15 vuotias tytär haluaa pitää lapsen, mitä tehdä?
Elikkä 15 vuotias tyttäreni tuli raskaaksi, kun oli kotibileissä harrastanut seksiä, tietenkin ilman kondomia. Poika ei halua isäksi ruveta eikä kantaa lapsesta vastuuta. Tyttäreni kuitenkin haluaa lapsen pitää ja pitäisi aborttia murhana. Suuttuu joka kerta kun otan abortin puheeksi ja häipyy.
Miten puhun hänelle järkeä, että hän ei ole vielä valmis äidiksi, kun on itsekkin vielä lapsi joka ei pärjää itsenäisesti vielä?
Kommentit (407)
Vauvallakin on oikeuksia, .[/quote]
Mutta vauvalla ei ole velvollisuutta tulla surmatuksi äitinsä kohtuun tai jäädä abortin jälkeen menehtymään sairaalan roskikseen. Vauvalla on oikeus saada mahdollisuus niin halutessaan laulaa elämässään laulua "Kiitos elämän lahjasta".
Sosiaaliviranomaisiin heti yhteys!
Vierailija kirjoitti:
Hyvänen aika tätä ajatusmaailmaa!! Tyttö on tehnyt virheen ja on valmis kantamaan vastuun mutta muut painostavat aborttiin!!! Käsittämätöntä!! Abortti ON murha ja jättää tekijälleen sisimpään ikuisen arven.
T. Aborttia 25 vuotta päivittäin katunut
Omasta nuoruuden abortista on yli 30v ja en ole katunut. Myöhemmin sain lapsia ja heille olen pystynyt olemaan paljon parempi äiti kuin mitä olisin pystynyt silloin aikanaan nuoruudessani olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvänen aika tätä ajatusmaailmaa!! Tyttö on tehnyt virheen ja on valmis kantamaan vastuun mutta muut painostavat aborttiin!!! Käsittämätöntä!! Abortti ON murha ja jättää tekijälleen sisimpään ikuisen arven.
T. Aborttia 25 vuotta päivittäin katunut
Omasta nuoruuden abortista on yli 30v ja en ole katunut. Myöhemmin sain lapsia ja heille olen pystynyt olemaan paljon parempi äiti kuin mitä olisin pystynyt silloin aikanaan nuoruudessani olemaan.
Juurikin näin. Ei kannata antaa tyttären elämää pilata, kun voi myöhemminkin hankkia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen pojan äiti. Tytön äitinä joutuu helposti tuollaisiin tilanteisiin. Sinä tietysti hoidat vauvan.
poika joutuu vastuuseen ainakin elareiden muodossa jo0s toinen on fiksu ja ilmoittaa vauvan olevan pojan isä, tietenkin DNa jne. Eli jos leikit niin poika käytä kondomia.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin tyttö muuttaa omilleen ja leikkii kotia kunnes huomaa että teini vuodet jäivät. Antakaa tytön tehdä mitä haluaa mutta omassa kodissa ja hoitakoon lapsensa ihan itse. Kela maksaa ja sossut auttavat
keskustelisin tytön kanssa ja sanoisin ekaksi otatko vastuun ja kertoisin mitä tulee menettämään ja siksi suosittelen aborttia.
Näyttäisin Breaking Badista Wendyn ja kertoisin että entinen teiniäiti ja tuossa on niiden tulevaisuus. Eiköhän säikähtäs ja tekis abortin. Äitien tehtävä on suojella lapsiaan, ei auttaa elämän pilaamisessa.
Itse näyttäisin ovea samantien, jos oma tytär tulisi raskaaksi eikä aborttiin suostuisi, hänkin 15v. Pärjätköön ulkona. Minä en lapsia tehdessä suostunut siihen, että olisin äiti lapsenlapsillekkin mikä tässä tilanteessa automaattisesti käy, kun lapsi huomaa ettei voi pitää lapsista huolta, kun on itsekkin lapsi vielä.
Ei keskenkasvuinen lapsi voi lapsesta huolta pitää.. sanoohan sen järkikin
Onpa ihan sairaita kommentteja ketju täynnä. Ei tarvitse ihmetellä nuorten pahoinvointia Suomessa, kun löytyy tämmöisiä vanhempia.
Pakottamalla tyttären aborttiin tai heittämällä ulos kotoa tulee varmasti pilanneeksi välinsä lapseensa koko loppuelämäksi. Itse en voisi ikinä antaa anteeksi, että vanhemmat olisivat hylänneet tuollaisella hetkellä, jolloin kaikista eniten tarvitsee vanhempien tukea. Jotenkin ihan sairasta ja tunnekylmää, että heittää raskaana olevan 15-vuotiaan ulos kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Onpa ihan sairaita kommentteja ketju täynnä. Ei tarvitse ihmetellä nuorten pahoinvointia Suomessa, kun löytyy tämmöisiä vanhempia.
Pakottamalla tyttären aborttiin tai heittämällä ulos kotoa tulee varmasti pilanneeksi välinsä lapseensa koko loppuelämäksi. Itse en voisi ikinä antaa anteeksi, että vanhemmat olisivat hylänneet tuollaisella hetkellä, jolloin kaikista eniten tarvitsee vanhempien tukea. Jotenkin ihan sairasta ja tunnekylmää, että heittää raskaana olevan 15-vuotiaan ulos kotoa.
Kyllä vanhempien pitää olla tiukkoina. Lapsi ei ymmärrä omaa parastaan eikä ole lapsena valmis kasvattamaan lasta. Ei hänelle tule abortista edes loppuunsa pahamieli, kun se on täysin laillista. Hyvä mieli siitä tulee kun tajuaa miten sillä pelasti elämänsä. Onko kukaan koskaan kuullut että joku olisi pidemmän päälle aborttia katunut? En minäkään.
Itse heittäisin oman tyttären pihalle jos tekisi noin, suunnilleen saman ikäinen. Kyllä ne välit varmasti korjaantuisivat, kun tytär kasvaisi.
Laittaisin kakaran soittamaan itse sossuille ja hoitamaan asiansa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapsille on sanottu että omia lapsia voivat tehdä siinä vaiheessa kun itse hoitavat ja elättävät lapsensa. Tiesivät tämän eikä asian kanssa ole ollut ongelmaa. Nämä ideat että tuette tyttöä ja että vauva joutuu isovanhempien elätettäväksi. Uskomattoman vastuuttomia ajatuksia. Vahinko toki on jo tapahtunut, mutta siihen on olemassa keino, eli abortti. Jos se ei kelpaa niin ei tyttöä pidä enää palkita, olkoon omillaan kun on sen tien valinnut.
Hyvä, että teillä on kaikki onnistunut täydellisesti.
Vanhemmilla on vastuu alaikäisestä.18v. asti.
Vierailija kirjoitti:
Itse heittäisin oman tyttären pihalle jos tekisi noin, suunnilleen saman ikäinen. Kyllä ne välit varmasti korjaantuisivat, kun tytär kasvaisi.
Kylmät väreet kulkevat pitkin kehoa, kun tätä lukee.
Oma tytär, viisitoistavuotias, lapsi, tunteet täyttä vuoristorataa, pelkoa, häpeää, miten varoituksista huolimatta tämä tapahtui? miten kerron? jäänkö yksin? pystyykö äiti ymmärtämään, antamaan anteeksi?
Miten saisin kaiken tekemättömäksi ja käännettyä kellon viisareita?
Se ahdistus ja lohduttomuus, ja silloinko oma äiti näyttää ovea, kääntää selkänsä ja huutaa perään että pärjäile, tänne ei ole mitään asiaa enää? Ei huolta minne menee? Ei pelkoa lapsensa puolesta?
Entäs jos riistää hengen itseltään? Ei kiinnosta?
Julmuuden huippu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylmät väreet kulkevat pitkin kehoa, kun tätä lukee.
Oma tytär, viisitoistavuotias, lapsi, tunteet täyttä vuoristorataa, pelkoa, häpeää, miten varoituksista huolimatta tämä tapahtui? miten kerron? jäänkö yksin? pystyykö äiti ymmärtämään, antamaan anteeksi?
Miten saisin kaiken tekemättömäksi ja käännettyä kellon viisareita?
Se ahdistus ja lohduttomuus, ja silloinko oma äiti näyttää ovea, kääntää selkänsä ja huutaa perään että pärjäile, tänne ei ole mitään asiaa enää? Ei huolta minne menee? Ei pelkoa lapsensa puolesta?
Entäs jos riistää hengen itseltään? Ei kiinnosta?
Julmuuden huippu.
Kyllä se lapsi saattaisi alkuun olla pahoillaan, mutta varmasti väleistä tulisi vaan entistä kiinteämmät, kun tajuaisi myöhemmin miten äiti pelasti hänen elämän. Välillä äidin kuuluu olla kova, että tytär ei pilaa elämää. Se on välitystä ja rakkautta. En kyllä jaksa uskoa tuohon, että kukaan tytär äitiinsä välejä katkaisisi, jos lentää pihalle sen takia että ei suostunut aborttiin.
Abortti kuitenkaan ei loppuunsa ole mikään vakava asia. Ei siinä ketään tapeta, kun ihminen ei ole vielä muodostunutkaan vaan puhutaan vasta sikiöstä.
Siitä pääse nopeasti yli, itse olen tehnyt monta aborttia nuorempana ja olen kiitollinen että äitini painosti siihen kovasti. Toinen nuoruuden ystävä jääräpäisesti ei suostunut aborttiin. Myöhemmin hän kuoli amfetamiinin yliannostukseen, kun elämä lähti täysin käsistä kuten monesti teiniäideillä on suuri riski käydä. Lapsi adoptoitiin ja on tietämäni mukaan hyvin masentunut ja onneton. Sääliksi käy.
Vierailija kirjoitti:
Itse näyttäisin ovea samantien, jos oma tytär tulisi raskaaksi eikä aborttiin suostuisi, hänkin 15v. Pärjätköön ulkona. Minä en lapsia tehdessä suostunut siihen, että olisin äiti lapsenlapsillekkin mikä tässä tilanteessa automaattisesti käy, kun lapsi huomaa ettei voi pitää lapsista huolta, kun on itsekkin lapsi vielä.
Tosiasiassa olisit aina vain mummo. Äiti on aina äiti, sitä titteliä et lastenlasta kasvattaessasi saisi!
Ensikotiin voi muuttaa vauvan kanssa ja sieltä auttavat elämän alkuun. Hyvin pärjää kun on läheisten tuki. Hylkääjä-äidit tässä ketjussa voi käydä hukuttamassa itsensä varhaisena joululahjana lapsilleen ja lapsenlapsilleen. Vielä ei ole järvet eikä meri jäässä. Joten on helppoa.
Tietenkin tyttö muuttaa omilleen ja leikkii kotia kunnes huomaa että teini vuodet jäivät. Antakaa tytön tehdä mitä haluaa mutta omassa kodissa ja hoitakoon lapsensa ihan itse. Kela maksaa ja sossut auttavat