***Heinäkuiset 2008 vko 33-34***
Heipsis,
Ajattelin aloittaa uuden pinon ja omavaltaisesti laiton pinon pituudeksi 2 viikkoa, kun niin aktiivista ei kirjoittelu ollut kuin vauvojen ollessa vielä mahassa :-)
Kiva, kun täällä Heiniksissä on muitakin kolmen pojan äitejä - Milialla pojat on vielä melkein samanikäisiä kuin meidän pojat (meillä taitaa olla vuoden vanhemmat isoveljet: huomenna koulun aloittava tokaluokkalainen ja kesäkuussa 5-vuotta täyttänyt).
Baby2006 kyseli miksi en ottaisi kuparikierukkaa. No, itselläni ei ole ollut, mutta muutama tuttu on ottanut ja kaikilla on ollut pitkään vuoto-ongelmia (jatkuvaa tiputtelua) kierukan kanssa, kun taas hormonikierukan ottaneet ovat olleet tyytyväisiä. Tuo niinkuin muidenkin ehkäisyjen sopivuus itsekullekin on yksilöllistä eli toiselle saattaa sopia ja toiselle ei.
Meidän pikkumies on sitten muutaman päivän nukkunut tosi huonosti eli jaksaa kukkua hereillä tunnista toiseen. Eilen aamulla aloitin D-vitamiinin, joten hieman lisääntyneet vatsavaivat saattaisivat olla siitä johtuvia. Mites te muut, oletteko huomanneet, että D-vitamiini aiheuttaisi vatsavaivoja? Meillä neuvolasta jaetaan Jekovit eli sillä on aloitettu. Yöunet on sitten mennyt paremmin - eilen poitsu aloitti yöunet klo 21, söi ekan kerran 03 ja toisen kerran 5:30 ja heräiltiin syötön kanssa vähän kasin jälkeen.
Nyt tarvii lähteä iltapalan laittoon. Perheen miehet (vauvaa lukuunottamatta) ovat juuri saunassa ja tavoitteena olisi saada kouluun ja hoitoon huomenna lähtevät yöpuulle yhdeksään mennessä. Pahoin pelkään, että 5v kukkuu sängyssään vielä kymmeneltäkin...
Terkuin,
Tinttis ja Veeti 3vko 1pvä
Kommentit (38)
mutta se hävisi..
meillä esikoinen ja mies lähtivät eilen sorsastamaan miehen vanhempien luo.olipa outoa olla ilta ihan hiljaisessa kodissa!! ei ollut tavallisia iltahulinoita,sen kun sain vauvan nukkumaan yöunille,laitoin saunan päälle ja rentouduin siellä ja nautin iltapalan tv:n ääressä :)) yritän ottaa tästä rauhasta kaiken irti,illallahan taas kaikki hulina alkaa uudestaan. sen mitä olen huomannut,niin kyllä se vaan näin yhden lapsen kanssa on helppoa! saa ihan rauhassa tehdä omiakin hommia,koko ajan ei tarvitse tehdä jotain !! se juuri on minulle ollut vaikeinta tässä toisen lapsen saannissa,kun tuntuu etten riitä mihinkään vaikka koko ajan olen liikkeessä ja on hyvä,että itse ehdin vessaan (ja silloinkin on vauva yleensä sitterissä mukana,jos on hereillä..).. miten te muut joilla,syntyi toinen lapsi? onko ollut teistä helppoa,miten saatte jaettua huomion kumpaakin lapseen niin,että ovat tyytyväisiä? meillä esikoinen haluaisi minun jakamattoman huomion ja ei siis ole tyytyväinen,kun välillä täytyy vauvaakin hoitaa.. ja esikoisen kanssa kun menee päivä,niin vauva kulkee olkapäällä mukana,enkä siis ehdi olla vauvan kanssa,siis seurustella jne.. ;/
täällä vauvan iltaitkut jatkuvat.. mietin jo,voisiko olla koliikkia..mistä sen tietää,kumpaa on?? huuto alkaa aina samaan aikaan ja päättyy myös,kestää n.2tuntia,muuten on päivät kuin enkeli,ei itke yhtään. onneksi nuo itkut ajoittuvat niin,ettei huuda enää nukkumaanmenoaikaan,vaan nukahtaa yöunille sitten klo 20,jolloin on esikoisen iltasadun vuoro.
mutta,minä jatkan rauhallista aamua,kun sen nyt saan! :) taidan laittaa vauvan rintareppuun ja lähteä kaupungille ja oman äitini luo kylään. :)
hyvää viikon jatkoa kaikille!
-annu ja pikkumies 5vk4pv-
Olenkin alkanut ahkerasti kirjoitella :)
ANNU: Mulle kanssa oli yllätys kuinka paljon on enempi hommaa kahdessa kuin yhdessä lapsessa. Toki,meijän vauva nukkuu pitkiä pätkiä joten silloin on aikaa antaa extra huomiota esikoiselle. Meillä meneekin esikoisen kanssa tosi hyvin,niin kauan kun vauva nukkuu. Välillä mun imettäessä esikko tosissaan kokeilee hermoa. Mutta onhan se siskon syntymä iso juttu pienen tytön elämässä. Mutta nyt ei tosiaan ole samalla tavalla aikaa vauvan kanssa seurusteluun,eikä myöskään omaan lepäämiseen,joka on ollut mulle iso juttu. Ottaisin niin mielellään päikkärit,mutta nyttenkin esikoinen päiväunilla ja vauva heräsi ulkoa syömään...Vaikka syötänkin yöllä vain sen 3 kertaa,niin jostain olen lukenut,että jos nukkuu esim.8 tuntia ja yöllä herää vauvan kanssa 3 kertaa,aina vie tunnin ennen kuin on syvässä unessa,joten käytännössä nukkuu sen 5 tuntia. Silti sympatiani ovat täysin yöitkuisten vauvojen puolella,mulla ei ole valittamista,kun vauva vain syö ja nukahtaa uudelleen. (ehkä vaipanvaihto)
Mutta kyllä kaksi on enempi kuin yksi :) Niin ihania kun ovatkin :)
Olen muuten huomannu että mun muisti on huonontunut älyttömästi! Liekö väsymys,hormonit vai mikä....vauva-ajan dementia..?
Jep,jaksamisia kaikille :)
Kyl Annu toi mun mielestä koliikin piikkiin menee kun kerta on joka ilta samaan aikaan. Meillä iltaraivareita vedetään millon minäki iltana ja kesto vaihtelee. Alkaa yleensä ihan viattomana iltakiukkuna joka äkkiä muuttuu yliväsymykseks ja loppuu pahimmillaan vasta 3h päästä kun "loppuu pikkumiehestä patterit". Eilen illal sain onnex rauhotettuu heti kun huomasin et on alkamassa hulinat taas,vartti meni ja jätkä nukku. =)
Vatsaa kitistään myös jonkin verran päivisin,mut mun mielestä meillä on noi rela-tipat auttanu. Ei oo ainakaan haittaa ollu.
Mä huomasin kans yhteyden suklaan ja pikkumasun välillä. Toissapäivänä tuli meinaa vedettyy huomaamatta koko levy ja seuraavat katkeemattomat kunnon unet poika veti vasta seuraavana päivänä. Laitoin suoraan sen suklaan piikkiin,enkä osta levyjä kotiin enää. Heh..
Tänään oli neuvola. Saatiin ekat pituusmitat synnärin jälkeen. Pituutta oliki tullu muka hurjat 6cm 3,5viikossa! Nyt siis 57cm. Painoaki tullu 350g per viikko,nyt 4745g.
Hyvä tietää että oma maito riittää.. =)
Meil on esikoinen 4,5v kovasti tulossa syliin itekki nykyään ja kaikkea mahdollista pitäis saada tietysti just sillon ku on vauvanhoito kesken. Hyvin näyttää ymmärtävän tilanteen ja isoimmilta riidoilta vältytty. Ihan perusjutuista on vääntöä,mistä on ollu jo ennen vauvanki tuloa. Oon koittanu sitte vaan kärsivällisesti jaksaa selittää että joutuu hieman odottamaan ja koitan sitte tehdä pojan kanssa aina jotain kaksin ku pienempi nukkuu. Tietenkään ei saa niin paljon huomiota kun vaatis ja tuntuu että joutuu tekee omatoimisesti vähän liikaakin asioita,mut toivon et asiat tasottuu kun saadaan rytmiä päiviin.
Nyt taas syöttöhommiin!! Palaillaan!
Vipu + Jesse (?) 3vk4pv
Kiitos vinkeistä. Tuo Bepanthen näyttäisi paremmin auttavan haavaumiin, mutta hidasta tuo paraneminen on. Rintakumit ostin, mutta vauva ei osaa imeä, kun ne laitan. Hermostuu vaan.
Meillä vatsanväänteitä selkeästi aiheuttaa, jos syön esim. ruisleipää. Vauva ei itke, mutta nukkuminen/nukahtaminen on hankalaa. Ja herää hetken kuluttua nukahdettuaan. Pahimmillaan nukkunut silloin vain 3 tunnin unet päivällä sekä yöllä ähissyt parikin tuntia sängyssä. Joten täytyy kyllä vähän itse katsoa, mitä suuhun pistää. Kävin ostamassa myös rela tippoja, toivottavasti siitä on apua. Vauva, kun kakkaa joka vaippaan ja kakkaaminen saa sen aikaseksi, että uni katkeaa.
Syysvilja ja tyttö (huomenna 4 vkoa)
Meillä muu perhe vielää nukkuu, joten äiti käyttää vapaa-ajan järkevästi, netissä surffaten =) Ei vaiskaan, olen mä jo saanut tälle aamulle tehtyä vaikka mitä. Kävin tuossa jo nyppimässä ulkona orvokit ja siivoilin keittiön loppuun. Meillä on tänään ristiäiset ja kaikki hommat on nyt tehty. Nyt vain laittaudutaan juhlakuntoon. Vähän jänskättää kuinka juhlat menee, mutta kaipa ne omalla painollaan siinä hyvin menee. Meillä tulee pitopalvelu hoitamaan tuon tarjoilu puolen, niin ei itse tarvitse sitten stressata oikeastaan enää mistään.
Vauva-arki on kyllä lähtenyt menemään loistavasti. Poika syö ja nukkuu. Toki kitisee välillä hyvinkin äänekkäästi, mutta pääsäntöisesti tyytyväinen poika. Isosisko hoitaa innolla vauvaa, mutta ihan pari päivää sitten tuli oikeastaan ensimmäinen merkki mustasukkaisuudesta. Isosisko pyysi, että mentäisiin ulos potkimaan palloa: "mennään kolmistaaan, sinä isi ja minä. Pikkuveli voi lähteä vieraiden kanssa bussilla menemään". =) Että silleen.
Taidan mennä keittämään aamukaffeet. Aurinkoista lauantaipäivää kaikille tasapuolisesti!
Marju
Viikko vierähtänyt taas.
Minä kans tahdon toivottaa jaksamista yöitkuisten vauvojen kanssa. Meidän esikoinen oli sellainen ja välillä oli todella rankkaa. Nyt koko ajan pelkään tämänkin kanssa että milloin se alkaa enkä oikein uskalla nauttia siitä, että tämä vauva nukkuu siihen nähden tosi hyvin. Tämä siis syö keskimäärin 3 kertaa yöstä ja yleensä nukahtaa hyvin uudelleen. Aamuyöstä saattaa välillä kitistä. Esikoista taas imetin yökaudet ja aina uudelleen nukahtaminen oli vaikeaa. Vasta vuoden iässä saatoimme todeta että esikoinen nukkuu nyt hyvin.
Meidän vauvalle on nyt tullut kamalasti pikkunäppyjä kasvoille. Mitä ne mahtaa olla?
Myissi ja poju 5viikkoa5päivää
joo en minäkään muista mitään! Saatikka ymmärrä mitä mulle puhutaan... Iloisesti vaan myöntelen ja nyökkäilen mutta mitään en jälkeenpäin muista! :) Kai se on jotain vauva-ajan dementiaa! Ehkä tällä väsymyksellä on myös osansa asiaan... ;-)
Meilläkin oli neuvola tässä menneellä viikolla. Painoa oli neitillä 5010g ja pituutta 56.1cm. Päänympärystä en nyt muista... Pituutta on tullut 6vkossa 5cm lisää mikä kyllä yllätti! Mutta tosiaan jotkut vaatteet onkin jo alkaneet jäädä pieniksi. Haikeaa laitella niitä pois... :)
Mitäs te muut teette pienille vauvan/lasten vaatteille?
Mä olen säästänyt kaikki esikoisen vaatteet mutta kun nyt tulikin tyttö niin olen alkanut miettimään onko niitä enää järkevä säästää? Vievät tilaa aikalailla... Haaveissa on lisää lapsia mutta ajankohdastahan ei voi mennä takuuseen milloin niitä tulee JOS edes tulee...
Meillä on esikoinen ollut nyt viime aikoina ERITTÄIN huomionhakuinen (=äärimmäisen rasittava!!!!!). On alkanut mm. tahallaan kakkaamaan housuun, sotkemaan vessassa jne. Ei meinaa mun hermot tuota hommaa kestää... Mutta jospa se siitä pikkuhiljaa... Huomiota on kyllä saanut muutenkin kuin noilla tempuilla mutta mikään ei näytä riittävän. Tänään on toistaiseksi ollut tosi kiltti, kop kop.
Ihanan rauhallista, kun molemmat lapset ihme kyllä nukkuu! Mutta pitää lähteä ainakin esikoinen herättämään että saa sen yöunillekin!
kumppari
Muisti pätkii täälläkin...
Myissi, luulisin että ne pikkunäpyt ovat hormoninäppyjä, meidän neidille tuli n. viikko sitten niitä.
Kaipaisin nuhanenään vinkkejä... keittosuolatipat ja niisturi jo käytössä, sängyn päätä vaikea nostaa, kun nukkuu vieressäni.
Kiva kun vielä lisäksi mahakivut vaivaavat vauvaa... ei itke, mutta usein nukkuu vain sylissä iltaisin ja öisin pitää yninää, johtuu nuhasta jatai masukivuista. Relatippoja oon antanut ja vaihdoin jekovitit deetippoihin. Öisin oon tosiaan laiska röyhtäyttään, siitä ois apua varmaan kun jaksais joku yö kokeilla.
Pikku-sisko ja tyttö 5 vko+2pvää
Meidänkin tytöllä on näppyjä. Neuvolassa kutsuivat sitä ihopuhdiksi muistaakseni... :) Menee ohi ajanmyötä ja on tosiaan kai hormoneista johtuvaa. Usein tuo näppyvaihe sattuu kuulema just siihen ajankohtaan milloin on ristiäiset. :)
Sitä ajattelin kommentoida, että meillä esikoisella just nuo rela-tipat aiheutti masukipuja!! Vaihdoin gefilus-kapseleihin ja ongelma hävisi. Ne kapselit on hankalampi vaan antaa... sekoitin ne tuttipulloon maidon joukkoon. Tälle tytsylle en ole antanut mitään maitohappobakt. Vois kai niitä kokeilla jos vaan muistais! Siitä tulikin mieleen, että d-vitamiinit on TAAS antamatta... Arrrgh! :)
kumppari & Iiris (vaiko sittenkin Helmi?) 6vkoa
Eli,äskeinen karkasi...Tarkoitus oli kiitellä teitä kaikkia kun jaksatte kirjoitella tänne palstalle. Oon ite miettiny just noita pieniä näppyjä pikkuneidin naamassa,ja päänähassa,korvissa ym. ja täältähän se vastaus löytyi :) Eli normaalia on ja mulla mielenrauha :) Lisäksi olen myös tuntenut itseni välillä vähän "tyhmäksi",tuntuu ettei välttämättä ymmärrä lukemaansa/kuulemaansa ja muisti on todella hapero. Mutta joku muu kirjoitti ihan samaa :) (oliko se nyt Myissi vai kuka,en muista!) Eli tämä vertaistuki täältä on kyllä kullan arvoista :)
Kiitos siitä :)
paitaressu ja pikkuneiti huomenna jo 6 viikkoa!
Ja mulla myös vaikeuksia muistaa antaa d-vitamiinit. Hoh hoh,ihan vastuuton nainen... :) Nyt poistun kirjoittelemasta :)
Mä kans mietin tuota että voisko Rela-tipat kuitenkin joillekin aiheuttaa vatsaongelmia. Meilä nimittäin poju alkoi piereskelemaan ihan kunnolla kun aloitettiin Rela-tipat. Toisaalta ei kauheasti itke vatsaansa (aamuyöllä yleensä kitisee enemmän vatsaa), että ehkä toisaalta tuo piereskele helpottaa vatsakipua.
Kiitos näppylävastauksista =) Niin, sanoivathan ne neuvolassa jotain että voi ilmestyä hormooninäppyjä mutta pääsi ihan unohtumaan... Ja myös minulla unohtuu d-tipat joinakin päivinä. Esikoiselle muistan ne kyllä antaa aina aamupalalla kun se on rutiini. Mutta vauvalle tahtoo unohtua.
Myissi
Aloitin myöskin viime viikolla rela tippojen antamisen, koska vauvan on välillä erittäin hankala nukahtaa ja herää kakkantamiseen tai muutenkin ilman syytä heti nukahdettuaan. Vauvahan kakkaa melkein joka vaipalliseen, alussa jokaiseen. En ole vielä huomannut tipoista olevan vastaavaa hyötyä, mutta saman pistin merkille, että piereskelyä on jonkin verran.
Miten muilla, ovatko vauvat löytäneet jo rytmiä ja minkä verran nukkuvat?
Meillä tahtoo vauva herätä klo 5-6 aikaan aamulla kakkantamiseen eikä nuku sen jälkeen ennen klo 10-12. Tänään kävin vaunuttelemassa, kun vauva selvästi väsynyt, mutta ei nukahtanut. Lopulta nukahti sylissä kantelun jälkeen omaan sänkyyn, kun ilmeisesti jo liian väsynyt. Useasti oli jo unessa, mutta säpsähti hereille joko tutin tippumiseen tai muuten vain ilman syytä. Onkohan sitten vatsaväänteitä.
Iltaunille mennään siinä n. klo 20.30-21. Ja kolmen tunnin päästä eka syöttö ja seuraava 2 tunnin kuluttua. Naapuri tänään huomautteli, että olen väsyneen näköinen. Kait sitä väsyy, kun ei osaa mennä samaan aikaan nukkumaan vauvan kanssa :)
Vauva nukkuu kahdet päiväunet, molemmat 3-4 tuntia.
Huomenna neuvola, kiva kuulla miten tyttö on kasvanut. Pienimmät vaatteet alkaa jo menemään pieniksi.
Syysvilja ja tyttö (huomenna tasan 1 kk)
samojen juttujen kanssa täälläkin painitaan...Vatsavaivoja siis on, ja tänään ekaa kertaa annoin Disflatyl tippoja, tosin oli pelkkä purkki esikoisen ajasta jäljellä, enkä tiedä ohjeistusta, joten annoin varmaan liian vähän (varmuuden vuoksi vaan yksi tippa). Tähän asti olen toivonut josko aika hoitaisi vaivan, muttei siltä vaikuta.
Meillä ei vieläkään ole mitään rytmiä, enkä osaa ennakoida pojan heräämisiä, siitä syystä imetän missä sattuu. Jos siis liikutte Länsi-Helsingissä ja näette pienen vauvan äidin imettämässä mitä ihmeellisimmissä paikoissa, se olen todennäköisesti minä :) Meillä ei ole tuttia käytössä ainakaan vielä, koska vieläkin muistissa on esikoisen vaikea vieroitus siitä.
Olen huomenna menossa parturiin, ja reissu kestää arviolta neljä tuntia (parturi on niiiin pitkällä, mutta kukapa luottoparturistaan luopuisi...), joten saapi nähdä miten kotona sujuu. Toivottavasti poju kelpuuttaa pullon. Laiskana äitinä en jaksa pumpata vaan isi saa antaa Tuttelia. Esikoisen aikaan naama irvessä koitin pumpata silloin harvoin kun jossain kävin, ja nyt en viitsi siihen piinaan lähteä.
Hormoninypyt pojalla ovat jo pois lähdössä, mutta kyllä ne melkein kuukauden olivatkin.
Rinnanpäiden hoitoon parhaiten ikävä kyllä auttaa - ainakin omalta osaltani - vaan aika, reilun kuukauden kesti ennen kuin kivut lähtivät, mutta toki ne vähenivät ajan myötä. Lansinoh ym. voidetta sain Naikkarilta, ja sitä aluksi laitoin, mutta kyllästyin siihen, että nännit jäivät aina kiinni suojiin ja niiden repiminenkin sattui. Nyt onneksi ei enää satu, joten alkoi se imetyksen kiva vaihe :)
Meillä on ristiäiset viikonloppuna, eikä vieläkään nimeä tiedossa...
baby ja vaavi miltei 7 vkoa
täytyy hehkuttaa.. viime yönä meidän poju nukkui 19.30-2.00 ajan heräämättä!!!:))
olin ihan ihmeissäni,kun kelloa katsoin,tosin rinnat oli räjähdyspisteessä!
muutenkin meillä menee hyvin. iltaitkut jatkuvat kyllä,mutta nyt niihin osaa asennoitua jo oikein,sillä koliikkiahan se todennäköisesti on. poika on saanut jo aika hyvän rytmin,tosin sitten illat menee ilman mitään tiettyä rytmiä,tietty se huuto alkaa samalla kellon lyönnillä.. eli poika herää n. 7maissa,valvoo pari tuntia,lähdetään ulos esikoisen kanssa n. 9maissa,jolloin vauva alkaa nukkua ja nukkuukin n. 13 asti,valvoo taas jopa 3-4tuntia,nukkuu sen jälkeen hetken kamalan ähinän ja puhinan saattelemana ja sitten alkaakin maidon tankkaus ja iltahuuto. yöunille poika menee heti 20.00,jolloin huuto lakkaa..tämä rytmi meillä on ollut jo monta viikkoa. öisin syö ensin n. 3tunnin välein ja sitten2tunnin.. viime yö oli jotain spesiaalia,kun nukkui noin pitkään,tosin en pistäisi pahakseni,jos se jatkuisikin ;)
baby2006.. minäkin mietin pitkään tutittomuutta ja tutin käyttöä.. esikoinen ei sitä oppinut koskaan käyttämään,mutta oli siinä paljon huonoja puoliakin.. nimittäin minä toimin sitten huvituttina ja lopulta imetin poikaa 45min-1,5tunnin välein -päivin öin..:/ tosiaan minäkin imetin esikoista joka paikassa,sillä eihän sitä itkua usein muuten saanut loppumaan.. nyt kun annettiin tälle vauvalle tutti,olen ollut tosi helpottunut.. nuo imetysvälit on ihanan pitkät,vatsan väänteitä itkiessä voi lykätä vain tutin suuhun ja jos itku alkaa kesken kauppajonon,voin myös antaa tutin.samoin nukuttaminen omaan sänkyyn niin,että vauva on vielä hereillä sinne laskettaessa onnistuu kuin unelma tutin kanssa. minulla esikoisen kanssa on muistissa kamala vieroitus imettämisestä,sillä sitten myös nukkuminen oli vaikeaa ja samalla siis esikoine itki vieroittamista ja unikoulua.. mutta kyllähän sitä varmaan itketään yhtä paljon tutinkin perään.. ehkä molemmissa on ne huonot ja hyvät puolet. minä olen nyt vain iloinen,kun en itse joudu huvituttina olemaan,vaan siihen kelpaa oikea tutti :)
mitenkäs teillä,joilla vauva syö tuttipullosta.. jouduitteko totuttamaan kauankin aikaa vai onnistuiko se heti? minä eilen pumppasin maitoa ja mies yritti syöttää vauvaa,mutta eipä se ihan niin vain onnistunut.. ei vauva oikein hoksannut,että isikin voi antaa ruokaa..:)samoin tuosta tuttipullosta tulee maitoa lorisemalla,niin kaveri on tukehtua siihen.. sepä olisikin uutinen,"vauva tukehtui tuttipulloon";heh..:) pitänee totuttaa kauemman aikaa,että homma alkaa luistaa..?
meillä hormoninäppylät oli jo n.4viikon ikäisenä ja hävisivät varsin nopeasti pois,n.viikossa,nyt on sileä iho,joskin karstaa on sitten pää täynnä..
nyt on pojat molemmat unilla,oma ihana rauha :) hyvää viikon jatkoa kaikille!!
-annu ja pikkukakkonen (edelleen ilman nimeä..) melkein 7viikkoa-
Taitaa olla jo viikko 35 menossa, mutta jospa ensi viikolle alotellaan uusi pino? :-)
Meillä menee kivasti edelleen. Ma oli neuvola ja tytsyllä on painoa nyt 5570g. Hyvin nousee. Pituutta nyt ei voitu lonkkalastan takia mitatakaan. Nyt on jo 5. viikko lastan kanssa menossa. 10.9. saadaan ottaa se pois ja seuraavana päivänä on taas lonkkien ultraus sairaalassa. Sitä odotellessa! :-)
Sonjalla ei päivisin ole vielä mitään selkeää rytmiä, mutta onneksi öisin jo on. Nukkumaan käy klo 23 maissa, syö 03-05 välillä kerran ja herää aamulla 8-9 aikaan. Ihanaa! Päivisin nukkuu yleensä yhdet pitkät unet, 3-4 tuntia ja lisäksi torkkuu lyhyempiä pätkiä. Tuossa yhtenä päivänä tosin ei nukkunut millään. Yritin vaikka mitä, mutta ei vaan nukkunut.
Poika sai kerhopaikan, onneksi! Mulla tulee jo tuomasveturit ja puuhapetet korvista... :-D Vettä on satanut sen verran kivasti lähes joka päivä, ettei olla viitsitty ulkoilla. Joten videoita on katsottu. Maanantaina pääsee aloittamaan kerhon. Se on 3x viikossa ja 3h kerrallaan. Mä ajattelin aloittaa vihdoin läskisodan ja alkaa vetää kunnon lenkin aina kerhon aikaan. Pitää vaan yrittää olla eksymättä täällä, kun en vielä tätä uutta seutua tunne juurikaan :-) Kartta ja kompassi mukaan lenkille :-D
Tulkaahan antamaan elonmerkkiä itsestänne muutkin! Mites muuten se pk-seudun tapaaminen? Suunnitellaanko jo syyskuun loppupuolelle?
No toden totta hiljaista on. Tulkaapas kertomaan kuulumisia! =)
Laitetaanpas tähän pieni gallup: Onko kenellekään muulle pukannut jo uusi vauvakuume?
Siis tää on ihan kauheaa. Mulla on ihan hirmuinen vauvakuume, vaikka päätettiin ihan yksimielisesti odotusaikana, että tämä on meidän viimeinen vauva. Nyt olen sitten yrittänyt puhua miehelle, että entä jos kuitenkin vielä kolmas. Ehkäpä tuo ukkokulta näyttääkin vielä vihreää valoa mun haaveille, mutta katsotaan nyt. Ensin pitäis käydä gynen lopputarkastuksessa, jotta kuulee joko voisi lähteä kolmatta yrittämään.
Vauva kasvaa lujaa vauhtia. On tyytyväinen lapsi. Nukkuu paljon ja syö hyvin. Imetys loppui kokonaan kun maitoa ei yksinkertaisesti tule. Mutta äidinmaidonvastikkeella mennään ja hyvin pärjätään.
Marju
Tyttö 3 vkoa ja 2 pvää jatkaa aamu-unia sylissä :-) Kivasti on mennyt, ja tyytyväiseltä vaikuttaa tyttö toistaiseksi. Isosisarukset ovat aivan vauvan lumoissa.
SYYSVILJA: Mulla oli reilun viikon ajan synnytyksestä molemmissa rinnanpäissä haavauma. Lansinoh auttoi jonkun verran, mutta haavat eivät silti parantuneet kuin rintakumien avulla. Käytin niitä (päivisin, yöllä en viitsinyt) muutaman päivän ajan imettäessä, ja jätin pois kun haavat oli parantuneet.