Nimiä jotka käyvät sekä etu- että sukunimeksi?
Näitä olen kuullut ja nähnyt sekä etu- että sukuniminä; Kanerva, Kari, Taina... Kävin miettimään näitä yksi ilta nukahtamista odotellessa, nyt ei tule enempää mieleen. Itse en tykkää yhtään sukunimistä jotka ovat "jonkun nimiä", siis eihän sukunimeä voi valita, mutta pöljiä ne silti ovat. Anteeksi.
Kommentit (75)
Sirkka tuossa tulikin jo pari kertaa, mutta kerronpa kuitenkin ja tämä tarina on taivahan tosi!
Olin Ärrällä töissä 2000-l alussa. Sillon ei ollut vielä sirupäätteitä vaan pankkikortti höylättiin. Eli as anto kortin, minä höyläsin ja pidin korttia sillä aikaa kun as allekirjotti kuitin ja annoin sitte kortin takaisin asiakkaan kuittikappaleen kanssa. Normihomma.
Ohje oli, että sen verran pitää korttia vilkasta, että kahtoo nimestä, että onko kortti edes teoreettisesti oikealla henkilöllä. Eli miehellä miehen ja naisella naisen kortti. Allekirjotus tuli myös tarkistaa silmämääräsesti jne.
Kerran sitten tuli rouvashenkilö, maksoi kortilla ja katoin kortista nimen normaalisti. Enkä valehtele kun sanon että oli silmät puota päästä kun sen naisen nimi oli SIRKKA SIRKKA! On niitä muitakin hauskoja nimiä tullu vastaan, mutta tuo oli kyllä ainoa, jolla oli sekä että.
Ja tämä on tosijuttu.
Sirkka Sirkka asuu tai on asunut Kittilän Sirkassa. Omalta paikkakunnaltani löytyy ainakin Olli, Juuso, Lauri, Pentti, Eero, Jussi, Heikki, Rita
Kauppi on yleisemmin sukunimi, mutta tiedän myös etunimenä käytettäneen.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 22:52"]
Sirkka Sirkka asuu tai on asunut Kittilän Sirkassa.
[/quote]
Näin minäki eppäilen.
Eeva (ja myös Eva)