Miten saatte työhakemuksistanne persoonallisia?
Onko teillä antaa vinkkejä, miten saada se oma luonne sieltä näkyviin? Tuntuu että hemmetin hankala saada hakemuksiin mitään eloa. Oon ajatellut josko alkaisin pienessä taiteilijatuiterissa vääntämään hakemuksia, niin varmasti tulis jotain särmää niihin.
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 20:46"]
Saatu työkin oli kyllä ihan totaalista peetä eikä vastannut ilmoituksessa kerrottua juuri lainkaan.
[/quote]
Puhelinmyyntiä? Puhelinmyyntiä yritetään sokeroida jos millä hemmetin leikkititteleillä.
Itse tutustun haettavaan työhön ja firmaan mahdollisimman hyvin, jonka jälkeen kirjoitan omin sanoin (yleiskieleen muutettuna) miksi olisin hyvä työpaikkaan. Sen jälkeen karsin tekstistä kaikki korulauseet ja latteudet pois. Loppuun muutama tiukka fakta osaamisesta ja liitteeksi cv.
Viimeksi tänään tuli soitto avoimesta paikasta johon en ollut suoraan edes hakenut.
Jaa'a... Kaipa minä kirjoitan lievästi välinpitämättömällä asenteella omia hakemuksiani. Joskus olen jopa hieman röyhkeä esim. palkkatoiveissani. Työhakemuksiini on sitten tarttuneet ne ihmiset, jotka haluavat katsoa bluffini ja työhaastattelulla on tutkittu, että millainen persoona olen. En ole koskaan ollut kahta kuukautta kauempaa töissä.
Ja minä olen todellisessakin elämässä vähän välinpitämätön ja röyhkeä persoona, mutta työni olen aina hoitanut paremmin kuin kunnolla.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 20:41"]Oon ajatellut josko alkaisin pienessä taiteilijatuiterissa vääntämään hakemuksia, niin varmasti tulis jotain särmää niihin.
[/quote]
En lähde suoraan suosittelemaan, mutta on kyllä sanottava että sain sen (pohjatason) työn joka sitten lopulta eteni parempiin ja parempiin pesteihin (ensin samassa firmassa, sitten ko. firman asiakkaissa - tämä olisi ehkä mun ykkösneuvoni, eli että jos ei saa töitä niistä firmoista joihin haluaisi, kannattaa hakea töitä niistä firmoista jotka tekevät hommia niille firmoille joihin haluaisi) nimenomaan punaviinispäissäni kirjoittamallani hakemuksella.
En kirjoittanut mitään hullua enkä tietenkään mitään valheellista, mutta löysin kai sitten jonkin kaivatun letkeyden että pääsin haastatteluun.
Mutta siis, neuvoni ei ole että vedä pullo viiniä kun kirjoitat hakemusta, vaan että jos ei suunnitelma numero yksi oikeasti oikein natsaa niin yritä saada sellaista työtä jossa TUTUSTUT niihin ihmisiin joiden firmasta oikeasti haluat töitä. Kun ne ovat pari kertaa kehuneet että jopas oli hyvää settiä se mitä meille myit (tms.) niin voit alkaa edistää aktiivisemmin uraasi sinnepäin.