Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15 vuotias tytär haluaa pitää lapsen, mitä tehdä?

NytKaivataanApua
16.09.2021 |

Elikkä 15 vuotias tyttäreni tuli raskaaksi, kun oli kotibileissä harrastanut seksiä, tietenkin ilman kondomia. Poika ei halua isäksi ruveta eikä kantaa lapsesta vastuuta. Tyttäreni kuitenkin haluaa lapsen pitää ja pitäisi aborttia murhana. Suuttuu joka kerta kun otan abortin puheeksi ja häipyy.

Miten puhun hänelle järkeä, että hän ei ole vielä valmis äidiksi, kun on itsekkin vielä lapsi joka ei pärjää itsenäisesti vielä?

Kommentit (407)

Vierailija
301/407 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksitty otsikko !

Ja taas meitä niin huijattiin.

Vierailija
302/407 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ole sitoutunut hoitamaan lapseni lapsia. Olen sitoutunut hoitamaan omat lapset. Jos omat lapset teinejä, olen siis päättänyt etten halua enää vauvoja. Teinin itsekkyyttä jääräpäisesti pitää vauva ja laittaa se muiden hoidettavaksi. Koska niin siinä käy. Teineillä on ruusuiset kuvat vanhemmuudesta, mutta todellisuus yllättää. Ollaan olevinaan niin aikuisia, vaikka ollaan ihan lapsia. On kohtuutonta sysätä isovanhemmille hoitovastuu ja pilata mahdollisesti myös heidän elämänsä. Isovanhemmilla voi olla täysin eri suunnitelmia, muuttaa vaikka ulkomaille. Jos sitten teini päättää pitää lapsen, on se myös teinin vastuulla.

Nyt tyttö psykiatrille, koulyterkkarille, kuraattorille, neuvolaan tms juttelmaan siitä, mitä se äitiys oikeasti tarkoittaa ja mahdollisista järjestelyistä. Jos saisi hieman perspektiiviä.

Täydellisesti tiivistit ajatukseni. Jos oma 15v tyttöni tulisi raskaaksi eikä aborttia haluaisi edes noilla alla mainituilla keinoilla niin pakkaisin hänen vaatteet laukkuun, yhdeksi päiväksi leipää ja tytön heittäisin ovesta ulos matkalaukun kanssa. Täällä maalla aika kätevää kun kymmeniä kilometriä matkaa kaikkialle. Kyllä tytär siellä kylmässä kyynellehtiässä "että mitä nyt" tajuaisi maailman reaaliteetit, haluaisi kotiin takaisin ja suostuisi viimeistään aborttiin, olipa alkujaan mitä mieltä tahansa.

Äitinä pitää olla tiukka teineille jotka eivät vielä itse asioita ymmärrä ja omaa parastaan.

Hyi miten julma ja sydämmetön ratkaisu, jos kävisi oman tyttäresi kohdalle! Kaikki eivät kyllä äideiksi sovi! Missä rakkaus, tuki ja välitys?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/407 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olen pojan äiti. Tytön äitinä joutuu helposti tuollaisiin tilanteisiin. Sinä tietysti hoidat vauvan.

Siis pojan äitinä  antaisit kultapojan luistaa vastuustaan? 

Mulla on sekä tytär että poika.

Mua kuvottaa nykytrendi, mistä siis juuri jonkun artikkelin luin, miten nuoret naiset haluaa sen lapsen ja hyvän elatuksen, mutta ei parisuhdetta. Joten 'kelvolliset ja fiksut' nuoret miehet ovat potentiaalisia uhreja näille naisille. He aloittavat suhteen ja esim väittävät syövänsä pillereitä ja ohhoh "kävi vahinko", heippa ja palataan noissa elatusasioissa aikanaan.

Miten ihmeessä kasvattaa oma fiksu poika tässäkin suhteessa niin fiksulsi, ettei kukaan pääse häntä käyttämään hyväksi?

Mielestäni myös sillä tulevalla isällä pitäisi olla oikeus "aborttiin" eli vaikka ymmärrän, ettei hän voi päättää tytön ruumiista, niin sellaiseen aborttiin, missä hän paperilla jäisi vaille kaikkia oikeuksia ja velvollisuuksia lapseen, jota hän ei halua ja nainen ei suostu keskeyttämään.

Mit jos opettaisit sille pojallesi, että se osapuoli joka ei halua lisääntyä, huolehtii ehkäisystä omalta osaltaan aivan itse.

Eli poikasi käyttäköön kondomia, selitti nainen/tyttö mitä tahansa, siihen asti, että on valmis isäksi tai ainakin elatusmaksuihin 18 vuodeksi.

En kertakaikkiaan ymmärrä niitä poikia/miehiä, jotka panevat paljaalla ja sitten valittavat, kun tyttö/nainen tuli raskaaksi.  Pahimmillaan vielä haukkuvat sen naisen, että on typerä kun tuli raskaaksi. Ja itse eivät käytä kondomia, joten miten se voi olla naisen vika, että hän tulee raskaaksi??

Opettakaa ne poikanne käyttämään kondomia. Jos ei kortsua käytä, niin ei silloin harrasta seksiäkään jos ei halua lasta maailmaan.

Kondomeita on olemassa eri kokoisia ja mallisia, muitakin kuin marketissa myytäviä, joten ihan varmasti löytyy jokaiselle kalulle sopiva niin ettei tarvitse väärän kokoista käyttää.

Vierailija
304/407 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää aihe otsikko on täyttä huu haata...

Vierailija
305/407 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olen pojan äiti. Tytön äitinä joutuu helposti tuollaisiin tilanteisiin. Sinä tietysti hoidat vauvan.

Mua kuvottaa nykytrendi, mistä siis juuri jonkun artikkelin luin, miten nuoret naiset haluaa sen lapsen ja hyvän elatuksen, mutta ei parisuhdetta. Joten 'kelvolliset ja fiksut' nuoret miehet ovat potentiaalisia uhreja näille naisille. He aloittavat suhteen ja esim väittävät syövänsä pillereitä ja ohhoh "kävi vahinko", heippa ja palataan noissa elatusasioissa aikanaan.

Miten ihmeessä kasvattaa oma fiksu poika tässäkin suhteessa niin fiksulsi, ettei kukaan pääse häntä käyttämään hyväksi?

Mielestäni myös sillä tulevalla isällä pitäisi olla oikeus "aborttiin" eli vaikka ymmärrän, ettei hän voi päättää tytön ruumiista, niin sellaiseen aborttiin, missä hän paperilla jäisi vaille kaikkia oikeuksia ja velvollisuuksia lapseen, jota hän ei halua ja nainen ei suostu keskeyttämään.

Mit jos opettaisit sille pojallesi, että se osapuoli joka ei halua lisääntyä, huolehtii ehkäisystä omalta osaltaan aivan itse.

Eli poikasi käyttäköön kondomia, selitti nainen/tyttö mitä tahansa, siihen asti, että on valmis isäksi tai ainakin elatusmaksuihin 18 vuodeksi.

En kertakaikkiaan ymmärrä niitä poikia/miehiä, jotka panevat paljaalla ja sitten valittavat, kun tyttö/nainen tuli raskaaksi.  Pahimmillaan vielä haukkuvat sen naisen, että on typerä kun tuli raskaaksi. Ja itse eivät käytä kondomia, joten miten se voi olla naisen vika, että hän tulee raskaaksi??

Opettakaa ne poikanne käyttämään kondomia. Jos ei kortsua käytä, niin ei silloin harrasta seksiäkään jos ei halua lasta maailmaan.

Kondomeita on olemassa eri kokoisia ja mallisia, muitakin kuin marketissa myytäviä, joten ihan varmasti löytyy jokaiselle kalulle sopiva niin ettei tarvitse väärän kokoista käyttää.

Et kirjoittanut mulle, mutta vastaa nkuitenkin. Kyllä se kuule menee toisinpäin. Ja toisekseen, se on tyttö/nainen joka huolehtii että ehkäisy on kunnossa, kun meidän kehossa se lapsi tulee kasvamaan, ei pojan/miehen. Jos poika on hyvää hyvyyttään luottanut siihen, että tyttö on pillereitä syönyt kuten on sanonut niin silloin pojalla ei pitäisi olla mitään velvollisuutta osallistua lapsen elatukseen ja kasvatukseen, jos ei halua. Näin se pitäisi modernina aikana mennä. Jos tyttö on huijannut poikaa, ei pojan siitä pitäisi 18v vastuuta kantamaan joutua. Vihaksi pistää poikien syyttäminen äidin näkökulmasta.

Vierailija
306/407 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kirjoittanut mulle, mutta vastaa nkuitenkin. Kyllä se kuule menee toisinpäin. Ja toisekseen, se on tyttö/nainen joka huolehtii että ehkäisy on kunnossa, kun meidän kehossa se lapsi tulee kasvamaan, ei pojan/miehen. Jos poika on hyvää hyvyyttään luottanut siihen, että tyttö on pillereitä syönyt kuten on sanonut niin silloin pojalla ei pitäisi olla mitään velvollisuutta osallistua lapsen elatukseen ja kasvatukseen, jos ei halua. Näin se pitäisi modernina aikana mennä. Jos tyttö on huijannut poikaa, ei pojan siitä pitäisi 18v vastuuta kantamaan joutua. Vihaksi pistää poikien syyttäminen äidin näkökulmasta.

Voihan niitä pillereitä syödä kuinka säntillisesti tahansa, mutta siitä huolimatta raskaus pääsee alkamaan. Mikään ehkäisy ei ole satavarma, joten missään nimessä ehkäisyä ei pidä jättää vain toisen osapuolen vastuulle ainakaan niin päin, että mies vetelee paljaalla ja sitten valittaa, kun nainen ehkäisystä huolimatta tuli raskaaksi. Kyllä se on miehen asia käyttää kondomia, jos hänelle mahdollinen raskaus on ehdoton ei, riippumatta siitä, käyttääkö nainenkin jotain ehkäisyä vai ei. Jokainen huolehtikoot ehkäisystä omalta osaltaan.

Toki on niitäkin pareja, joissa nainen ei halua käyttää hormoniehkäisyä ja ehkäisynä tosiaankin on pelkkä kondomi. Tuolloin otetaan kyllä melkoinen riski, jos kondomia ei osata käyttää oikein (esim. käytetään liian pieniä tai isoja kondomeja. Pienet hajoaa, isot luisuu pois päältä). Mutta tuolloin molemmilla on tiedossa se asia, että käytetään pelkkää konodomia. Joten jos kondomia ei päälleen saa, niin silloin ei saa seksiäkään. Ja jos kortsu hajoaa ja nainen tulee raskaaksi, niin silloin miehen on aika turha asiasta enää valittaa.

Ja kuten sanoin, jokainen omalta osaltaan, eli jos ehkäisynä ei ole muuta kuin kondomi, niin silloin nainen huolehtii siitä että mies tosiaankin käyttää sitä kumia oikein, eikä anna "vähän vaan panna paljaalla, en mä laukee sisälle".

Vierailija
307/407 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ole sitoutunut hoitamaan lapseni lapsia. Olen sitoutunut hoitamaan omat lapset. Jos omat lapset teinejä, olen siis päättänyt etten halua enää vauvoja. Teinin itsekkyyttä jääräpäisesti pitää vauva ja laittaa se muiden hoidettavaksi. Koska niin siinä käy. Teineillä on ruusuiset kuvat vanhemmuudesta, mutta todellisuus yllättää. Ollaan olevinaan niin aikuisia, vaikka ollaan ihan lapsia. On kohtuutonta sysätä isovanhemmille hoitovastuu ja pilata mahdollisesti myös heidän elämänsä. Isovanhemmilla voi olla täysin eri suunnitelmia, muuttaa vaikka ulkomaille. Jos sitten teini päättää pitää lapsen, on se myös teinin vastuulla.

Nyt tyttö psykiatrille, koulyterkkarille, kuraattorille, neuvolaan tms juttelmaan siitä, mitä se äitiys oikeasti tarkoittaa ja mahdollisista järjestelyistä. Jos saisi hieman perspektiiviä.

Täydellisesti tiivistit ajatukseni. Jos oma 15v tyttöni tulisi raskaaksi eikä aborttia haluaisi edes noilla alla mainituilla keinoilla niin pakkaisin hänen vaatteet laukkuun, yhdeksi päiväksi leipää ja tytön heittäisin ovesta ulos matkalaukun kanssa. Täällä maalla aika kätevää kun kymmeniä kilometriä matkaa kaikkialle. Kyllä tytär siellä kylmässä kyynellehtiässä "että mitä nyt" tajuaisi maailman reaaliteetit, haluaisi kotiin takaisin ja suostuisi viimeistään aborttiin, olipa alkujaan mitä mieltä tahansa.

Äitinä pitää olla tiukka teineille jotka eivät vielä itse asioita ymmärrä ja omaa parastaan.

Hyi miten julma ja sydämmetön ratkaisu, jos kävisi oman tyttäresi kohdalle! Kaikki eivät kyllä äideiksi sovi! Missä rakkaus, tuki ja välitys?

Kuuleppas. Äitien pitää nimenomaan olla äärimmäisen tiukkoja etteivät nuoret pilaa elämäänsä siinä vaiheessa kun eivät vielä ymmärrä tekojensa todellisia seurauksia! Se on todellista rakkautta, ei julmuutta!

Vierailija
308/407 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöjen pitäisi opetella suojautumaan seksissä, koskaan ei voi tietää mitä tauteja toisella osapuolella on. Samalla tulee ehkäisy huolehdittua.

Jos tämä unohtuu, jälkiehkäisy toimii.

Ap ei kertonut, pärjääkö tyttö hyvin koulussa, mitä suunnitelmia tulevaisuuden suhteen jne.

Onko tyttö koulupudokas tai opinnot ei vain kiinnosta.

Rajat on rakkautta.

15-vuotias ei ole valmis äidiksi.

Eikä toinen isäksi.

Vauvallakin on oikeuksia, syntyä toivottuna, rakastettuna, hyvään kotiin.

Vierailija
309/407 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttöjen pitäisi opetella suojautumaan seksissä, koskaan ei voi tietää mitä tauteja toisella osapuolella on. Samalla tulee ehkäisy huolehdittua.

Ap ei kertonut, pärjääkö tyttö hyvin koulussa, mitä suunnitelmia tulevaisuuden suhteen jne.

Rajat on rakkautta.

Eikä toinen isäksi.

Eli ne vauvat kuuluu tulla murhatuiksi vai mitä sun mielestä? Pitäisikö nekin aikuiset ihmiset tulla murhatuiksi, jotka eivät ole löytäneet rakkautta elämässään? :(

Vierailija
310/407 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rajat on rakkautta.

Eikä toinen isäksi.

Eli ne vauvat kuuluu tulla murhatuiksi vai mitä sun mielestä? Pitäisikö nekin aikuiset ihmiset tulla murhatuiksi, jotka eivät ole löytäneet rakkautta elämässään? :(

Abortti ei ole murha. Sanoohan jo lakikin ettei siitä saa tuomiota. Eli toisinsanoen ihmiselämä ei pääty, kun se ei ole alkanutkaan.

Vierailija
311/407 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea tapa toimia. Abortti ei ole murha, sanoohan näin lakikin. Myös lapsi ei itse vielä ymmärrä niin vanhempien vaikka kovasti painostamalla saatava lasta suojeltua. Se joillekkin näyttäytyy julmuutena, mutta se on äärimmäistä rakkautta, kun estää lastansa pilaamasta elämää iässä jossa ei vielä ymmärrä tekojensa seurauksia.

Vierailija
312/407 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisiä, jotka ovat sitä mieltä, että lapsen olisi hyvä pitää lapsi? Onko teillä omia lapsia, jotka ovat vielä lapsia jotka eivät kykene edes itsestään huoltapitämään?

Vierailija
313/407 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olettepas te naiveja kun kuvittelette, että tuosta ei heti tehtäisi automaattisesti lastensuojeluilmoitusta sekä äidistä että tulevasta lapsesta. Tottakai siitä tehdään, aivan ensimmäisiä asioita neuvolassa. On toissijaista mitä tuleva isovanhempi täällä miettii, kun käytännön asiat sovitaan yhdessä sossujen kanssa.

Sossut seuraa lpasen kehitystä tiiviisti ja ensikoti kutsuu.

Ensikoti ei kutsu, mikäli alaikäisen äidin vanhemmat ottavat kotiinsa sekä äidin että vauvan.

Vierailija
314/407 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Tuota tuota.

Olen itse saanut lapsen kuusitoista vuotiaana, mutta sillä erolla, että poikaystävän kanssa oltiin yhdessä ja avioiduttiinkin presidentin luvalla, ettei lapsi synny a.u.lapsena. (se tuntui olevan vanhemmille niin tärkeätä).

Lapsi on nyt jo yli viidenkymmenen ja niin on avioliittokin.

Jos ei häntä olisi ei olisi noitakaan lapsenlapsia.

Silloin oli vaikeata ja tiukkaa ja kaikesta piti taistella.

Nuorina olimme joka paikassa vanhempien taholta vähän kuin holhottavien asemassa, vaikka molemmat kävimme töissä. Siiheksi, kunnes ikää karttui sitten alettiin ottamaan tosissaan. Lainansaantikin oli kiven alla, vaikka raha-asiat hoidettiin takitilleen.

Olisi kai sitä totta tosiaan "helpommalla" päässyt, jos oltaisiin monen suosittelema abortointi tehty, mutta ihan ehdin kouluttaa itseni ja ollaan tyytyväisiä oltu.

Saatiin pari lasta ensimmäisenkin jälkeen. Hyviä ihmisiä ovat kaikki ja heistä ollaan kiitollisia.

Voimia teille kummallekin. Ei ole helppo tilanne ennenkuin se päätös on tehty."

- - -

Tuota tuota joo.

Entäpä jos lasesi olisi ollut sairas, esimerkiksi down-lapsi liitännäissairauksineen ja iskä haihtunut kuin pieru saharaan.

Olisi tarinasi ollut toisenlainen.

Odottavia äitejä tulee muutenkin valistaa että kaikki syntyvät vauvat eivät ole terveitä.

tuota tuota...mahdollinen sairas lapsi koettelee minkä tahansa ikäisiä vanhempia!

Vierailija
315/407 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mieti tarkkaan mitä tyttäreltäsi vaadit! Ymmärrän huolen, hänen keho kantaa sitä pientä lasta. Minulla ei tulisi pieneen mieleenkään ilmoittaa tällaista asiaa tällä palstalla.

T. Onnellinen mummu

Vierailija
316/407 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on tytön mielipide. Jos haluaa pitää lapsen, hän tarvitsee tukea, että voi jatkaa koulua.

Vierailija
317/407 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ja muut, jotka olette abortin kannalla. Olen kerran kuullut erään sosiaalityöntekijän sanovan näin: "lapsen paikka ei ole roskakorissa". Toivottavasti AP tyttäresi pitää päänsä ja hakeutuu turvallisen avun piiriin, jossa hän saa valmistautua maailman suurimman asian eteen.

Vierailija
318/407 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te selviätte. Viiden vuoden kuluttua ette muista enää tätä raskasta tilannetta. Jos tytär haluaa äidiksi, hän kyllä pärjää, toivottavasti teidän tuellanne.

Vierailija
319/407 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin selväksi tukevani häntä, mutta että en alkaisi elättämään hänen lastansa. Käytännössä auttaisin muuttamaan omilleen ja antaisin sen kuvan, että lapsen valitsemalla hän valitsee aikuisuuden ja siihen kuuluvat vastuudet. Selittäisin kaikki arkielämän vastuut ja velvollisuudet, jotka kuuluvat yh:lle.

Et sinä siihen muutenkaan pystyisi.

Yhteiskunta sen lapsen elättää joka tapauksessa

Vierailija
320/407 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti on murha.

Joka murhaa, joutuu kadotukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi