Kyllä ärsytti nirso vieras
Pyysin muutaman kaverin luokseni kahville. Tarjolla oli kahvin lisäksi tummaa suklaata, leipäjuustoa,marjoja, erilaisia pähkinöitä. Kahvin kanssa halutessa kermaa.
Kaikille kelpasi tarjoilut, paitsi yhdelle nirsolle. Valitti, ettei voi juoda kahvia ilman rasvatonta maitoa. Syötävät olisi pitänyt olla korvapuustia, kääretorttua tai keksiä, siis makeaa.
Joi sitten pelkkää vettä ja murjotti. Olis tuonut omat eväät, jos on niin ruokarajoitteinen. Ihme nirsoilija!
Kommentit (253)
Anteeksi mitä? MARJOJA ja kahvia? Leipäjuustoa ja kahvia?! Piti ihan googlettaa leipäjuust, kun nimi oli tuttu mutta kuvaa ei tullut päähän. No, täytyy sanoa vaan että yäk.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 12:47"]Höpö höpö! Loistavat tarjoilut!!! Kerrankin joku laittanut terveellistä eikä sitä ainaista kaupan pullaa... Itse olisin nauttinut! :)
[/quote]
Hahhah, ap se siellä kirjoittelee itselleen :D
Tarjoiltavasi olivat outoja sikäli, että minä ainakin haluan kahvin kanssa jotain täyytävämpää, kun kahvi helposti alkaa korventaa yksin juotuna.
Juuri jotain kahvileipää pitäisi olla, kuten korvapuusyeja ja sitten vaikka suolaista piirakkaa tms.
Pähkinät, maejat ja leipäjuusto kuulostavat oudoilta.
Marjoja ja kahvia? Mikä yhdistelmä se sellainen on. Eikä leipäjuusto ja kahvikaan yhteen kovin hyvin sovi.
Kuinka ap olit huomioinut teenjuojat? Entä pähkinäallergikot, entä jos suklaa ei maistu!!!
Ihan surkea tarjoilu!
Oletko viisivuotias? Sun kannattaa pitää aina laukussa mukana se E-kääretorttu. Ei pelkoa, että homehtuu. Jos tulee ydinsota, joka tuhoaa sivilisaation, niin siitä selviää elossa nokkoset, torakat ja noi valmiit kääretortut, joita eivät syö edes torakat.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 08:06"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 08:02"]
Miksei edes punaista maitoa voi tarjota vaikka olisikin karppihörhö?
[/quote]
Kaikilla ei ole maitoa välttämättä tarjolla. Itselläni saattaa olla kevytmaitoa kaapissa jos laitan jotain ruokaa johon käytän maitoa, mutta sellaisenaan en sitä juo. Vasikoillehan se on lähinnä tarkoitettukin mutta Suomessa perinteet ja elintarviketeollisuuden lobbaus ovat saaneet siitä niin arkisen asian että monelle tuntuu olevan vaikea käsittää että sitä ei aina ole jokaisen kotona.
[/quote]
Samaa mieltä. Maito on oikeasti vaarallista ja kun ajattelee, että se sisältää kudosnestettä, ulosteita ja jopa mätää, niin luulisi useammankin siitä kieltäytyvän. Maito ei estä osteoporoosia, vaan jopa lisää luunmurtumia. Meillä ei ole maitoa edes vieraille. Pidän kaapissa vieraita varten jotain Completa-kahvinvalkaisuainetta, jos joku sellaista välttämättä haluaa.
Ankeat tarjottavat, mutta oikeanlaisen kahvimaidon vieras olisi voinut tuoda itse.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 08:22"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 08:17"]
Kivat tarjoilut mutta eivät tietenkään maistu sellaiselle joka haluaa syödä kaupan Pullava-pitkoa ja ikuisesti säilyviä kääretorttuja.
[/quote]
Kyllä, se on joko teollinen leivonnainen tai maapähkinät ja kitkerä suklaa, välissä ei ole mitään.
En tarjoiluista valittaminen tietenkään kuulu hyviin tapoihin, mutta olihan nuo ap:n tarjoiluvalinnat leipäjuusto poislukien aika kuivakkaat.
[/quote]
Luitko aloituksen?
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:14"]
Mä olen aina luullut, että tarjoilut yritetään laittaa sellaisiksi, että jokainen vieras voi jotakin ottaa. Mutta ap:n tarjoilut oli sen verran vaikeat, että itse olisin joutunut tyytymään vain mustaan kahviin.
[/quote]
Olet luullut väärin. Vieras nauttii tarjottavista tuotteista sitä mikä itselle maistuu. Jos ei maistu mikään, niin siltikin naama pidetään peruslukemilla. Kohteliaat vieraat saattavat jopa kehua tarjoilua.
"Miksi vain tumma suklaata, miksei myös maitosuklaata. Miksi purkki kermaa, miksei edes maitoa, pähkinöitä, joille osa on allergisia, leipäjuustoa, no perinneherkku, köyhät tarjottavat. Olisin poistunut paikalta. Ennen vanhaan juotiin kahvi oikein kerman kera. Tarjoilun pitäisi ottaa huomioon eri makuja. En tarjoaisi kenellekään noin yksipuolista. Eli paska emäntä ja tarjoilut sen mukaan."
Ihan oikesti olisit poistunut paikalta? No just ...
Ohoh, ei juuri kokeilunhalua tai uutuuksien perään nämä av-mammat! Järkyttävän konservatiivista! Pulla kuuluu kahvin kanssa, muu on OUTOA, ja outohan on siis suoraan prkleestä.
Ap, mun suosikkikahvipöytä ois tuo!
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 20:59"]Lihapasteijoita, voileipäkakku, ja Karjalanpaistia, tulee maha täyteen.
[/quote]Tää oli hyvä!
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:38"]
Maito on oikeasti vaarallista ja kun ajattelee, että se sisältää kudosnestettä, ulosteita ja jopa mätää, niin luulisi useammankin siitä kieltäytyvän. Maito ei estä osteoporoosia, vaan jopa lisää luunmurtumia.
[/quote]
Tulehan takaisin maan pinnalle.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 18:22"]
Pelkkä kahvi juomana ei riitä, vähintään myös teetä tarjolle!!!!!!!!!!!!!!
[/quote]
Tuli mieleen tästä äitini jolla on muutamia venäläisiä tuttuja joille keittää aina teetä jos käyvät kylässä ja hän juo itsekin teetä enemmän kuin kahvia mutta jos kahvipöydässä on pelkästään suomalaisia hän keittää lähestulkoon aina kahvia ja lapsille kaakaota.
Jos joku tällaisessa seurueessa pyytää teetä, kun muut juovat kahvia, on se äitini mielestä erikoisuuden tavoittelua (sama jos joku pyytäisi teepöydässä kahvia) vaikka se kuuma vesi onkin jo valmiina esimerkiksi kaakaota varten. Kahvinjuonti kylässä on vain jotenkin niin perisuomalainen juttu että monet eivät osaa suhtautua kahvia juomattomiin henkilöihin.
Marjoja, pähkinöitä ja leipäjuustoa kahvin kanssa? Ja sit ihmetellään miksi yhdelle vieraalle ei kelvannut? Toiset taisivat syödä vain kohteliaisuudesta..
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:58"]
Marjoja, pähkinöitä ja leipäjuustoa kahvin kanssa? Ja sit ihmetellään miksi yhdelle vieraalle ei kelvannut? Toiset taisivat syödä vain kohteliaisuudesta..
[/quote]
Minulle maistuisi oikein hyvin. Nirppanokat voi kuljettaa omaa pitkoa mukanaan.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 21:37"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 21:34"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 21:20"]
Miksi et tarjonnut noitten erikoisuuksien lisäksi vaikkapa tavallisia voileipiä?
[/quote]
Eikö jo esille pano sytytä valoja, mistä tässä on kysymys? Asiallahan siis VHH/karppihörhö, heillehän normileipä on saatanasta, eli jo yksinään paljon pahempi juttu, kuin Päivi Räsäselle abortti, homoliitot ja eutanasia yhteensä.
[/quote]
Miksi kutsuisimme näitä vieraita, joille kaikki uusi on ehdottomasti hyihyi? Pullava-besserwisser? Rinkeli-ronkeli? Korvapuusti-kranttu? ;)
[/quote]
Ihan miksi haluat, mutta kun nyt minun kirjoitustani kommentoit, niin voin kertoa, että minä syön ihan kaikkia noita, mitä tarjolla oli, vieläpä ihan mielelläni. Tosin nämä nykymuodin mukaiset tummat suklaat ei mielestäni mitään herkkua ole, mutta voin minä niitäkin paremman puutteessa pupeltaa. Esimerkiksi sen harvan kerran kun kahvia juon, niin minulle pitää ehdottomasti olla kermaa. Minä en normaalisti kahvia juo, mutta kun joskus harvoin kupillisen juon, niin kyllähän se kerman kanssa vetästään.
Minulle siis mikään uusi ei ole hyihyi, mutta ei ole vanhakaan. Minulla ei ole mitään ideologiaa estämässä syömisiäni, vaan voin ihan vapaasti syödä mitä milloinkin. Lihaa, leipää, pastaa, perunaa, kermaa, marjoja vihanneksia, juustoa, ihan mitä vaan, kaikki käy. Olen myös aina innokas maistamaan kaikkea uutta, mutta kaikenmaailman hörhöideologiat kierrän kaukaa. Joten voit ihan sujuvasti nimitellä miksi haluat :)
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 08:27"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 08:24"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 08:23"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 08:06"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 08:02"] Miksei edes punaista maitoa voi tarjota vaikka olisikin karppihörhö? [/quote] Kaikilla ei ole maitoa välttämättä tarjolla. Itselläni saattaa olla kevytmaitoa kaapissa jos laitan jotain ruokaa johon käytän maitoa, mutta sellaisenaan en sitä juo. Vasikoillehan se on lähinnä tarkoitettukin mutta Suomessa perinteet ja elintarviketeollisuuden lobbaus ovat saaneet siitä niin arkisen asian että monelle tuntuu olevan vaikea käsittää että sitä ei aina ole jokaisen kotona. [/quote] No en minäkään maitoa juo sinällään mutta kyllä meillä sitä kahvin kanssa on ja ruuan laittoon käytetään. Maitoa voi ostaa myös "long-life" versiona jonka voi varastoida jos ei käytä sitä usein. Eikä kermakaan muuten samalla logiikalla ole ihmisen ruokaa... T: edellinen kommentoija [/quote] Ai niin, enkä edes asu Suomessa, en ole asunut yli 20 vuoteen, vaan ranskankielisessä maassa missä aikuiset eivät juo maitoa lasikaupalla (ja hyvä niin).
[/quote]Mitä se sulta pois on jos joku aikuinen juo laskikaupalla maitoa? Ihme kommentti.
[/quote]
No, kuten läski- ja sektiokeskusteluissa aina todetaan, niin veronmaksajana toivon kaikkien elävän terveellisesti. Ja maitotuotteet aiheuttavat syöpiä, ruokamyrkytyksiä, ja vaikka mitä negatiivista.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:45"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:14"]
Mä olen aina luullut, että tarjoilut yritetään laittaa sellaisiksi, että jokainen vieras voi jotakin ottaa. Mutta ap:n tarjoilut oli sen verran vaikeat, että itse olisin joutunut tyytymään vain mustaan kahviin.
[/quote]
Olet luullut väärin. Vieras nauttii tarjottavista tuotteista sitä mikä itselle maistuu. Jos ei maistu mikään, niin siltikin naama pidetään peruslukemilla. Kohteliaat vieraat saattavat jopa kehua tarjoilua.
[/quote]
Senkus sit istut naama peruslukemilla. Onneksi mun tuttavapiirissä osataan laittaa parempia tarjoiluja. Jopa allergisille ja keliaakikoille.
Minusta on ihanaa mennä kyläilemään paikkaan, jossa tarjotaan tavallisuudesta poikkeavaa ja erikoista, olipa se sitten karppia, vegaania tai jotain vastaavaa. sitä nakkikastiketta ja perunamuusia, pullaa ym. saa kotonakin.
Pitääkö aina olla sitä, mihin on tottunut kotona, rakkaat archie bunkerit?, Missä uuden kokeilun halu?