Mikä kotityö teistä on ikävin?
Kommentit (29)
Minkälaiset imurit teillä ihmisillä on, jos inhoatte imurointia? Meillä on keskuspölkkäri ja imurointi on sen kanssa helppoa ja nopeaa, siistiä tulee heti ja siinä ei kauan mene, kun 180 m2 on imuroitu. Mattoja on muutama, mutta nekin ovat hyvin helppo imuroida, eivätkä ne nouse imurin mukana ja pienimmät matot on helppo ravistella parvekkeella. Ylimääräisiä tavaroita ei ole lattioilla niin, että niitä joutuisi koko ajan siirtelemään. Meillä kokobperhe tykkää imuroida, myös teinit.
Vierailija kirjoitti:
Kaikessa helppoudessaan ikkunan pesu. Pitää hakea höyrypesuri varastosta. Etsiä lasta sun muut. Sitten availla isoja ikkunoita ja 15x tihrustaa raitojen varalta.
Ikkunanpesu on tylsää, kun sen tekee huonoilla välineillä. Siitä tulee ihan kivaa, kun on asialliset välineet ja aineet. Sama juttu on kaikissa siivoustöissä, huonoilla työstä tulee vastenmielistä ihan varmasti.
Siivous itsessään ei ole ikävää, mutta kaikki siihen kuluva aika on.. Mielummin tekisin muuta. Toisten jälkien korjaus on ärsyttävintä.
Imurointi ja mattojen peseminen. Ai joo, ja just pesin verhot...oli aika homma ripustella niitä takaisin ikkunoihin, kun verhotanko on jostain syystä asennettu katonrajaan ja pituutta on vähän päälle 150cm...ilman kunnon porrasjakkaraa siis.
Komeroiden/vaatehuoneen siivous ja järjestely.
Salaatin huuhtominen kirjoitti:
Salaatin huuhtominen on minulle lähes mahdotonta. Syön salaattikerän päivässä ja tämä vaihe suorastaan pelottaa jo valmiiksi. Minulla on siis salaatin huuhtomis linko, mutta ei auta.
Kaiken lisäksi vielä suututtaa se, ettei mullassa kasvatettua salaattia saa enää S-kaupoista eikä Alepasta. Mitä lie styroksi salaattia, ilman ravinteita.
Mä oonkin jättänyt vihannesten huuhtomisen kokonaan...kun niitä en muille kokkaa, niin ei haittaa muutama ylimääräinen bakteeri. Ihan terveenä olen pysynyt, kun ostan kotimaista.
Kaikki itseaiheutettu menee, eli liatut astiat, vaatteet ym. Mutta pöly, en minä sitä ole tilannut! Aina kertymässä joka nurkkaan ja hyllyihin ja kaikkiin hankaliin paikkoihin. Vaatteet likaantuu kun niillä suojaa itseään, astiat likaantuu kun saa ravintoa, mutta mitä pölystä hyötyy? Ei mitään!
Vierailija kirjoitti:
Siivous itsessään ei ole ikävää, mutta kaikki siihen kuluva aika on.. Mielummin tekisin muuta. Toisten jälkien korjaus on ärsyttävintä.
Miksi korjaat toisten jälkiä? Eivätkö he voi ihan itse korjata omat sotkunsa? Ymmärrän asian, jos lapset ovat vaikka jotain päiväkoti-ikäisiä, mutta silloinkin heidän kanssaan voi ja pitää tehdä yhdessä se asia, mutta jos sitä vanhemmat jättävät jälkensä korjaamatta, niin ainakin meillä minä olen nostanut mölyn. Muutaman kerran olen palauttanut lapset huoneissaan takaisin korjaamaan vaikka pöydälle jätetyt likaiset astiat tiskikoneeseen ja kun asiasta sanon, on paras tulla aika rivakasti. Ainakin meillä lapset oppivat asian ihan nopeasti ja ongelmia ei ole. Mies ei luonnollisesti ole ikinä jättänyt mitään pitkin poikin.
Imurointi, mutta onneksi 5v poikani rakastaa sitä jostain syystä yli kaiken :D Tietysti joudun itse imuroimaan hankalammat kohdat, mutta tuosta on kyllä iso apu :) Lauantaisin kysyy heti aamupäivästä "äiti saanko jo imuroida" ennenkun on saanut edes lauantaikarkkinsa