Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teinkö tökerösti, olisitteko suuttuneet?

Vierailija
29.10.2014 |

Ystäväni on valitellut rahapulaansa,  ja aattelin että kysyn haluaisiko hän vähän ekstrarahaa jos "vahtisi" meidän 8- ja 10- vuotiaita lapsia (hänellä itsellä samanikäiset) jotta minä ja mies voisimme käydä vaikka ulkona syömässä.

ihan hyvää hyvyyttäni kysyin koska tuo on mielestäni melko helppo keino tienata hiukan ylimääräistä mutta toisen ystävän kautta sitten kuulin että oli suuttunut kuinka minä kehtaan rehviä ulkona syömisellä kun hänellä on just ja just varaa ruokaan:(

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hieman tilannetajua olisit tarvinnu. Ensi kerralla voit vain sanoa että menette hieman viettämään omaa aikaa tai kylään. Ei kannata puhua ystävillekkään joilla on taloudellisesti tiukkaa mihin ylimääräiseen sulla on varaa tai mitä joku tuote makso ellei se ole ollu lähes ilmanen.

Vierailija
22/60 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tällainen aloitus ja kommentointiketju mahdollista missään miesten keskustelupalstalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranen aika, kaverisi on todellinen mielensäpahoittaja. Ehdotuksesi oli mielestäni todella fiksu.

Vierailija
24/60 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt pitää kummankin pahoittaa mielensä, ja pyytää kummankin toiselta anteeks!

Vierailija
25/60 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heiluttelit varmaan seteliä kaverin nenän edessä ja sanoit kaverilles että jos hoidat nico-petteriä ja vanecca-vivesaa saat tämän kun me menemme sillä aikaa syömään sinne uuteen ravintolaan, ai niin ethän sä köyhänä sitä tietenkään tiedä, syömään viiden lajin illallisen.

Vierailija
26/60 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 15:53"]

Heiluttelit varmaan seteliä kaverin nenän edessä ja sanoit kaverilles että jos hoidat nico-petteriä ja vanecca-vivesaa saat tämän kun me menemme sillä aikaa syömään sinne uuteen ravintolaan, ai niin ethän sä köyhänä sitä tietenkään tiedä, syömään viiden lajin illallisen.

[/quote]

Ja seteli oli ruttuinen femma, nyyh!

Vierailija
27/60 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä et tehnyt tökerösti. Eka ajatukseni oli, että ystäväsi on lapsellinen ja kateellinen, mutta toisaalta ymmärtää että tuollaisestakin voi loukkaantua, mikäli tämä ystävä tuntee jotenkin epäonnistuneensa ja kokee alemmuutta huonomman rahatilanteensa vuoksi.

Vierailija
28/60 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ystävä on yh niin aina pahempi: sulla on sekä mies että rahaa syödä ulkona ja maksaa lastenhoidosta.

Parempi vaan jos ei kaverien välillä raha liikkuis yhtään.

Vierailija
29/60 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et sanonut hänelle mm. tuota "kun teillä on niin vähän rahaa". Se etenkin on moukkamaista.

Ja muutenkin ehdotuksesi on sen verran suora, että siitä voi oikeasti pahoittaa mielensä. Raha-asiat ovat arkoja asioita.

Ottaisitko muuten itse  maksua siitä, että katsoisit kaverisi lapsia? En minä ainakaan ottaisi, ja kokisin aika erikoisena, jos siitä rahaa tarjottaisiin.

Vierailija
30/60 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monesti ollut ystäväni kanssa ulkona, viimeksi oltiin juuri leffassa kun sain ilmaset liput. Ja monesti olen antanut konserttilippuja mitä olen saanut töistä hänelle yms.

oikeesti ajattelin että tuossa olisi ystävän ollut hyvä saada helposti ekstra rahaa kun ei noista lapsista juurikaan paljon vaivaa ole ja mieluummin maksaisin tutulle ja turvalliselle ihmiselle kun ulkopuoliselle, en arvannut että joku voisi käsittää asian noin.

ap

Vierailija
31/60 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi suuttunut. Mutta en kyllä ystävien lapsia vahtisi rahaa vastaan vaan ilmaiseksi.

Vierailija
32/60 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herra isä kuinka ihmiset voivat olla noin negatiivisia, en todellakaan heilutellut vitosen seteliä tai töksäytellyt että olette köyhiä, vaan kerroin kuinka vaikeeta on saada lapsenvahtia johon luottaisi ja sanoin että jos hänellä on kiinnostusta ottaa meidän lapsia niin voisin siitä jopa maksaa.

ja mainittakoon vielä että ystävä itse aloitti tämän keskustelun kysymällä mitä meinaatte miehen kanssa tehdä hääpäivänämme..

ap

Vierailija
33/60 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on jo tökeröä tulla tänne ihmettelemään kuinka köyhä ystäväsi ei ottanut omahyväistä tarjoustasi vastaan. Olisit varmasti pystynyt esittämään työtarjouksesi loukkaamatta. Tajuavatko ihmiset ollenkaan miltä tuntuu elää ainaisessa rahapulassa, jolloin raha ei kertakaikkiaan riitä yhtään mihinkään ja joka hetki murehtii tulevaa. Sitten siinä pitäisi vielä muikeana taskurahalla paimentaa hyväosaisen kaverin lapsia. Ei jessus. 

Vierailija
34/60 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 16:05"]

Mun mielestä on jo tökeröä tulla tänne ihmettelemään kuinka köyhä ystäväsi ei ottanut omahyväistä tarjoustasi vastaan. Olisit varmasti pystynyt esittämään työtarjouksesi loukkaamatta. Tajuavatko ihmiset ollenkaan miltä tuntuu elää ainaisessa rahapulassa, jolloin raha ei kertakaikkiaan riitä yhtään mihinkään ja joka hetki murehtii tulevaa. Sitten siinä pitäisi vielä muikeana taskurahalla paimentaa hyväosaisen kaverin lapsia. Ei jessus. 

[/quote]

siinä yksi mielensäpahottaja, voi Jeesus. Ap ei ensinnäkään ihmetellyt miksi kaveri ei ottanut tarjousta vastaan vaan kysyi tekikö tökerösti!! Luetun ymmärtämisessä vikaa????

toisekseen ap teki tarjouksensa asiallisesti, ei loukkamalla, kysyi vaivihkaa onko kiinostusta!!

ja kolmanneksi älä satuile rahasummasta mitään ja keksi omasta päästäsi, summaa ei mainittu ja sillä siisti!

en yhtään ihmettele että olet köyhä, loukkaanut varmaan vakituisesta työpaikastakin, kuinka joku kehtaa köyhälle tarjota jotain työpaikkaa mistä saa rahaa, sen sijaan valitat kotona kuinka kamalaa on olla köyhä. Voi Jeesus tosiaan.

Vierailija
35/60 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

esitin asiani keskustelun lomassa, että olisin valmis maksamaan jos löytyisi hyvä ja turvallinen lapsenvahti, sanoin ystävälle että jos häntä kiinostaa niin voin hänelle maksaa lapsiamme hoidosta että pääsisimme syömään.

ihan saman rahan maksan nyt sitten ulkopuoliselle ja kyse ei ole taskurahasta.

kummallista että valitat rahapulasta ja sitten et kuitenkaan ole valmis tekemään mitään sen eteen.

itse hoidin mielelläni serkkujani perjantaisin kun opiskelin, helppoa ylimääräistä rahaa opiskelijan kukkaroon, ja en todellakaan ajetellut että tuolla ne vetää raflassa sisäfilettä kun itse syön nuudelia vaan ajattelin että jes, nyt mäkin pääsen tyttöjen kanssa ulos jne.. 

ap

Vierailija
36/60 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ccc

Vierailija
37/60 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

tää köyhä on niitä joka rutisee että sossun rahan pitäis olla isompi ja yhteiskunnalta pitäis saada ilmaseks kaikki tekemättä mitään.

oikeesti jos sulle tarjotaan työtä ja vielä suht helppoa ja ilman veroja niin miksi ihmeessä kieltäydyt? Mieluummin poraat rahapulaasi joka keskustelupalstalla.. 

Niin että rahaa saadakseen olis vielä pitänyt paimentaa isoja lapsia, ilmatteeksi sen hyväosaisen(normaalisuolaista töissäkäyvän) olis pitänyt sulle se raha antaa... Voi jeesus vittu ittelles, sun kasaas se aurinko ei tuu paistan ikinä, ja siinähän ihmettelet syytä dorka.

Vierailija
38/60 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveriasi vain harmitti, kun et tajunnut "lainata" hänelle rahaa. 

Vierailija
39/60 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin sanonut, että saa aina pyytää rahaa minulta lainaan ja että tiukassa paikassa voin ihan antaa parin päivän ruokarahat. Ja oisin painottanut, että ei saa epäröidä kysyä, koska autan mielelläni!

Et tehnyt tökerösti, mutta ystäväsi saattoi kokea sen alentavana.

Vierailija
40/60 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinäpä se syykin sitten selvisi kun ystäväsi on yksinkertainen ja tyhmä.