Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MITÄ TEEN VÄÄRIN?! (laihdutuksesta)

Vierailija
30.10.2014 |

Mmä oon urheillut ahkerasti elokuun loppupuolelta alkaen. Siitä lähtien treeniä ollut 5-6x/vko, treenien kesto ollut tuolloin 30-60min. Nyt pari viime viikkoa treenannut ahkerammin, kun on ollut löysempi aikataulu opiskelujen kanssa ja on ollut aikaa ja energiaa treenata monesti 2h/pv.  Syönyt järkevästi n. 5x/pv. Vähentänyt turhia hiilareita, välillä lisännyt. Mutta tuntuu sama mitä tekee niin paino jumittaa.

Mulla ei oo vaakaa kotona, käyn välillä salin vaa'alla. Lähtöpaino oli 78,6kg, käväs välillä 79:kin. Alin paino mitä oon saanut salin vaa'alla on ollut 75,5kg. Tuolloin aamupalat mahassa. Viimeksi salin vaaka näytti 76,2kg (olin kyllä jo syönyt, juonut paljon vettä ja treenannut sinä päivänä). Vaa'asta tulee mulle herkästi pakkomielle, enkä viitsis kotiin hankkia vaakaa tästä syystä. Aamupaino olis kiva saada otettua. En vaan viitsis tyhjällä mahalla salille raahautua, ja paino kun voi heitellä jonkin verran riippuen päivästä. Liian suuret odotukset sitten sitä yhtä mittausta kohtaan ja jos se sillon näyttääkin enemmän, niin masennun.

Pointtina siis hidas painon lasku, elokuussa 78,6kg, nyt 75,5kg. Olen 173cm pitkä.

Tässä olis mun alkuviikon sapuskoinnit ja treenit. Tämän tyylisesti olen syönyt koko ajan. Paitsi nyt on ollut hiilarisempaa lounasta, töihin otan kevyemmät eväät kuin mitä tuo kouluruoka on.

Kertoisitteko mielipiteitänne?

MA
9:30 Neljän viljan puuroa, marjoja, raejuustoa, maitoa, kuppi kahvia.
12:30 ½ lautasellista salaattia, 5 broilerpyörykkää, vähän riisi-kauraa, 1 hapankorppu, 2 palaa porkkanaleipää (äh, koulussa innostuin pupeltamaan leipää ku istuttiin pitkään lounaalla)
15:30 Maitorahka, marjoja, ½ banaani
16:45-17:45 PowerStep-tunti
18-18:45 Prformance Strength-tunti (trenaataan maksimivoimaa; pystypunnerrusta tangolla, kahvakuulailua)
19:15 ½ banaani
19:30 Salaattia, pestoa, fetaa. Minestronikeittoa.

TI
8:30 Neljän viljan puuroa, marjoja, raejuustoa, maitoa, kuppi kahvia.
9:15 ½protskupatukka, kahvia
12:15 Lohikeittoa, ruisleipää
12:45 Proteiinijugurtti (saatiin koulusta näytteitä, pakkohan ne oli syödä)
14:15 Proteiinijugurtti, kahvi
17:15-18 PrformanceStrength (leuanvetoa, yhen jalan kyykkyjä)
18-18.30 Juoksumattoa ja polkemista
18:30-19 LEGSolution (tiukka, korkeasykkeinen jalkatreeni, hyppyjä, kyykkyjä ym)
19-19:20 Vatsoja
19:45 Salaattia, paahtopaistia ja fetaa. Minestronikeittoa. (alkuruoka ja pääruoka. )

KE
9:00 Neljän viljan puuroa, marjoja, raejuustoa, maitoa, kuppi kahvia.
11:00 ½ protskupatukka, kahvi
12:30 ½lautasellista salaattia, lohilasagnea
16:15 Rahka+½purkkia ananasta
16:30-17:30 PowerStep
17:45-18:45 Energy (korkeasykkeinen lattiatunti)
19:00 10 pähkinää, tikkari
19:30 Salaattia, paahtopaistia ja fetaa. Minestronikeittoa.
21:15 Proteiinivanukas

TO
8:45 Persimon, rahka, 10 pähkinää, kahvi
12:45 Kana-herkkusienitomaattipasta. Salaattia, leipää.
15:30 Mangoa, vadelmia, rahkaa
Kohta salille, varmaan n. 1½h treeni. Illan ruoat vielä auki.

Missä mättää?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suoraan sanottuna jaksa alkaa puimaan tätä asiaa juurta jaksaen, mutta muutaman vinkin anna. Hedelmissä ja marjoissa on sokeria, kyllä. Niitä on silti turha pelätä. Suosittelen kuitenkin hedelmien sijaan ennemmin marjoja.

Muista levätä. Urheilet melko paljon. Ennemmin suosittelisin 3-5x viikkoon /45-60min noita tunteja millä tykkäät liikkua. Sen sijaan että urheilet paljon yhden illan aikana, niin suosittelen että lisäät enemmän kokonaisaktiivisuutta. Eli kävele tai pyöräile kouluun. Jos kuljet julkisilla niin jää aikaisemmalla pysäkillä, kävele portaat jne.

Lisää ruokavalioon myös hyviä rasvoja. Kasviksille ja salaattiin esimerkiksi oliiviöljyä, syö välipalana kourallinen pähkinöitä, lisää salaattin siemeniä ja prodepatukan tilalle vaikka avocado.

Siinäpä pikku vinkkejä

t. tuleva pt ja terveystieteiden opiskelija :)

Vierailija
42/42 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäs vaan syödä 3-4h välein riittävän isoja, monipuolisia annoksia ja unohtaa välipalat. Myös pitkät aerobiset reenit ja hyötyliikunta on ok

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi