Kyllä ärsytti nirso vieras
Pyysin muutaman kaverin luokseni kahville. Tarjolla oli kahvin lisäksi tummaa suklaata, leipäjuustoa,marjoja, erilaisia pähkinöitä. Kahvin kanssa halutessa kermaa.
Kaikille kelpasi tarjoilut, paitsi yhdelle nirsolle. Valitti, ettei voi juoda kahvia ilman rasvatonta maitoa. Syötävät olisi pitänyt olla korvapuustia, kääretorttua tai keksiä, siis makeaa.
Joi sitten pelkkää vettä ja murjotti. Olis tuonut omat eväät, jos on niin ruokarajoitteinen. Ihme nirsoilija!
Kommentit (253)
Aika oudot tarjottavat kahvin kanssa. Leipäjuusto kaipaa ehdottomasti lämmitämisen ja sen kanssa tulee olla Lakkoja/Hillaa. Pelkät marjat on myös aika outoa kahvileipää. Niiden kanssa tulisi olla joko jäätelö, vaniliakastike tai kermavaahto. No pähkinät käy varmaan sitten muuten naposteltavaksi illan mittaan. Ja pelkkä kahvi kermalla. Tulisi olla vaihtoehtona tee ja kaakao, sillä kaikki ei juo kahvia. Eikä todellakaan kermaa kahvin kanssa vaan kevytmaitoa.
Eli eipä tossa olisi ollut minullekaan mitään syötävää. Sillä inhoan pähkinöitä. Enkä todellakaan ole ranttu.
Ap, olen teenjuoja olisiko minulle ollut lasi vettä?
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 21:37"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 21:34"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 21:20"]
Miksi et tarjonnut noitten erikoisuuksien lisäksi vaikkapa tavallisia voileipiä?
[/quote]
Eikö jo esille pano sytytä valoja, mistä tässä on kysymys? Asiallahan siis VHH/karppihörhö, heillehän normileipä on saatanasta, eli jo yksinään paljon pahempi juttu, kuin Päivi Räsäselle abortti, homoliitot ja eutanasia yhteensä.
[/quote]
Miksi kutsuisimme näitä vieraita, joille kaikki uusi on ehdottomasti hyihyi? Pullava-besserwisser? Rinkeli-ronkeli? Korvapuusti-kranttu? ;)
[/quote]
Juu, kyllä kun tämänkin ketjun ahertaa läpi, mieleen tulee, että lähinnä korvapuustia on aika moni vieras vailla. Jos loppuisi se rajaton omanapaisuus edes hetkeksi.
Mulle kelpaisi oikein hyvin. Ihanaa että oot nähnyt vaivaa vieraiden eteen. (y)
Kun täällä niin kärkkäästi puhutaan karppaajista... http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=9&t=67695
Lukekaa ihmiset ja perehtykää asiaan ennenkuin tuomitsette. Tälläiset ruokavillitykset voi olla hyväksi teillekin. (Nykyään kun on tutkittu näitäkin asioita paremmin.;) )
AV - 10 sivua tekstiä kahvipöydän antimista :D
Taisi olla vaan huono päivä. Paha olla. Ei kannata ottaa itseesi.
kysy mieluummin, että oliko jokin painolasti hänellä. Juttele, että tuntui pahalta. En usko, että tajusi sitä. Oli oma paha olo.
Kermaa? Jotkut mummot juo kahvin kanssa kermaa. Ikinä ollut paikassa, missä joku tarjoo kermaa...
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 08:22"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 08:17"]
Kivat tarjoilut mutta eivät tietenkään maistu sellaiselle joka haluaa syödä kaupan Pullava-pitkoa ja ikuisesti säilyviä kääretorttuja.
[/quote]
Kyllä, se on joko teollinen leivonnainen tai maapähkinät ja kitkerä suklaa, välissä ei ole mitään.
En tarjoiluista valittaminen tietenkään kuulu hyviin tapoihin, mutta olihan nuo ap:n tarjoiluvalinnat leipäjuusto poislukien aika kuivakkaat.
[/quote]
Minä olen vielä kaikenlisäksi aina inhonnut leipäjuustoa. No tuosta olisin varmaan sitten juonut kupillisen kahvia mustana ja ottanut pari pähkinää muodon vuoksi.
No toisaalta, en mene koskaan syömään kylään. Monenlaista tarjoilua on tullut elämän aikana nähtyä. Yritän kohteliaasti ottaa jotain ja jos on oikein pahaa, niin jätän vaivihkaa syömättä
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 18:58"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 18:54"]Miksi tehdä pullaa, kun sitä saa kaupasta. Joo, ei ole itsetehdyn veroista. Uusavuton ei osaa kokata eikä leipoa. [/quote] Mja ei kiinnosta, niin miksi pitäisi. Tyhmät jää emänniksi, fiksut naiset menee emännän roolista vähän eteenpäin. Tyhmä ei muuta osaakaan tehdä kuin pullia pyöritellä.
[/quote]On tyhmä jos osaa leipoa.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 07:32"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 18:54"]Miksi tehdä pullaa, kun sitä saa kaupasta. Joo, ei ole itsetehdyn veroista. Uusavuton ei osaa kokata eikä leipoa. [/quote] Mja ei kiinnosta, niin miksi pitäisi. Tyhmät jää emänniksi, fiksut naiset menee emännän roolista vähän eteenpäin. Tyhmä ei muuta osaakaan tehdä kuin pullia pyöritellä.
[/quote]
On tyhmä jos se on elämänsisältö ja vielä olettaa sen muillakin olevan.
No ei olis mullekkaan kelvannu, kahvin olisin voinu maidon kanssa juoda. Hyi mitkä tarjottavat sulla ollu, suotta sä kiukuttelet jos jollekkin ei oo kelvannu.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 17:22"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 15:34"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 15:32"]
Siis mitä porukkaa täällä oikein kommentoi? Leipäjuusto ei muka sovi kahvin kanssa?? Sehän on nimenomaan jälkiruoka-/kahvipöydän herkku!! Ja sinä joka keliaakikon tarjoiluista huutelit, leipäjuusto on keliaakikolle mitä mainioin kahvileipä. Oli tarjolla mitä tahansa, vieraillakin pitää olla käytöstavat. Aina voi myös sanoa, että kiitos minä en nyt ota mitään. Ja kyllä tuommoiset tarjottavat on nykyään aika yleisiä, monet jopa toivovat esim hedelmiä ja palan tummaa suklaata eikä ainaista pullaa, josta tulee vain paha olo.
[/quote]
Huono toi tarjoilu oli. Siinä ei ollut maidottomille mitään ja jos on vieläpä allerginen suklaalle ja pähkinöille niin kahvi jää vaan jäljelle.
[/quote]
Eikö marjatkaan kelpaa maidottomille??
[/quote]
Riippuu marjoista. Mansikalle ja vadelmalle olen allerginen. Olisi kyllä aika erikoista napsia puolukoita tai mustaherukoita mustan kahvin kaveriksi. Ei taitaisi vatsa tykätä.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 07:34"]
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 07:32"]
[/quote]
On tyhmä jos se on elämänsisältö ja vielä olettaa sen muillakin olevan.
[/quote]On tyhmä jos olettaa että sillä joka osaa leipoa, ei ole muuta elämän sisältöä, kuin leipominen. Luuletko että ne ketkä osaavat leipoa, omaavat yhtä vähän aivokapasiteettia kuin sinä, ja eivät enää tuon rakettitieteellisen suorituksensa jälkeen, kykene muuhun kuin riutumaan läkähtyneinä?
En ole itse emäntä, mutta en heitä niputtaisi tyhmiksi. Ihmisillä on erillaisia arvomaailmoja. Jonkun mielestä on tärkeää olla "menestyvä" ja rikas. Se ei kuitenkaan ole sama asia kuin älykkyys. No pähkäilepäs tätä!
Leipäjuusto on melkoisen kevyttä. Pähkinöitä tuskin kukaan ahmii kourakaupalla.
Tulen mielelläni syömään luoksesi. Ihanat tarjoilut! :)
Olen ollut sellaisilla kahvikekkereillä, joissa emännän ainoa puheenaihe oli, että maistakaa nyt tuota kakkua, saako olla lisää kääretorttua, on siinä pullaakin, tänään leivottua, ottakaa nyt, älkää unohtako noita pikkuleipiä, ovat ihan voihin leivottuja, jne.
Kyllä mä olisin ne kahvit voinut juoda, vaikka kerma tuntuukin vittumaiselta suussa rasvaisuutensa takia. Leipäjuusto on ihan jees ja tummaa suklaata voin jonkun palan haukata, mutta kokonaisuus on kyllä vähän nihkeä. Pähkinöille olen allerginen.
Yleensä tarjottavat mietitään vieraiden näkökulmasta eikä täysin omien mieltymysten mukaan. Mutta ehkä ap niin tekikin. Meni ehkä hitusen metsään, vaikka kääretorttua en tarjoaisi itsekään. Vehnäpullan ja pähkinöiden välimaastoon jää paljon tilaa, eiköhän sieltä löytyisi jotain, jos jaksaisi vähän nähdä vaivaa?
Kyllä vieraille pitää olla tarjolla vähintään kahvia ja maitoa. Ei nykyisin kerma kelpaa kuin vanhoille ihmisille Marjoja ja kahvia, hirveä yhdistelmä, leipäjuusto maistuu kumilta.