Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä ärsytti nirso vieras

Vierailija
29.10.2014 |

Pyysin muutaman kaverin luokseni kahville. Tarjolla oli kahvin lisäksi tummaa suklaata, leipäjuustoa,marjoja, erilaisia pähkinöitä. Kahvin kanssa halutessa kermaa.

Kaikille kelpasi tarjoilut, paitsi yhdelle nirsolle. Valitti, ettei voi juoda kahvia ilman rasvatonta maitoa. Syötävät olisi pitänyt olla korvapuustia, kääretorttua tai keksiä, siis makeaa.

Joi sitten pelkkää vettä ja murjotti. Olis tuonut omat eväät, jos on niin ruokarajoitteinen. Ihme nirsoilija!

Kommentit (253)

Vierailija
21/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni nuo olivat ihanat tarjoilut! Itselläni on periaate, että muuten kahvin kanssa maitoa, mutta jos on mahdollista, niin kermaa. Sitä tarvitseekin vähemmän ja pehmentää suomalaisen kahvin kitkeryyttä (:
Marjat ja leipäjuusto ovat ihania, leipäjuustoa kun ei itse yleensä tule ostettua ja marjat tuovat raikkautta kokonaisuuteen. Tumma suklaa on terveellistä ja ihanan makuista kahvin kanssa. Pähkinät, varsinkin jos niitä on montaa erilaista ovat myös oiva napostelu kahvipöytään.
Olen kateellinen kun en ole kaverisi ja saisi noin hyviä tarjoiluja (:

Vierailija
22/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän oudot tarjoilut minunkin mielestäni, turhan persoonalliset kahvihetkelle. Laitoitko tarjolle sellaista mistä itse pidät miettimättä vieraiden mieltymyksiä? Itsekään en pidä leipäjuustosta ja pähkinöiden natustelu kahvin kanssa on jotenkin outoa. Ja kitkerä tumma suklaa kitkerän kahvin kanssa on vähän omituinen valinta myös. Puuttuu jokin maukas ja lauhkeamman makuinen särvin kahvin ohelle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo kahvia. Tuomitsen tietenkin kaikki sellaiset KAHVIkutsut, joilla tarjotaan kahvia. ;)

Vierailija
24/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta just kuulosti ihanilta nuo tarjottavat! Kahvia _kermalla_ (nam), leipäjuustoa (NAM, ja käy muuten kahvin kanssa todella hyvin, kun jotkut siitä valittelivat), pähkinöitä (nam), marjoja (nam) ja tummaa suklaata (NAMNAM, tämäkin sopii ihanasti kahvin kanssa) :D

Mutta joka tapauksessa, olisipa siellä tarjoiltu vaikka mykyrokkaa tai artisokkaa, niin en kyllä kehtaisi asiasta murjottaa.

Vierailija
25/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 08:06"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 08:02"]

Miksei edes punaista maitoa voi tarjota vaikka olisikin karppihörhö?

[/quote]

Kaikilla ei ole maitoa välttämättä tarjolla. Itselläni saattaa olla kevytmaitoa kaapissa jos laitan jotain ruokaa johon käytän maitoa, mutta sellaisenaan en sitä juo. Vasikoillehan se on lähinnä tarkoitettukin mutta Suomessa perinteet ja elintarviketeollisuuden lobbaus ovat saaneet siitä niin arkisen asian että monelle tuntuu olevan vaikea käsittää että sitä ei aina ole jokaisen kotona.

[/quote]

No ei meilläkään ikinä normaalisti ole maitoa kotona, mutta kyllä minä sen purkin ostan vieraita varten jos ITSE PYYDÄN (vrt. ap) heitä käymään. Aika harva oikeasti tykkää kahvista mustana, varsinkaan sellaisesta perusjuhlamokasta, joka on kamalaa kuraa muutenkin.

Vierailija
26/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että ap on löytänyt karppauksen ja on tyytyväinen. Kuitenkin, mitä on kommentoitukin, valinnat olivat hieman erikoisia kahvin kanssa tarjottaviksi. Miten olisi seuraavalla kerralla esimerkiksi karppi-mutakakku (http://karppaus.info/resepti/resepti.php?id=2805) ja juustoleipäset (http://karppaus.info/resepti/resepti.php?id=196) voilla? Maistuisi varmasti kivasti kahvin kanssa ihan kaikille jollekin ainesosalle allergisia lukuunottamatta.

Vierailija
27/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vain tumma suklaata, miksei myös maitosuklaata. Miksi purkki kermaa, miksei edes maitoa, pähkinöitä, joille osa on allergisia, leipäjuustoa, no perinneherkku, köyhät tarjottavat. Olisin poistunut paikalta. Ennen vanhaan juotiin kahvi oikein kerman kera. Tarjoilun pitäisi ottaa huomioon eri makuja. En tarjoaisi kenellekään noin yksipuolista. Eli paska emäntä ja tarjoilut sen mukaan.

Vierailija
28/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka ap olit huomioinut teenjuojat? Entä pähkinäallergikot, entä jos suklaa ei maistu!!!

Ihan surkea tarjoilu!

Vierailija
29/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ts. tätä yhtä lukuunottamatta vieraat olivat myös karppaajia tai vhh-noudattajia? Ei liene olisi ollut kovin vaikea huomioida tätä yhtä, jos kyse on ystävistä/kavereista niin luultavasti emäntä silloin tietää jotakin heidän ruokatottumuksistaan ja/tai dieeteistään.

Vierailija
30/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse olisin jollain täysin vapaaehtoisella ruokavaliolla tai dieetillä, ei tulisi pieneen mieleenkään alkaa puoliväkisin tuputtaa sitä kahvipöytätarjottavien varjolla kavereillenikin.

Vierailija
31/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö! Loistavat tarjoilut!!! Kerrankin joku laittanut terveellistä eikä sitä ainaista kaupan pullaa... Itse olisin nauttinut! :)

Vierailija
32/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 07:23"] Olis tuonut omat eväät, jos on niin ruokarajoitteinen.

[/quote]

Kukahan tässä oikeasti se ruokarajoitteinen olikaan?

Vierailija
33/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 08:56"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 08:06"]

Aika itsekästä pistää tuollaiset tarjolut kahvin kanssa, jos vieraat ei karppaa. Emännän potäis ensisijaisesti ajatella vieraita, eikä omia vouhotuksiaan.

[/quote]

Jos luitte aloituksen,niin varmasti huomasitte, että vain yksi vieraista nirsoili.
[/quote]

Jospa niillä muilla vierailla oli vain käytöstavat hallussa eivätkä sanoneet ääneen mitään. En minäkään kehtaisi alkaa nirsoilemaan, vaikka pidän noita tarjoomuksia kahvin kanssa erittäin epäsopivina. Varmasti söisin kaikkea, mutta silti ihmettelisin, eikö edes maitoa ja keksipakettia olis voinut vieraille ostaa.

Vierailija
34/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 12:44"]

Jos itse olisin jollain täysin vapaaehtoisella ruokavaliolla tai dieetillä, ei tulisi pieneen mieleenkään alkaa puoliväkisin tuputtaa sitä kahvipöytätarjottavien varjolla kavereillenikin.

[/quote]

Ap ei maininnut mistään ruokavaliosta yhtään mitään, joten tarkkuutta vastaajat.

Vierailija
35/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, noihan on just tyypillistä karppiruokaa. Ap on tyhmä, kun yrittää väkisin tuputtaa omaa ruokaideologiaansa, eikä kaikki haluakaan syödä jotain oravanruokaa kahvin kanssa. Kerma on pahaa kahvin kans, vaikka se sun ruokavalioosi kuuluisikin.

Vierailija
36/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 13:20"]

No, noihan on just tyypillistä karppiruokaa. Ap on tyhmä, kun yrittää väkisin tuputtaa omaa ruokaideologiaansa, eikä kaikki haluakaan syödä jotain oravanruokaa kahvin kanssa. Kerma on pahaa kahvin kans, vaikka se sun ruokavalioosi kuuluisikin.

[/quote]

Ei silti pidä ap:n olettaa olevan jollain ruokavaliolla.

Vierailija
37/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö mitä pöydässä on tai ole syömättä. Naama pidetään peruslukemilla. Mua ei hetkauta ihmisten toiveet tarjottaville heidän erityisruokavaliot huomioiden. Eväät mukaan jos on ruokarajoitteinen tai nirso.

Ihmisillä on turhaa aikaa olla vaativainen ja ainutlaatuinen. Jos aika menisi työmatkalla tiikerihyökkäysten torjumiseen ja vapaa-aika ruuan hankkimiseen niin kukaan ei ehtisi korostaa karppaamisen merkitystä. Ruokavalio aiheena on niin boaring. Syö (terveellisesti), että säilyt hengissä (oman aikasi).

En halua kuulla ihmisten ruokavaliosta, ruuan sulatuksesta tai allergioista. Shut up!

Vierailija
38/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niillä tarjottavilla on niin väliä? Jos kylätarjoilut on omasta mielestä pahoja, olkoon syömättä. Riittääpähän muille enemmän. Kotona saa sitten syödä mitä haluaa.

Ihan kun sen vierailun pääpointti olisi ne tarjottavat.

Vierailija
39/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina luullut, että tarjoilut yritetään laittaa sellaisiksi, että jokainen vieras voi jotakin ottaa. Mutta ap:n tarjoilut oli sen verran vaikeat, että itse olisin joutunut tyytymään vain mustaan kahviin.

Vierailija
40/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihanalta, olisin syönyt varmasti sun pöydästä kaiken. Kerma silloin tällöin kahvin kanssa on superia, samoin juusto, terveelliset mutta maistuvat marjat ja pähkinät ovat hyvää naposteltavaa, sekä tumma suklaa vielä päälle. Hyviä, vahvoja makuja. En ymmärrä miksi aina pitäisi olla ne samat pullat tai leivokset. Hyvä että on välillä jotain muuta.