Kyllä ärsytti nirso vieras
Pyysin muutaman kaverin luokseni kahville. Tarjolla oli kahvin lisäksi tummaa suklaata, leipäjuustoa,marjoja, erilaisia pähkinöitä. Kahvin kanssa halutessa kermaa.
Kaikille kelpasi tarjoilut, paitsi yhdelle nirsolle. Valitti, ettei voi juoda kahvia ilman rasvatonta maitoa. Syötävät olisi pitänyt olla korvapuustia, kääretorttua tai keksiä, siis makeaa.
Joi sitten pelkkää vettä ja murjotti. Olis tuonut omat eväät, jos on niin ruokarajoitteinen. Ihme nirsoilija!
Kommentit (253)
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 15:34"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 15:32"]
Siis mitä porukkaa täällä oikein kommentoi? Leipäjuusto ei muka sovi kahvin kanssa?? Sehän on nimenomaan jälkiruoka-/kahvipöydän herkku!! Ja sinä joka keliaakikon tarjoiluista huutelit, leipäjuusto on keliaakikolle mitä mainioin kahvileipä. Oli tarjolla mitä tahansa, vieraillakin pitää olla käytöstavat. Aina voi myös sanoa, että kiitos minä en nyt ota mitään. Ja kyllä tuommoiset tarjottavat on nykyään aika yleisiä, monet jopa toivovat esim hedelmiä ja palan tummaa suklaata eikä ainaista pullaa, josta tulee vain paha olo.
[/quote]
Huono toi tarjoilu oli. Siinä ei ollut maidottomille mitään ja jos on vieläpä allerginen suklaalle ja pähkinöille niin kahvi jää vaan jäljelle.
[/quote]
Eikö marjatkaan kelpaa maidottomille??
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 17:17"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 17:02"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 16:45"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 16:22"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 15:14"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 15:08"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:53"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:38"]
Maito on oikeasti vaarallista ja kun ajattelee, että se sisältää kudosnestettä, ulosteita ja jopa mätää, niin luulisi useammankin siitä kieltäytyvän. Maito ei estä osteoporoosia, vaan jopa lisää luunmurtumia.
[/quote]
Tulehan takaisin maan pinnalle.
[/quote]
Tai sinä sieltä maitopropagandan syövereistä. Mikä kommentissani tuntui uskomattomalle? Luuletko, että lehmän herkät utareet kestävät lypsykoneita rikkoutumatta? Lehmän, jonka on maidollaan tarkoitus ruokkia vasikkansa. Sen sijaan, sen maidontuotanto jopa kymmenkertaistetaan/päivä lääkkeillä ja mekaanisesti, ja vasikan suun sijaan sen utareihin kiinnitetään lypsykoneet! Ajattele itse mitä juot.
[/quote]
Nämä salaliittoja joka puolella näkevät hysteerikot ovat oikeasti todella rasittavia. Kerrohan mitä lääkkeitä Suomessa käytetään maidontuotannon kymmenkertaistamiseksi!
[/quote]
Suomessa käytetään ainoastaan mekaanista vaihtoehtoa. Mutta luuletko, että kaikki maitotuotteesi tulevat Suomesta? Ja onko mieslestäsi oikeasti hysteeristä miettiä, onko ihmiselle hyväksi saada vasikalle tarkoitettua 11 kasvuhormonia ja 36 muuta hormonia, joita lehmänmaidossa esiintyy luontaisestikin? Kaikki kasvimyrkyt yms. päätyväy suoraan lehmänmaitoon. Tai miettiä lypsyrobottien käytön eettisyyttä? Kerrohan sinä miksi kenenkään tulisi laittaa tuota rehellistä paskaa elimistöönsä?
[/quote]
Näin on. Parempi olisi syödä ne kasvimyrkyt suoraan kasveista ja sitä rehellistä paskaa, josta saadaan vitamiineja. Niinkuin me vegaanit tehdään. Näkeehän sen jo silmälläkin mitä noista luonnollisia maidon hormoneja syöneistä ihmisistä on tullut. IHMISHIRVIÖITÄ. Kyllä ihmiselle on luonnollisempaa ja terveellisempää syödä synteettistä tekoruokaa ja pillereitä purkista.
t. se toinen vegaani
[/quote]
Oletko kuullut luomukasviksista? Niitä me monet oikeat vegaanit syömme. Entä oletko kuullut syövistä, diabeteksestä tai osteoporoosista? Jännä juttu, että Suomi on osteoporoosin ja diabeteksen kärkimaita JA maidonjuonnon kärkimaita... En syö yhden yhtä pilleria purkista, enkä syö synteettistö tekoruokaa.
[/quote]
Älä tee minua surulliseksi :( Luomukasvistuotannossa tarvitaan eläinten kakkaa. Eihän yksikään vegaani voi olla niin julma, että syö kasviksia, joiden tuotanto edellyttää eläinten hyväksikäyttöä. Nyyh :(
[/quote]
No just. Itse lopetan ot:n tähän. Mielestäni ap:lla oli oikein virkistävät tarjoilut! Itse vegaanina en odota erityiseväitä, vaan otan mitä tarjotaan, jos tarjolla on jotain sopivaa. En ikinä valittaisi tarjoiluista.
Ihanat tarjoilut!
En käsitä vieraita, jotka arvostelevat tarjottavia. Perussääntö on, että sitä juodaan ja syödään, mitä pöydässä on. Ja kiitetään. Pitää muistaa, että ollaan vain kylässä muutama tunti. Sen ajanhan ihminen voi olla ihan ilman ruokaakin, joten kaikki tarjoilu on sitten plussaa.
On minullakin ollut hassuja vieraita. Kerrankin naistuttuni työnsi kanalautasen syrjään ja totesi "ei maistu"! Ja on niitä sellaisiakin, joilla todella ei ole koskaan mitään tarjottavaa. Eräs toinen naistuttuni tarjosi mustaa kahvia ja palasokeria tavallisesti. Mutta ei siinä mitään sitten. Tutut tunsivat naisen tyylin ja monella taisi olla eväät mukana hänelle mennessään ;)
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:23"]
Anteeksi mitä? MARJOJA ja kahvia? Leipäjuustoa ja kahvia?! Piti ihan googlettaa leipäjuust, kun nimi oli tuttu mutta kuvaa ei tullut päähän. No, täytyy sanoa vaan että yäk.
[/quote]
Jos pitää googlettaa leipäjuusto, se kertoo jo aika paljon sinusta ja sivistystasostasi.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 17:09"]
Pähkinöitä kahvin kanssa. :D
[/quote]
Joo, minulla ainakin melkein jokapäiväistä. - ei ap
Kahvi mustana tai kermalla in juomakelvotonta. Maito käy, mieluiten rasvaton.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:45"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:14"]
Mä olen aina luullut, että tarjoilut yritetään laittaa sellaisiksi, että jokainen vieras voi jotakin ottaa. Mutta ap:n tarjoilut oli sen verran vaikeat, että itse olisin joutunut tyytymään vain mustaan kahviin.
[/quote]
Olet luullut väärin. Vieras nauttii tarjottavista tuotteista sitä mikä itselle maistuu. Jos ei maistu mikään, niin siltikin naama pidetään peruslukemilla. Kohteliaat vieraat saattavat jopa kehua tarjoilua.
[/quote]
Provohan tämä koko aloitus on ja osa kommentoijista provosoi lisää, mutta vastaanpa silti.. Kyllä se on emännän häpeä, jos tarjoilut on huonot. Näin mä olen kotoa oppinut. Siksi meiltä ei oo koskaan kukaan lähtenyt ja ollut pettynyt tarjoiluun. Tarjoilut tehdään vieraita ajatellen, ei omien mieltymysten mukaan. Ja tarjoilu on monipuolista ja riittävää, niin, että jokaiselle löytyy mieluista.
Nykyisellään en asu Suomessa ja ihan samalla periaatteella olen vieraani kestinnyt täällä nykyisessä kotimaassanikin. Samoin on mua kestitty. Ikinä ei ole tarvinnut rutista tarjottavista.
Ap:n tarjoilut on omituiset, jos on varta vasten kahville kutsunut ja tiennyt, että joukossa ei kaikki ole karppaajia. Kyllä kaikille on selvää, että tarjoilut on tehty vhh-diettiin sopiviksi. Mutta eikös ne siihenkin ole vähän turhan kuivat?
Ap:n provo ei mulle uponnut, mutta onhan nää erikoisruokavaliot ja dieetit usein oikeesti ongelma tarjoiluissa. Moni ei erikoisruokavaliostaan ilmoita kutsuttaessa ja yleensä silloin sellaiseen ei ole varauduttu. Ja kyllähän se monesti menee nykyään vaikeeksi, kun on oikeita ruokarajoitteisia, allergisia ja sitten on vielä nää kaiken maailman dieetit, mitkä pitäisi ottaa huomioon.
Onneksi mun tuttavapiiri on kaikki ihan sekasyöjiä ja mahdolliset dieetit unohdetaan juhlissa ja kyläillessä. Niistä ei edes puhuta, joten en mä ainakaan edes tiedä, jos joku karppaa tai on muuten dieetillä. Suomessa höyrähdetään aina fanaattisesti johonkin ja jauhetaan siitä omasta jutusta niin, että hermot menee kuunnellessa.
Mun puolesta saa jokainen noudattaa ihan sellaista ruokavaliota kuin haluaa, mutta sen vois tehdä rennommalla otteella ja olla paasaamatta sitä "uskontoa" muille.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:38"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 08:06"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 08:02"]
Miksei edes punaista maitoa voi tarjota vaikka olisikin karppihörhö?
[/quote]
Kaikilla ei ole maitoa välttämättä tarjolla. Itselläni saattaa olla kevytmaitoa kaapissa jos laitan jotain ruokaa johon käytän maitoa, mutta sellaisenaan en sitä juo. Vasikoillehan se on lähinnä tarkoitettukin mutta Suomessa perinteet ja elintarviketeollisuuden lobbaus ovat saaneet siitä niin arkisen asian että monelle tuntuu olevan vaikea käsittää että sitä ei aina ole jokaisen kotona.
[/quote]
Samaa mieltä. Maito on oikeasti vaarallista ja kun ajattelee, että se sisältää kudosnestettä, ulosteita ja jopa mätää, niin luulisi useammankin siitä kieltäytyvän. Maito ei estä osteoporoosia, vaan jopa lisää luunmurtumia. Meillä ei ole maitoa edes vieraille. Pidän kaapissa vieraita varten jotain Completa-kahvinvalkaisuainetta, jos joku sellaista välttämättä haluaa.
[/quote]
Miksi teillä ei edes vieraille tarjota maitoa? Oletko muka niin huolissasi vieraittesi terveydestä, että maitotilkka kahvissakin on kamalaa?
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 16:22"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 15:14"]
Nämä salaliittoja joka puolella näkevät hysteerikot ovat oikeasti todella rasittavia. Kerrohan mitä lääkkeitä Suomessa käytetään maidontuotannon kymmenkertaistamiseksi!
[/quote]
Suomessa käytetään ainoastaan mekaanista vaihtoehtoa. Mutta luuletko, että kaikki maitotuotteesi tulevat Suomesta? Ja onko mieslestäsi oikeasti hysteeristä miettiä, onko ihmiselle hyväksi saada vasikalle tarkoitettua 11 kasvuhormonia ja 36 muuta hormonia, joita lehmänmaidossa esiintyy luontaisestikin? Kaikki kasvimyrkyt yms. päätyväy suoraan lehmänmaitoon. Tai miettiä lypsyrobottien käytön eettisyyttä? Kerrohan sinä miksi kenenkään tulisi laittaa tuota rehellistä paskaa elimistöönsä?
[/quote]
Älä vaihda puheenaihetta vaan kerro mikä lääke saa maidontuotannon kymmenkertaiseksi - Suomessa tai jossain muussa maassa.
Ap, ikä vika on pullakahveissa, ihan perinteiseen tyyliin. Olisit leiponut itse vaikka korvapuusteja, ja tarjonnut kahvit maidon kera, olisi ollut hyvät tarjottavat. Opettele leipomaan.
siis, mikä vika on pullakahveissa...
En tajua, miksei kerma käy. Minulle on ihan sama, kunhan jotain valkaisua löytyy. Kermaa laitan vähän vähemmän.
Kerma vei kahvin maun pois, maito ei.
Pähkinäallergikko täällä, moi! Tulitko ap kysyneeksi vierailtasi etukäteen, sopiiko tarjoilu kaikille? Nähtävästi et, koska ainakin yksi vieraasi ei nauttinut pöydän antimista eikä vierailustaan. Olisiko ollut ihan kamalaa, jos sinulla olisi ollut tarjolla vaikka jotain hyviä keksejä noiden muiden tarjoomusten lisäksi? Ja eikö sinulla ole lainkaan maitoa? Kuka enää juo kermakahvia? Minä onneksi mustaa!
Joillakin on aika yksipuolinen käsitys kahvileivästä: kaupan pullaa ja kääretorttua. Niitähän voi tehdä itsekin, ei ole vaikeaa tai hakea esim. leipomosta, jos sellainen on. Jo irtomyynnissä kaupassa olevat korvapuustit ja voisilmäpullat ovat ihan jotain muuta kuin teollisesti tuotetut Pullavat ja kääretortut. Mutta kun on itsepäinen ja itsekäs, niin on. On niin helppo leimata nirsoksi heti, jos joku ei pidä samoista ruuista tai ei voi niitä syödä ym. Olkaa onnellisia te, joilla ei ole ruokarajoitteita. Ei tämä niin kivaa ole, jos ja kun pitää aina varmistaa, voiko nauttia tarjoiluista, vai sisältävätkö ne jotain sellaista, että seurauksena on matka pii-paa-autolla kiireeen vilkkaan sairaalaan. Vaikka ettehän te tätä ymmärrä. Turhaan selitän.
Noo... Ainahan se on vaan plussaa jos "emäntä" on vieraanvarainen ja tarjoaa edes jotain mut ei siit kyl pidä pahastuu jos vieraat ei sit syö mtn. Jos se oli dieetillä tai allergine tai just syöny, ei voi tietää
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 17:42"]
En tajua, miksei kerma käy. Minulle on ihan sama, kunhan jotain valkaisua löytyy. Kermaa laitan vähän vähemmän.
[/quote]
Kerma on rasvaisuudessaan ällöttävä. En pidä yhtään siitä, minkä maun se antaa kahville.
Mulle pitää olla kahvin kanssa joko rasvatonta tai kevyt maitoa. Täysmaitokin menee jo ällöksi.
Tosin en ole koskaan juhlissa valittanut, jos näitä maitoja ei ole tarjolla. Otan sitten kahvin sijasta teetä, mehua tai vaikka sitten vettä, jos muuta ei ole tarjolla.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 17:38"]
Ap, ikä vika on pullakahveissa, ihan perinteiseen tyyliin. Olisit leiponut itse vaikka korvapuusteja, ja tarjonnut kahvit maidon kera, olisi ollut hyvät tarjottavat. Opettele leipomaan.
[/quote]
Mulle tulee pullasta paha olo. Mikä pakko sitä iänikuista pullaa onkaan kaikkialla tuputtaa?
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 07:23"]
Pyysin muutaman kaverin luokseni kahville. Tarjolla oli kahvin lisäksi tummaa suklaata, leipäjuustoa,marjoja, erilaisia pähkinöitä. Kahvin kanssa halutessa kermaa.
Kaikille kelpasi tarjoilut, paitsi yhdelle nirsolle. Valitti, ettei voi juoda kahvia ilman rasvatonta maitoa. Syötävät olisi pitänyt olla korvapuustia, kääretorttua tai keksiä, siis makeaa.
Joi sitten pelkkää vettä ja murjotti. Olis tuonut omat eväät, jos on niin ruokarajoitteinen. Ihme nirsoilija!
[/quote]
Karppiuskovainen emäntä? Että vihaan tämän(kin) uskonnon tuputtajia. Syökää ja uskokaa itse mihin haluatte, mutta antakaa muiden tehdä samoin. Kaikki ei noista teidän karppaajien herkuista välitä.
Tosin mä kyllä olisin noitta tarjoiluissa pitänyt leipäjuustosta ja suklaatakin olisin ehkä palan voinut ottaa. Marjat ja pähkinät ei mun mielestä sovi mitenkään kahvin kanssa, joten ne olisin jättänyt välistä. Kahvi menettelee jotenkin kermalla, mutta kyllä se maidon kanssa on paljon parempaa.
Omg! En voi uskoa näitä kommentteja, kuin jostain vanhoista suomalaisista elokuvista karanneita. Ei ihme, etta suomalaiset on lihavia.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 07:23"]
[/quote]
No nyt tiedät kenelle jätät kutsun seuraavan kerran antamatta.