan kovin tyypillinen vauvapalstailija.
Penkkiasiaan, 2. kerroksessa oli Olohuone-tila, jossa runsaasti istuskelutilaa ja ilmeisesti jotain viihdettäkin. En jäänyt perehtymään sen kummemmin, ohikulkiessa noteerasin.
Piipahdin perjantaina vilkaisemassa tilaa, ja myönnän olleeni hivenen pettynyt - odotin jotain arkkitehtuurista wow-elämystä, että tehdasmiljöötä olisi hyödynnetty paremmin ja uuden ja vanhan yhdistäminen olisi synnyttänyt jotain tosi hienoa. Olisihan se pitänyt jo sen ulkopuolen aaltopellistä osata päätellä, että ostoskeskus se on, eikä mikään Guggenheim.
Liikkeistä olen iloinen, että saatiin kaupunkiin H&M Home, New Yorker, Carlings, Clas Ohlsson ja Bikbok. Kosmetiikka sen sijaan loisti poissaolollaan, olin odottanut kauheasti, että oltaisiin viimein saatu Kicks tai edes Stockmann Beauty, jotka molemmat löytyvät esimerkiksi Poria paljon pienemmästä Vaasasta. Burger Kingistäkin salaa haaveilin, tai edes McDonaldsista - miten voi olla, että se Porin ainut on jossain matkojen takana? Mutta ei, sen sijaan tuhannes Hesburger ja miljoonas Subway (en kaipaa kannanottoja roskaruoan terveellisyydestä tai tarpeellisuudesta sinänsä, sanonpahan vain, että olisi se kivampi, kun olisi vaihtoehtoja).
Pitää käydä tsekkaamassa rauhassa joskus alkuhulinan jälkeen. Nyt ei tullut sen kummemmin tutkittua itse liikkeitä.
Minäkin jäin kaipaamaan Kicksiä! Ärsyttävää.
Mitä ruokaa noissa Montanassa ja Tamarinissa?