Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teinkö tökerösti, olisitteko suuttuneet?

Vierailija
29.10.2014 |

Ystäväni on valitellut rahapulaansa,  ja aattelin että kysyn haluaisiko hän vähän ekstrarahaa jos "vahtisi" meidän 8- ja 10- vuotiaita lapsia (hänellä itsellä samanikäiset) jotta minä ja mies voisimme käydä vaikka ulkona syömässä.

ihan hyvää hyvyyttäni kysyin koska tuo on mielestäni melko helppo keino tienata hiukan ylimääräistä mutta toisen ystävän kautta sitten kuulin että oli suuttunut kuinka minä kehtaan rehviä ulkona syömisellä kun hänellä on just ja just varaa ruokaan:(

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 16:32"]

Minä olisin sanonut, että saa aina pyytää rahaa minulta lainaan ja että tiukassa paikassa voin ihan antaa parin päivän ruokarahat. Ja oisin painottanut, että ei saa epäröidä kysyä, koska autan mielelläni! Et tehnyt tökerösti, mutta ystäväsi saattoi kokea sen alentavana.

[/quote]

tämän olen sanonut kyllä, että autan miellelläni ja olen lainannutkin monesti.

soitin äsken ystävälleni ja selitin että en tarkoittanut loukata vaan oikeasti olisin tarvinnut apua ja koska tiedän että hän olisi ollut hyvä lapsenvahti niin siksi kysyin häntä ja kerroin että sama raha minulla Olisi mennyt ulkopuoliseen ihmiseen, tarkoitukseni ei ollut rehviä hänelle (niinkuin) hän asian ilmaisi. 

Ilmeisesti kuitenkin onnistuin niinpaljon asialla ystävääni loukkaamaan että sanoi minua moukaksi ja ettei hän minun almujani kaipaa. 

Peruutin sitten lastenhoitoavun ja pyysin anteeksi että kysyin. Hän paiskasi luurin korvaani. Ja laittoi viestin perään että menkää mun puolesta syömään vaikka kaupungin hienoimpana ravintolaan, häntä ei kiinosta.

en enää tiedä mitä sanoa:( 

ap

Vierailija
42/60 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ystävän mieli on maassa, tuollainen apu vain pahentaa. Masentunut näkee asioita kateuden läpi. Onko ystäväsi sinkku vai parisuhteessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin saattanut hieman vittuuntua siitä, että sä tarjoat mulle ystävänpalveluksesta rahaa. Eli siis kaverin muksuja hoidetaan kyllä ilmaiseksi, se on selvä juttu.

Vierailija
44/60 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

naurettavaa suuttua, jos toista haluaa auttaa. ystävällesi olisi kelvannut luultavasti vain nippu seteleitä käteen, ei työnteko.

Vierailija
45/60 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 16:50"]

Mä olisin saattanut hieman vittuuntua siitä, että sä tarjoat mulle ystävänpalveluksesta rahaa. Eli siis kaverin muksuja hoidetaan kyllä ilmaiseksi, se on selvä juttu.

[/quote]

No olisihan tuohon voinut sanoa että mielellään hoidan mutta en siitä rahaa ota, kyllä mä ainakin aina tarjoan rahaa kun lapset menevät yökylään hoitoon. En kehtaisi muuten viedä, ihme että joku siitäkin vittuuntunut, siis siitä että tarjoutuu maksamaan palveluksista. Ei hyvää päivää sentään.

Vierailija
46/60 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan terve tuo ystäväsi. Eikä edes taida olla aidosti ystäväsi. Sinuna rupeaisin ottamaan etäisyyttä. Ehkä tämä joskus, kun on miettinyt paremmin asiaa tajuaa olleensa typerä. Tai sitten ei

Vierailija
47/60 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ilahtuisin tarjouksestasi, ja lähtisin heti lastenhoitajaksi.

Vierailija
48/60 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olis suuttunut, kummallista ajatella ettei ap saisi puhua omasta rahankäytöstään ystävänsä kuullen. Kuinka kateellisia ihmiset oikein ovat.

Oon ite joskus opiskeluaikoina paljonkin hoitanut ystävien lapsia, ilmaiseksi ja maksettunakin. Ja aina on ollut päivänselvää että köyhä ystävä on saanut myös syödä jääkaapista kun on lapsia hoitanut.

Vierailija
49/60 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituvvammasia kavereita sulla.

Kyllä ylpeys saisi jäädä, jos lapsilta puuttuu leipä omasta pöydästä. Sitäpaitsi eihän se ole vastikkeetonta almurahaa.

Vierailija
50/60 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
51/60 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa? Olisin tarttunut tarjoukseen, enkä todellakaan olisi suuttunut! Outoa...

Vierailija
52/60 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa? Olisin tarttunut tarjoukseen, enkä todellakaan olisi suuttunut! Outoa...

Vierailija
53/60 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä köyhistä kavereista täytyy välittömästi hankkiutua eroon, eihän niistä ole kuin harmia.

Vierailija
54/60 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta teit ihan ok tarjouksen, olisin itse tarttunut siihen.

Vierailija
55/60 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 16:05"]

Mun mielestä on jo tökeröä tulla tänne ihmettelemään kuinka köyhä ystäväsi ei ottanut omahyväistä tarjoustasi vastaan. Olisit varmasti pystynyt esittämään työtarjouksesi loukkaamatta. Tajuavatko ihmiset ollenkaan miltä tuntuu elää ainaisessa rahapulassa, jolloin raha ei kertakaikkiaan riitä yhtään mihinkään ja joka hetki murehtii tulevaa. Sitten siinä pitäisi vielä muikeana taskurahalla paimentaa hyväosaisen kaverin lapsia. Ei jessus. 

[/quote]

Mä olin parhaalle ystävälleni lapsenhoitoapuna kolmen vuoden ajan kerran viikossa. Hän on todella hyvätuloinen ja itse ehdotti sitä järjestelyä, kun tiesi, että olen tiukilla. Se oli minulle hyvä juttu, ei olisi tullut mieleenkään loukkaantua! Kys. lapset ovat jo isoja, mutta edelleen olen heidän kanssaan tekemisissä ja ystäväni edelleen paras ystäväni.

Vierailija
56/60 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin suuttunut, hyvä ystävä voi mun mielestä antaakin sen summan minkä jostain lastenvahtimisesta tienaisi. Ja mieluummin jättää sitten itse käymättä kerran siellä ravintolassa...

Vierailija
57/60 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 16:32"]

Minä olisin sanonut, että saa aina pyytää rahaa minulta lainaan ja että tiukassa paikassa voin ihan antaa parin päivän ruokarahat. Ja oisin painottanut, että ei saa epäröidä kysyä, koska autan mielelläni! Et tehnyt tökerösti, mutta ystäväsi saattoi kokea sen alentavana.

[/quote]

Jos on oikea ystävyys, ei ota toisen avuntarjontaa alentavana. Ja oikea ystävä ei tarjoa apuaan sisi, että haluaisi toista alentaa. Miettikää tässä välissä ystävyyssuhteidenne laatua.

Vierailija
58/60 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se oli omalla tavallaan vähän alentava ehdotus. Mutta ei kai siitä suuttua olisi tarvinnut.

Vierailija
59/60 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon korsolaisena sitä miältä, että sulla on nirppanokkia ystävinä. Jos moisesta ehdotuksesta ottaa itseensä, olisi syytä hiaman tarkastella peilikuvaansa ja miättiä realiteetteja laittaen asiat tärkeysjärjestykseen ynnä kehittää itteään.

Vierailija
60/60 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 17:59"]

Olisin suuttunut, hyvä ystävä voi mun mielestä antaakin sen summan minkä jostain lastenvahtimisesta tienaisi. Ja mieluummin jättää sitten itse käymättä kerran siellä ravintolassa...

[/quote]

joo no ei me missään rahassa itsekään kylvetä ja usein ravintolassa käydä. Nyt oli tosiaan hääpäivää tarkotus mennä viettään tai mennäänkin mutta maksan yksityiselle lapsenvahdille.

päätin kyllä tuon viimeisen puhelun jälkeen etten tarjoa mitään ilmaislippuja keikoille enkä kyytejä ettei sitten vaan tule paha mieli.

ap