Siivoojan työ on kauheaa! Tuntuu kuin olisin aikuisten ihmisten äiti ja passaaja töissä
Aikuiset, isot ihmiset eivät osaa käydä vessassa siististi, eivät osaa huolehtia roskia roskikseen, ei muitakaan perusasioita. Koko siivousalan voisi lakkauttaa niin ihmiset ehkä kiinnittäisivät vähän huomiota omaan käytökseen. Ei meidänkään työ ole juosta sinun perässäsi keräämässä tiputtelemiasi roskia ja pyyhkimässä pönttöösi jättämiä kusipisaroita ja paskaraitoja.
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritetään vääntää rautalangasta.
Katos kun sulle maksetaan SIIVOAMISESTA, jos ei kiinnosta niin ota loparit.
Sun palkka tulee roskien keräämisestä ja kusipaskaraitojen putsaamisesta. Ilman niitä ei ole työtä eikä palkkaa.
Tää kommentti kiteyttää aika hyvin sen miten siivousalasta ajatellaan. Niin kauan kun on näin ajattelevia ihmisiä, ei alan arvostus nouse.
Miksi jotain siivoojaa pitäisi arvostaa?
Mitä työtä itse teet? Trollaat?
Vierailija kirjoitti:
Olisit apukoulupelle paremman ammatin. T: sairaanhoitaja.
Hoitajaksi kirjoitustaitosi vaatii hiomista. Vai valmistuitko apukoulusta?
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaisen avustajan homma se vasta kauheaa onkin, kun pitää käännellä ja väännellä kaiken maailman ihrakasoja, jotka ovat halvaannuttaneet itsensä syömällä itsensä sairaiksi. En edes uskalla ajatella sitä työmäärää mikä odottaa jo muutaman vuoden päässä, kun näiden kehopositiivisten lylleröiden terveys romahtaa.... "Karkki-hedelmä-karkki-hedelmä-karkki-hedelmä-hedelmäkarkki!" "100% oma valinta."
Oon kattonu samaa että kuka vit tu näitä norsuja hoitaa
Vierailija kirjoitti:
Edellisessä työpaikassa oli kyllä siivouksen taso matala. No ei varmaan ihme. Mopilla sutaistiin keskilattialta ja vietiin roskat. Yhdessä työpaikassa, jossa olin vuosia pyyhin välillä itse työpöytäni ja hyllyt. Siirtelin tavarat ja paperit joita aika vähän, kun hommat tietokoneella. Siivoja sipaisi vain pöydän kulmaa jos sitäkään.
Olen sitä mieltä, että jokainen voisikin hoitaa sen työpöytänsä pyyhinnän itse ja siivooja saisi keskittyä yleisiin tiloihin. Sen verran roinaa kertyy useimman työkaverin työpisteelle, että niitä on mahdoton siivoojan pyyhkiä ja sitten valitetaan ilmanlaadusta tai siivouksesta, kun pöly muhii toimistoissa ihan omista syistä. Olenkin monesti sanonut siivoojalle, ettei tarvitse pyyhkiä, teen sen itse ainakin kerta viikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulokkeet korville ja niistä voi kuunnella vaikka musiikkia tai opiskella jotain siivotessaan.
Kuulokkeita ei saa pitää siivotessa turvallisuussyistä, pitää olla kuulo tallella
Mut miten kuurot sitten siivoo? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri kerran perusteli että on epähygieenistä nostaa se pudonnut käsipaperi vessan lattialta. Siis itseltä pudonnut paperi. En yhtään tajua tuota logiikkaa. Voihan sen paperin nostaa puhtaalla paperilla jos pelottaa koskea ja onhan vessoissa mahdollisuus käsienpesuun, saippuaa ja vettä.
Meillä on puhuttu pitkään siitä että luovuttaisiin kohteissa käsipyyhepapereista ja tilalle käsipyyherulla, mielestäni aika kätevää, jos se pyyherulla teline toimii eikä jökitä, ihmiset kun tuppaa voimalla sitäkin vetämään ja sit sitä rullaa on pitkin lattiaa metritolkulla.
Tuota en ymmärrä ettei voida roskiin asti sitä käsipyyhepaperia laittaa.
Itselläni on siivouskohteessa sekä paperitelineitä että noita pyyherullia.
Pyyherullat ovat ajatuksena kätevät, mutta niiden telineiden toimivuus on tosiaan asia erikseen. Jos käyttäjiä on paljon yhtä aikaa, niin nuo telineet eivät ehdi vetämään pyyhettä tarpeeksi nopeasti ja pyyhkeet jäävät usein sitten roikkumaan. Tai jos pyyhettä ei vedetä reilusti siihen asti kuin se tulee, vaan jätetään puolitiehen, laite menee jossain kohtaa "sekaisin".
Lisäksi jos vessojen siivous on vain kerran päivässä ja käyttäjiä paljon, niin noiden pyyhkeiden riittävyys loppuu aika nopeasti.
Omissa kohteissani tuo papereilla sotkeminen eli paperit roskiksien vieressä lattioilla, menee valitettavan usein naisten piikkiin. Yllättävän usein myös naisilla vessat vetämättä.
Mitä tulee esim.toimistojen siivoamiseen, niin pöytien pyyhintä tapahtuu vapailta pinnoilta. Ei me siirrellä papereita tai muita tavaroita. Johtoniput ovat todella hankalia. Jos on paljon tavaroita edessä, niin pöydän takaosiin on vaikea päästä ja toisekseen, jos johtoja joutuu paljon nostelemaan, niin vaarana on tietysti niiden irtoaminen.
Irtotavarat ovat pölynkerääjiä, tuo kannattaa oikeasti ottaa huomioon, jos haluaa oman, tai pisemmällä aikavälillä naapurinsakin pöydän pysyvän mahdollisimman pölyttömänä.
Näinhän se usein menee, että siivoojana haluan huolehtia asiakkaiden viihtyvyydestä työssään ja pyrin tekemään parhaani. Mukavampi itsellekin mennä kohteeseen, missä tunnet olevasi tervetullut ja arvostettu. Sitten on näitä kohteita, missä huomaa, ettei asiakkaat itse arvosta siisteyttä/siivoojaa, vaan sotkevat tahallaan. Näissä kohteissa motivaatio siivota on tasan 0.