Suhteesta toiseen pikaisesti vaihto
Mä olen ihmetellyt, että mistä ihmiset löytää uuden kumppanin. Siis, sillä tavalla, että heti erotessa on jo uusi odottamassa.
Ja sen kanssa sitten muutetaan heti yhteen ja eletään yhteistä arkea.
Tämä koskee niin miehiä kuin naisia.
Itse en kyllä ole kyennyt eron jälkeen edes miettimään pitkään aikaan uutta suhdetta. Vaikka olenkin ollut se jättävä osapuoli. Jotenkin ajatusten siirto ihan uuteen tyyppiin on tuntunut mahdottomalta.
Kommentit (8)
Toisilla on ne tunteet kuolleet jo kauan ennen eroa. Itse olisin hyvin voinut rakastua uuteen heti eron jälkeen, olihan niitä ihastuksia jo ennen eroakin, koska exän kanssa ei oltu oltu enää kahteen vuoteen intiimisti tai mitään muutakaan. Eli kulissiliitto.
Ihmiset on erilaisia. Jotkut hyppii suhteesta toiseen ja aiheuttavat vain vahinkoa, toisilla asiat menee toisin vaikka pikaisesti uusi löytyykin.
Itsellä ei sinänsä ollut tarkoitusta eron jälkeen aloittaa heti uutta suhdetta, mutta siinä nyt kävi niin että eron (jota olin jo pohtinut pari vuotta ja tehnyt kaikkeni vanhan liiton eteen) jälkeen 3 viikon kuluttua törmäsin vanhaan tuttuun, jonka kanssa juttu luisti ja no, vetovoima oli vastustamaton. Rehellisesti kyllä sanoin, että olen juuri eronnut ja saatat olla laastari, mutta mulle sopii jos sulle sopii kun tiedät miten asiat on. Tuossahan tuo edelleen, 9 vuoden jälkeen...
Ihastuin avioliiton aikana toiseen. Avioliitto oli surkea. Ex-miestä ei kiinnostanut suhteen ylläpito mitenkään enää 20 vuoden liiton viimeisinä vuosina. Olin aina yksin ja siitä lähti ihastuminen. Kerroin ihastukselleni sitten ja lähennyimme.
Hain avioeroa välittömästi. Olen rakastunut. Yhdessä emme asu eikä ole tarkoituskaan. Vuosia jo näin. Tätä tunnetta ei voi verratakaan entisen suhteeseen. Niin hyvin on kaikki.
Moni ei uskalla olla yksin. Vaatii aina sen toisen ihmisen jotenkin täydentämään itseään. Eräänlaista hyväksikäyttöä sekin.
Yleensä ei koske naisia! Miehet eivät osaa olla yksin. Naiset kyllä. Naisilla on enemmän järkeä ja he miettivät kauemmin mistä syistä suhde kaatui. Miehet menevät sukupuoliviettinsä perässä.
Joillakin ei ole aikaa. Elämän aika on lyhyt. He tietävät, että edellisestä suhteesta toipuminen voi viedä vuosia tai ei onnistu ollenkaan. On pakko erota ja löytää uusi, koska suhde ei toimi ei itsestä vaan toisesta johtuvasta syystä. Suhteessa ei uskalla saada lapsia, koska toinen ei tahdo. Jos tahtoo ehtiä lisääntymään tämän elämän aikana on uusi suhde aloitettava. Toinen vaihtoehto on jättäytyä lapsettomaksi, mutta sekään ei tunnu hyvältä vaihtoehdolta, jos ihmiselle on tärkeää saada lapsia. Haavojaan nuolemaan jäävä vanhenee lapsettomana.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ei koske naisia! Miehet eivät osaa olla yksin. Naiset kyllä. Naisilla on enemmän järkeä ja he miettivät kauemmin mistä syistä suhde kaatui. Miehet menevät sukupuoliviettinsä perässä.
Höpöhöpö! Väittäisin, että koskee juuri naisia, koska naisten on niin helppo löytää lohduttaja. Tutkimusten mukaan naiset selviävät erosta nopeammin ja luulen sen johtuvan siitä, että on niin helppoa saada läheisyyttä ja seksiä. Kukaan ei vilkaisekaan miestä, jolla on mieli maassa.
Ex-vaimoni oli raskaana jo toiselle miehelle ennen harkinta-ajan loppua eli kun olimme vielä naimisissa. Minä katsoin vielä puoli vuotta sen jälkeen treffeillä ympärilleni miettien, että mitä jos joku näkee.
Seuraava ex ilmoitti aika pian eron jälkeen, että vientiä riittää tinderissä, kun minä vielä pohdin miten rakkaus loppuu ja miten vältän jatkossa olemasta se joka panostaa suhteeseen enemmän...
...no en ilmeisesti välttänyt sitä kun ystäväni törmäsi tuoreimpaan eksääni tinderissä noin viikko eron jälkeen, kun minä murehdin eroa vielä pari kuukautta sen jälkeen ja mietin onko minun hyvä käydä jo ulkoilutreffeillä naisen kanssa.
M43
Rakkaus.