Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä ärsytti nirso vieras

Vierailija
29.10.2014 |

Pyysin muutaman kaverin luokseni kahville. Tarjolla oli kahvin lisäksi tummaa suklaata, leipäjuustoa,marjoja, erilaisia pähkinöitä. Kahvin kanssa halutessa kermaa.

Kaikille kelpasi tarjoilut, paitsi yhdelle nirsolle. Valitti, ettei voi juoda kahvia ilman rasvatonta maitoa. Syötävät olisi pitänyt olla korvapuustia, kääretorttua tai keksiä, siis makeaa.

Joi sitten pelkkää vettä ja murjotti. Olis tuonut omat eväät, jos on niin ruokarajoitteinen. Ihme nirsoilija!

Kommentit (253)

Vierailija
61/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 21:14"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 20:49"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 19:37"]

Häh? Väität ensin maidon olevan vaarallista, koska siihen lisätään lääkkeitä, jotka kymmenkertaistaa maidontuotannon. Vänkäämisen jälkeen mainitset EU:ssa kielletyn kasvuhormonin, joka lisää tuotantoa max 15%. Huomaat kai itsekin, että perustelusi ontuu kuin yksijalkainen lehmä.

Mitä taas kysymyksiisi tulee, niin en näe maidon juontia sen suurempana ongelmana kuin minkään muunkaan yleisesti turvallisena pidetyn tuotteen kuluttamista. Jos haluat saada ihmisiä kääntymään uskoosi, niin kannattaa pysytellä tosiasioissa. Paskapuheilla teet vain itsesi naurettavaksi.

[/quote]

En väittänyt maidon olevan siksi vaarallista, vaan epäeettistä. Ja kuten kysyin, kaikki kuluttamasi maitotuotteetko ovat Suomesta, tai edes EU:sta? Mainitsin nimeltä ainoastaan yhden lääkkeen ja kerroin rehellisesti, etten tiedä mm. lypsyrobottien prosentuaalista osuutta maidontuotannon kasvattamisessa. Sen sijaan, että rakentelet olkiukkoja, olisit keskittynyt todistamaan paskapuheiksi väittämiäsi argumenttejani sitten vääräksi. 

Maito on itsessään ihmiselle vaarallista, kuten jo selitin, mutta sisälukutaitosi on ilmeisesti kadonnut maidonjuonnin seurauksena. Kysyn uudestaan, että luuletko, ettei 11 eri kasvuhormonia ja 36 muuta hormonia (plus lehmien ravinnossa käytetyt pestisidit ja ainakin USA:ssa käytössä olevat jatkuvat antibiootit) tee hallaa kehollesi? Maitotuotteet aiheuttavat mm. osteoporoosia, diabetestä, anemiaa ja syöpää. Esim. Suomessa edelleen vallalla oleva käsitys siitä, että maidon kalsium estää osteoporoosia, millä ihmeellä selitetään yksi johtavista maidonjuontimaista = yksi johtavista osteoporoosimaista? Mutta ei se ole minulta pois, ettet halua ajatella omilla aivoillasi. Lehmiltä toki, muttei minulta.

[/quote]

Ja aina vaan hämympää juttua pukkaa. Pitääkö tämä jankkaaminen aloittaa alusta? Väitit että lääkkeet kymmenkertaistavat maidontuotannon. MINÄ KYSYN: MITKÄ LÄÄKKEET? Lypsyrobotti ei ole lääke.

Minä en luule mitään maidon hormoneista. Minä luotan siihen tutkittuun tietoon mitä julkaistaan. Magneettimedia-tasoinen "tieto" ei kelpaa. Pysyttele siis asiassa.

[/quote]

Jos nyt lukisit viestini ihan ajatuksen kanssa, kuten olen kehottanut jo aiemmin, ymmärtäisit ehkä vihdoin, että kerroin maidontuotannon jopa kymmenkertaistuvan lääkkeillä JA mekaanisilla keinoilla (=lypsyrobotti). Ja tämä perustuu ihan maitotilallisilta saatuun tietoon, sekä tutkimuksiin. Itsekään en usko magneettimediaan tai mm. sokeaan rokotevastaisuuteen. Sinun tosiasiasi siis perustuvat maatila- ja maitolobbareiden propagandaan? Ei puolueettomiin tutkimuksiin. Suuri osa suomalaisista on vihdoin herännyt ja huomannut, että heille tuputetut ravintosuositukset eivät olekaan niin yksioikoisia, kuin on väitetty. 

Ja lisää olkiukkoa vaan pukkaa sieltä suunnasta. Ei se muuta tosiasioita yhtään mihinkään. Mutta kuten jo aiemmin yritin, en jatka tätä turhanpäiväistä väittelyä sille sopimattomassa ketjussa.

Vierailija
62/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:53"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:38"]

Maito on oikeasti vaarallista ja kun ajattelee, että se sisältää kudosnestettä, ulosteita ja jopa mätää, niin luulisi useammankin siitä kieltäytyvän. Maito ei estä osteoporoosia, vaan jopa lisää luunmurtumia.

[/quote]

Tulehan takaisin maan pinnalle.

[/quote]

Tai sinä sieltä maitopropagandan syövereistä. Mikä kommentissani tuntui uskomattomalle? Luuletko, että lehmän herkät utareet kestävät lypsykoneita rikkoutumatta? Lehmän, jonka on maidollaan tarkoitus ruokkia vasikkansa. Sen sijaan, sen maidontuotanto jopa kymmenkertaistetaan/päivä lääkkeillä ja mekaanisesti, ja vasikan suun sijaan sen utareihin kiinnitetään lypsykoneet! Ajattele itse mitä juot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 15:06"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:45"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:14"]

Mä olen aina luullut, että tarjoilut yritetään laittaa sellaisiksi, että jokainen vieras voi jotakin ottaa. Mutta ap:n tarjoilut oli sen verran vaikeat, että itse olisin joutunut tyytymään vain mustaan kahviin.

[/quote]

Olet luullut väärin. Vieras nauttii tarjottavista tuotteista sitä mikä itselle maistuu. Jos ei maistu mikään, niin siltikin naama pidetään peruslukemilla. Kohteliaat vieraat saattavat jopa kehua tarjoilua.

[/quote]

Senkus sit istut naama peruslukemilla. Onneksi mun tuttavapiirissä osataan laittaa parempia tarjoiluja. Jopa allergisille ja keliaakikoille.

[/quote]

Muistathan sitten rajata vierailusi omaan tuttavapiiriisi. Möllöttäviä hapannaamoja ei kaivata kahvikutsuille.

Vierailija
64/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 15:10"]

Mä olen aina luullut, että tarjoilut yritetään laittaa sellaisiksi, että jokainen vieras voi jotakin ottaa. Mutta ap:n tarjoilut oli sen verran vaikeat, että itse olisin joutunut tyytymään vain mustaan kahviin.

[/quote]

Olet luullut väärin. Vieras nauttii tarjottavista tuotteista sitä mikä itselle maistuu. Jos ei maistu mikään, niin siltikin naama pidetään peruslukemilla. Kohteliaat vieraat saattavat jopa kehua tarjoilua.

[/quote]

Senkus sit istut naama peruslukemilla. Onneksi mun tuttavapiirissä osataan laittaa parempia tarjoiluja. Jopa allergisille ja keliaakikoille.

[/quote]

Muistathan sitten rajata vierailusi omaan tuttavapiiriisi. Möllöttäviä hapannaamoja ei kaivata kahvikutsuille.

[/quote] Sinähän se lupasit istua naama totisena! Ja jyystää sitä mitä tarjotaan vaikka syän märkänis. = D

Vierailija
65/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 21:41"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 21:34"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 21:20"]

Miksi et tarjonnut noitten erikoisuuksien lisäksi vaikkapa tavallisia voileipiä?

[/quote]

Eikö jo esille pano sytytä valoja, mistä tässä on kysymys? Asiallahan siis VHH/karppihörhö, heillehän normileipä on saatanasta, eli jo yksinään paljon pahempi juttu, kuin Päivi Räsäselle abortti, homoliitot ja eutanasia yhteensä.

[/quote]

Kiivasta porukkaa tuntuu vhh-jengi olevan. Jääkö jotain ravinteita saamatta, kun mielialat nousee nollasta sataan pienestäkin vilja-aiheisesta ärsykkeestä.

[/quote]

Mä en edelleenkään tajua, miksi täällä ulistaan näitä karppi/vhh-juttuja. Mä en karppaa, mutta ei mun silti tarvitse joka aterialla pullaa/leipää saada. Kahvi uppoaa vallan mainiosti muutenkin. Tummaa suklaata syön mieluummin kuin vaaleaa, koska siinä on myös makua.

Vierailija
66/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumma suklaa on pahaa, olkoon terveellistä, syön maitosuklaata.

Vierailija
67/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 15:08"]

Maito on oikeasti vaarallista ja kun ajattelee, että se sisältää kudosnestettä, ulosteita ja jopa mätää, niin luulisi useammankin siitä kieltäytyvän. Maito ei estä osteoporoosia, vaan jopa lisää luunmurtumia.

[/quote]

[/quote]

Tai sinä sieltä maitopropagandan syövereistä. Mikä kommentissani tuntui uskomattomalle? Luuletko, että lehmän herkät utareet kestävät lypsykoneita rikkoutumatta? Lehmän, jonka on maidollaan tarkoitus ruokkia vasikkansa. Sen sijaan, sen maidontuotanto jopa kymmenkertaistetaan/päivä lääkkeillä ja mekaanisesti, ja vasikan suun sijaan sen utareihin kiinnitetään lypsykoneet! Ajattele itse mitä juot.

[/quote]

Nämä salaliittoja joka puolella näkevät hysteerikot ovat oikeasti todella rasittavia. Kerrohan mitä lääkkeitä Suomessa käytetään maidontuotannon kymmenkertaistamiseksi!

Vierailija
68/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tajua, mistä kaikki repivät tuon karppaamisen tähän. Itse en todellakaan karppaa, vaan suosin lisäaineettomia perusmakuja, ja ap:n tarjoilu kuulostaa herkulliselta. Helvetin ahdasmielisiä vastaajia. Minusta tarjoomukset kuulostivat tyylikkäiltä, mutta junttimammat tietysti kaipaavat sitä kaupan esanssinmakuista e-koodikakkua.

Vierailija
69/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 15:12"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote] Sinähän se lupasit istua naama totisena! Ja jyystää sitä mitä tarjotaan vaikka syän märkänis. = D

[/quote]

Täh? Minä olen kaikkiruokainen enkä nirsoile. Olen pelkästään mielissäni kun saan kutsun kahvipöytään.

Vierailija
70/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 15:08"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Täysin samaa mieltä. Ihminen ei tarvitse yhtään mitään eläimistä peräisin olevaa. Ihan hyvin ollaan tultu toimeen pelkillä villivihanneksilla jo vuosituhansia!!!! Ettekö te ääliöt tajua!!!!

t. toinen vegaani

Vierailija
71/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 15:18"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 15:12"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Täh? Minä olen kaikkiruokainen enkä nirsoile. Olen pelkästään mielissäni kun saan kutsun kahvipöytään.

[/quote] Uskon sen täysin! = D

Vierailija
72/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä porukkaa täällä oikein kommentoi? Leipäjuusto ei muka sovi kahvin kanssa?? Sehän on nimenomaan jälkiruoka-/kahvipöydän herkku!! Ja sinä joka keliaakikon tarjoiluista huutelit, leipäjuusto on keliaakikolle mitä mainioin kahvileipä.

Oli tarjolla mitä tahansa, vieraillakin pitää olla käytöstavat. Aina voi myös sanoa, että kiitos minä en nyt ota mitään. Ja kyllä tuommoiset tarjottavat on nykyään aika yleisiä, monet jopa toivovat esim hedelmiä ja palan tummaa suklaata eikä ainaista pullaa, josta tulee vain paha olo.

Vierailija
73/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 07:40"]

Aika ankeat kestit oli sulla. Jyviä ja pahaa suklaata.

[/quote]

Muuten tarjoilut olivat ok, tumma suklaa hakkaa maitosuklaan etenkin kahvin kanssa mennen tullen. Mutta olisin silti laittanut lisäksi jotain perinteistä, eli keksejä tai vohveleita.

Vierailija
74/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 15:32"]

Siis mitä porukkaa täällä oikein kommentoi? Leipäjuusto ei muka sovi kahvin kanssa?? Sehän on nimenomaan jälkiruoka-/kahvipöydän herkku!! Ja sinä joka keliaakikon tarjoiluista huutelit, leipäjuusto on keliaakikolle mitä mainioin kahvileipä. Oli tarjolla mitä tahansa, vieraillakin pitää olla käytöstavat. Aina voi myös sanoa, että kiitos minä en nyt ota mitään. Ja kyllä tuommoiset tarjottavat on nykyään aika yleisiä, monet jopa toivovat esim hedelmiä ja palan tummaa suklaata eikä ainaista pullaa, josta tulee vain paha olo.

[/quote]

Huono toi tarjoilu oli. Siinä ei ollut maidottomille mitään ja jos on vieläpä allerginen suklaalle ja pähkinöille niin kahvi jää vaan jäljelle.

Vierailija
75/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 15:34"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 15:32"]

Siis mitä porukkaa täällä oikein kommentoi? Leipäjuusto ei muka sovi kahvin kanssa?? Sehän on nimenomaan jälkiruoka-/kahvipöydän herkku!! Ja sinä joka keliaakikon tarjoiluista huutelit, leipäjuusto on keliaakikolle mitä mainioin kahvileipä. Oli tarjolla mitä tahansa, vieraillakin pitää olla käytöstavat. Aina voi myös sanoa, että kiitos minä en nyt ota mitään. Ja kyllä tuommoiset tarjottavat on nykyään aika yleisiä, monet jopa toivovat esim hedelmiä ja palan tummaa suklaata eikä ainaista pullaa, josta tulee vain paha olo.

[/quote]

Huono toi tarjoilu oli. Siinä ei ollut maidottomille mitään ja jos on vieläpä allerginen suklaalle ja pähkinöille niin kahvi jää vaan jäljelle.
[/quote]

no...jospa ap tunsi vieraita sen verran ettei näitä allergioita ollut? Pitääkö kaikki erityisryhmät huomioida varmuuden vuoksi vaikka heidän edustajia ei ole paikalla?

Vierailija
76/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 15:40"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 15:34"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 15:32"] Siis mitä porukkaa täällä oikein kommentoi? Leipäjuusto ei muka sovi kahvin kanssa?? Sehän on nimenomaan jälkiruoka-/kahvipöydän herkku!! Ja sinä joka keliaakikon tarjoiluista huutelit, leipäjuusto on keliaakikolle mitä mainioin kahvileipä. Oli tarjolla mitä tahansa, vieraillakin pitää olla käytöstavat. Aina voi myös sanoa, että kiitos minä en nyt ota mitään. Ja kyllä tuommoiset tarjottavat on nykyään aika yleisiä, monet jopa toivovat esim hedelmiä ja palan tummaa suklaata eikä ainaista pullaa, josta tulee vain paha olo. [/quote] Huono toi tarjoilu oli. Siinä ei ollut maidottomille mitään ja jos on vieläpä allerginen suklaalle ja pähkinöille niin kahvi jää vaan jäljelle. [/quote] no...jospa ap tunsi vieraita sen verran ettei näitä allergioita ollut? Pitääkö kaikki erityisryhmät huomioida varmuuden vuoksi vaikka heidän edustajia ei ole paikalla?

[/quote]

Eihän ap huomioinut kun ei järkännyt sille yhdelle edes maitoa.

Vierailija
77/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 15:34"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 15:32"]

[/quote]

[/quote]

Ehkäpä ap tunsi vieraansa ja tiesi ettei joukossa ole maidottomia tai pähkinä- tai suklaa-allergikkoja.

Vierailija
78/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on pitka ketju pullatarjoiluista. En jaksanut lukea muuta kuin ensimmaisen sivun. Onneksi asun USAssa jossa ei moista kahvikutsukulttuuria ole. Meilta ei loytyisi pullaa, kakkua, pikkuleipia eika kekseja kun mitaan noista ei syoda. Teeta, murukahvia ja lasillinen viinia voitaisiin tarjota.

Vierailija
79/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 21:56"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 21:14"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 20:49"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 19:37"]

Häh? Väität ensin maidon olevan vaarallista, koska siihen lisätään lääkkeitä, jotka kymmenkertaistaa maidontuotannon. Vänkäämisen jälkeen mainitset EU:ssa kielletyn kasvuhormonin, joka lisää tuotantoa max 15%. Huomaat kai itsekin, että perustelusi ontuu kuin yksijalkainen lehmä.

Mitä taas kysymyksiisi tulee, niin en näe maidon juontia sen suurempana ongelmana kuin minkään muunkaan yleisesti turvallisena pidetyn tuotteen kuluttamista. Jos haluat saada ihmisiä kääntymään uskoosi, niin kannattaa pysytellä tosiasioissa. Paskapuheilla teet vain itsesi naurettavaksi.

[/quote]

En väittänyt maidon olevan siksi vaarallista, vaan epäeettistä. Ja kuten kysyin, kaikki kuluttamasi maitotuotteetko ovat Suomesta, tai edes EU:sta? Mainitsin nimeltä ainoastaan yhden lääkkeen ja kerroin rehellisesti, etten tiedä mm. lypsyrobottien prosentuaalista osuutta maidontuotannon kasvattamisessa. Sen sijaan, että rakentelet olkiukkoja, olisit keskittynyt todistamaan paskapuheiksi väittämiäsi argumenttejani sitten vääräksi. 

Maito on itsessään ihmiselle vaarallista, kuten jo selitin, mutta sisälukutaitosi on ilmeisesti kadonnut maidonjuonnin seurauksena. Kysyn uudestaan, että luuletko, ettei 11 eri kasvuhormonia ja 36 muuta hormonia (plus lehmien ravinnossa käytetyt pestisidit ja ainakin USA:ssa käytössä olevat jatkuvat antibiootit) tee hallaa kehollesi? Maitotuotteet aiheuttavat mm. osteoporoosia, diabetestä, anemiaa ja syöpää. Esim. Suomessa edelleen vallalla oleva käsitys siitä, että maidon kalsium estää osteoporoosia, millä ihmeellä selitetään yksi johtavista maidonjuontimaista = yksi johtavista osteoporoosimaista? Mutta ei se ole minulta pois, ettet halua ajatella omilla aivoillasi. Lehmiltä toki, muttei minulta.

[/quote]

Ja aina vaan hämympää juttua pukkaa. Pitääkö tämä jankkaaminen aloittaa alusta? Väitit että lääkkeet kymmenkertaistavat maidontuotannon. MINÄ KYSYN: MITKÄ LÄÄKKEET? Lypsyrobotti ei ole lääke.

Minä en luule mitään maidon hormoneista. Minä luotan siihen tutkittuun tietoon mitä julkaistaan. Magneettimedia-tasoinen "tieto" ei kelpaa. Pysyttele siis asiassa.

[/quote]

Jos nyt lukisit viestini ihan ajatuksen kanssa, kuten olen kehottanut jo aiemmin, ymmärtäisit ehkä vihdoin, että kerroin maidontuotannon jopa kymmenkertaistuvan lääkkeillä JA mekaanisilla keinoilla (=lypsyrobotti). Ja tämä perustuu ihan maitotilallisilta saatuun tietoon, sekä tutkimuksiin. Itsekään en usko magneettimediaan tai mm. sokeaan rokotevastaisuuteen. Sinun tosiasiasi siis perustuvat maatila- ja maitolobbareiden propagandaan? Ei puolueettomiin tutkimuksiin. Suuri osa suomalaisista on vihdoin herännyt ja huomannut, että heille tuputetut ravintosuositukset eivät olekaan niin yksioikoisia, kuin on väitetty. 

Ja lisää olkiukkoa vaan pukkaa sieltä suunnasta. Ei se muuta tosiasioita yhtään mihinkään. Mutta kuten jo aiemmin yritin, en jatka tätä turhanpäiväistä väittelyä sille sopimattomassa ketjussa.

[/quote]

Sinä taisit puhua jenkkiläisistä maitotiloista? Sanoit myös aiemmassa viestissäsi, että Suomessa käytetään vain mekaanisia keinoja. Miksi sinä yrität nyt vääristellä asioita ja sotkea ne lääkkeet suomalaiseenkin maidontuotantoon?

t.ohis

Vierailija
80/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 18:15"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 17:35"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:38"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 08:06"] [quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 08:02"] Miksei edes punaista maitoa voi tarjota vaikka olisikin karppihörhö? [/quote] Kaikilla ei ole maitoa välttämättä tarjolla. Itselläni saattaa olla kevytmaitoa kaapissa jos laitan jotain ruokaa johon käytän maitoa, mutta sellaisenaan en sitä juo. Vasikoillehan se on lähinnä tarkoitettukin mutta Suomessa perinteet ja elintarviketeollisuuden lobbaus ovat saaneet siitä niin arkisen asian että monelle tuntuu olevan vaikea käsittää että sitä ei aina ole jokaisen kotona. [/quote]   Samaa mieltä. Maito on oikeasti vaarallista ja kun ajattelee, että se sisältää kudosnestettä, ulosteita ja jopa mätää, niin luulisi useammankin siitä kieltäytyvän. Maito ei estä osteoporoosia, vaan jopa lisää luunmurtumia. Meillä ei ole maitoa edes vieraille. Pidän kaapissa vieraita varten jotain Completa-kahvinvalkaisuainetta, jos joku sellaista välttämättä haluaa.  [/quote] Miksi teillä ei edes vieraille tarjota maitoa? Oletko muka niin huolissasi vieraittesi terveydestä, että maitotilkka kahvissakin on kamalaa?

[/quote]

Miksi ihmeessä ostaisin jotain, mistä heittäisin loput roskiin? Meille useimmat vieraat tulevat ilman etukäteisvaroitusta, koska asumme niin kätevästi keskustassa. Joutuisin pitämään jatkuvaa varastoa maitoa, jolle meille ei ole mitään käyttöä. 
[/quote]

No se on eri juttu, jos vieraat tulee kutsumatta. Silloin ei pidä odottaa saavansa välttämättä edes sitä kahvia. Mutta mikä estää tarjoamasta kutsutuille vieraille maitoa kahvin kanssa? Litran maito ei paljoa maksa ja jos hukkaan heitto huolettaa, maitoa saa nykyisin vaikka kahden desin puteleissa.