Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15 vuotias tytär haluaa pitää lapsen, mitä tehdä?

NytKaivataanApua
16.09.2021 |

Elikkä 15 vuotias tyttäreni tuli raskaaksi, kun oli kotibileissä harrastanut seksiä, tietenkin ilman kondomia. Poika ei halua isäksi ruveta eikä kantaa lapsesta vastuuta. Tyttäreni kuitenkin haluaa lapsen pitää ja pitäisi aborttia murhana. Suuttuu joka kerta kun otan abortin puheeksi ja häipyy.

Miten puhun hänelle järkeä, että hän ei ole vielä valmis äidiksi, kun on itsekkin vielä lapsi joka ei pärjää itsenäisesti vielä?

Kommentit (407)

Vierailija
381/407 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse heittäisin oman tyttären pihalle jos tekisi noin, suunnilleen saman ikäinen. Kyllä ne välit varmasti korjaantuisivat, kun tytär kasvaisi.

Kylmät väreet kulkevat pitkin kehoa, kun tätä lukee.

Oma tytär, viisitoistavuotias, lapsi, tunteet täyttä vuoristorataa, pelkoa, häpeää, miten varoituksista huolimatta tämä tapahtui? miten kerron? jäänkö yksin? pystyykö äiti ymmärtämään, antamaan anteeksi?

Miten saisin kaiken tekemättömäksi ja käännettyä kellon viisareita? 

Se ahdistus ja lohduttomuus, ja silloinko oma äiti näyttää ovea, kääntää selkänsä ja huutaa perään että pärjäile, tänne ei ole mitään asiaa enää? Ei huolta minne menee? Ei pelkoa lapsensa puolesta?

Entäs jos riistää hengen itseltään? Ei kiinnosta? 

Julmuuden huippu.

Kyllä se lapsi saattaisi alkuun olla pahoillaan, mutta varmasti väleistä tulisi vaan entistä kiinteämmät, kun tajuaisi myöhemmin miten äiti pelasti hänen elämän. Välillä äidin kuuluu olla kova, että tytär ei pilaa elämää. Se on välitystä ja rakkautta. En kyllä jaksa uskoa tuohon, että kukaan tytär äitiinsä välejä katkaisisi, jos lentää pihalle sen takia että ei suostunut aborttiin.

Abortti kuitenkaan ei loppuunsa ole mikään vakava asia. Ei siinä ketään tapeta, kun ihminen ei ole vielä muodostunutkaan vaan puhutaan vasta sikiöstä.

Siitä pääse nopeasti yli, itse olen tehnyt monta aborttia nuorempana ja olen kiitollinen että äitini painosti siihen kovasti. Toinen nuoruuden ystävä jääräpäisesti ei suostunut aborttiin. Myöhemmin hän kuoli amfetamiinin yliannostukseen, kun elämä lähti täysin käsistä kuten monesti teiniäideillä on suuri riski käydä. Lapsi adoptoitiin ja on tietämäni mukaan hyvin masentunut ja onneton. Sääliksi käy.

Mukava kuulla että äitisi pelasti sinut. Harmi kaverisi puolesta. Äitien tulee suojella lapsiaan, vaikka aborttiin kannustamalla, jos se pelastaa elämän.

Vierailija
382/407 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostuttele aborttiin. Näytä vaikka ovea jos ei muuten suostu. Estä häntä pilaamasta elämäänsä, kaikki keinot sallittuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/407 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suostuttele aborttiin. Näytä vaikka ovea jos ei muuten suostu. Estä häntä pilaamasta elämäänsä, kaikki keinot sallittuja.

Tuolla abortti"keinolla" ainakin saadaan oman lapsen elämä pilattua hankkimalla hänelle poltinraudalla karrelle palanut inhimillisen herkkyyden menettänyt omatunto. Sekä tietysti lapsenlapsen osalta häneltä riistetään jo etukäteen mahdollisuus koskaan elämässään saada mahdollisuutta sydämestänsä laulaa laulua "Kiitos elämän lahjasta".

Esim. adoptioon antamalla lapsellekin suotaisiin mahdollisuus elämään. Jos menneinä aikoina olisi surmattu tuolla tavoin jälkeläisiä jo kohtuun, olisikohan tuollaisia isoäitiydestä kieltäytyviä 'neuvon'antajia itseäänkään edes olemassa.

Vierailija
384/407 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yllättynyt kuinka rankasti monet painostaisivat lastaan aborttiin. Ehkä he haluavat elää omaa elämäänsä lapsensa kautta ja siihen suunnitelmaan ei sovi mitenkään lapsen saanti 15 vuotiaana. Tai sitten näille painostajille elämän tärkein asia on elää nuoruutta. Ei se muu osa elämästä. Eli nuoruttta ihannoidaan valtavasti,

Vierailija
385/407 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oma 14v tyttöni olisi vuoden kuluttua raskaana niin yllättyisin todella paljon. Varmaan kokisin myös pettymyksen tunteita sekä siitä kuinka nuorena lapseni joutuu vaikean valinnan eteen että siitä että kokisin kasvattajana epäonnistuneeni.

Mutta mitä sanoisin lapselleni. Ensimmäisenä kertoisin että minua harmittaa että joutui näin hankalaan tilanteeseen mutta olen valmis auttamaan niin paljon kun pystyn. Kyselisin tottakai lapsen isästä, heidän suhteestaan ja siitä mitä he ajattelevat tilanteesta. Miettisin yhdessä eri vaihtoehtoja mitä voidaan tehdä abortti, lapsen pitäminen. Käytäisiin läpi eri vaihtoehtojen hyviä ja huonoja puolia mahdollisimman puolueettomasti.

Etsisin muita tahoja joiden kanssa tyttö voisi keskustella asiasta esim jotain auttavaa puhelinta jne.

Ja sitten tukisin tytärtäni siinä päätöksessä jonka hän tekisi. Jos valitsee abortin niin kysyisin haluaako minut lääkäriin mukaan tai voinko muuten auttaa. Jos valitsisi vauvan pitämisen niin ruvettaisiin suunnittelemaan missä aikoo asua vauvan kanssa jne. Saisi joko jäädä kotiin asumaan tai rakennettaisiin pihalle ”mummonmökki” heille. Tietysti voisi mennä myös vuokra-asuntoon mutta koska niin nuori niin toivoisin että olisi lähellä että voin auttaa.

Elämä ei aina mene kuten suunniteltutai haaveiltu. Pelataan niillä korteilla jotka on saatu. Kannattaa sopeutua eikä tapella vastaan.

Vierailija
386/407 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tytär niin selkeästi haluaa sen lapsen saada, niin ei pidä ryhtyä vastahankaan.

Muuten hän tulee muistamaan tämän elämänjakson sellaisena, että hänet painostettiin aborttiin. Miettisi aina, minkä ikäinen lapsi nyt olisi jne.

Vierailija
387/407 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorellahan on oikeus päättää omasta kehostaan, eikö se ole selvää nykyään. Siitähän myös kampanjoidaan.

Nyt monien mielestä se oman kehon oikeus koskee vain sitä, että saa halutessaan tehdä abortin. Kyllä se koskee myös sitä, että halutessaan voi sen jättää tekemättä ja ottaa lapsen vastaan.

Ei ole siis millään lailla oikein painostaa ketään aborttiin.

Nuori tyttö saa päättää omasta kehostaan.

Vierailija
388/407 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sattuisi oman 15v tyttäreen kohdalle niin heittäisin ulos. Takaisin pääsisi vain jos suostuu aborttiin. Muutenhan minä joutuisin kasvattaa sen lapsen kun ei lapsi siihen vielä itse kykene kun on itsekkin lapsi ja siihen en suostunut kun lapsia aikoinaan hankin.

Vierailija
389/407 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensikodissa voi asua useita kuukausia. "Isoäiti" voi olla helpottuneena kun ei ole tytär nurkissa pyörimässä. Kiintymystä lapsenlapseen voi syntyä kun isoäiti häntä ja hänen äitiään näkee puuhailemassa joskus vaikkapa tunnin ilman että isoäidillä itsellään olisi mitään velvollisuuksia. Yhteiskunta tukee sosiaalisesti ja taloudellisesti.

Jokin hirveä kontrollin tarve näillä ulos kotoa yöhön -potkijoilla. On niitä tapauksia että on soveliaat iät, hyvät koulutukset ja raha-asiat mutta tapahtuu esim. perhesurma, kun henkilö sairastuu mieleltään.

Vierailija
390/407 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein on tyttö oppinut, abortti on murha. Ei lapsen saamisessa aikaisin mitään vikaa ole, nuorena sitä jaksaa hoitaa ja venyä. Sitten on 33-vuotiaana lapsesi lapsi jo aikuinen ja lapsellasi on ns. lapsivapaa elämä edessä siinä vaiheessa kun monet vielä harkitsevat esikoistaan.

Aika todennäköistä, tilastojen valossa, on kuitenkin päätyä isovanhemmaksi silloin 33 v. Vähän realismia kehiin, kiitos.

Vierailija
391/407 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju aloitettu 16.9.

Jokos ap:n perheessä on päädytty ratkaisuun?

Vierailija
392/407 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma sillä Suomeen tarvitaan lisää veronmaksajia.

Vierailija
393/407 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sattuisi oman 15v tyttäreen kohdalle niin heittäisin ulos. Takaisin pääsisi vain jos suostuu aborttiin. Muutenhan minä joutuisin kasvattaa sen lapsen kun ei lapsi siihen vielä itse kykene kun on itsekkin lapsi ja siihen en suostunut kun lapsia aikoinaan hankin.

Omituisen moni vastaa näin, tämän luulisi jääneen taakse sata vuotta sitten, että tyttö heitetään ulos, jos tulee raskaaksi.

Jos haluaa siirtää lapselle sellaisia arvoja, että ei ole hyvä saada lapsia liian nuorena, kyllä se valistus on aloitettava nuorena ja lämpimästi kerrottava ehkäisystä ja puhuttava asioista. Jos näin ei-toivotusti käy, vanhemman on syytä katsoa ihan siihen omaan peiliin ja heitettävä itsensä kotoa. Kasvatus on kuitenkin vanhemman vastuulla. Minusta on täysin asiallista vaatia, että tällaisessa tilanteessa nuorten vanhemmat kantavat osan siitä vastuusta, koska itse ovat olleet täysin huithapeleita vanhempia ja jättäneet ilmeisesti valistusasiat täysin yhteiskunnan vastuulle ja lapselle itselleen. Jos oma vanhempi hylkää tällaisessa tilanteessa tai painostaa aborttiin, siitä seuraa varmasti mielenterveysongelmia.

Vierailija
394/407 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omituisen moni vastaa näin, tämän luulisi jääneen taakse sata vuotta sitten, että tyttö heitetään ulos, jos tulee raskaaksi.

Jos haluaa siirtää lapselle sellaisia arvoja, että ei ole hyvä saada lapsia liian nuorena, kyllä se valistus on aloitettava nuorena ja lämpimästi kerrottava ehkäisystä ja puhuttava asioista. Jos näin ei-toivotusti käy, vanhemman on syytä katsoa ihan siihen omaan peiliin ja heitettävä itsensä kotoa. Kasvatus on kuitenkin vanhemman vastuulla. Minusta on täysin asiallista vaatia, että tällaisessa tilanteessa nuorten vanhemmat kantavat osan siitä vastuusta, koska itse ovat olleet täysin huithapeleita vanhempia ja jättäneet ilmeisesti valistusasiat täysin yhteiskunnan vastuulle ja lapselle itselleen. Jos oma vanhempi hylkää tällaisessa tilanteessa tai painostaa aborttiin, siitä seuraa varmasti mielenterveysongelmia.

Voi myös seurata se, että ap ei ehkä koskaan saa ainoatakaan lapsenlasta. - Vanhempana saattaisi jo kelvata, mutta ei jää kuin tietoisuus siitä, että jossakin on olemassa lapsenlapsi, jota ei saa tuntea.

Minut ottivat rakkaudella hoiviinsa isovanhemmat. Lapsuudenkodissani opin sen, miten tärkeä on perhe ja se, että perhe huolehtii jäsenistään, eikä ketään hylätä vaan tuetaan, jos joku joutuisi pulaan.

Vierailija
395/407 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

!5-vuotiaalle sopii parhaiten tämä hokema, että pitää varoa, mitä toivoo, koska sen voi saada. Eivät todellakaan vielä ymmärrä niitä vastuita, mitä lapsen saaminen merkitsee. Millä ihmeen eväillä he sen pystyisivät ymmärtämään. Ovat itsekin lapsia. Eräskin teiniäiti kertoi kuinka pahalta tuntui, kun ystävät, joiden kanssa oli ennen tehty kaikkea, kaikkosivat yksi toisensa jälkeen elämästä. Ei heitä kiinnostanut seurata vauva-arkea.

Vierailija
396/407 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Mutta jos olisi oikea tapus niin suostuttelisin tyttöä viimeiseen asti aborttiin. Oman itsensä taki. Katuu myähemmin kun elämä jää elämättä.

Vierailija
397/407 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo. Mutta jos olisi oikea tapus niin suostuttelisin tyttöä viimeiseen asti aborttiin. Oman itsensä taki. Katuu myähemmin kun elämä jää elämättä.

Voi olla provo.

Mutta tuskin 15 v:n elämä jää elämättä, jos hän hengissä pysyy.

Toisen elämän arvosta on paha mennä sanomaan mitään, jos vertailukohteena on se oma hikinen elämä. Ja muutahan sullakaan ei ole mallkiksi antaa.

Vierailija
398/407 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi päättää hänen puolestaan tai pakottaa. Sinun asemassasi laittaisin hänet lapsenvahdiksi jollekin tutun lapselle tai mieluummin vauvalle, ehkä mieli voisi siitä muuttua. Outoa, että hänellä on tuo käsitys abortista murhana. Seksuaalikasvatus teillä mennyt pieleen?

No, jos elävän lapsen tappaa, niin kyllä se moraaliselta kannalta, murha on.

Nyt vaan käytännön neuvoja tytölle kohtahan se on jo täysikänen että kyllä se tulee pärjäämään.

Vierailija
399/407 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä se syntymätön lapsi? Olisiko hänelle oikea lottovoitto syntyä ja saada vanhemmikseen kehittymättömät lapset? En usko.

Vierailija
400/407 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni vanhemmilla on täysi oikeus heittää esim. 15v tyttö pihalle, jos ei tee aborttia vaikka eivät olisi tälle opettaneet seksiin liittyviä asioita kuten ehkäisyä. Se on koulun velvollisuus opettaa ja kasvattaa noissa asioissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi