Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta köyhien lapset saavat huonot eväät elämääm. t.ammattivalittaja

Vierailija
28.10.2014 |

Rikkailla on parempi lapsuus ja tulevaisuus.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 09:33"]

[/quote]

Tätä väitettä tukevaa tutkimustulosta on runsaasti, päinvastaista ei yhtään.

Vierailija
2/52 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt ehkä ajatellaan liikaa sitä materiaa mutta kyllä kun asuin lapsuuteni n 2300 asukkaan pienessä kunnassa jossa kaikki suunnilleen tunsivat toisensa niin kyllä siellä köyhän llapsen elämä oli suhteellisen surkeaa. Kovaa koulukiusaamista vuosikausia kun ei ollut merkkivaatteita, ei edes omaa autoa yms ja kyllä siellä näkyi selvästi se kuinka kesätöitä  yms saivat rikkaan lapset helposti, pääsivät samoihin paikkoihin kuin vanhempansa tai kylän kahteen kauppaan yms. Toivottavasti nykyään ei enää tuollaista ole. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 10:41"]

Täällä nyt ehkä ajatellaan liikaa sitä materiaa mutta kyllä kun asuin lapsuuteni n 2300 asukkaan pienessä kunnassa jossa kaikki suunnilleen tunsivat toisensa niin kyllä siellä köyhän llapsen elämä oli suhteellisen surkeaa. Kovaa koulukiusaamista vuosikausia kun ei ollut merkkivaatteita, ei edes omaa autoa yms ja kyllä siellä näkyi selvästi se kuinka kesätöitä  yms saivat rikkaan lapset helposti, pääsivät samoihin paikkoihin kuin vanhempansa tai kylän kahteen kauppaan yms. Toivottavasti nykyään ei enää tuollaista ole. Ap

[/quote]

Ihan varmasti on tuollaistakin. Toisaalta kiusattu ja kesätyötön voi olla vaikka olisi varakkaastakin kodista. Itse asiassa meidän luokalla yksi joutui kiusatuksi ala-asteella juuri siksi että oli varakkaasta kodista, eli sen koulun kontekstissa muihin nähden erilainen. Toiset lapset nauroivat sen äidin sille pukemia hienoja vaatteita ja sitä miten tuli autokyydililä jostain omakotitalosta kauempaa kouluun, kun muiden enemmistö asui siinä koulun lähellä olevissa (pääosin kunnan) kerrostaloissa. 

Mutta ei tuollaiset kokemukset onneksi kenenkään ihmisen elämää lopullisesti pilaa. Itsekin olen ollut koulukiusattu, mutta selvitty on, koulutukset hankittu, työelämään päästy jne. Eikä minuakaan vanhemmat missään kesätöiden saamisessa tai opinnoissa tukeneet, vaikka keskituloisia olivatkin eikä köyhiä. En kyllä ymmärrä mihin sellaista tukea olisi tarvinnutkaan, hyvin tässä on ilmankin pärjätty. Opiskelijana otin toki opintolainaa joka nyt on jo poiskin maksettu.

Vierailija
4/52 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toivon että meidän lapsilla tulisi olemaan ihan oikeita kavereita eikä pelkkää netissä olemista, oikeita harrastuksia ym.
Minä en ymmärrä kaikkia naamakirjoja, paska blogeja, twittereitä ja muita turhia missä kuitenkin psykot ja narsistit pätee, haukkuu, alistaa muita.
Tv.perinteinen isämies.

Vierailija
5/52 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 10:28"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 10:22"]

Ai jaa. Mä olen köyhästä duunariperheestä ja näin aikuisena huomannut että olen saanut paljon paremmat eväät kuin monet rikkaammat kakarat. Mun vanhemmat opettivat korkean työmoraalin, suvaitsevaisuuden, jakamisen ja antamisen tärkeyden, lähimmäisenrakkauden ja ystävyyden merkityksen.

En koe että minulta puuttui mitään rikkaampiin koulukavereihin verrattuna - vain kielikurssi englannissa ja vaihto-oppilasvuosi (70 luvulla ei hirveästi brassailtu rahoilla) tai joku hienompi harrastus. No, nyt olen tehnyt jo yli 60 matkaa lähes 30 maahan, harrastanut ja elänyt maailmalla joten tuokin on korjattu. Itse olen ponnistellut elämäni keskiluokkaiseksi kovalla työllä ja sitkeällä yrittämisellä ja arvostan saavutuksiani enemmän kuin ne jotka saivat kaiken ilmaiseksi. Parempi näin:)

[/quote]

Joo, toisten kutsuminen rikkaiden kakaroiksi oikein huokuu sitä oppimaasi lähimmäisenrakkautta.

[/quote]

Sanamuoto ei nyt ole kaunein mahdollinen mutta kun tässä oli vastakkainasettelusta kyse niin kärjistin. Mulla oli ystäviä sekä rikkaammista että köyhemmistä perheistä eikä meidän lasten välillä tuolloin ollut mitään ongelmia, vanhemmilla kyllä

Vierailija
6/52 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 09:33"]

[/quote]

yllätys???   

yleensä älykkäämmillä on paremmat geenit, jotka menevät lapsille.  parempi työpaikka älykkyyden takia ja paremmat tulot.   lukeneet enempi koulussa ja opettaneet myös lapsiaan. 

lapset saavat ikävä kyllä täysin sen lähtökohdan minkä omat vanhemmat antavat geeneissä ja elämästään.  

Vierailija
7/52 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muissa pohjoismaissa- mutta Suomessa kyllä, koska RKP hallitsee suomessa, ja ruotsinkielisyys ja sen hännystely on avain menestykseen- ja päinvastoin....... eli jos olet suomalaismielinen ei kunnian kukko laula elämässäsi suomenniemellä- ruotsin alusmaassa. Hae hakukoneella 'Wallenberg bilderberg*

Vierailija
8/52 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta heikkolahjaisten ammattivalittajien lapset saavat huonot eväät elämään.

Vierailija
9/52 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 09:41"]Tässä taas päästään siihen, että luokkayhteiskuntaa ajetaan taas sisään. Köyhillä kun ei ole mitään annettavaa, köyhä ei ole minkään arvoinen. Rikkaat ovat oikeutettuja opiskelemaan, lisääntymään. Klyhät kyykkyyn, v*ttuuks meillä..
[/quote]

En uskalla peukuttaa, koska pelkään että olet tosissasi

Vierailija
10/52 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boikotoikaa "RKP-omisteisia" stokkaa ja Forumia? Sekä RKP-puolueita KEPU, Kokoomus ja SDP!- Ovat rikkaiden ison rahan asialla.

Vierailija
11/52 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 10:39"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 09:33"]

[/quote]

Tätä väitettä tukevaa tutkimustulosta on runsaasti, päinvastaista ei yhtään.
[/quote]

Olisi kiinnostavaa tietää, minkälainen ihminen on noissa tutkimuksissa köyhä: Suomesta heitä ei varmasti löydy yhtäkään.

Vierailija
12/52 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 11:50"]

[/quote]

Mulla on oppimisvaikeuksia. Ja mun mieheni on yo plus ammattikorkeatutkinnon plus erään toisenkin tutkinnon lukenut ihminen. Hyvä kehut sai juuri eskarista, fiksu lapsi.ap

Vierailija
13/52 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
14/52 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys, siis suuret toimeentulo-ongelmat pysyvästi, ovat raskaita myös perheen lapsille. Siksi köyhiä perheitä pitääkin tukea.

Vierailija
15/52 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 11:53"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 11:50"]

[/quote]

Mulla on oppimisvaikeuksia. Ja mun mieheni on yo plus ammattikorkeatutkinnon plus erään toisenkin tutkinnon lukenut ihminen. Hyvä kehut sai juuri eskarista, fiksu lapsi.ap

[/quote]

Miksi tätä on taas alapeukutettu? ap

Vierailija
16/52 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

geeni-tohtori asialla, ihan kuten mengelen aikoina- taas sama meininki EU-fasismien uudessa maailmanjärjestyksessä, jota johtaa samat tahot kuin Hitlerinkin aikoina.- eli Vatikaani ja isonrahan kuninkaalliset pankkisuvut... Rotscild, jne.

Geeniteoriaa ei ole koskaan todistettu, eli se ei takaa yhtään mitään. Sensijaan lapsen kokemukset ja ympäristö muokkaa paljon, mutta siinä onkin juuri valtion tehtävä- eli antaa kaikille mahdollisuus kykyjensä hyödyntämiseen. Suomen tuho on tulosta tasapäistäjä päiväkodeista , joissa kommunisti-opetetut tädit latistaa lapset laumasieluiksi, jotka ei enää omaa itsenäistä ajattelua tai vapaata ajattelua- ja tulos tällainen teknokraatti-suomi, jossa kaivataan yrittäjyyttä, jne., mutta meillä on vain isonrahan tukemia puolirikollisia riistoporvareita, jotka ei todellisuudessa luo yhtään mitään.

Suomessa valta on RKP:n (apupuolueet KEPU,Kokoomus,SDP.vas..) kautta Ruotsin kuningas-suku Wallenbergeillä.mm. stora-enso, skf, seb, jne...

Vierailija
17/52 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, eräs entinen poikaystäväni huusi minulle kerran että helppohan minun on, koska olen rikkaasta perheestä ja olen saanut aina kaiken. Poikaystävällä oli hyvin vähävarainen perhe, minulla taas varakas. Varakkuus näkyi siinä, että perheelläni oli iso kivitalo ja kaksi hienoa autoa sekä kesämökki. En tajua, miten se olisi vaikuttanut lapsuuteeni: En tiedä autoista mitään ja inhosin mökille menoa. Jaoin huoneen siskoni kanssa. Saimme ihan tavallisia joululahjoja. Olennaisempia eroja minun ja poikaystäväni perheillä olivat, että minulle luettiin lapsena satuja, pelasimme vanhempiemme kanssa lautapelejä eikä meillä ollut alkoholiongelmaa. Eli kyllä, siinä mielessä olen aina "saanut kaiken" mutta sillä ei ollut varallisuuden kanssa mitään tekemistä. Pitäisikö siis hävetä sitä, että vanhempani välittivät meistä ja olen "syntynyt kultalusikka suussa" kuten olen monesti kuullut? Sori pitkä pötkö tekstiä, kappalejako ei onnistu puhelimella

Vierailija
18/52 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti lähtökohdat ovat huonommat. Tietysti taloudellisesti niukat olot jo vaikuttavat siihen, miten ihminen näkee elämän ja omat mahdollisuutensa tulevaisuudessa.

Materiaalista köyhyyttä pahempaa on kuitenkin henkisten voimavarojen puute. Se johtaa käytännössä aina huonompaan tulevaisuuteen. Lähtökohdat kuitenkin sanelevat noin 70% ihmisen tulevaisuudesta.

Vierailija
19/52 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

geeniteknologiaa on käytetty natsi-saksasta lähtien uuden yli-ihmisten luomiseksi USAn salaisissa laboratorioissa.

Nykyään on jo uutisissakin uutisoitu, Suomessakin, että on mahdollista yhdistää kolmen eri vanhemman DNA-geenejä - ja täten luoda 'parempia' ihmisyksilöitä.

Hollywoodissa on huhuttu käytettävän klooni- tai muita geeni-tekniikoita, mielenohjelmoinnin lisäksi:
http://www.davidicke.com/forum/showthread.php?t=46038&page=840
http://www.heinola.org/~patato/fritz13.html
http://www.heinola.org/~patato/fritz3.html
http://www.heinola.org/~patato/fritz1.html
http://www.heinola.org/~patato/fritz2.html
http://www.heinola.org/~patato/fritz4.html
http://www.heinola.org/~patato/fritz5.html
http://www.heinola.org/~patato/fritz10.html
http://www.heinola.org/~patato/fritz11.html
http://www.heinola.org/~patato/fritz12.html

Vierailija
20/52 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:04"]

Tuli mieleen, eräs entinen poikaystäväni huusi minulle kerran että helppohan minun on, koska olen rikkaasta perheestä ja olen saanut aina kaiken. Poikaystävällä oli hyvin vähävarainen perhe, minulla taas varakas. Varakkuus näkyi siinä, että perheelläni oli iso kivitalo ja kaksi hienoa autoa sekä kesämökki. En tajua, miten se olisi vaikuttanut lapsuuteeni: En tiedä autoista mitään ja inhosin mökille menoa. Jaoin huoneen siskoni kanssa. Saimme ihan tavallisia joululahjoja. Olennaisempia eroja minun ja poikaystäväni perheillä olivat, että minulle luettiin lapsena satuja, pelasimme vanhempiemme kanssa lautapelejä eikä meillä ollut alkoholiongelmaa. Eli kyllä, siinä mielessä olen aina "saanut kaiken" mutta sillä ei ollut varallisuuden kanssa mitään tekemistä. Pitäisikö siis hävetä sitä, että vanhempani välittivät meistä ja olen "syntynyt kultalusikka suussa" kuten olen monesti kuullut? Sori pitkä pötkö tekstiä, kappalejako ei onnistu puhelimella

[/quote]

Ei sitä pidä hävetä, mutta sinun kannattaa ymmärtää, millaisen lahjan olet saanut, kun vanhempiesi kaikki voimavarat eivät ole kuluneet taloudellisiin pinnistyksiin. Hyvä taloudellinen tilanne antaa vanhemmille mahdollisuuden tarjota myös henkistä pääomaa lapsilleen. Tietysti näin yksinkertaisesti ajateltuna tulee mieleen, että satukirjoja voi lukea siellä vuokrarivarissakin samalla tavalla kuin kartanossa, mutta käytännössä asiat eivät mene aivan niin. Hyväosaisuus on paljon laajempi kuin pelkkä taloudellinen ilmiö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän