Miksi ihmiset ovat kiukkuisia ja epäystävällisiä nykyään?
Kommentit (29)
No, hihassa tutkittuja ja turvallisia.
Moni on tullut "hulluksi" koronaeristysvuosien jälkeen. Usein näkee, että monet esim ajaa 10-20 km/t ylinopeutta ja on sellainen pysyvä lievä rattiraivo päällä. Saa todella pitää silmänsä nykään auki kun liikenteessä on.
Olen todellakin.
Luulin että vain täällä Kangasalla.. x)
Vierailija kirjoitti:
Moni on tullut "hulluksi" koronaeristysvuosien jälkeen. Usein näkee, että monet esim ajaa 10-20 km/t ylinopeutta ja on sellainen pysyvä lievä rattiraivo päällä. Saa todella pitää silmänsä nykään auki kun liikenteessä on.
Minä olen ajanut reipasta ylinopeutta sen 30 vuotta kun ajokortti on taskussa ollut.
Kun ohitan nysvärin siinä ei ole mitään rattiraivoa takana -ajan vaan hitaammasta ohi.
Ja ei, minulla ei ole kiire -minä vaan nautin ylinopeudesta!
kummilapset suojatöissä kirjoitti:
punikki hallituksen korona toimet ja pas.. puheet vieneet uskon tulevaan. joka päivä oli eri virka nilviäinen asiantuntijana selittelemässä mutu juttujaan paljonko näitä parantaisia oikein on valtion palkoilla.
ja syyttömät heitettiin rekan alle. Poliitikothan eivät virheitä tee.
Missä? Kaikki ihmiset, joita itse kohtaan arjessa: töissä, kotona, naapurit, tutut, ystävät jne. ovat mukavia, ystävällisiä ja täyspäisiä.
En ole huomannut kuin nettikeskusteluissa. Toisia ei kunnioiteta , trollataan, haukutaan ja järjestetään asioita. Toki voidaan miettiä onko tämä kaikki informaatiovaikuttamista ja epäsovun kylvämistä , mikä palvelee äärioikeistoa ja Putinia.
Vierailija kirjoitti:
Olen todellakin.
Luulin että vain täällä Kangasalla.. x)
Minäkin asun Kangasalla :), mutta kohtaan arjessani vain ystävällisiä ja normaaleja ihmisiä (töissä, kotona, naapurustossa, mökillä, kaupassa jne). En tiedä missä seurassa sinä liikut.
En ole huomannut kuin netissä, mutta tämä ei olekaan oikeaa elämää. Kannattaa keskittyä oikeaan elämään ja ihmissuhteisiin, niin ei oma mielikuva maailmasta ja ihmisistä vääristy. Eli ruutuaikaa vähemmälle!
Vierailija kirjoitti:
10-20 ylinopeutta, no hui. Olet aika herkkä, jos sen perusteella analysoit ihmisten tulleen "hulluiksi". Siis meinaan muualla kuin jossain kolmenkympin alueella, missä liikkuu lapsia.
Pahimpia turvallisuusriskejä ovat ne tien tukot, jotka tulevat 100km/h isolle tielle liittymästä hivutellen viittäkymppiä ja kiilaavat eteen. Kuin seinä tulisi eteen sieltä perään tuleville.
Tai ne itsekkäät, jotka eivät vedä bussipysäkille ja päästä sitä kilometrin jonoa ohi.
Vierailija kirjoitti:
Missä? Kaikki ihmiset, joita itse kohtaan arjessa: töissä, kotona, naapurit, tutut, ystävät jne. ovat mukavia, ystävällisiä ja täyspäisiä.
Peukutukset 1:2
Eli olet väärässä! Kyllä tuntemattomat tietävät asiasi sinua paremmin.
En ole ihmisten kanssa paljon tekemisissä, mutta tämä netti ja some on täynnä mt-potilaita. Ei sitä naamatusten yleensä vittuilla mutta nimimerkin takaa on helppo huudella.
Tapaamani ihmiset ovat ystävällisiä.
Tunnistan ilmiön, mutta en aio pohtia sen syitä sen enempää. Koska näin näyttää olevan, pysyttelen tietyn etäisyyden päässä ihmisistä. Homma toimii niin kauan, kun reilu peli ja asialinja säilyy, kun menee kettuiluksi peli on kerrasta poikki eikä siinä sitten sori-sori ja muut pahoittelut pelasta tilannetta. Päätään saa aukoa ihan vapaasti, mut ei mulle. Hei hei.
Kyllä ovat tulleet hulluksi. Näkeehän sen tuolta maailman uutisista. Tosiaan aika paljon on koronan vaikutusta, sehän aiheuttaa aivoihin häiriötä ja toisille voi sen pelko aiheuttaa ahdistusta.
Ja tietysti tämä lama ahdistaa varsinkin kun ei näytä todennäköiselle, että ne "vanhat hyvät ajat (jolloin kuitenkin vinguttiin kaikesta) " palaisivat koskaan.
Ennen rauhallisissa maissa mennään kaduille möykkäämään ja tappamaankin ihmisiä.
Koko ajan mediakin lietsoo kansalaisia toisiaan vastaan.
Tuokin Sudan, jossa köyhyydestä huolimatta oli sairaaloita ja muuta sivistystä tosin yli puolet niistä on tukien ansiota , niin nyt on Khartumissa pantu sairaaloita matalaksi, tuhottu kaikki lääkkeet ja jätetty potilaat kuolemaan ilman hoitoa.
Ruoka ei ole, kun kaupat suljettiin viikkoja sitten levottomuuksien takia ja suunnattomat ihmismäärät vaeltavat muihin maihin karkuun.
Ihmiset ei ole kiukkuisia vaan ilmaisevat mielipiteen.
Valtakunnan politiikka tekee sen, että tavallisille ihmisille jatkuvasti vittuillaan ja kaadetaan tervaa päälle.
Kuten esim.koronan aika. Mikäli et suostunut maskia käyttämään ja sitä piikkiä ottamaan, niin sinut piti väkisin sulkea yhteiskunnasta pois. Mutta nyt, nyt taas me kelvataan tähän yhteiskuntaan.
Suomi on niin muuttunut epäystävälliseksi omaa kansaa kohtaan, että ihan oksettaa.
Ja kun asian sanoo niin siitä loukkannutaan.
Johtuu long covidissa. Jenkeissä eritoten huomattu, että koronan sairastaneilla on lyhyt pinna.
Onhan meilläkin ääripuolueet sekä oikealta että vasemmalta lietsoneet väkeä, että pitäisi lähteä riehumaan.
Aivan varmaa on, että sillä ei taloutta korjattaisi ja ei se mitään hyvää ihmisille ja yhteiskunnalle aiheuttaisi.
Kyllä olen, kärsimättömiä.