Hassua. Huomasin just, että mun kaikki kolme lasta on vasenkätisiä, vaikka minä ja mieheni molemmat ollaan oikeakätisiä.
Mun äiti on vasenkätinen, mutta muita vasureita ei meidän lähisuvussa ole. Aika hassua.
Miten teidän lapset? Onko kenelläkään muulla periytynyt omien vanhempien tai isovanhempien vasenkätisyys omalle lapselle?
Kommentit (25)
Kannattaako mennä äitiystestiin... Ties vaikka miehellä olisi sivusuhde vasenkätisen naisen kanssa 🤔
Käsittääkseni oikeakätisyyden geneettinen syy on epäselvä. Jos genotyypit DD ja Dd ovat oikeakätisiä, niin dd voi olla kumpikätinen vain. d on alleeli, joka koodaa satunnaista periytymistä. Siinä on geneettistä vastalääkettä geneettiselle determinismille!
Mulla on 20 lasta ja kaikki oikeakätisiä. t. lestamami
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Huomasin just"
Miten ihmeessä et ole kiinnittänyt asiaan huomiota jo kauan sitten?
Se on ollut niin luonnollinen asia, ettei ole tullut mieleenkään. Nyt katsoin kun kuopus laski matikkaa ja jotenkin vaan kiinnitin huomiota, että tekee vasurilla. Ollaan piirrelty kotona paljonkin mutta en ole koskaan tullut ajatelleeksi. AP
Minkä kätisillä saksilla lapsesi on leikanneet?
Minun isäni on vasenkätinen, oikeastaan molempikätinen ja hänen suvustaan se periytyy. Me ollaan molemmat oikeakätisiä mutta meidän lapsista toinen on vasuri ja toinen molempikätinen.