Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

olen syrjäytynyt nuori. haluatko kysyä jotakin?

Vierailija
29.10.2014 |

-

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa :) mitä teet päivisin?

Vierailija
2/58 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi olet syrjäytynyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:25"]Iltaa :) mitä teet päivisin?
[/quote]

Olen pääosin kotona. Olen siis työtön. Maleksimiseen tottuu ja se vie aloituskyvyn asioihin. E

Vierailija
4/58 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä? Asutko vanhemman/vanhempiesi luona vai itsenäisesti? Koulutus?

Vierailija
5/58 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:28"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:25"]Iltaa :) mitä teet päivisin?
[/quote]

Olen pääosin kotona. Olen siis työtön. Maleksimiseen tottuu ja se vie aloituskyvyn asioihin. E
[/quote]
Tiedän hyvin mistä puhut. Olin itse siinä tilanteessa 2 vuotta... Kuukaus sitten työkkäri järjesti toimintaa. Oletko miettinyt mitään kursseja? Sellasia helposti alotettavia ja ei alkuun raskaita?

Vierailija
6/58 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen... voimia

Vierailija
7/58 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:27"]miksi olet syrjäytynyt?
[/quote]

Pitkä tarina

Olin nuorempana "hyvä lapsi". Hyviä arvosanoja yms.

Aloitin toisen asteen opinnot, jossa minua koulukiusattiin entistä pahemmin, koska siellä siihen ei puututa samalla tavalla kuin peruskoulussa. Ajatellaan että osaavat sem ikäiset sopia keskenään.

Kävin koulua vajaan vuoden jonka jälkeen lopetin. Olen ollut viimeisten kahden vuoden aikana satunnaisesti lyhytkestoisilla nuorille järjestetyillä kursseilla, mutta sosiaaLinen kanssakäyminen ahdistaa todella paljon, enkä saa kimmoketta jatkaa eteenpäin

Vierailija
8/58 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin tutulta...

Vierailija
9/58 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:31"]Ikä? Asutko vanhemman/vanhempiesi luona vai itsenäisesti? Koulutus?
[/quote]

Asun yksin jälkihuollon asunnolla ja "sossu elättää".

Peruskoulu. En sano tuota koulua jonka jätin kesken

Vierailija
10/58 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie olen syrjäytynyt aikuinen. Haluatko esittää mulle vastakysymyksen?

Vierailija
11/58 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan tuohon aiempaan.

Ensiksi kun lopetin koulun ajatelin että kerään voimia pari viikkoa, sitten keksin jotain. Pari kuukautta... Sitten. Nyt on mennyt pari vuotta. Helposti voisi ajatella että mene töihin, mutta.. En tiedä miten kuvailisin tämän. Kaikkeen tavallaan tottuu, joten olen tottunut olemaan yksin kotona. Se ahdistaa ja masentaa, mutta en tunne pystyväni pieneenkään päiväohjelmaan

Vierailija
12/58 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:35"]Mie olen syrjäytynyt aikuinen. Haluatko esittää mulle vastakysymyksen?
[/quote]

Kuinka vanha olet suunnilleen nyt? Kauan olet syrjäytynyt. Imeekö passivoitumisen kierre vielä syvemmälle?

Ap

Vierailija
13/58 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:31"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:28"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:25"]Iltaa :) mitä teet päivisin?
[/quote]

[/quote]
Tiedän hyvin mistä puhut. Olin itse siinä tilanteessa 2 vuotta... Kuukaus sitten työkkäri järjesti toimintaa. Oletko miettinyt mitään kursseja? Sellasia helposti alotettavia ja ei alkuun raskaita?
[/quote]

Olen ollut, ja piti tulla sinne työkkärin nuorten takuu areenaan. En vain pystynyt. Mulla oli jo takki päällä, mutta en yksinkertaisesti pystynyt. Jäin eteisen lattialle istumaan..

Vierailija
14/58 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen paljon päivisin, mitä kaikkea tekisin. Oikeasti kuulostaa pimeeltä, mutta saatan kuvitella elämääni eteenpäin.. Kuinka löydän kumppanin, saan lapsia, olen kavereiden kanssa(joita minulla ei ole), heitän hyvää vitsiä ja minua kunnioitetaan. Saatan "unelmoida" koko päivän. Illalla on vaikea saada unta.

Sitä voimattomuutta on mahdotonta selittää muille, jotka eivät sitä tiedä

Vierailija
15/58 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet nuori?

Vierailija
16/58 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:40"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:31"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:28"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:25"]Iltaa :) mitä teet päivisin? [/quote] Olen pääosin kotona. Olen siis työtön. Maleksimiseen tottuu ja se vie aloituskyvyn asioihin. E [/quote] Tiedän hyvin mistä puhut. Olin itse siinä tilanteessa 2 vuotta... Kuukaus sitten työkkäri järjesti toimintaa. Oletko miettinyt mitään kursseja? Sellasia helposti alotettavia ja ei alkuun raskaita? [/quote] Olen ollut, ja piti tulla sinne työkkärin nuorten takuu areenaan. En vain pystynyt. Mulla oli jo takki päällä, mutta en yksinkertaisesti pystynyt. Jäin eteisen lattialle istumaan..

[/quote]

Haluaisitko päästä ns. normaaliin kiinni? Opiskellla kenties, tehdä töitä? Oletko masentunut?

Vierailija
17/58 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko masentunut?

Vierailija
18/58 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:39"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:35"]Mie olen syrjäytynyt aikuinen. Haluatko esittää mulle vastakysymyksen? [/quote] Kuinka vanha olet suunnilleen nyt? Kauan olet syrjäytynyt. Imeekö passivoitumisen kierre vielä syvemmälle? Ap

[/quote]

Jep. Tuntuu imevän. Ei ole ollut kuin pätkätöitä eikä niitäkään pariin vuoteen. Keski-ikä häämöttää.

Vierailija
19/58 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:47"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:40"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:31"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:28"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:25"]Iltaa :) mitä teet päivisin? [/quote] Olen pääosin kotona. Olen siis työtön. Maleksimiseen tottuu ja se vie aloituskyvyn asioihin. E [/quote] Tiedän hyvin mistä puhut. Olin itse siinä tilanteessa 2 vuotta... Kuukaus sitten työkkäri järjesti toimintaa. Oletko miettinyt mitään kursseja? Sellasia helposti alotettavia ja ei alkuun raskaita? [/quote] Olen ollut, ja piti tulla sinne työkkärin nuorten takuu areenaan. En vain pystynyt. Mulla oli jo takki päällä, mutta en yksinkertaisesti pystynyt. Jäin eteisen lattialle istumaan..

[/quote]

Haluaisitko päästä ns. normaaliin kiinni? Opiskellla kenties, tehdä töitä? Oletko masentunut?
[/quote]

Haluaisin tehdä töitä, mutta kuten sanoin, tähän passivoitumiseen on tottunut. Tiedät kai tunteen kuinka ihanaa on kun on viikonloppu tai loma. Ei tarvitse mennä minnekään. Sitten on hirveä ahdistus kaikesta kuinka olen jäänyt muista jälkeen, vanhat pelot ja patoumat, ja pohjalla halu tehdä jotain joka myös ahdistaa. Se tunne on sekoitus noita.

En ole käynyt lääkärissä, koska pelköän että masennusdiagnoosi vaikeuttaa tulevaisuutta jotenkin, mutta varmaan en terveen papereita saisi.

Olen joskus miettinyt itsemurhaa, ja olisin ehkä tehnyt, mutta pelotti jos jään kitumaan jonnekin, ja se mitä sukulaiset ja tutut ajattelee

Vierailija
20/58 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:53"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:47"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:40"] [quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:31"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:28"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:25"]Iltaa :) mitä teet päivisin? [/quote] Olen pääosin kotona. Olen siis työtön. Maleksimiseen tottuu ja se vie aloituskyvyn asioihin. E [/quote] Tiedän hyvin mistä puhut. Olin itse siinä tilanteessa 2 vuotta... Kuukaus sitten työkkäri järjesti toimintaa. Oletko miettinyt mitään kursseja? Sellasia helposti alotettavia ja ei alkuun raskaita? [/quote] Olen ollut, ja piti tulla sinne työkkärin nuorten takuu areenaan. En vain pystynyt. Mulla oli jo takki päällä, mutta en yksinkertaisesti pystynyt. Jäin eteisen lattialle istumaan.. [/quote] Haluaisitko päästä ns. normaaliin kiinni? Opiskellla kenties, tehdä töitä? Oletko masentunut? [/quote] Haluaisin tehdä töitä, mutta kuten sanoin, tähän passivoitumiseen on tottunut. Tiedät kai tunteen kuinka ihanaa on kun on viikonloppu tai loma. Ei tarvitse mennä minnekään. Sitten on hirveä ahdistus kaikesta kuinka olen jäänyt muista jälkeen, vanhat pelot ja patoumat, ja pohjalla halu tehdä jotain joka myös ahdistaa. Se tunne on sekoitus noita. En ole käynyt lääkärissä, koska pelköän että masennusdiagnoosi vaikeuttaa tulevaisuutta jotenkin, mutta varmaan en terveen papereita saisi. Olen joskus miettinyt itsemurhaa, ja olisin ehkä tehnyt, mutta pelotti jos jään kitumaan jonnekin, ja se mitä sukulaiset ja tutut ajattelee

[/quote]

Ymmärrän lamaantumisen ja voimattomuuden. Mutta haluaisit kuitenkin päästä eteenpäin, eli toivoa on. Kaikki on loppujen lopuksi kiinni siitä, mitä itse haluat ja olet valmis tekemään sen eteen. En usko, että masennusdiagnoosi vaikuttaa mihinkään. Aika yleinen nykypäivänä. En usko, että pääset eteenpäin omin voimin, hae rohkeasti apua. Nimim. opiskeluaikoina masennusdiagnoosin saanut pitkällä sairauslomalla ollut, nykyään hyvissä mieleisissä töissä. Tsemppiä!