Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä minua vaivaa? Diagnoosia kiitos.

Vierailija
30.10.2014 |

Kotona on hiljaista. Yritän vaihtaa pyörään sisäkumia. Vieressä istuu nelivuotias. Lapsi syö purukumia. Pyörittelee välillä pyörän rengasta. Kuuluu ketjujen rätinää ja purukumin maiskutusta. Työkalut naksahtelevat lattialle. Renkaan sisäkumi rutisee kun laitan sen paikoilleen.

Minut täyttää valtava kiukku ja ärtymys. Jokainen pieni ääni vie raivon partaalle. Joudun välillä poistumaan toiseen huoneeseen rauhoittumaan. Olen ollut aina tällainen. Siedän jotenkin näitä hetkiä. Yksin ollessa paremmin. Onko minulla ääniyliherkkyys vai keskittymishäiriö? Kuulostavatko oireet tutuilta?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 23:29"][quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 23:24"]

Onko sulla traumoja, käsittely jäänyt kesken?

[/quote]

Saattaa olla, mutta selvästkin lapsuudesta, koska olen oireillut näin jo ihan pienenä. Ap
[/quote]

Mul on.
Yksi vastaaja.

Vierailija
22/28 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei käsittääkseni ole traumoja. En muista mistä asti olen ollut tällainen, mutta juuri maiskutus, niiskutus, naksuttelu saavat minut todella kireäksi. En pysty keskittymään ja ärryn todella paljon. Myös kovat äänet tuntuvat kipuna korvissa, mm tv ja radio täytyy pitää tosi hiljaisella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varma Ebola.

Vierailija
24/28 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katso enää tv:tä. Sellaista melskettä vaan sieltä tulee.

Vierailija
25/28 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 23:31"]

Mulla oli tuollaista kun olin vuosia ahdistunut ja stressaantunut. Ja niiden taustalla oli pitkäaikaisia tunne-elämän ongelmia. Ei sun olosi diagnoosilla parane. Kokeile terapiaa, ehkä auttaa. lapsille tuollainen on pelottavaa.

[/quote]

Saitko sinä terapiaa tai lääkitystä oloosi? Diagnoosia en luultavasti saakaan, Suomessa ei kai misofoniaa tunnisteta. Terapiaa täytyy kokeilla. Lapsena en pelännyt tätä. Oli muitakin oireita, niitä pelkäsin enemmän. Ap

Vierailija
26/28 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 23:11"]

Muakin välillä ärsyttää ja stressaa äänet. Vallankin jos on väsynyt. Esim. ulkoa kuului puhaltimen kova ääni. Ja joskus kun poika laittaa ikkunan kiinni ja se narisee!

[/quote]

Puhaltimen ääni nyt onkin hirvittävää melusaastetta, eihän siinä ole mitään ihmeellistä, että se saa raivon partaalle. Turhakkeeksi valittu muutenkin, mutta se on toinen juttu.

Vierailija
27/28 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kausi-influenssa.

Vierailija
28/28 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä. Ap rupeaa tekemään keskittymistä vaativaa hommaa, ja nelivuotias eli aika järkevä (periaatteessa) lapsi tuhoaa sen. Onko ap:n homma oikeassa ajassa ja paikassa, vai onko nelivuotiaassa jotain vikaa?