IS: 172cm Janne Kataja tuli kaapista suoraa puhetta pituudesta
Kun olin nuori yrittäjä, ja neuvotteluhuoneeseen tuli karismaattinen pitkä liikemies hyvin istuva puku päällä ja toinen harteikas kaveri, ja mä vaapuin sinne niin että hädin tuskin nenänpää näkyi neuvottelupöydän tiskistä, niin lähtökohtaisesti muhun suhtauduttiin vähän kuin lapseen.
Mun piti kompensoida jollain: joko ottaa tilanne haltuun komiikalla, tai olla sen kyseisen asian vahva asiaosaaja, eli valmistautua ekstrahyvin ja vakuuttaa, että pelataan samoilla pelinappuloilla.
Naisasioissa hän muistelee erään naispuolisen ystävänsä sanoja.
Hän sanoi, että hauskat miehet on seksikkäitä. Päätin, että tuohon täytyy pyrkiä.
Kommentit (62)
No ei 172 cm mikään niin lyhyt ole, että se olisi ongelma jota pitää kompensoida. Itse olen 167 cm enkä ole liike-elämässä kokenut mitään tuollaista tarvetta kompensoida muka puutteellista pituuttani. En ole ikinä ymmärtänyt tuota koko pituuskompleksia, joka joillain keskimittaa lyhyemmillä miehillä tuntuu olevan. Minusta ongelma on lähinnä heidän päässään.
En voi sille mitään et mielestäni alle 190 senttiset miehet ovat jääneet lyhyiksi. Alle 180 cm ovat pikku- ukkoja ja alle 170 cm ei voi kutsua edes mieheksi. Pikku- lapsia.
Myöntää nyt pituudekseen noin 169cm mutta tuskin on ihan sitäkään.
Itse aikuinen mies ja 171 cm. Kyllä sen huomaa kun isojen suomalaisten ihmismassojen keskellä kulkee ettei liian pitkä ole.
Tunnen itseni lähinnä pikkupojaksi vaikka muuten olen lihaksikas ja vahvakin.
Hän on pidempi kuin A.Manninen, joka jää alle 170cm
Vierailija kirjoitti:
Onko Kataja siis hauska?
Varmasti omasta mielestään suorastaan hulvaton. Kenties myös kaverinsa Aku Hirvinaaman mielestä.
En ymmärrä näitä pituushöpinöitä. Mitä väliä onko mies 195, 185, 175 vai 165 senttiä pitkä? Ihan muut asiat merkitsevät ihmisessä kuin pituus, johon ei edes voi itse vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Aki on päätä lyhempi Immua, pataan tulee
Tarjotaanko tätä pituusasiaa joidenkin muiden asioiden selittelyksi? Vai varoitus astmalääkkeistä?
Sanoi juttussa kyllä olevansa 169 cm.
Vierailija kirjoitti:
Onko Kataja siis hauska?
Suomen totisin koomikko. Onhan se tahattoman koominen.
Vierailija kirjoitti:
Aki Manninen on 176
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aki on päätä lyhempi Immua, pataan tulee
Sekö sen määrittää?
Taitaa tuollaisessa tilanteessa paikalle vaappuminen olla suurempi ongelma kuin henkilön pituus.
Vierailija kirjoitti:
Olen saman pituinen mies ja enkä ole ikinä miettinyt pituuttani tuolla tavalla. Miksi pituus on monelle noin iso asia?
Kyllä ne muijat miettii sitä hyvin hyvin tarkasti. Ja palstainsellit myös.
Ei kyse ole ainoastaan pituudesta, geenilotossa voittaneet ihan pelkän naamansa perusteella saavat tutkitusti etulyönti aseman. Sentakia on välillä vaikea uskoa tasa-arvoon, koska ihmisillä on niin primitiivisiä käyttäytymismalleja, joita monet eivät edes itse tiedosta.
Vierailija kirjoitti:
Olen saman pituinen mies ja enkä ole ikinä miettinyt pituuttani tuolla tavalla. Miksi pituus on monelle noin iso asia?
Lyhyitä kiusataan enemmän ja otetaan vähemmän vakavasti kaikilla elämän osa-alueilla. Miehen pituus on yhteydessä itsemurhariskiin ja tuloihin silloinkin, kun koulutus ja perhetausta on sama.
Jos haluat nähdä sydäntäsärkeviä tarinoita, kannattaa katso Redditistä keskustelupalsta "shortguys". Sinne kerätään viimeisimmät uutiset.
Kun pitkä mies on aggressiivinen, hän on päättäväinen ja määrätietoinen. Nuoret zoomerinaiset ovat yhä useammin pettyneitä jo 180cm miehiin. Pituuden inflaatio voimistuu ja vaatimukset korostuvat.
169 on pitkä, itse sanoo, lue uudelleen. muu on painovirhettä aikoinaan. mitä välii, on ihan ok tyyppi, tosi ok tyyppi. eikä maailmalta kuulu pahaa hänestä, osaakäyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aki Manninen on 176
No ei ole, kaupassa seisoin vieressä, eikä taatusti ole