15 vuotias tytär haluaa pitää lapsen, mitä tehdä?
Elikkä 15 vuotias tyttäreni tuli raskaaksi, kun oli kotibileissä harrastanut seksiä, tietenkin ilman kondomia. Poika ei halua isäksi ruveta eikä kantaa lapsesta vastuuta. Tyttäreni kuitenkin haluaa lapsen pitää ja pitäisi aborttia murhana. Suuttuu joka kerta kun otan abortin puheeksi ja häipyy.
Miten puhun hänelle järkeä, että hän ei ole vielä valmis äidiksi, kun on itsekkin vielä lapsi joka ei pärjää itsenäisesti vielä?
Kommentit (407)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sattuisi oman 15v tyttäreen kohdalle niin heittäisin ulos. Takaisin pääsisi vain jos suostuu aborttiin. Muutenhan minä joutuisin kasvattaa sen lapsen kun ei lapsi siihen vielä itse kykene kun on itsekkin lapsi ja siihen en suostunut kun lapsia aikoinaan hankin.
Omituisen moni vastaa näin, tämän luulisi jääneen taakse sata vuotta sitten, että tyttö heitetään ulos, jos tulee raskaaksi.
Jos haluaa siirtää lapselle sellaisia arvoja, että ei ole hyvä saada lapsia liian nuorena, kyllä se valistus on aloitettava nuorena ja lämpimästi kerrottava ehkäisystä ja puhuttava asioista. Jos näin ei-toivotusti käy, vanhemman on syytä katsoa ihan siihen omaan peiliin ja heitettävä itsensä kotoa. Kasvatus on kuitenkin vanhemman vastuulla. Minusta on täysin asiallista vaatia, että tällaisessa tilanteessa nuorten vanhemmat kantavat osan siitä vastuusta, koska itse ovat olleet täysin huithapeleita vanhempia ja jättäneet ilmeisesti valistusasiat täysin yhteiskunnan vastuulle ja lapselle itselleen. Jos oma vanhempi hylkää tällaisessa tilanteessa tai painostaa aborttiin, siitä seuraa varmasti mielenterveysongelmia.
Mielestäni vanhemmilla on täysi oikeus heittää esim. 15v tyttö pihalle, jos ei tee aborttia vaikka eivät olisi tälle opettaneet seksiin liittyviä asioita kuten ehkäisyä. Se on koulun velvollisuus opettaa ja kasvattaa noissa asioissa.
Ei ihme että teiniäitejä on tänä päivänä niin paljon, kun suurin osa vanhemmista jättää lapsen kasvatuksen tekemättä, räpläävät älypuhelimea kuten lapsensakin sen ajan mikä ennen käytettiin lapsen kasvatukseen. Oletetaan että päiväkoti ja koulu kasvattaa lapsen heidän puolestaan. Monesti vielä juhlitaankin paljon ja krapulassa sitten kotona.
Mun kokemuksesta kyllä ne lapset ihan itsestään kasvaa ilman kasvatusta. Antaa älypuhelimen ja pelikonsolin tai tietsikan ja kyllä ne kasvaa. Tulee hyviä kansalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sattuisi oman 15v tyttäreen kohdalle niin heittäisin ulos. Takaisin pääsisi vain jos suostuu aborttiin. Muutenhan minä joutuisin kasvattaa sen lapsen kun ei lapsi siihen vielä itse kykene kun on itsekkin lapsi ja siihen en suostunut kun lapsia aikoinaan hankin.
Omituisen moni vastaa näin, tämän luulisi jääneen taakse sata vuotta sitten, että tyttö heitetään ulos, jos tulee raskaaksi.
Jos haluaa siirtää lapselle sellaisia arvoja, että ei ole hyvä saada lapsia liian nuorena, kyllä se valistus on aloitettava nuorena ja lämpimästi kerrottava ehkäisystä ja puhuttava asioista. Jos näin ei-toivotusti käy, vanhemman on syytä katsoa ihan siihen omaan peiliin ja heitettävä itsensä kotoa. Kasvatus on kuitenkin vanhemman vastuulla. Minusta on täysin asiallista vaatia, että tällaisessa tilanteessa nuorten vanhemmat kantavat osan siitä vastuusta, koska itse ovat olleet täysin huithapeleita vanhempia ja jättäneet ilmeisesti valistusasiat täysin yhteiskunnan vastuulle ja lapselle itselleen. Jos oma vanhempi hylkää tällaisessa tilanteessa tai painostaa aborttiin, siitä seuraa varmasti mielenterveysongelmia.
Mielestäni vanhemmilla on täysi oikeus heittää esim. 15v tyttö pihalle, jos ei tee aborttia vaikka eivät olisi tälle opettaneet seksiin liittyviä asioita kuten ehkäisyä. Se on koulun velvollisuus opettaa ja kasvattaa noissa asioissa.
Ei ihme että teiniäitejä on tänä päivänä niin paljon, kun suurin osa vanhemmista jättää lapsen kasvatuksen tekemättä, räpläävät älypuhelimea kuten lapsensakin sen ajan mikä ennen käytettiin lapsen kasvatukseen. Oletetaan että päiväkoti ja koulu kasvattaa lapsen heidän puolestaan. Monesti vielä juhlitaankin paljon ja krapulassa sitten kotona.
Teiniäitejä on niin paljon tänä päivänä, koska heidän omat äidit eivät ole uskaltaneet painostaa lapsiaan tekemään aborttia. Tässä tehokas keino on esimerkiksi kylmän viilesti heittää lapsi ulos. Kyllä se siellä kylmässä pakkasessa näillä keleillä itkua tihrustaen muuttaa mieltänsä. Äideillä pitää olla rohkeus tehdä oikea toimi, se ei ole julmuutta, se on rakkautta estää toista pilaamasta elämäänsä.
Myöskään abortti ei ole murha, lakikin sanoo niin ettei ole, eli se mikä naisen sisällä kuolee ei ole ihminen.
Voi laittaa pihalle, jos haluaa syytteen heitteillejätöstä. Tämä ketju on niin vanha, että pian lapsi syntyy.
Vierailija kirjoitti:
Voi laittaa pihalle, jos haluaa syytteen heitteillejätöstä. Tämä ketju on niin vanha, että pian lapsi syntyy.
Saako oikeasti syytteen heitteillejätöstä jos heittää lapsen pihalle, jos se ei suostu aborttiin? Siinähän ajetaan lapsen etua ettei pilaa elämäänsä. Käsittämätöntä jos totta.
Tekisin selväksi, että on turha odottaa minun kasvattavan tätä lasta jos ei aborttiin suostu. Itse sen joutuisi kasvattamaan ja vielä mieluummin jossain muualla kuin minun kodissani. Eli aluksi ensikotiin useaksi kuukaudeksi opettelemaan äitinä oloa.