Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vatsa ei turpoa ruuan jälkeen, jos vatsalihakset ovat kunnossa?

Vierailija
30.10.2014 |

Eli kuinka timmissä kunnossa vatsan tarvitsee olla, jotta syömisen jälkeen ei tule sitä inhottavaa turvonnutta vatsaa (joka minusta joskus näyttää ihan pieneltä raskausmahalta)?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 13:35"]

HUOMIO!!!!!

Jos kokeilet uutta ruokavaliota (gluteeniton, maidoton, viljan tms) niin NOUDATA SITÄ MONTA KUUKAUTTA tarkasti, koska vasta sitten vaikutuksen huomaa. Muuten et ole edes yrittänyt.

Järjetöntä sanoa "söin eilen juustoaterian ja tänään vihanneksia eli kaikki turvottaa". No totta helvetin sä turvottaa, Luuletko että se ruoka ja sen aiheuttamat muutokset suolistossa katoavat paskalla käymisen jälkeen? Joopa joo. Googleta ärtynyt suoli eli ibs, on erittäin yleinen suomalaisilla. Ja lopeta se vihannesten jatkuva syöminen.

[/quote]

Jep, gluteenin poistumiseen elimistöstä menee ilmeisesti ainakin pari kuukautta. Itse noudatan nyt tätä, jos olisi apua. Maitotuotteet vaihdoin laktoosittomiin, jos ei auta, jätän kokonaan pois. Vältän paprikaa, kaalia, sipulia ja muutenkin suuria määriä kasviksia. IBS on todella yleinen vaiva, mutta kaikki eivät siitä ilmeisesti kärsi sen vertaa, että asialle jotain tekisivät. Minä sain tarpeekseni jatkuvasta kivusta, turvottelusta ja vaivoista. Todella ärsyttävä vaiva :/

Vierailija
2/24 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooo oon miettiny samaa... 3kk sitten sektio, ja maha turpoaa ruokailun jälkeen. Hämmentävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsalihakset ei kovin oleellisesti liity siihen, mitä mahalaukussa ja suolistossa tapahtuu..

Vehnä, sokeri ja laktoosi on varmaan ne pahimmat turvottajat, riippumatta vatsalihasten kunnosta.

Vierailija
4/24 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vatsalihakset surkeassa kunnossa, mut vatsa ei turpoa syömisen jälkeen, koska en käytä gluteenia sisältäviä viljatuotteita. Minulla ei ole keliakiaa, mut silti normivilja saa vatsan turpoamaan palloksi ja vatsan sekaisin. 

Vierailija
5/24 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma täällä kans, vaikka itsellä ei lapsia ole. Aloitin puol v sitten tekemään vatsoja ja nyt onkin jo kiva timmi vatsa, mutta silti aina ruokailun jälkeen se turpoaa?!?! :(

Vierailija
6/24 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se tosiaan vatsalihaksia katso tuo turpoaminen..Oliko joku kuukausi sitten, kun luin jotain blogia, jonka kirjoittaja harjoitteli tosissaan johonkin urheilukisoihin, hän oli todella lihaksikas. Sitten oli kuva, jossa hän näytti vatsaansa maitorahkapurkin syömisen jälkeen, se oli todella turvonnut, ihan kuin olisi raskaana ollut. Joten unohtakaa moinen teoria...

Vierailija
7/24 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 12:52"]Vatsalihakset ei kovin oleellisesti liity siihen, mitä mahalaukussa ja suolistossa tapahtuu..

Vehnä, sokeri ja laktoosi on varmaan ne pahimmat turvottajat, riippumatta vatsalihasten kunnosta.
[/quote]

Mitäpä jos ei ole mitään eroa sillä syötkö hesen mättöaterian vai lohta+vihanneksia ja vatsa näyttää samalta kummankin ruokailun jälkeen?

Vierailija
8/24 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljat, sokeri, makeutusaineet, kaalit, sipuli, paprika, joillakin muutkin raa'at vihannekset, omena, päärynä, maitotuotteet... Nuo mm. turvottavat. Ei se liity vatsalihaksiin millään lailla. 

http://instagram.com/p/sS8NsUqUdu/

Vierailija
9/24 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos se tulee aina ruokailun jälkeen, ihan sama mitä on syönyt?

Vierailija
10/24 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen nähnyt erään todella hyvässä kunnossa olevan naisen kuvan ruuan jälkeen. Aikamoinen ruokavauva vatsalihaksista huolimatta. Ei siis liity siihen.

Vierailija
11/24 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 13:08"]

[/quote]

Mitä se ihan sama on?

Vierailija
12/24 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme väite tämä otsikon väite. Eihän vatsalihakset toki sitä turpoamista mitenkään estä, koska ei kukaan pidä koko ajan vatsalihaksia jännitettyinä kireäksi. Ja kyllä siis yhtä lailla esim. vatsalaukku venyy ja suolet turpoaa olipa ne lihakset millaiset vaan. Mutta jos on vahvat vatsalihakset, pystyy pömpötyksen puristamaan näkymättömiin lihakset jännittämällä. Kukaan ei vaan toki esim. rennosti istuessaan tai seisoessaan pidä tuntikausia vatsalihaksia kireinä, ja heti kun rentouttaa vatsan, pömpähtää jos siihen on taipumusta.

Itselläni ollut lapsesta asti se taipumus, että kun aamulla herään, vatsa on litteä, mutta ihan mitä tahansa suuhuni laitan, turpoaa heti ja pysyy iltaan asti turvotus. Olen kokeillut maidottoman ja viljattoman ja monet muut, ei mitään vaikutusta. Toisaalta onneksi ei ole sentään mitään muita vatsavaivoja, vain tuo turvotus, mikä sekään ei tunnu miltään, näyttää vaan pahalta.

Vierailija
13/24 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on timmi keskikehon lihaksisto ja jos syön runsaasti näytän ihan siltä kuin olisi raskaana. En tiennytkään, että siitä pistäisi pyrkiä eroon, se kun poistuuu nopeasti luonnollista reittiä ; )

Vierailija
14/24 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos paljon mättää, niin eiköhän se pötsi pullota aina, oli sitten kuinka timmi tahansa?

Vierailija
15/24 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 13:10"][quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 13:08"]

[/quote]

Mitä se ihan sama on?
[/quote]

No jos noin tarkka haluat olla niin maanantaina makaronilaatikkoa, tiistaina hesen juustoateria, keskiviikkona mautamatonta kanaa ja kukkakaalia sekä äsken lohta, salaattia ja keitettyjä porkkanoita. Ja aina sama turvotus vaikka omasta mielestäni olen ihan hoikka ja hyvässä kunnossa.

Vierailija
16/24 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 13:04"]

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 12:52"]Vatsalihakset ei kovin oleellisesti liity siihen, mitä mahalaukussa ja suolistossa tapahtuu.. Vehnä, sokeri ja laktoosi on varmaan ne pahimmat turvottajat, riippumatta vatsalihasten kunnosta. [/quote] Mitäpä jos ei ole mitään eroa sillä syötkö hesen mättöaterian vai lohta+vihanneksia ja vatsa näyttää samalta kummankin ruokailun jälkeen?

[/quote]

Vihannesten kuivapainosta iso on kasvikuitua, joka sulaa yleensä huonosti.

Jos silti tavallinen ruoka turvottaa epätavallisen paljon, niin ehkä mahalaukun entsyymit, sappinesteet, mahahapot yms. ravintoaineita pilkkovat nesteet on jotenkin epätasapainossa.

Vierailija
17/24 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 13:04"]

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 12:52"]Vatsalihakset ei kovin oleellisesti liity siihen, mitä mahalaukussa ja suolistossa tapahtuu.. Vehnä, sokeri ja laktoosi on varmaan ne pahimmat turvottajat, riippumatta vatsalihasten kunnosta. [/quote] Mitäpä jos ei ole mitään eroa sillä syötkö hesen mättöaterian vai lohta+vihanneksia ja vatsa näyttää samalta kummankin ruokailun jälkeen?

[/quote]

Vihannesten kuivapainosta iso on kasvikuitua, joka sulaa yleensä huonosti.

Jos silti tavallinen ruoka turvottaa epätavallisen paljon, niin ehkä mahalaukun entsyymit, sappinesteet, mahahapot yms. ravintoaineita pilkkovat nesteet on jotenkin epätasapainossa.
[/quote]

Mikä on epätavallisen paljon?

Vierailija
18/24 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos turvotuksesta ei ole itselle haittaa, miksi siitä pyrkiä eroonkaan? Minulla siihen liittyy muitakin vatsavaivoja ja turvonneena olo on todella tukala. 

Vierailija
19/24 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämänkin ketju meni vänkäämiseksi. Eikun mulla turvottaa eniten!!

Epätavallisen paljon on mielestäni se, että turvotus näkyy ulospäin. Mulla ei turvota koskaan, eikä ole maha kipeä sen jälkeen kun lopetin viljojen syönnin. Juon maitoa äärimmäisen harvoin. Sokeri sekoittaa mahan, sitäkin vältän. Muuten sipulit, kaalit yms voi huoleti syödä. 

Vierailija
20/24 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vatsalihakset hyvässä kunnossa mutta silti viljatuotteet, maitotuotteet, pavut ja hiilihapolliset juomat saa mahan turpoon. Eli vaikka olis sixpack näkyvissä niin kyllä se vatsa turpoo jos ravinto ei oo sille sopivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi