Siivoojan työ on kauheaa! Tuntuu kuin olisin aikuisten ihmisten äiti ja passaaja töissä
Aikuiset, isot ihmiset eivät osaa käydä vessassa siististi, eivät osaa huolehtia roskia roskikseen, ei muitakaan perusasioita. Koko siivousalan voisi lakkauttaa niin ihmiset ehkä kiinnittäisivät vähän huomiota omaan käytökseen. Ei meidänkään työ ole juosta sinun perässäsi keräämässä tiputtelemiasi roskia ja pyyhkimässä pönttöösi jättämiä kusipisaroita ja paskaraitoja.
Kommentit (187)
Meillä Ravintolassa ihmiset tulee ja sotkee astiat ja pöydän ruoalla. Serveteillä pyyhitään naama ja heitetään lautaselle.
Aina saa niitä astioita siivota ja pöytiä puhdistaa!
Vierailija kirjoitti:
Siivooja ei halua siivota? Pitäisikö silloin vaihtaa alaa?
Huoh... kun siihen siivoukseen kuuluu paljon muutakin kuin tahallaan sotkijoiden sotkujen siivoaminen. Siitä tässä on kyse, siivous itsessään on ihan ok duuni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne siis teettää työtä jolla elätät itsesi ja toivot että tekisivät sinut tarpeettomaksi? Naisten logiikka...
Esimerkiksi sellaista ammattia kuin siivooja ei tarvita aidosti tasa-arvoisessa yhteiskunnassa. Jokaisen työtehtäviin kuuluisi omien jälkien korjaaminen yhdessä mielenkiintoisempien hommien kanssa. Nyky-yhteiskunnassa vuosikausien tyhjän opiskelu ikään kuin palkitaan sillä, että työpaikallaan voi keskittyä täsmälleen siihen mikä ”kuuluu toimenkuvaan” tarvitsematta edes siivota sitä mitä on itse sotkenut.
Ihanko laitosten mummot, lapset ja vammaiset hoitaa kaiken?
Lattian hoidosta leikkaussaliin.
Ehkä se leikattu potilaskin siivoaa jälkensä, kun operaatio on ohi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritetään vääntää rautalangasta.
Katos kun sulle maksetaan SIIVOAMISESTA, jos ei kiinnosta niin ota loparit.
Sun palkka tulee roskien keräämisestä ja kusipaskaraitojen putsaamisesta. Ilman niitä ei ole työtä eikä palkkaa.
Tää kommentti kiteyttää aika hyvin sen miten siivousalasta ajatellaan. Niin kauan kun on näin ajattelevia ihmisiä, ei alan arvostus nouse.
Niimutta kuka sitten tekisi orjan työt ja ketä halverata enää, jos arvostus alkaisi näkymään palkassa?
No hoitajan työ pahempaa, peset niitä kakkapyllyjä, onneks en tee tota enää, palkkakin surkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne siis teettää työtä jolla elätät itsesi ja toivot että tekisivät sinut tarpeettomaksi? Naisten logiikka...
Esimerkiksi sellaista ammattia kuin siivooja ei tarvita aidosti tasa-arvoisessa yhteiskunnassa. Jokaisen työtehtäviin kuuluisi omien jälkien korjaaminen yhdessä mielenkiintoisempien hommien kanssa. Nyky-yhteiskunnassa vuosikausien tyhjän opiskelu ikään kuin palkitaan sillä, että työpaikallaan voi keskittyä täsmälleen siihen mikä ”kuuluu toimenkuvaan” tarvitsematta edes siivota sitä mitä on itse sotkenut.
Entäs kalmasiivous? Sukulaiset tietenkin!
Todella vanha aloitus mut komppaan niin paljon, 12 vuotta siivoustyötä tehneenä huomaan ihmisten ajattelutavan ja käytöksen muuttuneen,kun ajatellaan "kyllä se siivooja siivoaa" ja oikeutetaan sillä sotkemaan ihan tahallaan. Eikä uskois kukaan kun kerron että ei se kaikista siisteinkään toimistosiivous ole sitä siisteintä hommaa: purkkaa lattialla, roskikset täpötäynnä ja sinne ämgetty lisää, kahvia läikytetty ympäri lattiaa,vessoissa paskat pitkin pöntön reunaa,käsipaperitollot lattioilla yms yms,vaikka palautetta annettu työnantajan kautta nätisti niin silti vaan kohautetaan olkia ja sanotaan että sellaista sen on!! No eivät ajattele että heillekin kivempaa ja mukavampaa kun on siistiä varsinkin jos yritysasiakkaat tulee käymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs kalmasiivous? Sukulaiset tietenkin!
Eikun se kuollut itse siivoaa omat eritteensä🤣
Vierailija kirjoitti:
No hoitajan työ pahempaa, peset niitä kakkapyllyjä, onneks en tee tota enää, palkkakin surkea.
Todella ärsyttävää kun jotkut alkaa vertailla kenen työ on se kaikista pahin, ihan turhaa tuollainen.
Meillä ei ole siivoojaa. Minä siivoan lattiat joka toinen viikko toimiston puolelta, keittiöstä kerran viikossa ja roskat viedään sitä mukaa kun täyttyy, kuka huomaa että on täynnä ja jokainen tyhjentää oman roskiksensa isompaan tarvittaessa. Biojätteet kahdesti viikossa. Ihan mielelläni teen sen, sillä istun muuten suurimman osan aikaa joten saan tuossa vähän liikuntaa. Pienessä neljän hengen toimistossa, jossa tehdään osittain etänä, tämä toimii ihan hyvin. Kyllästyttiin, kun siivousfirma ei noudattanut sopimusta, piti käydä keskiviikkoisin, mutta saattoikin ilmoittamatta tulla torstaina tai tiistaina. Me yritettiin työt järjestää niin ettei siivouspäivinä tehdä illalla pitempiä päiviä.
Lisäksi aikaan jolloin vielä paperitulosteet olivat yleisempiä, meiltä hävisi yksi laatikollinen kopiolaitoksen tuomia papereita jotka olivat menossa eteenpäin asiakkaalle ja kun ei löytynyt mistään, pääteltiin että siivoojat ovat luulleet paperinkeräyslaatikoksi ja vieneet roskiin. Eivät tietenkään myöntäneet. Meillä oli sovittu, että yrittäjä itse siivoaa ja hänelle oli ohjeistettu, että vain ison paperikorin saa tyhjentää, ei muita, mutta jatkuvasti oli pienempiä tyhjennetty. Jouduimme sitten tilaamaan asiakkaalle uudet omalla kustannuksella, sillä alkuperäiset maksoi asiakas.
t. Rakennussuunnittelutoimiston sihteeri-assistentti
Siivoustyötä saa yleensä tehdä vaikka illalla.
En mää kyllä tunne tai muista ketään edes entisinä aikoina, joka ei arvostaisi siivoojan työtä. Ihan itse alentavat turhaan oman ammattinsa tärkeyden.
Kuulokkeet korville ja niistä voi kuunnella vaikka musiikkia tai opiskella jotain siivotessaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuulokkeet korville ja niistä voi kuunnella vaikka musiikkia tai opiskella jotain siivotessaan.
Kuulokkeita ei saa pitää siivotessa turvallisuussyistä, pitää olla kuulo tallella
Olin töissä isossa toimistossa, jossa kävi siivooja, mutta työntekijät valittivat siivoojan työn jäljestä. Esim. pöytien alle nurkkaan jäi villakoiria siivoojan jäljiltä.
Kuka ne toimiston lattioilla pyörivät pölykoirat korjaisi, jos ei olisi siivoojaa?
Kauheetahan se on. Mulle riitti pari kuuksutta tuota lajia. Toki siitäkin voisi tehdä jossain olosuhteissa siedettävää, mutta ihan toiseen suuntaan mennään.
Vierailija kirjoitti:
Kuka ne toimiston lattioilla pyörivät pölykoirat korjaisi, jos ei olisi siivoojaa?
Robotti-imuri?
Vierailija kirjoitti:
Olin töissä isossa toimistossa, jossa kävi siivooja, mutta työntekijät valittivat siivoojan työn jäljestä. Esim. pöytien alle nurkkaan jäi villakoiria siivoojan jäljiltä.
Veikkaan, että alunperin tuota siivosi kolme siivoojaa kolme tuntia. Sitten tehostettiin, että kyllä yksi voi hoitaa kahdessa tunnissa ihan yhtä hyvin. Ei näissä paljon logiikka pakota.
Onhan se kauheaa, kun työssä joutuu töitäkin tekemään. Helpompaa olisi, jos kaikki vaan tehtäisiin armollisen ap:n puolesta.
Tuskin herätti ihmetystä, miksi katosi... :D