Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten oppia olemaan onnellinen?

Vierailija
28.10.2014 |

Minulla on asiat oikeastaan todella hyvin näin kirjoitettuna. Minulla on hyvä mies ja terveet lapset. On omakotitalo, joitakin hyviä ystäviä ja läheisiä sukulaisia. Pian valmistun ammattiin, josta moni haaveilee. Olen päässyt matkustelemaan, minulla on harrastuksia jne. Elän siis perushyvää suomalaista elämää.

Mutta silti. Todella usein minua kalvaa kateus ja kummallinen onnettomuuden tunne. "Muilla" näyttää elämä olevan aina hienompaa ja mahtavampaa. Itsellä on aina jotenkin surkimus olo ja toisaalta riittämätön kaikkiin nykyisiinkään vaatimuksiin.

Samaistuuko kukaan tähän yhtään? Onko kenties jotain hyviä vinkkejä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet pikkusieluinen ihminen. Ei sun mieltäsi kukaan voi avartaa, kun kannettu vesihän ei kaivossa pysy.

Vierailija
2/10 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaikki asiat päin helvettiä. Ei rahaa, ei työtä, ei miestä, ei perhettä, ei juuri mitään. Olen onnellinen, koska olen saanut terveyteni takaisin. Lisäksi olen onnellinen siitä, että ei ole turhaa painolastia. Mitä vähemmän on menetettävää, sitä vähemmän on huolia. Käärinliinassa kun ei ole taskuja.

t. taivaan lintu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siis lisäyksenä se, että minullakin on kyllä kokemusta siitä, kun asiat ovat todella perseestä. Lähes koko edeltävä elämäni... Mutta tästä huolimatta on jotenkin tyhjä olo ja sellainen, että asiat eivät ole niin kuin pitäisi. ap

Vierailija
4/10 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 19:25"]

Niin ja siis lisäyksenä se, että minullakin on kyllä kokemusta siitä, kun asiat ovat todella perseestä. Lähes koko edeltävä elämäni... Mutta tästä huolimatta on jotenkin tyhjä olo ja sellainen, että asiat eivät ole niin kuin pitäisi. ap

[/quote]

Vähennä somessa roikkumista. Auttaa heti. Jos luet blogeja, lopeta se myös. Sulla on asiat todella hyvin, ehkäpä liiankin hyvin. Mene mukaan vapaaehtoistyöhön, auta vaikka yksinäisiä vanhuksia. Siinä se oma tyhjyys ja kateus unohtuu. 

Vierailija
5/10 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Tiedätkö, mitkä ovat henkilökohtaiset elämänarvosi? Tiedätkö, minkä asioiden vuoksi olet valmis näkemään vaivaa ja kärsimään vähän epämukavuutta, mitä juttuja tekisit vaikkei kukaan antaisi niistä kiitosta tai huomiota, mikä on tärkeää juuri sinulle eikä esimerkiksi vanhemmillesi, puolisollesi, yhteiskunnalle...?

2. Toteutatko näiden arvojen mukaisia tekoja joka päivä? 

Vierailija
6/10 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeinta on olla vaikka onnellinen vaan...

Vierailija
7/10 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu sisimpääsi paremmin.

Jotenkin kliseistä, mutta ah niin totta. Onnellisuus lähtee henkilöstä itsestään, siksi sitä ei ulkoisilla toimilla voi luoda tai toteuttaa toisten henkilöiden kautta.

Mä melkein voisin lyödä vetoa, että sä et osaa vastata näihin asioihin itsestäsi, hyvä jos olen väärässä. :)

1. 5 parasta ominaisuutta itsessäsi

2. Tavoitteesi elämällesi seuraavan 5 vuoden aikana

3. 4 asiaa, jotka aidosti tuottavat sinulle iloa (perheenjäseniä ei saa mainita)

4. 3 Huonointa luonteenpiirrettä/ominaisuutta itsessäsi

5. Mitä asioita miehesi rakastaa sinussa?

6. Lempivärisi, Lempi musiikkikappaleesi

7. Mitä haluaisit harrastaa?

Vierailija
8/10 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama juttu. Ikuinen epäonnistumisen pelko ja tunne omasta alempiarvoisuudesta. Huono itsetunto. Olen ollut elämässäni täysin onnellinen vain ensimmäisen lapsen vauva-aikana, puolen vuoden ajan ennen kuin elämässä tapahtui muutoksia (ei pahoja) ja alkoi taas pelottaa ja ahdistaa. Ulkopuolisen silmin kaiken pitäisi olla hyvin.

Vierailija
9/10 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ennen osannut olla onnellinen. Olin usein masentunut tai vähintäänkin ahdistunut ja alakuloinen. Opettelin mindfulnessin ja joogan avulla hyväksymään ajatuksiani ja tunteitani ja nyt olen onnellisempi kuin koskaan. Suosittelen lämpimästi jokaiselle matkaa omaan sisimpään.

Vierailija
10/10 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoissa vesissä kuljetaan.

On vakityö, on asunto (joka mun nimissä, liian pieni 4 hengelle -65 neliötä), on tällä hetkellä terveyttä aiemmin sairastelun syövän jälkeen..

Miten olla onnellinen, kun kokee työnsä sellaiseksi, josta ei saa tyydytystä?

Miten olla onnellinen, kun haaveet isommasta asunnosta ei ole mahdollisia (mies ei halua muuttaa, ei halua lainaa..)?

Olin onnellinen kuopuksen syntymän jälkeen ehkä vuoden-parin ajan. Sen jälkeen tipuin johonkin syvään, sillä kaikki miehen kanssa puhutut tai sovitut suunnitelmat kaatuivat.

Nautin, kun sain olla kotona. Työnpaluun jälkeen olen ollut väsynyt ja kiukkuinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi