Vauva vierasti mua meikit naamassa
Joo laitoin vauvan matolle leikkimään ja alain itse meikkaamaan ja kun olin valmis ja menin vauvan luokse alkoi itkemään ja vierasti kunnes juttelin sille ja kait äänestä tunnisti ja vauva kohta 4kk. Laitoin kyllä aikamoiset pakkelit näköjään. Kelleen muulle käynyt vastaavaa? :D
Kommentit (4)
Juu meillä n. 6kk ikäinen vauva vierasti minua kun olin meikannut ja päällä kirkkaanpunainen paita. Luultavasti vierasti paidan takia. Yleensä pukeudun kotona tummiin/mustiin vaatteisiin.
Lapsi pelästyi pienenä ensimmäisellä vierailulla taloyhtiömme saunassa. Olin mennyt jo edeltä laittamaan kaiken valmiiksi ja lapsi tuli sitten isänsä kanssa perässä. Herranjestas sitä huutoa, kun näki mut pesuhuoneessa :) Ei siis paikkaa vierastanut, iloisesti hihkui siinä. Mutta ehkä mä en sitten jo löylyssä käyneenä ollut mikään kaunis näky :)
Minulle tehtiin juhlameikki ja juhlakampaus kun vauva oli 3kk (vauva oli juhlassa mukana) ja vauveli ei halunnut katsoa minuun päinkään. Kun otin syliin niin välillä katsoi minuun mutta naama meni ruttuun ja käänsi katseen pois ja pieni itkukin pääsi.
Mielestäni tajusi kyllä että se olen minä mutta näytin varmasti niin erilaiselta ettei kelvannut moinen "teko-ilmetys" äidiksi ;)
Ennenkuin nämä arvon mammat alkaa haukkumaan sinua sanoen:älä meikkaa,lapsesi saa traumoja,niin nyt jo isoäitinä vastaan seuraavaa:Vauva voi vierastaa kun näkee sinut erilaisena,meikki muuttaa ihmistä,mikäli et ole aina meikannut.Älä siitä pelästy,vauva tottuu sinuun kaikennäköisenä,olet meikattuna tai ilman.Niinhän se on isälläkin,tai muulla läheisellä miehellä.Parta muuttaa,voi säikähtää jos näkee parrakkaana tai päinvastoin.Jos isä ajaa hiukset pois,voi ensin vierastaa,mutta tottuu pian.Vävyni ajaa välillä parran ja /tai hiukset pois ja antaa taas kasvaa.Lapset pienempinä vierasti kun iskä tuli kylppäristä vieraan näköisenä,mutta tuttu syli ja ääni rauhoitti.Minua ihmettelivät kun tulin välillä meikattuna,välillä en.Itse olin pienenä säikähtänyt kun näin äitini ekan kerran hattu päässä.Äiti oli käymässä kaupungissa,isä oli minun kanssa kotona.Olin jotain vajaa puolivuotias kai.Äiti kumartui tultuaan sänkyni yläpuolelle minua hyvimään mutta oli vielä hattu päässä.Olin tuijottanut ja meinannut itkeä.Kun otti hatun pois oli ilmeeni kirkastunut ja tunsin äidin.Kerroin tämän siksi ettet kiellä itsesi huolittelemista lapsen takia.